Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls in the river

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Pitbulls in the river

Ongelezen bericht door mijke »

Oef, wat een schokkende aantallen pitbulls die er jaarlijks afgemaakt worden zeg :ugh: Maar het komt wel overeen met wat ik hier in de stad ook zie. Iemand anders schreef het ook al, en ook voor mij geld dat ik echt maar zeer zelden pitbulls/staffords tegenkom die ouder dan 2, hooguit 3 zijn. Want dat is de leeftijd waarbij het puppige speelse er toch echt wel af gaat, waarop gaat blijken dat ze echt verdomd veel en hard werk zijn en vooral dat ze echt niet samen met andere honden kunnen. Ik woon in nogal een aso-buurt en het is onvoorstelbaar hoeveel van die lui ik om de 2 jaar met weer een andere vechthondpup zie lopen ter vervanging van de vorige.

Sinds ik een hond heb is er hier in de stad ook wel minstens 1x per jaar een hond doodgebeten, en altijd door een klapkaak. En dat zijn dan alleen nog de berichten die in het nieuws komen. Mijn achterbuurvrouw had er twee, die lagen een maand of 2 geleden ook met elkaar in de clinch. Een van beide honden werd als een slap pakketje naar boven gedragen en daarna heb ik die hond nooit meer gezien. Ra ra wat daar gebeurd is, maar dat komt natuurlijk niet in het nieuws. Zelf heb ik inmiddels al zo vaak meegemaakt dat een klapkaak zomaar op een andere hond dook dat ik er altijd met een heeeeeele grote boog omheen loop.

Persoonlijk vind ik dan ook dat de overheid op een of andere manier maatregelen moet treffen. Of ze echt per se verboden moeten worden, dat weet ik nou ook weer niet (niet dat ik het erg zou vinden, maar andere - wel verstandige baasjes - denk ik wel). Vechthonden verplicht castreren lijkt me een goed begin. En/of stel bepaalde voorwaarden aan het houden van vechthonden. Bijvoorbeeld dat je al zo veel jaar ervaring moet hebben, een basiscursus doet, extra hondenbelasting moet betalen, hem niet los mag laten lopen binnen de bebouwde kom, zoiets. Ik verzin zomaar wat hoor, maar iig, er moet toch iets te bedenken zijn waardoor je alleen of iig voornamelijk de echt verantwoordelijke mensen overhoud om zo'n hond te nemen?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Lemuria schreef:
Jonas26 schreef:
fenneke schreef:Ja heel erg naïef

Ga eens kijken in dier en leed dan zie je genoeg om nog eens ernstig na te denken
Daar heb ik inderdaad het een en ander gelezen inmiddels maar ik zie hier ook op het forum fotoos van een pitbull met herders en dat gaat geweldig. Nou ja, eerlijk gezegt zie ik momenteel door de bomen het bos niet meer. Ik ben zeer beslist niet iemand die in een impuls een hond aanschaft en ik heb de tijd om tot een weloverwogen keuze te komen. Ik vind ze erg mooi :ok:
Dat is Hippo inderdaad, maar dit is bepaald niet haar eerste hond. Ook niet van dit kaliber. Je hebt gewoon heel wat inzicht in hondengedrag nodig om het in goede banen te leiden en dan nóg is het niet mals. Je kunt je oriënteren en boeken over hondengedrag lezen zoveel als je wilt, maar je hebt de praktijk-ervaring nodig. Liefst met een flinke portie natuurlijk overwicht over de hond. Doe het je omgeving maar niet aan.

Ben het natuurlijk wel met je eens dat ze erg mooi zijn.
Yes that's me :mrgreen:

Hippo is een uitzondering voor een pitbullachtige, hij heeft namelijk een zeer goed ontwikkelde bijtinhibitie. Ik ken veel mensen met staffords en pitbulls. Een groot deel ervan(lees minimaal de helft) kan niet met andere honden. Sommigen waren met 7 weken oud al zo agressief dat de fokker ze moest scheiden... De rest gaat al dan niet met een gemuilkorfde hond op de meest desolate plekken op de meest rustige tijden(lees 5u 's morgens of 1u 's nachts) wandelen om zo min mogelijk honden tegen te komen.

