Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies gevraagd over dominantie en bijten
Moderator: moderatorteam
-
kathy
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Advies gevraagd over dominantie en bijten
Mooi.Lemuria schreef:Je mag best namen noemen hoorDe "dominante kuitenbijter" komt per woensdag bij ons wonen zodat hij wat regeltjes leert en zich weer als een gezellig gezelschapshondje leert te gedragen. Tussen Izzy, Sofi, reinheid en regelmaat denk ik dat hij snel genoeg weer een vrolijk hondje zal worden
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Pas je wel op met hem? Je hebt zelf ook een pup en ik zou dit gedrag niet heel erg onderschatten. Effe op zijn plaats zetten kan helpen. Maar ik heb ook de andere kant van precies zo''n verhaal meegemaakt. Een boomer met dit gedrag. Dochter des huizes als de dood. Opvoeding zou de oorzaak zijn en gebrek aan inzicht. Hondje is naar mijn buren gegaan. Precies 100% zelfde verhaal. Beweging, begrip, roedel hondjes en uitermate ervaren nieuwe baasjes. Dag 1 beet hij dochter die 2 weken niet kon werken daarna. Hap in haar hand. Flink gaten. Begrip en dat zou wel overgaan na opvoeding en meer. Uiteindelijk na 1,5 jaar met veel verdriet en heel veel bijtincidenten verder hondje ingeslapen. De druppel was dat hij op bed is gesprongen bij opstaan van baasje en haar gewoon bleef aanvallen. Ik heb het dan over gaten die een mechelse herder niet misstaan. De buurvrouw zit nu onder de littekens en de hond is dood. Ingeslapen dus. Hij heeft al met al 20 diepe gaten in haar armen gemaakt. Ze moest hem letterlijk van zich af slaan.
Wat er mis was met die hond weet niemand. Maar de goedbedoelde redding werd dus een drama.
Betreffende hondje was soms een maand poeslief. Dan begon hij te loeren omdat er bv een draadje van een breiwerk over zijn pootje school en bij weghalen kwam hij op je af. Hij heeft 3 gezinsleden daar flink gebeten en zijn redder en bazin nog veel vaker. Mij ook bijna een keer en hij had het ook al gemunt op hun andere hondje. Bizar eng boomer je was dat. Cleva is nog daar geweest om te kijken. Ook hij zag dat er wat goed mis was met de hond. Zoveel stress en zoveel spanning. Nu heeft ze weer een nieuwe hond, een boerenfox. Dat is de leukste en liefste hond die je je kan voorstellen. Dus daar ligt het niet aan.
Wat er mis was met die hond weet niemand. Maar de goedbedoelde redding werd dus een drama.
Betreffende hondje was soms een maand poeslief. Dan begon hij te loeren omdat er bv een draadje van een breiwerk over zijn pootje school en bij weghalen kwam hij op je af. Hij heeft 3 gezinsleden daar flink gebeten en zijn redder en bazin nog veel vaker. Mij ook bijna een keer en hij had het ook al gemunt op hun andere hondje. Bizar eng boomer je was dat. Cleva is nog daar geweest om te kijken. Ook hij zag dat er wat goed mis was met de hond. Zoveel stress en zoveel spanning. Nu heeft ze weer een nieuwe hond, een boerenfox. Dat is de leukste en liefste hond die je je kan voorstellen. Dus daar ligt het niet aan.
-
laeken
- Zeer actief
De overeenkomst met dit verhaal is nl dat de hond je opzocht. En dan aanvalt. Dus bij je komen en dan bij 1 verkeerde actie al is die onbedoeld de aanval inzetten.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nou ik zal eerlijk zijn dat ook al zou hij poeslief bij Lemuria zijn ik hem toch in de gaten hou wanneer hij weer hier is. Zeker omdat ik nog een 2,5 jarige heb die naar onze hondjes behoorlijk enthousiast is.
Hij doet ze niets, maar ze aarzelen ook niet om hem te waarschuwen met een grom als dat nodig is. Gelukkig weet ik dat dus let ik daar extra op, shih tzu of niet.
Maar goed ik kan gewoon moeilijk geloven dat een hondje zo is, zeker een shih tzu. Ik zeg niet dat het niet kan hoor, absoluut niet, maar ik ken mijn honden en lijnen.
