Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond plast tegen voorpoten
Moderator: moderatorteam
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Re: Hond plast tegen voorpoten
Ze zal die hond heus niet aan zijn oren het water in sleuren
Snap wel dat je hem even het water in stuurt als hij zijn poten onder plast.
Snap wel dat je hem even het water in stuurt als hij zijn poten onder plast.
_Esmee
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Voor de duidelijkheid: ik zette 'straf' neer omdat het geen echte straf is, en gooien was ook overdreven. Dus de mensen die zeggen dat ik geen hondenliefhebber ben, misschien even rustig aan voordat je dat soort dingen tegen iemand zegt, niet erg netjes 
Ik zie mezelf niet snel mijn hond écht in het water gooien, met mijn dunne armpjes.
Ik vind het niet heel erg, soms heeft hij idd wel gele achterpoten. Hij is trouwens een volwassen hond, dus ik denk dat het reuengedrag is (mijn moeder blijft erbij dat hij het lekker vindt voelen
) Of het is onhandigheid, soms valt hij namelijk bijna om tijdens het plassen -_-
Maar ja, als hij door de modder loopt, dan zijn die vlekken niets vergeleken daarmee
Ik zie mezelf niet snel mijn hond écht in het water gooien, met mijn dunne armpjes.
Ik vind het niet heel erg, soms heeft hij idd wel gele achterpoten. Hij is trouwens een volwassen hond, dus ik denk dat het reuengedrag is (mijn moeder blijft erbij dat hij het lekker vindt voelen
Maar ja, als hij door de modder loopt, dan zijn die vlekken niets vergeleken daarmee
honden stinken vaak, pas op
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
dan moet je ook niet schrijven wat je schreef. dan kun je er vergif op in nemen dat daar op wordt gereageerd. daarbij er zijn genoeg mensen die hun hond in het water gooien omdat hij "moet" zwemmen want dat is zo lekker voor de hond. terwijl de hond er geen hol aan vind.ikbeneenmens schreef:Voor de duidelijkheid: ik zette 'straf' neer omdat het geen echte straf is, en gooien was ook overdreven. Dus de mensen die zeggen dat ik geen hondenliefhebber ben, misschien even rustig aan voordat je dat soort dingen tegen iemand zegt, niet erg netjes
Ik vind het niet heel erg, soms heeft hij idd wel gele achterpoten. Hij is trouwens een volwassen hond, dus ik denk dat het reuengedrag is (mijn moeder blijft erbij dat hij het lekker vindt voelen) Of het is onhandigheid, soms valt hij namelijk bijna om tijdens het plassen -_-
ellen
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Sorry, ik begrijp dat mensen het verkeerd hebben begrepen. Maar ik denk dat het beter is om het netjes en vriendelijk te zeggen, ipv aanvallend. De situatie kan altijd anders zijn dan je dacht, en soms behandelen mensen per ongeluk hun dier verkeerd. Daarom vond ik het niet zo netjes, maar ik kan begrijpen dan mensen mijn 'straf' letterlijk namen. Vandaarellen en de birmanen schreef:dan moet je ook niet schrijven wat je schreef. dan kun je er vergif op in nemen dat daar op wordt gereageerd. daarbij er zijn genoeg mensen die hun hond in het water gooien omdat hij "moet" zwemmen want dat is zo lekker voor de hond. terwijl de hond er geen hol aan vind.ikbeneenmens schreef:Voor de duidelijkheid: ik zette 'straf' neer omdat het geen echte straf is, en gooien was ook overdreven. Dus de mensen die zeggen dat ik geen hondenliefhebber ben, misschien even rustig aan voordat je dat soort dingen tegen iemand zegt, niet erg netjes
Ik vind het niet heel erg, soms heeft hij idd wel gele achterpoten. Hij is trouwens een volwassen hond, dus ik denk dat het reuengedrag is (mijn moeder blijft erbij dat hij het lekker vindt voelen) Of het is onhandigheid, soms valt hij namelijk bijna om tijdens het plassen -_-
ellen
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
preciesalm@ schreef:Nou ja, wij zijn ook maar mensen
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik vind dat in dít specifieke geval gewoon aan slecht lezen liggen, hoor. Niet aan onduidelijk schrijven. TS had nota bene aanhalingstekens gebruikt. Het was mij in elk geval heel helder dat het niet letterlijk bedoeld was.ellen en de birmanen schreef:dan moet je ook niet schrijven wat je schreef. dan kun je er vergif op in nemen dat daar op wordt gereageerd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Nou ja, laten we maar weer verder zeuren over onze vieze honden en het in het verleden laten.