Een deel is alleen sociaal tegen roedelgenoten en negeert(wat overigens is aangeleerd door de eigenaren) andere honden. Neemt niet weg dat als een andere hond hen te ruw of hard benadert, ze alsnog niet zullen schromen om te vechten.
Dan is er het deel als Hippo. Dus met een zeer consequente opvoeding ontwikkelt tot sociaal hond. Hij kan met iedereen samen, is helaas al een paar keer aangevallen maar hapt en snauwt maar vecht niet.
Maar daar is 2 jaar aan toewijding aan vooraf gegaan. Hippo beet als pup en puber. Niet hap hap en een krasje, nee hij beet. Ik ben (al zeg ik het zelf) zeer consequent. Als pup duidelijk gemaakt dat ik niet dat niet toestond en als jonge hond op mijn strepen gestaan als hij dacht dat hij zijn grenzen kon verleggen. Mijn man is wat gemakzuchtiger. Die is dus meerdere malen gebeten door Hippo, 1 keer de tandgaten dwars door zijn ene hand, toen heeft hij met hem gevochten, waarop hij zijn andere hand ook nog even te grazen nam. En een keer vol in zijn voet waarbij zijn tanden door zijn bergschoen heen gingen. Toen Hippo zo 1,5-2jr oud was heeft hij het strijdbijltje begraven en sindsdien is het een wereldhond. Nog steeds moet je ervoor waken dat hij geen grenzen gaat verleggen, maar die groene waas over zijn ogen als hij de strijd wilde aangaan hebben we gelukkig nooit meer gezien. Hij heeft dit overigens nooit naar andere mensen gedaan, wij hebben er ook voor gezorgd dat niemand in een dominantie/machtsstrijd kwam met hem.

Oja ik ben er mede door de politiehondentraining best in bedreven om honden onder controle te houden in hoge driften. Maar zodra je dingen gaat doen bij het water met Hippo (varen, zwemmen e.d.)dan komt hij dus in die 'red zone'. Net als van die harde klappen uit uitlaten van motoren. Ik kan je vertellen, hij is compleet onbereikbaar. Hij zet het op een gillen en brullen. Dát gedrag hebben veel soortgenoten dus ook naar andere honden. Ik heb al zat mensen geholpen met staffies met hondagressie. Het enige wat je kunt bereiken is dat ze dan andere honden gaan negeren.

Ik vind staffords en pitjes geweldig, ze zijn altijd vrolijk, ik vind ze er mooi uit zien, ze zitten over het algemeen fysiek goed in elkaar(alleen vaak allergieën) , houden van gek doen en plezier maken, echte clowns. Maar nee, na Hippo komt er geen Hippo meer. Want we waren voorbereid op het ergste en kregen het makkelijkste. Zo'n hond krijgen we niet meer. Je kunt er overigens wel mee op vakantie, maar in veel landen zijn ze niet toegestaan: sommige deelstaten van Duitsland, Engeland, Scandinavië, Frankrijk, Kroatië bijv. In Duitsland, Italië en België staan mensen overigens in de rij voor Hippo. Willen er mee op de foto en al :piew: .

Dus eigenlijk alleen als je bereidt bent om mega consequent te zijn en je te schikken naar een bestaan met een hondagressieve hond, dan zou ik voor zo'n ras kiezen. Als je het geluk hebt er 1 te treffen zoals Hippo, dan kan je alleen maar blij zijn.