En geloof me, ik heb er zelfs voor shih tzu een paar dominante donders bij zitten. De lijn waar hij uit komt ( zijn moeder, en haar beide ouders, zijn vaderskant totaal niet) zijn felle honden en niet de shih tzu die ik veel zie met een suf karakter waar weinig in zit.
Maar we zullen het zien, ik houd zeker in mijn achterhoofd waar jij het over hebt hoor laeken.
Hij doet ze niets, maar ze aarzelen ook niet om hem te waarschuwen met een grom als dat nodig is. Gelukkig weet ik dat dus let ik daar extra op, shih tzu of niet.
Maar goed ik kan gewoon moeilijk geloven dat een hondje zo is, zeker een shih tzu. Ik zeg niet dat het niet kan hoor, absoluut niet, maar ik ken mijn honden en lijnen.
En geloof me, ik heb er zelfs voor shih tzu een paar dominante donders bij zitten. De lijn waar hij uit komt ( zijn moeder, en haar beide ouders, zijn vaderskant totaal niet) zijn felle honden en niet de shih tzu die ik veel zie met een suf karakter waar weinig in zit.
Maar we zullen het zien, ik houd zeker in mijn achterhoofd waar jij het over hebt hoor laeken.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ojee , is dat het hondje van de oude moeder in huis waar je wel eens over geschreven had.?laeken schreef:Pas je wel op met hem? Je hebt zelf ook een pup en ik zou dit gedrag niet heel erg onderschatten. Effe op zijn plaats zetten kan helpen. Maar ik heb ook de andere kant van precies zo''n verhaal meegemaakt. Een boomer met dit gedrag. Dochter des huizes als de dood. Opvoeding zou de oorzaak zijn en gebrek aan inzicht. Hondje is naar mijn buren gegaan. Precies 100% zelfde verhaal. Beweging, begrip, roedel hondjes en uitermate ervaren nieuwe baasjes. Dag 1 beet hij dochter die 2 weken niet kon werken daarna. Hap in haar hand. Flink gaten. Begrip en dat zou wel overgaan na opvoeding en meer. Uiteindelijk na 1,5 jaar met veel verdriet en heel veel bijtincidenten verder hondje ingeslapen. De druppel was dat hij op bed is gesprongen bij opstaan van baasje en haar gewoon bleef aanvallen. Ik heb het dan over gaten die een mechelse herder niet misstaan. De buurvrouw zit nu onder de littekens en de hond is dood. Ingeslapen dus. Hij heeft al met al 20 diepe gaten in haar armen gemaakt. Ze moest hem letterlijk van zich af slaan.
Een spuit is ook rust voor de hond en niet alleen voor het gezin.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Aan de ene kant begrijp je het niet en zeg je dat het niet in de lijn zit maar aan de andere kant haal je je eigen waarheid weer onder uit dat er felle donders bij zitten en grommen naar je kind.Amaranthas schreef:Nou ik zal eerlijk zijn dat ook al zou hij poeslief bij Lemuria zijn ik hem toch in de gaten hou wanneer hij weer hier is. Zeker omdat ik nog een 2,5 jarige heb die naar onze hondjes behoorlijk enthousiast is.