- dagmar88
- Zeer actief
Miranda schreef:Ik vind dat in dít specifieke geval gewoon aan slecht lezen liggen, hoor. Niet aan onduidelijk schrijven. TS had nota bene aanhalingstekens gebruikt. Het was mij in elk geval heel helder dat het niet letterlijk bedoeld was.ellen en de birmanen schreef:dan moet je ook niet schrijven wat je schreef. dan kun je er vergif op in nemen dat daar op wordt gereageerd.
"Misschien" dat de hf-ers onderhand "aardig" "aanhalingstekenmoe" zijn
Maar ja, het was duidelijk hoor. Hier gaan ze ook "voor straf" de plomp in als ze door iets smerigs hebben lopen dabben.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Nou, dit ja.Miranda schreef:Ik vind dat in dít specifieke geval gewoon aan slecht lezen liggen, hoor. Niet aan onduidelijk schrijven. TS had nota bene aanhalingstekens gebruikt. Het was mij in elk geval heel helder dat het niet letterlijk bedoeld was.ellen en de birmanen schreef:dan moet je ook niet schrijven wat je schreef. dan kun je er vergif op in nemen dat daar op wordt gereageerd.
Wordt wel een hele serieuze bedoening hier, als je niets sarcastisch of grappig bedoeld meer mag neerzetten.
- Arline
- Zeer actief
Bij haast piest mijn reu ook wel eens over z'n voorpoten.

Wilde net zeggen, ik gooi een bal of stok in het water, stuk makkelijker dan dat zware beestikbeneenmens schreef:
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Hier ook zo'n reu die niet altijd goed mikt.. En die mik ik dan ook met een goed geplaatste bal oid het water in, t zal hem "leren" 

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Pepe pist ook tegen zijn voorpoten aan. Zo nu en dan loopt hij in handstand een paar stappen al pissend weg, waardoor zijn buik ook nog eens onder de pis komt te zitten. Nu het warm is, loop ik dagelijks met hem even een meer in om de boel schoon te spoelen. Als het regenachtig weer is, wordt het vanzelf schoon. En anders heb ik voor 's avonds na de laatste wandeling een sprayfles staan, gevuld met water en een beetje hondenshampoo. Even sprayen en afdrogen en hij ruikt weer lavendelfris.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, tibbe tilt dus geen poot op. Die staat soort van bol in schijthouding.
En poepen doet ie ook zo, maar dan lopend. Heel knap, op je eigen voorpoten poepen én een spoor trekken waarmee hans en grietje weer thuis zouden komen.
Heb één keer de fout gemaakt hem een jas van charlie aan te trekken. Toen werd opeens duidelijk waarom ze jongetjes en meisjes jasjes maken
En poepen doet ie ook zo, maar dan lopend. Heel knap, op je eigen voorpoten poepen én een spoor trekken waarmee hans en grietje weer thuis zouden komen.
Heb één keer de fout gemaakt hem een jas van charlie aan te trekken. Toen werd opeens duidelijk waarom ze jongetjes en meisjes jasjes maken
- alm@
- moderator
Ohh vreselijk. Ik had ooit eens het teefje van mijn jongste broer te logeren die ook lopend poepte. En s'nachts bij mij aan de dunne was. Ik kwam s'morgens beneden en er lag in allerlei bochten een spoor van zeker 15 meter dunne poepdagmar88 schreef:Ja, tibbe tilt dus geen poot op. Die staat soort van bol in schijthouding.

- dagmar88
- Zeer actief
alm@ schreef:Ohh vreselijk. Ik had ooit eens het teefje van mijn jongste broer te logeren die ook lopend poepte. En s'nachts bij mij aan de dunne was. Ik kwam s'morgens beneden en er lag in allerlei bochten een spoor van zeker 15 meter dunne poepdagmar88 schreef:Ja, tibbe tilt dus geen poot op. Die staat soort van bol in schijthouding.
