Moderator: moderatorteam
Niet iedere hond komt door zo'n test heen maar of dat nu wel of niet zo is dan staat en valt alles toch met de persoon die erbij loopt.Hippo schreef:Enige wat volgens mij zou helpen is dat je voor alle honden die maar een beetje een vechthond uiterlijk of geschiedenis hebben, een test moet afleggen. Gerust dat je er ook nog € 350 voor moet lappen, dat maakt de drempel alleen maar hoger. Dan wordt je geregistreerd in een database die handhavers net als een kenteken moeten kunnen raadplegen. Geen test gehaald? Dan hond in beslag en dikke boete.
Nu ik het terug lees zie ik dat het niet helemaal duidelijk is. Ik bedoel ook zo'n test voor de hondeneigenaarTineke schreef:Niet iedere hond komt door zo'n test heen maar of dat nu wel of niet zo is dan staat en valt alles toch met de persoon die erbij loopt.Hippo schreef:Enige wat volgens mij zou helpen is dat je voor alle honden die maar een beetje een vechthond uiterlijk of geschiedenis hebben, een test moet afleggen. Gerust dat je er ook nog € 350 voor moet lappen, dat maakt de drempel alleen maar hoger. Dan wordt je geregistreerd in een database die handhavers net als een kenteken moeten kunnen raadplegen. Geen test gehaald? Dan hond in beslag en dikke boete.
Test die eigenaar maar die is degene die een incident kan voorkomen en niemand anders.
Dan komt Nanna ook even met de liniaal langs of dat ook je echte motivatie is die je geschreven hebt.Lemuria schreef:Ik had het eigenlijk meer over mensen die op dat moment al een hond hebbenWat betreft potentieel nieuwe eigenaren...schrijf maar een opstel van een A4'tje met maximaal lettergrootte 12 waarom je zo'n hond wil
![]()
Ja maar dat roep jij al zolang je hier lid bent maar klaarblijkelijk heeft het voor de politiek geen prioriteit.Nanna schreef:Er moet hoe dan ook IETS gebeuren.
Een rad hoeft voor mij niet terug, die sloeg nergens op.
Ik zou het qua maatregelen aansturen op zo min mogelijk van dit type hond geboren laten worden.
En voor de kersverse eigenaren een zwaar ontmoedigingsbeleid.
Gewoon gelinkt aan je sofinummer. Iets strafbladachtigs of zo.Tineke schreef: Zo'n sukkel uit Katwijk wiens honden een andere hond hebben verscheurd daar zouden toch zulke maatregelen tegen moeten kunnen worden getroffen dat zoiets nooit meer kan gebeuren middels een houdverbod gelinkt aan jou als persoon en het adres waar je verblijft, ongeacht waar.
Zodat er geen hond rond loopt onder het mom die is van mijn partner.
En ten alle tijde de schade laten betalen.
Ja zoiets , maar gewoon nooit geen hond meer voor dat soort kansloze figuren.Neeltje schreef:Gewoon gelinkt aan je sofinummer. Iets strafbladachtigs of zo.Tineke schreef: Zo'n sukkel uit Katwijk wiens honden een andere hond hebben verscheurd daar zouden toch zulke maatregelen tegen moeten kunnen worden getroffen dat zoiets nooit meer kan gebeuren middels een houdverbod gelinkt aan jou als persoon en het adres waar je verblijft, ongeacht waar.
Zodat er geen hond rond loopt onder het mom die is van mijn partner.
En ten alle tijde de schade laten betalen.
Gelukkig ben jij zo'n waardevolle toevoeging aan de maatschappij.Rocco schreef:Pang Pang Pang Pang goed werk moeten ze vaker doen ruimt lekker op
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... ood__.html
Ben jij wel helemaal lekker?
mee eensNakisha schreef:Ik ben ook voor een fokverbod. En wel wereldwijd, voor een enorm scala aan moeilijke rassen.
Wat niet geboren word is ook niet zielig. Wat nu leeft kan z'n leven gewoon verder leven, mogelijk met aanlijn en/of muilkorfplicht...
Waarom? Laten we eerlijk zijn: wereldwijd worden massa's "moeilijke" honden afgespoten na incidenten of omdat ze in asiels belanden en er nooit meer uitkomen. Niemand wil incidenten met dat type hond. En de menselijke maatschappij is enorm veranderd. Het overgrote deel van de hondeneigenaren kan moeilijker rassen niet meer bieden wat ze nodig hebben, zo hutjemutje op elkaar, in prikkelrijke omgevingen met veel vreemden. Het is voor de honden niks. Waarom zou je dat nog willen?