-
laeken
- Zeer actief
Yep. Geen idee wat er mis was met die hond maar hij bouwde zoveel spanning op en dan ging hij af. Elke dag heel veel beweging. Rust. Regels. Niks hielp. En hij was en bleef totaal onbetrouwbaar. Van poeslief naar hels agressief. Hij ging echt letterlijk af. Vloog op zijn baasjes af. Sprong dan op de bank en zette de aanval in. Daarbij beet hij voluit. Schudden. Vasthouden. De hele riedel. Hij werd dan echt weggeslagen en afgeweerd met de armen. Onderarmen van buurvrouw letterlijk gatenkaas. Ellebogen diepe wonden en bont en blauw. Nooit gedacht dat een boomer dermate gevaarlijk kon zijn. Ik ben blij dat de hond dood is want ik was als de dood. Ben ook blij dat mijn poging tot herplaatsen niet door gegaan is. Want dan had ik het op mijn geweten als de hond deze persoon ook zo gegrepen had. Was trouwens meer een parson kwa bouw en gebit dan een boomer. Het haar en het uiterlijk was boomer maar het lijf en het gebit misstonden een parson Jr niet. Vandaar ook dat dat hondje zo link was. Onhoudbaar dus ingeslapen.bouvierpoedel schreef:Ojee , is dat het hondje van de oude moeder in huis waar je wel eens over geschreven had.?laeken schreef:Pas je wel op met hem? Je hebt zelf ook een pup en ik zou dit gedrag niet heel erg onderschatten. Effe op zijn plaats zetten kan helpen. Maar ik heb ook de andere kant van precies zo''n verhaal meegemaakt. Een boomer met dit gedrag. Dochter des huizes als de dood. Opvoeding zou de oorzaak zijn en gebrek aan inzicht. Hondje is naar mijn buren gegaan. Precies 100% zelfde verhaal. Beweging, begrip, roedel hondjes en uitermate ervaren nieuwe baasjes. Dag 1 beet hij dochter die 2 weken niet kon werken daarna. Hap in haar hand. Flink gaten. Begrip en dat zou wel overgaan na opvoeding en meer. Uiteindelijk na 1,5 jaar met veel verdriet en heel veel bijtincidenten verder hondje ingeslapen. De druppel was dat hij op bed is gesprongen bij opstaan van baasje en haar gewoon bleef aanvallen. Ik heb het dan over gaten die een mechelse herder niet misstaan. De buurvrouw zit nu onder de littekens en de hond is dood. Ingeslapen dus. Hij heeft al met al 20 diepe gaten in haar armen gemaakt. Ze moest hem letterlijk van zich af slaan.
-
Lemuria
Optie tot scheiden is hier ook
Ik hou gewoon contact met TS, als ik er écht een hard hoofd in heb dat hij niet te corrigeren is, laat ik het wel weten. Maar de kans dat hij echt zó gestoord is, acht ik vrij klein eerlijk gezegd. Maar bedankt voor jullie waarschuwingen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zie dat meer hoor en veel en bij anderen trimmers ook. Totaal gestoord en niet meer bereikbaar of te kalmeren. Met 2 man vast houden zodat de 3e het beest kan scheren Ze vechten zich kapot bij een beetje tegengas. Juist, beter een spuit dan her/verplaatsen.laeken schreef:Yep. Geen idee wat er mis was met die hond maar hij bouwde zoveel spanning op en dan ging hij af. Elke dag heel veel beweging. Rust. Regels. Niks hielp. En hij was en bleef totaal onbetrouwbaar. Van poeslief naar hels agressief. Hij ging echt letterlijk af. Vloog op zijn baasjes af. Sprong dan op de bank en zette de aanval in. Daarbij beet hij voluit. Schudden. Vasthouden. De hele riedel. Hij werd dan echt weggeslagen en afgeweerd met de armen. Onderarmen van buurvrouw letterlijk gatenkaas. Ellebogen diepe wonden en bont en blauw. Nooit gedacht dat een boomer dermate gevaarlijk kon zijn. Ik ben blij dat de hond dood is want ik was als de dood. Ben ook blij dat mijn poging tot herplaatsen niet door gegaan is. Want dan had ik het op mijn geweten als de hond deze persoon ook zo gegrepen had. Was trouwens meer een parson kwa bouw en gebit dan een boomer. Het haar en het uiterlijk was boomer maar het lijf en het gebit misstonden een parson Jr niet. Vandaar ook dat dat hondje zo link was. Onhoudbaar dus ingeslapen.bouvierpoedel schreef:Ojee , is dat het hondje van de oude moeder in huis waar je wel eens over geschreven had.?laeken schreef:Pas je wel op met hem? Je hebt zelf ook een pup en ik zou dit gedrag niet heel erg onderschatten. Effe op zijn plaats zetten kan helpen. Maar ik heb ook de andere kant van precies zo''n verhaal meegemaakt. Een boomer met dit gedrag. Dochter des huizes als de dood. Opvoeding zou de oorzaak zijn en gebrek aan inzicht. Hondje is naar mijn buren gegaan. Precies 100% zelfde verhaal. Beweging, begrip, roedel hondjes en uitermate ervaren nieuwe baasjes. Dag 1 beet hij dochter die 2 weken niet kon werken daarna. Hap in haar hand. Flink gaten. Begrip en dat zou wel overgaan na opvoeding en meer. Uiteindelijk na 1,5 jaar met veel verdriet en heel veel bijtincidenten verder hondje ingeslapen. De druppel was dat hij op bed is gesprongen bij opstaan van baasje en haar gewoon bleef aanvallen. Ik heb het dan over gaten die een mechelse herder niet misstaan. De buurvrouw zit nu onder de littekens en de hond is dood. Ingeslapen dus. Hij heeft al met al 20 diepe gaten in haar armen gemaakt. Ze moest hem letterlijk van zich af slaan.

