-Saskia- schreef:Maich schreef:Ik moet zeggen dat het hebben van een Bull een unieke ervaring was voor mij, het karakter is zo apart.
Ik vind ze zo irritant, kan er niets aan doen
Plaat voor de kop, lomp en zo opdringerig op het obsessieve af als ze iets willen. Dat claimen van alles en nog wat en in je benen hangen als je het wil afnemen. Net zo'n vette pestkop op het speelplein vroeger.
Ik ken er niet zoveel maar diegenen die ik ken hoef ik niet
Bij de Olde English bulldingen vind ik de neuslengte enorm variëren als ik het zo zie. Sommige exemplaren zijn net Engelse bullen maar dan wat hoger.
Crutz, wat een mooie ambullen!

Zo heb ik die van mij niet ervaren, lomp was ze zeker maar als er kleine kinderen of kleine honden bij betrokken waren was ze altijd voorzichtig. Alsof ze aanvoelde dat ze qua fysiek de meerdere was.
Het opdringerige herken ik er ook niet in, wel het hebben van een eigen wil, daarin zijn ze, in mijn ervaring, heel vasthoudend.
Zelfs tot het chagrijnige af als iets niet ging zoals zij wilde.
Inderdaad hebben Old English Bulldoggen meer neuslengte, dat was ook de bedoeling van het ras, minder gezondheidsproblemen.
Men zegt dat het karakter van de OEB wel verschild va de EB maar daar heb ik geen ervaring mee.