Ja, dat doet ie met racepoep ook. Hij is wel zo vriendelijk het zelf op te ruimen, met alles van sokken uit de wasmand en hondendekens tot keukenpapier.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Maylo piest zichzelf niet onder maar doet altijd aan het begin van de wandeling een heeeeele lange plas. Tsjah soms spat dat dan tegen z'n poten of buik. Kan me er niet zo druk om maken, hij maakt zichzelf wel weer schoon en anders doet Izzy het. Hij loopt er ook geregeld zelf weer doorheen.
Z'n stront wil hij ook nog wel eens wegschoppen, dus ja dan zitten die dikke achterpoten ineens onder de stront, meestal loop hij dat het wel af in het natte gras of even met zijn pootjes door het water heen en anders maak ik dat thuis zelf wel schoon.
Izzy heeft dat soort problemen niet. Ze hebben er wel allebei een handje van om over hun kop heen te laten piesen door een andere reuen, want sjaa ze moeten net op dat moment dat eene grassprietje ruiken.
Maylo heeft het 1 x gepresteerd om over iemand schoen heen te piesen, hij stond net naast een kuiltje en viel toch bijna om dus schoen geraakt.
Z'n stront wil hij ook nog wel eens wegschoppen, dus ja dan zitten die dikke achterpoten ineens onder de stront, meestal loop hij dat het wel af in het natte gras of even met zijn pootjes door het water heen en anders maak ik dat thuis zelf wel schoon.
Izzy heeft dat soort problemen niet. Ze hebben er wel allebei een handje van om over hun kop heen te laten piesen door een andere reuen, want sjaa ze moeten net op dat moment dat eene grassprietje ruiken.
Maylo heeft het 1 x gepresteerd om over iemand schoen heen te piesen, hij stond net naast een kuiltje en viel toch bijna om dus schoen geraakt.
- alm@
- moderator
Ik kon mooi zelf aan de slag (en ik had toen nog een perzisch tapijt wat vol sporen lagdagmar88 schreef:alm@ schreef:Ohh vreselijk. Ik had ooit eens het teefje van mijn jongste broer te logeren die ook lopend poepte. En s'nachts bij mij aan de dunne was. Ik kwam s'morgens beneden en er lag in allerlei bochten een spoor van zeker 15 meter dunne poepdagmar88 schreef:Ja, tibbe tilt dus geen poot op. Die staat soort van bol in schijthouding.
Ja, dat doet ie met racepoep ook. Hij is wel zo vriendelijk het zelf op te ruimen, met alles van sokken uit de wasmand en hondendekens tot keukenpapier.

-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Wat? Hoe dan?dagmar88 schreef: Ja, dat doet ie met racepoep ook. Hij is wel zo vriendelijk het zelf op te ruimen, met alles van sokken uit de wasmand en hondendekens tot keukenpapier.
Ik word ineens wel heel blij dat Dexter niks anders doet dan die poot omhoog en plassen tegen een grasspriet. En poepen gaat netjes gehurkt, hooguit een bescheiden stapje naar voren.

- dagmar88
- Zeer actief
DaniBanani schreef:Wat? Hoe dan?dagmar88 schreef: Ja, dat doet ie met racepoep ook. Hij is wel zo vriendelijk het zelf op te ruimen, met alles van sokken uit de wasmand en hondendekens tot keukenpapier.
Ik word ineens wel heel blij dat Dexter niks anders doet dan die poot omhoog en plassen tegen een grasspriet. En poepen gaat netjes gehurkt, hooguit een bescheiden stapje naar voren.
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Mijn vorige hond poepte soms rennend naast de fiets als we niet snel genoeg stopten. Wat moet, dat moet
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco heeft Zulla en Zulla heeft Elco over de kop gepiest. Niets aan gedaan, geen last van stank gehad. En een heel enkele keer piest Elco ook wel tegen z'n eigen voorpoten, vooral bij de lange eerste plas 's ochtends. Kan me er niet druk over maken, eerlijk gezegd. Zolang hij niet stinkt in ieder geval 
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier lopen ze allemaal tijdens het poepen en Tay heeft besloten dat je met poepen ook je poot kan optillen of het tegen een boom kan doen. En ik er maar achteraan...
- dagmar88
- Zeer actief
TessaThomas schreef:Hier lopen ze allemaal tijdens het poepen en Tay heeft besloten dat je met poepen ook je poot kan optillen of het tegen een boom kan doen. En ik er maar achteraan...
Charlie poept als opperteef graag hoog. Ze is niets te beroerd om het vervolgens met gras en al om je oren te trappen.
