Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boerboel_Presa Canario_Bullmastiff

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

http://www.moloss.com/001/breed/a/a003/

http://www.moloss.com/breeds/opqr/p004/

Hier staat de ontstaans geschiedenis van beide rassen beschreven
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Presa Pais bajos schreef:http://www.moloss.com/001/breed/a/a003/

http://www.moloss.com/breeds/opqr/p004/

Hier staat de ontstaans geschiedenis van beide rassen beschreven
Yep die had ik ook gelezen en de ACNAE(heb ik dat nou wel goed?)vind dat de Perro een zwaardere en bulldog-achtig type is van de Alano,alleen zijn de Presa fokkers weer van mening dat hij meer van B.D afstamt,hmmm....raar?Spreken ze elkaar toch tegen?
Nou ja in ieder geval zou ik voor de Alano kiezen! :mrgreen:
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Het ligt er aan over welk tijdvlak je het hebt.

De onstaans geschiedenis van de Presa canario bevat geen BM. Het ras is in den beginne ontstaan uit de Majorero en de Old English Mastiff.

Het ras is veel later na bijna uitgestorven te zijn geweest, terug gefokt met oa. de BM. Maar ook de Fila, Bordeaux dog, Amstaff, Bulldog etc.

Maar het blijft giswerk, want het is nog lang niet helemaal bekend welke rassen er allemaal in de huidige Dogo Canario zitten.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

v.d Lupinehof schreef:maar wat er volgens mijn bedoel word dor marc en als dat zo is ben ik het daar helemaal mee eens een bull te opzichte van de 2 andere rassen is wat stabieler van karakter en ik bedoel nu niet te zeggen dat de andere neuroten zijn totaal niet. een bull heeft het karakter van ik hoef niet zo nodig hij weet van zich zelf dat hij toch wel in poneert, en als hij knokt gaat hij niet meteen uit zijn stekker, op uitzonderingen daar gelaten.
en een bull weet zijn plaats in het gezin als de baas thuis is mag alles ninnen komen zonder problemen,en of schevemuilen van baas naar hond en vond naar bezoek snap je

mol 8)
Yep, dat bedoel ik inderdaad. Verder zal de bullmastif als hij al ingrijpt niet snel bijten maar vooral omsmijten en overweldigen. Dat heb ik liever met familie die even achterom komt dan dat er een schuddende presa aan hun armen hangt ;)

Inderdaad gaat een presa het gevecht niet uit de weg, maar eerlijk is eerlijk, mijn ervaring is dus dat honden met dergelijke beschrijvingen in hun rasstandaard feitelijk makkelijk knokkers worden en er al gauw de lol van inzien, wat weer leidt tot de onmogelijkheid een hond van gelijk geslacht en grootte in huis te laten zonder bloedbad. Daar heb ik niet zo'n zin in aangezien erg veel mensen die ik ken honden hebben. Mijn hond gaat gelukkig prima met reuen, dat scheelt de helft.

Boerboels die hun terrein bewaken zijn ronduit gevaarlijk, daar moet je dus wat mij betreft mee buiten wonen en zorgen dat er geen mensen onverwachts op je erf kunnen staan. Dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Verder hebben ze het geestelijk nodig een grondstuk te beschermen want daar zijn ze voor gefokt, dat heb ik niet.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Presa Pais bajos schreef:Het ligt er aan over welk tijdvlak je het hebt.

De onstaans geschiedenis van de Presa canario bevat geen BM. Het ras is in den beginne ontstaan uit de Majorero en de Old English Mastiff.

Het ras is veel later na bijna uitgestorven te zijn geweest, terug gefokt met oa. de BM. Maar ook de Fila, Bordeaux dog, Amstaff, Bulldog etc.

Maar het blijft giswerk, want het is nog lang niet helemaal bekend welke rassen er allemaal in de huidige Dogo Canario zitten.
Ik zei ook de B.D ;) Wel interessant al die rassen zo! :mrgreen:
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:

Geen BD, maar Mastiff. In een ras als de Ca de Bou of Presa Malloquin, daar zit BD in.
In de USA proberen sommige fokkers de DC te kruisen met de Am.BD. Maar dit lijdt tot een zeer atypische bouw van kop en borst.
Rob*
Zeer actief

Presa Pais bajos schreef:
Angel-eyes schreef:

Geen BD, maar Mastiff. In een ras als de Ca de Bou of Presa Malloquin, daar zit BD in.
In de USA proberen sommige fokkers de DC te kruisen met de Am.BD. Maar dit lijdt tot een zeer atypische bouw van kop en borst.
O vind de amerikaan ook wel mooi hoor! ;)
Op de Moloss-site staat toch echt dat de fokkers van de Presa vinden dat de deze meer van de Bordeaux Dog afstamt? :mrgreen:
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Angel-eyes schreef:

O vind de amerikaan ook wel mooi hoor! ;)
Op de Moloss-site staat toch echt dat de fokkers van de Presa vinden dat de deze meer van de Bordeaux Dog afstamt? :mrgreen:
Niet per definitie, ligt aan de bloedlijn. Op Gran canaria is bijvoorbeeld weer veel meer met de Fila gewerkt.
Maar dit is een goed punt, ...daarom ook de reden dat er toch wel veel diversiteit binnen het ras te zien is. Hopelijk nu met de rasstandaard worden de honden uniformer.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

De oude Alano:
Afbeelding

De Alano is idd een ander ras, de echte Spaanse Alano is uitgestorven maar in een of ander bergdorp in Spanje is een soort hond teruggevonden die grote overeenkomsten had met de oude Alano, van al die honden hebben ze het genetisch materiaal onderzocht en daar kwamen zeer belangrijke gegevens uit, ze stamden idd af van de oude Alano, voor zover als ik het goed kan herinneren (uit een gesprek met iemand) hebben ze wel de D.C. gebruikt om de Alano weer terug te fokken, dat is gebeurd en vandaar dat je nu de Spaanse Alano weer hebt.
De oude Alano is overigens een van de voorvaderen van de Dogo Argentino, dus 1 van de rassen waar de Dogo Argentino uit ontstaan is.

Ps, de Alano staat heel hoog op mijn lijstje :-D
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

zijn er nederlandse site's over de alono? ik ben slecht in engels en wil er wel wat over weten.
Rob*
Zeer actief

cloris schreef:De oude Alano:
Afbeelding

De Alano is idd een ander ras, de echte Spaanse Alano is uitgestorven maar in een of ander bergdorp in Spanje is een soort hond teruggevonden die grote overeenkomsten had met de oude Alano, van al die honden hebben ze het genetisch materiaal onderzocht en daar kwamen zeer belangrijke gegevens uit, ze stamden idd af van de oude Alano, voor zover als ik het goed kan herinneren (uit een gesprek met iemand) hebben ze wel de D.C. gebruikt om de Alano weer terug te fokken, dat is gebeurd en vandaar dat je nu de Spaanse Alano weer hebt.
De oude Alano is overigens een van de voorvaderen van de Dogo Argentino, dus 1 van de rassen waar de Dogo Argentino uit ontstaan is.

Ps, de Alano staat heel hoog op mijn lijstje :-D
Zeker op mijn lijstje ook wat een mooi beest! :ok: Alleen wel in het geel of licht bruin,weet niet hoe ze het bij dit ras noemen? :?
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

eens een bull altijd een bull ,geloof me maar als je dat heb gehad wil je nooit meer anders.

mol 8)
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

v.d Lupinehof schreef:eens een bull altijd een bull ,geloof me maar als je dat heb gehad wil je nooit meer anders.

mol 8)
Ik geloof je,...... eens een Boel altijd een Boel :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Martin op 12 feb 2004 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:eens een bull altijd een bull ,geloof me maar als je dat heb gehad wil je nooit meer anders.

mol 8)
Daarom begin ik er ook niet aan :mrgreen:
cloris
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Zeker op mijn lijstje ook wat een mooi beest! :ok: Alleen wel in het geel of licht bruin,weet niet hoe ze het bij dit ras noemen? :?
Geel/wolfgrijs/fawn (licht en donkertinten) met of zonder brindle en zwart masker, en Black en Tan (met bridle op met masker)
Dus er zijn best nog wel wat verschillende Alano's
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rob*
Zeer actief

cloris schreef:
Angel-eyes schreef:
Geel/wolfgrijs/fawn (licht en donkertinten) met of zonder brindle en zwart masker, en Black en Tan (met bridle op met masker)
Dus er zijn best nog wel wat verschillende Alano's
Geel met zwart masker dus! :ok:
Rob*
Zeer actief

Martin schreef:

mol 8)
Eens een boxer......altijd een boxer!Maar een ander ras er ooit een keertje bij kan nog wel! :mrgreen:
Mol
Zeer actief

Martin schreef:

mol 8)
hahahhaha als ik ooit een ander ras ga fokken is het de boerboel

mol 8)
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Als ik een stukkie grond zou hebben, zeker de Boerboel!!! :ok:
Maar ja, da's geen succes in een flatgebouw denk ik! :?