Je kan ook kiezen voor een aziatisch model, waar men in dichtbevolkte gebieden alleen nog kleinere honden mag hebben die relatief weinig schade kunnen doen.
Maar iets zal echt anders moeten... voordat de ellende zo uit de hand loopt dat élke hond straks weggekeken word.
Nou allemaal onze herders ,collies , boxers e.d inleveren en allemaal aan de cavelier.Nakisha schreef:Je kan ook kiezen voor een aziatisch model, waar men in dichtbevolkte gebieden alleen nog kleinere honden mag hebben die relatief weinig schade kunnen doen.
En wat is de relevantie hiervan? Is het erger nu, omdat het meisje uit Syrië komt? Of is het juist minder erg om die reden? Is de hond fout omdat hij heeft gediscrimineerd en juist een meisje uit het buitenland verminkt heeft? Of is hij juist een held om dezelfde reden?Mina2006 schreef:
Het blijkt om een Syrisch meisje te gaan.
Nou ja, precies dat dus.Lemuria schreef:Dat is om het éxtra zielig te maken, dat verkoopt nóg beter. Niet alleen was ze dus al een oorlogsvluchteling, nu is ze ook nog in d'r nieuwe veilige haven 'gesloopt'.
Inderdaad gewoon stemmingmakerij. Tuurlijk is het triest, maar voor haar Nederlandse buurjongetje zou het net zo erg zijn.
Het is informatie..niks meer, niks minder. Het was extra informatie van het nieuws over het onderwerp.LongFields schreef:En wat is de relevantie hiervan? Is het erger nu, omdat het meisje uit Syrië komt? Of is het juist minder erg om die reden? Is de hond fout omdat hij heeft gediscrimineerd en juist een meisje uit het buitenland verminkt heeft? Of is hij juist een held om dezelfde reden?Mina2006 schreef:
Ik begrijp dat soort toevoegingen nooit zo, behalve dat het stemmingmakerij is. En dan doel ik niet zo zeer op jou Mina2006 als wel op de pers die meent dat het relevant is om deze toevoeging te doen.
Ik heb geen goed woord over voor een eigenaar van een dergelijke hond die met de rugzak die de hond al meekreeg van het asiel doodleuk zijn hond in een openbare tuin los laat lopen. Je kunt toch op je vingers natellen dat dat een keer fout gaat...
Wat een trieste afloop voor het meisje, ik hoop dat ze hier uiteindelijk niet te veel littekens aan overhoudt, lichamelijk én geestelijk.
NadiaBabs schreef:Waar iemand vandaan komt vind ik toch niet echt relevant hoor.
Dat het een meisje van 6 is, is toch duidelijk genoeg.
Dat mag zeker. Ik vind het net zoveel waarde hebben als alle andere informatie. Als ze zeiden dat het een meisje uit een bepaalde wijk in amsterdam was, zou niemand er om malen of het wel of niet wordt genoemd.NadiaBabs schreef:Ik vind die info geen toegevoegde waarde hebben, dat mag toch?
De eigenaar vertelde dat de hond in zijn eigen tuin was samen met zijn vriendin en zij even naar binnen ging en dat toen ze terug kwam de hond weg was en toen in de gemeenschappelijke tuin liep waar op dat moment het kind ook liep. Zijn vriendin heeft toen van alles gedaan om die hond van dat kind af te krijgen.LongFields schreef:En wat is de relevantie hiervan? Is het erger nu, omdat het meisje uit Syrië komt? Of is het juist minder erg om die reden? Is de hond fout omdat hij heeft gediscrimineerd en juist een meisje uit het buitenland verminkt heeft? Of is hij juist een held om dezelfde reden?Mina2006 schreef:
Ik begrijp dat soort toevoegingen nooit zo, behalve dat het stemmingmakerij is. En dan doel ik niet zo zeer op jou Mina2006 als wel op de pers die meent dat het relevant is om deze toevoeging te doen.
Ik heb geen goed woord over voor een eigenaar van een dergelijke hond die met de rugzak die de hond al meekreeg van het asiel doodleuk zijn hond in een openbare tuin los laat lopen. Je kunt toch op je vingers natellen dat dat een keer fout gaat...
Wat een trieste afloop voor het meisje, ik hoop dat ze hier uiteindelijk niet te veel littekens aan overhoudt, lichamelijk én geestelijk.