Of een handstand te doen en de drol aan een takje te prikken.
-
Manuma
- Zeer actief
alm@ schreef:Ohh vreselijk. Ik had ooit eens het teefje van mijn jongste broer te logeren die ook lopend poepte. En s'nachts bij mij aan de dunne was. Ik kwam s'morgens beneden en er lag in allerlei bochten een spoor van zeker 15 meter dunne poepdagmar88 schreef:Ja, tibbe tilt dus geen poot op. Die staat soort van bol in schijthouding.
Toen Cody net bij ons was heeft hij dat ook eens gedaan en er zelf doorheen gelopen waarna hij ook nog even op de bank was gaan liggen
Manu poept ook zo hoog mogelijk. Heel handig, hij doet het soms bovenop struiken. Dan schud ik even aan wat niet besmeerde takken en weg poep!
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Uh oh, slechte hondenbaas hier
Ik heb Mies wel eens, mét een boogje, het water in gezwiept. Een paar keer en flink ver, zodat ze diep ging en moest zwemmen.
Ze had namelijk de maden tot aan haar oren hangen van gerol door een lijk. Écht niet dat ze zo de auto in ging
Het heeft me een paar keer omkopen met snoep gekost voordat ze weer vrijwillig bij me kwam aan de waterkant
Voor overige ongelukjes liggen er op strategische plekken (auto, voordeur) pakjes billendoekjes.
Diem is als hij het kan helpen zeer keurig: maakt een hazesprong na poepen om maar niet het risico te lopen erin te staan en hij wacht netjes met plassen tot Mies niet meer in de weg staat als ze samen ergens ruiken
Doet hij alleen bij Mies trouwens, een opvanger die hij maar zo-zo vond pieste hij rustig overheen 
Ik heb Mies wel eens, mét een boogje, het water in gezwiept. Een paar keer en flink ver, zodat ze diep ging en moest zwemmen.
Ze had namelijk de maden tot aan haar oren hangen van gerol door een lijk. Écht niet dat ze zo de auto in ging
Het heeft me een paar keer omkopen met snoep gekost voordat ze weer vrijwillig bij me kwam aan de waterkant
Voor overige ongelukjes liggen er op strategische plekken (auto, voordeur) pakjes billendoekjes.
Diem is als hij het kan helpen zeer keurig: maakt een hazesprong na poepen om maar niet het risico te lopen erin te staan en hij wacht netjes met plassen tot Mies niet meer in de weg staat als ze samen ergens ruiken
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Ik vind maden qua viesheid echt weer hele andere koek...pioenroos schreef:Uh oh, slechte hondenbaas hier![]()
Ze had namelijk de maden tot aan haar oren hangen van gerol door een lijk. Écht niet dat ze zo de auto in ging![]()
Het heeft me een paar keer omkopen met snoep gekost voordat ze weer vrijwillig bij me kwam aan de waterkant![]()
Diem is als hij het kan helpen zeer keurig: maakt een hazesprong na poepen om maar niet het risico te lopen erin te staan en hij wacht netjes met plassen tot Mies niet meer in de weg staat als ze samen ergens ruikenDoet hij alleen bij Mies trouwens, een opvanger die hij maar zo-zo vond pieste hij rustig overheen
Dat is nog wel een grote stap verder dan een plasje tegen een poot in mijn opzicht
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Dat flik ik bij Kiwi ook met regelmaat. Die heeft voorkeur voor rotte vis. Ik nietpioenroos schreef:Uh oh, slechte hondenbaas hier![]()
Ondanks dat ik dr met regelmaat resoluut ter water heb gelaten, is ze zwemmen leuk gaan vinden. Ze kan t wel hebben.

- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ja inderdaad . Pierre is gewoon een viezerik. Ik heb nog 2 reuen en die ga ik pas iets of wat ruiken na een week of 3.Pemba schreef:Ligt aan de reu hoor, die van mij plast nooit over zijn eigen poten, wel over de kop van MistyTara schreef:Echt? Gatver!Amaranthas schreef:Dan moet je die lange vacht van mijn reu eens zien af en toe. En ruiken wil je helemaal niet![]()
Daarom was ik ook zeker 2x per week zijn buik en poten anders stinkt hij echt enorm.
*noteert: nooit een langharige hond nemen.*
*voegt toe: echt, gewoon: nóóit!*
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.