Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grote hond aan flexlijn?

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

grote hond aan flexlijn?

Ongelezen bericht door britty »

dat adviseerde een juffrouw in de dierenwinkel me..gaat nooit goed als je het mij vraagt..
ikzelf gebruik nu de lange lijn(5 meter) als hij "los" mag spelen. gaat heel goed. als ik hem wil pakken ga ik gewoon op de lijn staan..het monster is nu aan het puberen en wil niet gepakt worden, en met zo'n lij is dat dus wel mogelijk. verder oefen ik dan met hierkomen..
zijn er forummers die een grote hond hebben en de flexlijn gebruiken? ik de dierenwinkel heb ik zo'n giant flex in de hand gehad, maar ik vond het maar een zwaar en lomp ding..)
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

bij mij werkt het perfekt!!! ook altijd rottweilers gehad en ging ook toppie. het is ff wennen. ik loop nu nog steeds met de flexi, met 2 honden :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik heb die giant flexi.
Ik vind hem ideaal.
Wat gewicht betreft is het gewoon wennen.
En omdat het een lijn is en geen touw kan ik mijn hond als het moet naar me toe hengelen zonder me in mijn handen te snijden.
Ik zet hem vaak aan het eind op slot, dan is het dus gewoon een lange lijn met handvat.
Ook moet hij vlak naast me lopen indien nodig.
En in de straat kan hij snuffen waar hij wil.
Dat gaat makkelijker met zo'n rolding dan met een gewone lange lijn.
En verder gaat hij gewoon los waar dat kan.

Mijn hond is sterk. En een ge*le stoere reu van 16 maanden.
Ik heb die van 8 meter.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. ;)
En er zit een jaar garantie op. :ok:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heb zo'n giga flex.. ik vind het persoonlijk helemaal niets, dat handvat is groot en lomp om vast te houden dus als je hond een keer een spurt neemt sta je daar aan te hangen, nee die grote vind ik echt te lomp, ik heb gewoon een 10 mtr lijn en dat werkt voor mij beter ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Hoi, ik heb ook een grote hond ( Bas is een newfoundlander van 8 maanden en 46 kilo ). En vind de flexi helemaal het einde.

Ik heb sinds kort een giant ( voorheen een compact tot 50 kg ), en vind hem ind. zwaar, maar er is goed aan te wennen!
Ik vind het zeker ideaal, een lange lijn vind ik 3x niks, omdat je dan de hele tijd bezig bent dat ding op afstand te stellen,hiha!
En het is zo onhandig, al die lijn in je handen, nee niks voor mij!

Ik zou zeggen zeker de aanschaf waard, ind. duur maar je hebt wel echt wat!!!!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ja, ik vind die brede flexilijn ook ideaal. Gebruik hem dagelijks voor de lange wandelingen. Zowel Stanley als ik lopen er dan lekker ontspannen bij. Als er een andere hond (of mensen) aankomt, dan kun je die flex makkelijk terugpakken om hem te laten zitten en ik gebruik die brede lijn dan als beetpakriem. Snijdt ook niet in je handen, da's wel zo handig.
1x per dag gebruik ik de 2 mtr. lijn, puur als volgtraining.

Groetjes van
Sandra en
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vind die flexlijnen echt ondingen. Ik heb er alleen aan gedahct toen Job nog niet loskon, dan is het wel makkelijker dan een lange lijn maar verder vind ik het niks. Ik gooi ze wel los.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Golden Stanley

Lysette schreef:Ik vind die flexlijnen echt ondingen. Ik heb er alleen aan gedahct toen Job nog niet loskon, dan is het wel makkelijker dan een lange lijn maar verder vind ik het niks. Ik gooi ze wel los.
In gebieden waar veel wild zit (vooral fazanten en reeen) en waar honden dus niet los mogen, is mij het risico te groot om Stan zomaar even los te gooien. Daarbij loop ik ook regelmatig beneden langs de dijken, waar ze als een idioot voorbij scheuren. Blijven nog zat plekken over waar hij lekker los kan, maar voor dit soort gebieden vind ik het ideaal.

