Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond mee aan de fiets

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Hond mee aan de fiets

Ongelezen bericht door Carmen »

Lizzie is een heel gemakkelijk meeneemhondje zijn we achter gekomen. Het is geen speelhondje of een high energie hond, maar gewoon een hond dat graag de hele dag meestruint met de baas. Arie takelt momenteel hard af en we zijn bang dat de kanker weer terug is en hij er binnenkort niet meer is. Ws gaan we Lizzie dan alleen houden en we zijn al aan het kijken hoe we haar makkelijk mee kunnen nemen. Ook nu al wel omdat ze haar energie ook kwijt moet kunnen en Arie niet veel meer kan. Vandaag is ze voor het eerst mee geweest naast de fiets en dat ging heel goed. Lizzie rent nooit maar is een draver en ik had het idee dat ze op een gegeven moment echt in de roes van het lopen kwam.
Nu zijn sommige leuke stukken wel ver weg en zou ik haar op de fiets ook mee willen nemen. Nu weegt ze 20 kg. zou dat te groot zijn voor een fietsmand op de fiets? Ze is wel hoog op de poten ongeveer 50 cm schat ik. Of komen we dan toch aan een fietskar? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Lizzie tevreden van het fietsen
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hond mee aan de fiets

Ongelezen bericht door jacq1970 »

20 kilo vind ik wel beetje veel voor op de fiets... een fietskar zou makkelijker zijn.
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Ik zou voor een fijne kar gaan, je evenwicht houden met verschuivende en bewegende 20 kilo achter op je fiets lijkt mij een behoorlijke uitdaging.

Daarbij: meeste mandjes die groter zijn gaan tot maximaal 9 kilo.
...; We will never surrender Winston Churchill
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

basil schreef:Een kind van 20 kg kan ook achter op de fiets, Waarom een hond dan niet?

M'n buurvrouw heeft altijd twee cardigan corgi's achterop de fiets gehad, dan zit je toch ook al aan de 25-30 kilo.
Tibbe kan met 13 kilo nog met gemak op een voordrager. Boven de 15 zou ik de hond inderdaad achterop doen.
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Bullit zal ook wel rond de 20KG wegen. Maar die zou ik dus nooit voorop mijn fiets doen in een mandje. Dat vind ze sowieso niet leuk ook niet toen ze nog klein was maar het lijkt mij ook erg zwaar. (In het mandje is zwaarder dan bijv. een fiets zitje voorop.) achterop ja.. ik zou het niet doen omdat ik mijn hond ken en die blijft nooit zitten.
Ik zou dus kiezen voor een degelijke fietskar.
AfbeeldingAfbeelding
Carmen
Zeer actief

Hier de dezelfde discussie kind versus hond achterop :mrgreen: Maar het gaat toch maar een fietskar worden.Moeten we dan voor een doggyride gaan is die degelijker? Of zijn er positieve ervaringen met andere merken?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat bedoel je met grote afstanden? Ik weet natuurlijk niet hoe energiek en oud jouw hondje is, maar als ie oud genoeg is om naast te fiets te mogen zou je het 'langeafstandsfietsen' ook gewoon kunnen trainen. Met wat opbouwende oefening fietst Oor hier zo 10, 12 km naast de fiets. Eventueel met wat drink/uithij/plas/snuffelstops tussendoor. Maar ze komt dan idd in een soort trance en dat lijkt ze best prettig te vinden. Dus voor zulke afstanden is een fietskar misschien niet per se nodig? Als je veel verder wilt fietsen wel idd. Ik zou er iig wel een goeie hondenfietskar voor kopen, wij hebben een keer zo'n stoffen kinderfietskar geprobeerd maar dat was niks, de kuip is niet stevig genoeg, ze schuift als een malle heen en weer en buiten dat is ze er ook gewoon bang voor. Niet ideaal!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik deed Jip en Benno vaak samen achterop in een grote bak. Bij elkaar wegen ze zo'n 18 kilo. Je voelt het wel maar was prima te doen. Ik vind het zelf veel fijner dan een fietskar omdat het lichter fietst en ik het veel makkelijker op de fiets zette. Kar moest altijd ingeklapt worden enzo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Carmen
Zeer actief

mijke schreef:Wat bedoel je met grote afstanden? Ik weet natuurlijk niet hoe energiek en oud jouw hondje is, maar als ie oud genoeg is om naast te fiets te mogen zou je het 'langeafstandsfietsen' ook gewoon kunnen trainen. Met wat opbouwende oefening fietst Oor hier zo 10, 12 km naast de fiets. Eventueel met wat drink/uithij/plas/snuffelstops tussendoor. Maar ze komt dan idd in een soort trance en dat lijkt ze best prettig te vinden. Dus voor zulke afstanden is een fietskar misschien niet per se nodig? Als je veel verder wilt fietsen wel idd. Ik zou er iig wel een goeie hondenfietskar voor kopen, wij hebben een keer zo'n stoffen kinderfietskar geprobeerd maar dat was niks, de kuip is niet stevig genoeg, ze schuift als een malle heen en weer en buiten dat is ze er ook gewoon bang voor. Niet ideaal!
Ze is ruim een jaar maar niet super energiek. Het tempo ligt niet hoog en als ik naar het bos wil wil ik ook door kunnen fietsen en anders is ze al op voor ze aankomt.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ohja, dan is een fietskar toch wel handig denk ik inderdaad!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”