-
Emmy12
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Een nieuwsgierige vraag tussendoor: er wordt gesproken over het afnemen van privileges en het verdienen daarvan. Maar wat is een voorbeeld van privileges voor een hond?
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Hou er wel rekening mee, dat dit hondje waarschijnlijk al gegroeid is in dit gedrag, en het kan best zijn, dat zijn eerste reactie is, om weer te ( proberen te) bijten. Je hebt kans dat dit gedrag echt weer omgebogen moet worden. Wat overigens in de meeste gevallen ook echt wel kan. 
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Op de bank of bed liggen, bijvoorbeeld.Emmy12 schreef:Een nieuwsgierige vraag tussendoor: er wordt gesproken over het afnemen van privileges en het verdienen daarvan. Maar wat is een voorbeeld van privileges voor een hond?
Een hondje wat niet accepteert dat jij het hondje weg stuurt, of er gewoon naast wil gaan zitten op de bank, en gaat grommen ( als voorbode op evt. Bijten) bijvoorbeeld, die kan je beter nog helemaal niet op de bank laten. Later als het hondje accepteert dat er wat regels zijn in huis, en zich probleemloos laat sturen door je, die kan je dus wat meer vrijheden gaan geven, als je dat wilt. Bijvoorbeeld bij jou op de bank liggen.
Het kunnen ook andere kleine dingetjes zijn, in elk huishouden kan dat verschillen. Net wat je van de hond wilt.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dit. Gol heeft als jonge hond ook een tijdje niet op de bank gemogen. Als ze moest opschuiven of opstaan ging ze grommen. Ja doei, dan niet op de bank.Emma schreef:Op de bank of bed liggen, bijvoorbeeld.Emmy12 schreef:Een nieuwsgierige vraag tussendoor: er wordt gesproken over het afnemen van privileges en het verdienen daarvan. Maar wat is een voorbeeld van privileges voor een hond?
Een hondje wat niet accepteert dat jij het hondje weg stuurt, of er gewoon naast wil gaan zitten op de bank, en gaat grommen ( als voorbode op evt. Bijten) bijvoorbeeld, die kan je beter nog helemaal niet op de bank laten. Later als het hondje accepteert dat er wat regels zijn in huis, en zich probleemloos laat sturen door je, die kan je dus wat meer vrijheden gaan geven, als je dat wilt. Bijvoorbeeld bij jou op de bank liggen.
Het kunnen ook andere kleine dingetjes zijn, in elk huishouden kan dat verschillen. Net wat je van de hond wilt.
Nu ik er drie heb moeten ze zich onderling ook gedragen. Er word niet naar elkaar gegromd op gesnept op de bank, anders moeten ze er allemaal af en in hun mand.
-
Lemuria
Emma schreef:Hou er wel rekening mee, dat dit hondje waarschijnlijk al gegroeid is in dit gedrag, en het kan best zijn, dat zijn eerste reactie is, om weer te ( proberen te) bijten. Je hebt kans dat dit gedrag echt weer omgebogen moet worden. Wat overigens in de meeste gevallen ook echt wel kan.
Ik heb een hoge pijngrens, ik heb onopgevoede, bijtgrage fretten en een frunzing gehad
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gewoon het lijntje er aan laten zitten de eerste dag in huis.Lemuria schreef:Emma schreef:Hou er wel rekening mee, dat dit hondje waarschijnlijk al gegroeid is in dit gedrag, en het kan best zijn, dat zijn eerste reactie is, om weer te ( proberen te) bijten. Je hebt kans dat dit gedrag echt weer omgebogen moet worden. Wat overigens in de meeste gevallen ook echt wel kan.
Ik heb een hoge pijngrens, ik heb onopgevoede, bijtgrage fretten en een frunzing gehadIk zie het wel als de hond er is, hoe ik het aanpak.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat al gezegd werd, maar ook eten kan je daarvoor gebruiken: niets zomaar de etensbak voorgeschoteld krijgen, maar eerst het eten verdienen.Emmy12 schreef:Een nieuwsgierige vraag tussendoor: er wordt gesproken over het afnemen van privileges en het verdienen daarvan. Maar wat is een voorbeeld van privileges voor een hond?