Anders de Bullmastiff denk ik! :ok:

Maar ik denk dat ik het bij AB of BD hou! :mrgreen:
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

en juba, weet je al wat het gaat worden? :P
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

mol 8)
bem ik het helemaal mee eens! ik heb er dan nog wel geen, maar ben al helemaal verknocht aan het ras! :mrgreen:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
cloris
Zeer actief

britty schreef:en juba, weet je al wat het gaat worden? :P
Nou volgens mij hoeft Juba niet te kiezen ;) die heeft DC's
Afbeelding
Arona
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Arona »

ik blijf bij mijn DC's. Een bullmastiff heb ik al gehad maar vond die veeels te tam, niks karakter erin. Een boerboel heb ik ook ooit overwogen maar uiteindelijk zijn we toch voor een DC gegaan. Ik denk dat een DC net iets makkelijker is in karakter naar vreemden toe dan een boerboel.
Dogo Canario fokker - België

Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Arona schreef:ik blijf bij mijn DC's. Een bullmastiff heb ik al gehad maar vond die veeels te tam, niks karakter erin. Een boerboel heb ik ook ooit overwogen maar uiteindelijk zijn we toch voor een DC gegaan. Ik denk dat een DC net iets makkelijker is in karakter naar vreemden toe dan een boerboel.
als jij een bull heb gehad waargeen karakter in zit heb je geen goeie bull gehad.
kijk ze hoeven zich niet zo te bewijzen als een DC want een bull weet heel goed van zich zelf hoe sterk of dat hij/zij is.

mol 8)
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Arona schreef:ik blijf bij mijn DC's. Een bullmastiff heb ik al gehad maar vond die veeels te tam, niks karakter erin. Een boerboel heb ik ook ooit overwogen maar uiteindelijk zijn we toch voor een DC gegaan. Ik denk dat een DC net iets makkelijker is in karakter naar vreemden toe dan een boerboel.
als jij een bull heb gehad waargeen karakter in zit heb je geen goeie bull gehad.
kijk ze hoeven zich niet zo te bewijzen als een DC want een bull weet heel goed van zich zelf hoe sterk of dat hij/zij is.

mol 8)

mol 8) , kun je wat vertellen over de ontstaans geschiedenis van de BM?
Wat ik heb gelezen zouden het van oorsprong Boswachters honden zijn geweest, is dat waar? Wat was hun functie?Wat is de functie, of waar kan je ze heden ten dagen voor gebruiken?

Alvast bedankt
Mol
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:

mol 8)

mol 8) , kun je wat vertellen over de ontstaans geschiedenis van de BM?
Wat ik heb gelezen zouden het van oorsprong Boswachters honden zijn geweest, is dat waar? Wat was hun functie?Wat is de functie, of waar kan je ze heden ten dagen voor gebruiken?

Alvast bedankt
de oorsprong van de bull is bulldog mastiff kleur van orangiene is brindle ,dit omdat de hond inderdaad de jachtopziener moest helpen stropers tegen te gaan, door zijn kleur is hij snachts totaal niet zichtbaar.
de hond liep altijd lan voor uit voor de opzichter en moet de stroper tegen de grond lopen met zijn gewicht ,hij mocht hier bij apsoluut niet bijten en de honden werden dan in het begin ook met muilkorf getraint.
de beste van een nest mochten alleen dit werk doen en werden dan ook in huis groot gebracht de rest werd verkocht of dood geslagen.

de bull is vergeleken met andere mollossers een atleet hij moet langduurig kunnen draven en moet heel went baar zijn, een bull is op de 100 meter ook sneller dan een greyhound.

de hond moest super zeker zijn maar geen ruzzie zoeker, de honden mogen eigelijk ook totaal niet blaffen ook niet uit opwinding, allen als ze de stroper tegen de vlakte hadden gelopen mochten ze aan geven waar ze waren.
bullen vandaag de dag blaffen welles waar meer maar toch nog niet zo overdreven als bij andere rassen.

er mag ook oficeel niet mee gewerkt worden zoals pakwerk omdat je dan de hond gaat leren bijten en dit is uit den boze.
het karakter is in de loop der jaren wel wat milder geworden ten opzichte van vreemde,vroeger waaren ze niet zo vriendelijk dit karakter vind je nog terug in zuidafrikaanse en engelse lijnen.
in zuid afrika worden ze dan ook wel gebruikt als zijnde politie hond en in de diamant mijnen voor bewaking.

heden ten dagen word er niet veel mee gedaan in nederland is het eigelijk gewoon een erf en huis hond geworden belgie daar in tegen staan ze toch op het pak ,persoonlijk vind ik dit dus lijn recht tegen over het doel staan waar ze voor gefokt zijn.

bullen tegen over de DC of boerboel is een moelijk type hond om te fokken, vooral het hoofd type laat momenteel hier in nederland veel te wensen over.
de honden veranderen ook veelvoudig van uiterlijk in 3 jaar tijd.
tis moeilijk uit te leggen waarom ze moeilijk op type te fokken zijn en dan gaan we te diep op het fok gebeuren in en daar gaat het nu niet om.

