Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond plast dus sinds het begin van dat we hem hadden tegen zijn eigen voorpoten aan. Het begint tegen een bosje aan en verschuift langzaam naar een van zijn poten, en stopt dan opeens met verschuiven... Doet hij dit nou express (hij vindt het lekker) of is het een suffe hond?
Het is wel een beetje vies hoor, maar we gooien hem dan maar in het water als 'straf'.
Heeft iemand van jullie dit ooit gehad, of weet iemand hoe je dit kan veranderen?
ikbeneenmens schreef:Mijn hond plast dus sinds het begin van dat we hem hadden tegen zijn eigen voorpoten aan. Het begint tegen een bosje aan en verschuift langzaam naar een van zijn poten, en stopt dan opeens met verschuiven... Doet hij dit nou express (hij vindt het lekker) of is het een suffe hond?
Het is wel een beetje vies hoor, maar we gooien hem dan maar in het water als 'straf'.
Heeft iemand van jullie dit ooit gehad, of weet iemand hoe je dit kan veranderen?
hoe moet ik me dat voorstellen?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
fijn zo`n baas die, als je iets normaals doet zoals plassen, gestraft word door in het water gegooid te worden. klinkt ook echt als een liefhebbende hondeneigenaar
1 van mijn honden doet dat ook. Vaak als hij gewoon als een meisje plast
Hij vind het wel wat raar en kijkt ook he wat komt er nu tegen mij aan. Maar daarna maakt hij het zelf schoon.
Ik zou hem niet in het water gooien/zetten daarvoor dat is niet helemaal eerlijk.
Laatst gewijzigd door Nikkielvis op 01 aug 2016 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
karel pist ook weleens tegen zijn poten, omdat ie dan al zijn achterpoot were naar voren beweegt om te gaan lopen en dan piest ie nog dus dan mikt ie tegen zijn voorpoten. Hij gaat ook regelmatig in zijn eigen drol staan, het is een beetje een simpele knul Hij zwemt veel dus ik kan niet zeggen dat ik hem naar urine vind ruiken
Tay doet het ook wel eens als hij of te lui is om zijn poot op te tillen of al gaat lopen tijdens het plassen. Het is wel minder geworden sinds hij zijn poot optilt.
EDIT: Maar ik gooide hem daarna niet in het water en heb nooit iets geroken eerlijk gezegd.
Gebeurde hier ook toen hij nog jong was en door zijn achterpootjes zakte om te plassen. Met een beetje geluk plaste hij precies tussen zijn voorpootjes door Is hier eigenlijk over sinds hij zijn poot optilt om te plassen. Dus als je een jonge reu hebt, kan het nog over gaan
Tara schreef:Mijn oudje deed dat op het laatst, omdat hij het niet meer zo goed kon volhouden om met een poot omhoog te piesen en sowieso niet zo lang kon staan. Dat ging dus wel eens mis. Ik kocht van die wegwerpwashandjes en poetste hem daar dan een beetje mee schoon. Veel meer kun je denk ik niet doen.
Ja, die had ik ook standaard liggen inderdaad. Of toetendoekjes.
Fred doet dat ook, maar dat is nog onhandigheid. Hij plast ook nog met vier poten op de grond. Ik moet er eigenlijk altijd wel om grinniken. Nu plast hij toch altijd aan het begin van de wandeling, en vaak stapt hij nog even de waterkant af en is het snel opgelost. En anders poetsen we thuis even snel zijn poten met een snoetenpoetser.
Ik ken veel honden die dat doen. Maar je kan het ook met weg werp washandjes (bij de baby spullen in de winkel..) schoonmaken.
In het water gooien? Hoe moet ik mij dat voorstellen??
Straffen voor normaal gedrag (plassen...) zou ik nooit doen..
Wie weet is het helemaal niet zo bedoeld.. Ik zeg ook als Sultan in de modder rolt, dat ik hem voor straf in de sloot gooi. Maar dat bedoel ik helemaal niet zo letterlijk. Ik gooi een bal in een schone sloot en meneer springt zelf de sloot in om zijn bal te halen.
Eerst maar even afwachten hoe TS het bedoeld, voor dat het gelijk een slechte hondenbaas is.
_Tiny_ schreef:
Het is gewoon reuen gedrag. Ze willen hun vlag zo veel mogelijk verspreiden en dat ze zichzelf daarbij raken zitten ze niet zo mee.
Bij tibbe juist niet.
Ach ja, even poetsen en klaar.
Hij heeft inmiddels wel lelijke gele pootjes die niet meer wit willen worden
Had Bram op het laatst op zijn buik, net boven de piemel. Poten werden nog wel aardig schoon maar dat stukje niet meer. Gewoon een beetje omheen aaien.
Dan moet je die lange vacht van mijn reu eens zien af en toe. En ruiken wil je helemaal niet
Daarom was ik ook zeker 2x per week zijn buik en poten anders stinkt hij echt enorm.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Doran doet het ook wel eens, idd meestal als hij tijdens het plassen alweer door wil lopen, maar ik heb een Luna mijn poetsmiepie die poetst met liefde zijn poten als het een keer gebeurt is
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
De hond het water in doen nadat ie zichzelf onder pist lijkt me heel normaal hoor. Of je dat als mens nou straf noemt of gewoon schoonmaken zal die hond worst wezen. Het heeft alleen voor ons een andere lading
Biko piest ook wel eens over zijn voorpoten heen, vooral als hij iets ziet wat hij wel spannend vindt. Dan maakt hij dat plassen heel slordig af. Ik zoek daarna dan wél even een watertje op waar ik hem instuur om de poten te spoelen. Ga ervan uit dat ts ook zoiets bedoelt. Soms kan je dingen ook té letterlijk nemen
Als Manu in de zwarte prut heeft gelegen misleid ik hem ook door een stok in schoner water te gooien. Voor straf. Hij heeft het alleen niet door
Cody plast ook wel eens tegen zijn voorpoten aan, de viespeuk. Hij kan niet zo goed mikken. Soms springt hij dan zelfs tegen me aan Even door nat gras of door een laagje water laten lopen en anders hebben we de snoetenpoetsers thuis bij de deurmat.
Het zullen de mannen weer eens niet zijn
Gelukkig huppelt mijn teefje altijd zeer bevallig over haar plasje heen.
Ze heeft overigens wel een leuke vriend die gerust over haar kop piest.
Dat vindt ze heel niet erg. Ik vind het ietwat minder....
Amaranthas schreef:Dan moet je die lange vacht van mijn reu eens zien af en toe. En ruiken wil je helemaal niet
Daarom was ik ook zeker 2x per week zijn buik en poten anders stinkt hij echt enorm.