Rassen met tevens een stoer uiterlijk, maar waar hondagressie veel minder vaak (lees dus nog wel met enige regelmaat) voorkomt zijn de American Bully, Renaissance bulldog en de old english bulldog. Geloof aub niet in de massa's marktplaatsadvertenties waarin mensen bij hoog en laag beweren dat hun hond niet hondagressief is, dat wil niet zeggen dat ze dit ook vererven naar de pups.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Dank voor je uitleg Hippo :ok:
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Jonas misschien vind je dit artikel wel interessant: http://www.animals24-7.org/2015/11/10/t ... sive-dogs/
(en andere mensen ook natuurlijk)
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

mijke schreef:Jonas misschien vind je dit artikel wel interessant: http://www.animals24-7.org/2015/11/10/t ... sive-dogs/
:ok:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Jonas26 schreef:
mijke schreef:Jonas misschien vind je dit artikel wel interessant: http://www.animals24-7.org/2015/11/10/t ... sive-dogs/
:ok:
Nou nee want de schrijfster van dit verhaal is om te beginnen niet wat zij zegt te zijn , de opleidingen die zij claimt heeft zij niet gedaan en bovendien is zij er bij de dierenbescherming waar zij werkzaam was uitgeschopt vanwege haar extreme uitingen over dit soort honden en haar acties tegen dat soort honden. Zo heeft zij honden in de tram die totaal niets deden met een bijtend goedje bespoten. Kortom ze is een beetje van het pad af , de sites gevaarlijkehonden.info en tegenpitjes.info zijn ook van haar hand en als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt met haar naam kun je ook info over haar vinden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Het is toch zó fijn dat mensen hun bronnen even checken voor ze iets voor waarheid hier neerplempen :ugh: *zucht*
mijke
Zeer actief

Nou sorry hoor, ik deed het niet expres ;) Dat klinkt wel heel gestoord ja :piew: Hoewel ik de inhoud van artikel verder wel vrij logisch en goed onderbouwd vind klinken.
Tineke
Zeer actief

Cleva schreef:
mijke schreef:Nou sorry hoor, ik deed het niet expres ;) Dat klinkt wel heel gestoord ja :piew: Hoewel ik de inhoud van artikel verder wel vrij logisch en goed onderbouwd vind klinken.

Precies. Ik vind er ook een heleboel logische zaken in staan, hoor.
Dat iemand een twijfelachtige reputatie heeft betekent niet dat alles wat ze zegt onwaar is.
Er staan ook logische zaken in maar ook onlogische.
Natuurlijk is niet alles wat iemand zegt onwaar maar als je al verschillende keren onjuiste info , willens en wetens ,hebt versterkt dan wordt je imo wel ongeloofwaardig. Zeker gezien het onderwerp waar ze op minst nogal ongezond bezeten mee bezig is.

Hier vind je het in het Nederlands voor wie het daarin lezen wil.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... a#p7596019
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Waar kan ik trouwens qua betrouwbare bron terugvinden dat ze honden in de tram bespoten heeft?
Voor hetzelfde geld is dat ook totaal bij elkaar verzonnen :19:

De klachten die daarover bij de dierenbescherming binnen kwamen waren een reden om haar die organisatie uit te zeten.
Dat heeft de directrice van de db gewoon aangegeven toen er diverse klachten tegen haar bij hun binnen kwamen en bleek dat het om een vrijwilligster van hun ging die dat deed.
Omdat ze een hele lijst had met rassen , het ging niet enkel over de spa's , regende het klachten van rasverenigingen oa de rr.
Haar houding tegenover sommige honden was op zijn minst niet echt gezond te noemen.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Cleva schreef:Het artikel klopt gewoon.
Nou nee , Fila's zijn nooit gefokt om te doden.
Natuurlijk niet , ze moesten de slaven opspeuren maar gezien die een waarde vertegenwoordigde was het absoluut niet de bedoeling dat ze die zouden doden.
Waakt een Fila over zijn roedel ,zeker , en zou hij daar bij kunnen bijten daar twijfel ik ook niet aan.
Maar dan is het daarmee ook over , een Fila is geen sloper die door blijft gaan tot de andere partij dood is.
Liever niet zelfs eigenlijk ,want hun terughoudendheid gaat zo ver dat ze eigenlijk ieder contact willen vermijden met mensen buiten hun roedel.
En voelen ze zich gedwongen dat wel te doen , en daar hebben ze wel snel last van hoor dat is zeker zo ,dan zijn ze kort en bondig en zeker geen honden die blijven doorgaan tot het gaatje.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”