de bull is de even wichtigste van de 3 waar we het nu over hebben
mensen kmen binne maar niet meer buiten als de baas er niet is de hond zou niet 1,2,3 bijten maa loopt de pesoon klem en wacht tot zijn baas het van hem over neemt ,er gaan verhalen dat een bull een man 1 dag vast heeft gezet zonder dan ook maar 1 keer te bijten.

bullen zijn super sosiaal met kinderen kinderen zijn alles voor ze, maar moet ik zeggen dat bij bijna alle engelse rassen dit hoog in het vandel staat.

mol 8)
Rob*
Zeer actief

He Mol,heb eens op een site de geschiedenis ook gelezen van de Bull/Mastif en daar stond ook het verhaal in over zijn niet te onderschatte snelheid.De Old Englisch Mastif eigenaren en fokkers van toen vonden de kleine variant maar niks!Op een demonstratie liet een Bull-Mastif een tegenhanger de kans om hard weg te lopen,om zo te laten zien dat de BM razendsnel is,volgens die fokker had de BM misschien niet de statische power van de gewone Mastif,maar combineerde de BM kracht met snelheid waardoor het effect nog groter was!
Het slachtoffer mocht dus heel hard wegrennen,de BM had hem in no-time en vloog er bovenop vol in zijn bovenrug.Deze BM woog 50 kilo maar iedereen bij de demonstratie was stil,de man was kansloos op de grond gevallen.Ik weet niet meer welke site het was,maar wel leuk om te lezen,nu weet ik niet in hoeverre de BM is veranderd,maar de lichtere versie verdrong dus zo de Old English Mastiff. :mrgreen:
Mol
Zeer actief

Angel-eyes schreef:He Mol,heb eens op een site de geschiedenis ook gelezen van de Bull/Mastif en daar stond ook het verhaal in over zijn niet te onderschatte snelheid.De Old Englisch Mastif eigenaren en fokkers van toen vonden de kleine variant maar niks!Op een demonstratie liet een Bull-Mastif een tegenhanger de kans om hard weg te lopen,om zo te laten zien dat de BM razendsnel is,volgens die fokker had de BM misschien niet de statische power van de gewone Mastif,maar combineerde de BM kracht met snelheid waardoor het effect nog groter was!
Het slachtoffer mocht dus heel hard wegrennen,de BM had hem in no-time en vloog er bovenop vol in zijn bovenrug.Deze BM woog 50 kilo maar iedereen bij de demonstratie was stil,de man was kansloos op de grond gevallen.Ik weet niet meer welke site het was,maar wel leuk om te lezen,nu weet ik niet in hoeverre de BM is veranderd,maar de lichtere versie verdrong dus zo de Old English Mastiff. :mrgreen:
het is ook een ras eigenshap dat een bull je in je boven rug springt ze springen uit zitstand ook 2 meter.
de mastiff hebben ze maar heel kort gebruikt want die is lui en ziet ook het nut er niet van in om iemand achterna te lopen ja een paar 100 meter en dan vind hij het welletjes
de bullgog toen der tijd was tengroote van een boxer maar bieet te veel dus hebben zie die 2 ge kruist en daar is de bullmastiff door ontaan.

mol 8)
Rob*
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Angel-eyes schreef:He Mol,heb eens op een site de geschiedenis ook gelezen van de Bull/Mastif en daar stond ook het verhaal in over zijn niet te onderschatte snelheid.De Old Englisch Mastif eigenaren en fokkers van toen vonden de kleine variant maar niks!Op een demonstratie liet een Bull-Mastif een tegenhanger de kans om hard weg te lopen,om zo te laten zien dat de BM razendsnel is,volgens die fokker had de BM misschien niet de statische power van de gewone Mastif,maar combineerde de BM kracht met snelheid waardoor het effect nog groter was!
het is ook een ras eigenshap dat een bull je in je boven rug springt ze springen uit zitstand ook 2 meter.

mol 8)
Waarom worden ze niet voor pakwerk gebruikt?Moet toch kunnen?Heb weleens Mastino´s in zuid-Amerika gezien voor pakwerk,dan moet een bull-mastif er toch ook voor geschikt zijn? ;)
Mol
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
Waarom worden ze niet voor pakwerk gebruikt?Moet toch kunnen?Heb weleens Mastino´s in zuid-Amerika gezien voor pakwerk,dan moet een bull-mastif er toch ook voor geschikt zijn? ;)
ze mogen niet bijten volgens de rasbeschrijving.

mol 8)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”