Groetjes van
Sandra en
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan loopt ook aan een fkexi lijn, bevalt me prima. (weegt 41 kilo)
nooit geen problemen mee.
en kom ik op plekken waar je dicht langs verkeer moet lopen, dan weett ik dat van te voren en maka ik de lijn helemaal kort.
op plekken waar het kan gewoon volledige vrijheid.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Flexilijnen zijn gewoon ondingen!Ze zijn toch verboden?
Ik weet wel dat je van een afstand zo'n rotlijntje niet ziet en een hond dus ook niet,hier heeft laatst in het park een hond zijn knie gesloopt omdat hij in zo'n uitstaand lijntje terrecht kwam. :cry:
Golden Stanley

:mrgreen: Dat is meer de onkunde van mensen die het totaal verkeerd gebruiken. Waar het druk is, laat ik hem niet voluit lopen. En een breedband flex zie je altijd.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Angel-eyes schreef:Flexilijnen zijn gewoon ondingen!Ze zijn toch verboden?
Ik weet wel dat je van een afstand zo'n rotlijntje niet ziet en een hond dus ook niet,hier heeft laatst in het park een hond zijn knie gesloopt omdat hij in zo'n uitstaand lijntje terrecht kwam. :cry:
je moet er ook niet 1 met zo'n dun stukje touw nemen, maar gewoon die met brede band.
verboden?! ach ja, er is zoveel verboden. :mrgreen:
qyan mag simpelweg niet los vanwege zijn poten (ja 10 min per dag) en op deze manier kan hij toch nog draven en een beetje zijn gang gaan.
maar niet op plekken waar het niet kan.
verder gebruik ik hem ook niet in parken of uitren gebieden, maar gewoon voor de wandelingen.
Rob*
Zeer actief

Aha,oke ik wist niet dat er verschil zat! :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik zou niet weten waarom ze verboden zijn?

Ik gebruik ze soms ook, ligt aan de situatie. Ik liet Huts en Bolletje er regelmatig mee uit. Nu fiets ik met Huts en dan loopt ze los, als er verkeer oid aankomt gaat ze aan de flex.
Afbeelding
Cyntha
Actief

Heb zelf een dierenspeciaalzaak gehad en vraag me af hoe je erbij komt dat ze verboden zijn? :mrgreen:
Want dat is dus echt niet zo, anders wist ik het wel,hiha! ( Want ook bij ons op de groothandel krijgen we direct bericht als iets uit de handel genomen wordt)

Wel vind ik een brede band ook fijner ( en veiliger ind, doordat je ze beter ziet ) is ook wat steviger.
En voor honden die niet los kunnen lopen is het ideaal, is gewoon een kwestie van handigheid krijgen erin, zo moeilijk is het niet!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Wij hebben het type giant van flexi... werkt perfect.... en verboden???? Waarom dan??? Ik zou niet meer zonder kunnen.....
Rob*
Zeer actief

Ik weet niet of het zo is hoor dat verbod :? ?Dat vroeg ik me zelf al af,want laatst vertelde iemand mij dat,ik zie er zoveel mensen mee lopen dus vond het zelf al vreemd. ;)
Cyntha
Actief

Angel-eyes schreef:Ik weet niet of het zo is hoor dat verbod :? ?Dat vroeg ik me zelf al af,want laatst vertelde iemand mij dat,ik zie er zoveel mensen mee lopen dus vond het zelf al vreemd. ;)
Oh, ik dacht al :mrgreen: , hiha!
Leek me ook vreemd, maar you never know!

Thanks voor je uitleg! :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:Flexilijnen zijn gewoon ondingen!Ze zijn toch verboden?
moet ie beter uitkijken ;)
en natuurlijk zijn ze niet verboden wat is dat nou weer voor onzin... wij hebben er ook 1 voor elke hond, niet die touwtjes maar die met die dikke lijn... Ideaal, voor als de hond ergens niet los kan/mag... bijvoorbeeld als mijn hond loops is..etc.
Mijn honden zijn altijd gewent los te lopen, dus doen niets aan een korte lijn... dan is zo'n ding een uitvinding!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

britty schreef:zijn er forummers die een grote hond hebben en de flexlijn gebruiken? ik de dierenwinkel heb ik zo'n giant flex in de hand gehad, maar ik vond het maar een zwaar en lomp ding..)
Mijn honden worden ook uitgelaten met een Flexilijn. Ik heb heel vroeger eerst 1 Flexilijn aangeschaft voor mijn Tervuerense Herder (mijn Collie liep bijna altijd los) omdat ik toen in een wijk woonde waar veel honden en katten liepen en daarom mijn Tervuerense Herder niet los kon lopen.
Ik liet hem toen en nu allen op plekken los waar ik het overzicht heb zodat ik kan zien als er een andere hond aan komt en dan doen ik hem weer aan de Flexilijn vast.
Ik wou hem toch wat meer vrijheid geven aan zijn lijn en daarom heb ik een Flexilijn voor hem aangeschaft.
Ik was een leren hondenriem gewend. Ik moest ook erg wennen aan een Flexilijn, maar toen ik eenmaal gewend was wil ik ook niks anders meer voor hem. Ik gebruik de leren hondenriem nu alleen nog als ik naar de DA ga of als ik met ze ga fietsen. Ik ben later verhuisd naar een drukke wijk waar mijn Collie ook niet meer los kon. Toen heb ik de 2de Flexilijn aangeschaft. Ik ben sinds augustus 2001 weer terug gegaan naar deze wijk. Er wonen tegenwoordig niet zoveel honden meer als vroeger. Maar ze mogen tegenwoordig niet meer los in de wijk.
Afbeelding Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier ook de Giant flexi's, ik vind ze ideaal :ok: Alhoewel ik de oude modellen fijner vind dan de nieuwe die ik nu heb. Gelukkig heb ik nog 2 oude modellen liggen.
Saantje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saantje »