Dat kan al door iets heel simpels, bv 'zit en wacht' totdat jij zegt dat de hond mag eten.
Of het eten als beloning gebruiken tijdens training/oefeningen.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, het is gearriveerd.
En ik zie gelijk wat het probleem is.
Het is inderdaad een hondje met een sterk en dominant karakter maar de mensen hebben totaal geen overwicht.
Aan hun gedrag was al zoveel af te lezen. De vrouw durft hem niet te aaien en amper aan te kijken. Een heel (te) zachtaardige vrouw met 0,0 overwicht.
De man deed op zijn manier zijn best maar probeerde hem te corrigeren door in zijn vingers te knippen
Hij aaide hem wel even maar kijkt dan een hele andere richting op en aait hem heel onzeker. Aan hun hele gedrag is angst en onzekerheid af te lezen.
Hij heet Juno, loopt met een babyroze lijfriempje en slaapt in een babyroze benchje. Al zijn speelgoed is roze en hij eet frolic en pedigree pal vlees.
Die riem heb ik dus gelijk afgedaan en een fatsoenlijke halsband om gedaan met andere lijn en die laat ik even om.
Zijn dieet gaan we ook maar gelijk aanpassen.
Op mijn vraag waarom hij dan geen gewone halsband om had zeiden ze dat hun oudste dochter van 22 dat absoluut niet wilde hebben want daar kreeg een hond een nekhernia van.
Deze dochter is ook met hem op training geweest maar heeft een aantal verenigingen gehad totdat ze er bij een terecht kwamen waar zijn lijfriem om mocht blijven tijdens de trainen.
Hier hebben ze verschillende trainingen gevolgd maar die hebben weinig resultaat gehad.
De dochter maakte blijkbaar veel de dienst uit, wat niet echt te goede is gekomen aan zijn gedrag.
Ze hebben wel enorm hun best gedaan. Duur speelgoed en spulletjes, hij is netjes verzorgd, nog geen klitje te vinden. 2 weken geleden is hij helemaal nagekeken door hun dierenarts, heeft zijn prikjes gehad en een chip blijkbaar als castratiemiddel.
Alleen is heel duidelijk dat Juno de baas daar in huis was.
Jammer voor hem hebben heeft mijn oudste reu ( en zijn opa) hem al op zijn plaats gezet. Hij blaft inderdaad snel als hij ergens niet bij kan. Nu wil hij graag rijden op een van de dames en als ze hem afgromt dan begint hij te blaffen. Bij alles wat hij wil gaat hij blaffen. Blijkbaar zijn manier om zijn zin te krijgen.
Mijn vriend heeft hem ook al op zijn plek gezet, die wilde hem aaien en hij wilde bijten. Vriendlief heeft hem duidelijk gemaakt dat zulk gedrag hier niet getolereerd gaat worden.
Ik moest wel lachen om het gezicht van de eigenaar, die was nogal verbaasd om mijn vriend zijn optreden
En voor de nieuwschierige...
Dit is Juno:

En ik zie gelijk wat het probleem is.
Het is inderdaad een hondje met een sterk en dominant karakter maar de mensen hebben totaal geen overwicht.
Aan hun gedrag was al zoveel af te lezen. De vrouw durft hem niet te aaien en amper aan te kijken. Een heel (te) zachtaardige vrouw met 0,0 overwicht.
De man deed op zijn manier zijn best maar probeerde hem te corrigeren door in zijn vingers te knippen
Hij aaide hem wel even maar kijkt dan een hele andere richting op en aait hem heel onzeker. Aan hun hele gedrag is angst en onzekerheid af te lezen.
Hij heet Juno, loopt met een babyroze lijfriempje en slaapt in een babyroze benchje. Al zijn speelgoed is roze en hij eet frolic en pedigree pal vlees.
Die riem heb ik dus gelijk afgedaan en een fatsoenlijke halsband om gedaan met andere lijn en die laat ik even om.
Zijn dieet gaan we ook maar gelijk aanpassen.
Op mijn vraag waarom hij dan geen gewone halsband om had zeiden ze dat hun oudste dochter van 22 dat absoluut niet wilde hebben want daar kreeg een hond een nekhernia van.
Deze dochter is ook met hem op training geweest maar heeft een aantal verenigingen gehad totdat ze er bij een terecht kwamen waar zijn lijfriem om mocht blijven tijdens de trainen.
Hier hebben ze verschillende trainingen gevolgd maar die hebben weinig resultaat gehad.
De dochter maakte blijkbaar veel de dienst uit, wat niet echt te goede is gekomen aan zijn gedrag.
Ze hebben wel enorm hun best gedaan. Duur speelgoed en spulletjes, hij is netjes verzorgd, nog geen klitje te vinden. 2 weken geleden is hij helemaal nagekeken door hun dierenarts, heeft zijn prikjes gehad en een chip blijkbaar als castratiemiddel.
Alleen is heel duidelijk dat Juno de baas daar in huis was.
Jammer voor hem hebben heeft mijn oudste reu ( en zijn opa) hem al op zijn plaats gezet. Hij blaft inderdaad snel als hij ergens niet bij kan. Nu wil hij graag rijden op een van de dames en als ze hem afgromt dan begint hij te blaffen. Bij alles wat hij wil gaat hij blaffen. Blijkbaar zijn manier om zijn zin te krijgen.
Mijn vriend heeft hem ook al op zijn plek gezet, die wilde hem aaien en hij wilde bijten. Vriendlief heeft hem duidelijk gemaakt dat zulk gedrag hier niet getolereerd gaat worden.
Ik moest wel lachen om het gezicht van de eigenaar, die was nogal verbaasd om mijn vriend zijn optreden
En voor de nieuwschierige...
Dit is Juno:

-
Lemuria
*Wrijft in d'r handen*
Ik gok dat hij welgeteld 1 keer op Izzy zal rijden, dan heeft ze hem al duidelijk gemaakt wat haar algemene mening daarover is
Wat is een lijfriempje? Een tuig? Daar zie ik dan niet per sé iets slechts in, Sofi'tje loopt ook met een tuigje
Ik gok dat hij welgeteld 1 keer op Izzy zal rijden, dan heeft ze hem al duidelijk gemaakt wat haar algemene mening daarover is
Wat is een lijfriempje? Een tuig? Daar zie ik dan niet per sé iets slechts in, Sofi'tje loopt ook met een tuigje
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
Lemuria schreef:*Wrijft in d'r handen*
Ik gok dat hij welgeteld 1 keer op Izzy zal rijden, dan heeft ze hem al duidelijk gemaakt wat haar algemene mening daarover is![]()
Nee slecht zal het niet zijn, maar wel als je je hond totaal niet onder controle hebt en hij als een idioot aan de lijn trekt.
Dus die is weg nu. En roze, hier doen we niet aan het motto "real men wear pink"

-
Lemuria
Misschien dat hij daar zo'n kwaaie zin van kreeg, al dat roze 
-
S@ndr@
- Zeer actief
zou ik ook krijgen van roze
het is wel een leuke dreutel hoor,
het is wel een leuke dreutel hoor,
-
Lemuria
Izzy heeft geen pijn meer aan d'r poot en woensdag gaan de hechtingen eruit. Zelfs toen ze met d'r gebroken poot in een stellage hing en dat flink ongemak gaf, vond ze andere honden nog leuk, alleen deed ze het toen wat rustiger aan. Ze doet intussen ook weer alles wat ze normaal ook deed, ik moet haar weer afremmen. Dus dat gaat het probleem niet worden.
De honden blijven niet met z'n 3en zonder toezicht en ik hang een dun 10 meter-lijntje standaard aan hem zodat ik hem gelijk bij z'n kladden heb als ik iets zie dat me niet aanstaat. Als ik weg/de kamer uit ben, gaat hij in z'n bench tot hij zich bewezen goed kan gedragen. Ik heb nu weer 2 weken vakantie en daarna werk ik nog maar een paar dagen bij m'n huidige stage-adres, dus ik heb de komende 4 weken alle tijd om de boel op de rit te krijgen.
Kortom: je hoeft je dus nergens zorgen over te maken
Ik ken m'n beperkingen. Als het om een Mechelaar ging, had ik het aan me voorbij laten gaan.
De honden blijven niet met z'n 3en zonder toezicht en ik hang een dun 10 meter-lijntje standaard aan hem zodat ik hem gelijk bij z'n kladden heb als ik iets zie dat me niet aanstaat. Als ik weg/de kamer uit ben, gaat hij in z'n bench tot hij zich bewezen goed kan gedragen. Ik heb nu weer 2 weken vakantie en daarna werk ik nog maar een paar dagen bij m'n huidige stage-adres, dus ik heb de komende 4 weken alle tijd om de boel op de rit te krijgen.