Ik heb er 2 1voor mijn maltezer en 1voor mijn labrador. :P
ik vind het supper, van mij mogen mijn honden los waar het mag, maar aan een straat of drukke baan vind ik het veiliger met de flexi :-D

jah tuurlijk effe wennen maar nu gaat het goed hoor ;)
Groetjes Saantje en de woeffies!!
Afbeelding
Klik hier en zeg NEEN tegen broodfok!
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Angel-eyes schreef:Ik weet niet of het zo is hoor dat verbod :? ?Dat vroeg ik me zelf al af,want laatst vertelde iemand mij dat,ik zie er zoveel mensen mee lopen dus vond het zelf al vreemd. ;)
Nee hoor, niks verboden...en jij moet niet zoveel aannemen wat je "van horen zeggen hebt"...daar schiet niemand wat mee op ;) ja, valse info :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik vind dat het wel verboden mag worden die flexlijnen vor kleine en grote honden. Negen van de tien mensen hebben geen controle over hun hond en je wil niet weten hoe vaak ik in het park een hond zowat kill omdat ik in de knoop raak met zijn lijn :evil: Daarbij herroepen mensen zich op het feit van mijn fikkie liep aan de riem, ja amehoela :pffff:

Nee een flexlijn mogen ze van mij verbieden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Ik vind dat het wel verboden mag worden die flexlijnen vor kleine en grote honden. Negen van de tien mensen hebben geen controle over hun hond en je wil niet weten hoe vaak ik in het park een hond zowat kill omdat ik in de knoop raak met zijn lijn :evil: Daarbij herroepen mensen zich op het feit van mijn fikkie liep aan de riem, ja amehoela :pffff:

van mij niet... liever die korte riempjes van touw etc. die zomaar 'ineens' knappen .. nee hoor moet er niet aan denken.. mijn honden poepen niet aan een korte lijn... zie 4 5 meterlijnen rondlopen....mij niet gezien...en daarnaast als mijn teef loops is moet ze ook vast... dus aan de flexi....'t is al rampzalig genoeg dat ze 3 weken niet los mag, laat staan aan een korte lijn... pure dierenmishandeling...
Flexi's zijn ideaal...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Zolang je je hond onder controle heb, prima. Dan ben jij er 1 op de 10.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

chrico schreef:Ik vind dat het wel verboden mag worden die flexlijnen vor kleine en grote honden. Negen van de tien mensen hebben geen controle over hun hond en je wil niet weten hoe vaak ik in het park een hond zowat kill omdat ik in de knoop raak met zijn lijn :evil: Daarbij herroepen mensen zich op het feit van mijn fikkie liep aan de riem, ja amehoela :pffff:

Ach, het is beter dan loslopende honden die men niet onder controle heeft.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Zolang je je hond onder controle heb, prima. Dan ben jij er 1 op de 10.
ik zie ze ook niet zoveel, loop bijna altijd in het bos :mrgreen: behalve tijdens de loopsheid dan... :?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Hutsje schreef:
Hahah ik zie daar wat anders bij hoor :mrgreen:
Stel: een dog, lekker snuffelend op 5 meter afstand aan de flex. Ziet een hond in de verte en neemt de spurt aan :-D dat hou je van zijn lang zal ze leven niet, de vaart die hij kan maken, de kracht die er op je arm komt dus vliegt zo een lijn als een projectiel achter de hond aan :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

chrico schreef:
Hutsje schreef:
Hahah ik zie daar wat anders bij hoor :mrgreen:
Stel: een dog, lekker snuffelend op 5 meter afstand aan de flex. Ziet een hond in de verte en neemt de spurt aan :-D dat hou je van zijn lang zal ze leven niet, de vaart die hij kan maken, de kracht die er op je arm komt dus vliegt zo een lijn als een projectiel achter de hond aan :mrgreen:
En zou je hem dan wel houden aan een gewone riem?

Die kast is inderdaad een nadeel.
Je kunt er iemand mee buiten westen slaan.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”