Kortom: je hoeft je dus nergens zorgen over te maken
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Kan ik dit hondje kennen? Hij komt mij bekend voor? De naam ook.

- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik maak me er ook niet zo druk in. Daarbij mocht het echt niet gaan dan heb ik hem zo weer opgehaald.
Tot nu toe gaat het voorbeeldig hier. Net even een klein blokje met hem gelopen maar zelfs dat ging super. Hij loopt heel braaf mee en bij iedere stoeprand zeg ik dat hij moet zitten en gaat hij braaf zitten.
Andere honden die we tegenkwam worden rustig besnuffeld zonder enige vorm van agressie of angst.
Ook bij de deur gaat meneer netjes zitten en stap ik eerst naar binnen.
Ik durf zelfs toe te geven dat hij beter luisterde net dan mijn eigen mormels
Tot nu toe gaat het voorbeeldig hier. Net even een klein blokje met hem gelopen maar zelfs dat ging super. Hij loopt heel braaf mee en bij iedere stoeprand zeg ik dat hij moet zitten en gaat hij braaf zitten.
Andere honden die we tegenkwam worden rustig besnuffeld zonder enige vorm van agressie of angst.
Ook bij de deur gaat meneer netjes zitten en stap ik eerst naar binnen.
Ik durf zelfs toe te geven dat hij beter luisterde net dan mijn eigen mormels

- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
gyanty schreef:Kan ik dit hondje kennen? Hij komt mij bekend voor? De naam ook.![]()
Geen idee, ze wonen in Den Haag.
Overigens heb ik ooit eens een hondje gefokt die er exact hetzelfde uitziet als Juno, en zijn naam was Zorro.
Wie weet heb je die wel eens gezien, hoewel ik niet meer weet waar die woont.
Laatst gewijzigd door Amaranthas op 31 jul 2016 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Nee dan zal het wel niet haha.Amaranthas schreef:gyanty schreef:Kan ik dit hondje kennen? Hij komt mij bekend voor? De naam ook.![]()
Geen idee, ze wonen in Den Haag.

-
laeken
- Zeer actief
De ware aard komt vast nog wel naar boven. Ik hoop dat er niks was maar dat dachten we bij dat buurhonden ook. Leek super lief en er was de eerste uren niks aan de hand. Na effe wennen en heel veel leuk en lief gedrag greep hij de dochter des huizes. Daarna begrepen ze meteen waarom de eigenaars zo bang waren. Mijn kleine hondje mag overigens alles en bijt daarbij dus gewoon nog steeds nooit. Kereltje geeft wat issues en die gaat echt zijn ware aard nog wel tonen. Geeft niks maar ik voorspel je dat het niet zo makkelijk zal zijn als het nu lijkt.
-
Emma
- Zeer actief
Leuk hondje, zo op de foto
Honden gaan ook vaak reageren, als ze merken dat hun baasjes bang voor hun zijn. Zelf zou je ook geïrriteerd raken, als mensen wegdeinen als je aan komt lopen.
Bij CM was er ook eens een shih tzu waarvan de eigenaren het hondje niet durfden op te tillen want dan beet hij. Nou ze pakte het hondje heel twijfelend op, en bleef vervolgens dat hondje maar heel lang twijfelend vast houden in de lucht. Ja, dan ga je ook op gegeven moment wel tegensputteren natuurlijk.
Honden gaan ook vaak reageren, als ze merken dat hun baasjes bang voor hun zijn. Zelf zou je ook geïrriteerd raken, als mensen wegdeinen als je aan komt lopen.
Bij CM was er ook eens een shih tzu waarvan de eigenaren het hondje niet durfden op te tillen want dan beet hij. Nou ze pakte het hondje heel twijfelend op, en bleef vervolgens dat hondje maar heel lang twijfelend vast houden in de lucht. Ja, dan ga je ook op gegeven moment wel tegensputteren natuurlijk.
-
laeken
- Zeer actief
Maar als je weet dat je hondje hard bijt ga je ook twijfelen. Ik denk dat meestal eerst gebeten wordt en dat daarna de baasjes bang worden en niet andersom.