Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat maakt nou dat..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Re: Wat maakt nou dat..

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik weet niet wat het precies is.. Bonnie was een hondje dat achteraf zat in een schuur bij de (hartstikke lieve, en door de hondjes geliefde ) boer.
Ze was een beetje het pispaaltje van de andere hondjes, beetje "achtergesteld."

Kai was een onhandelbaar hondje, wilde niks met mensen te maken hebben.. paniekerig, krijsend, bijtend...

Misschien is het het project daar nog iets van te maken, het "hulpbehoevende"... ik weet het niet.. Bonnie en Kai waren heel verschillend... en toch ergens hetzelfde.. Ik kan het slecht uitleggen.. maar er is wel iets, veel mensen merken op dat het ergens hetzelfde hondje is, maar anders... :19:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Ogen zeggen alles..
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Fotogravinnetje schreef:Om naar te kijken: kalme honden met een van nature groot zelfvertrouwen, die je de pis niet lauw maakt.
Om zelf te hebben: baasgerichte honden die ook zichzelf prima kunnen vermaken, met gevoel voor humor, maar die ook weten wanneer ze wel serieus moeten zijn; met voldoende zelfvertrouwen om vrij door het leven te gaan, maar niet zo veel dat ze mij niet meer nodig hebben; liever niet al te lui, maar alsjeblieft ook niet hyperactief
hier ben ik het helemaal mee eens :ok:
al zeg ik tegelijkertijd dat ik drie totaal verschillende honden heb, die ik allemaal heel leuk vind :pffff:
ik houd helemaal niet van eigenwijze honden, maar een beetje karakter dan weer wel. Zodanig dat je er om kan lachen, zonder je te ergeren. Kailen voldoet gek genoeg (want hij is niet de makkelijkste) het meest aan dat plaatje. Zo ligt hij, as we speak, op z'n dooie akkertje vol overgave een ovenschaal uit te likken tot de laatste molecuul is verdwenen. De andere 2 zouden er een wedstrijd van maken om dit zo snel mogelijk te doen. Hij niet, hij neemt uitbreid zijn tijd :mrgreen:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Thomas schreef:Wat maakt nou dat jij een hond leuk vindt of niet? Wat is nou jouw factor waardoor je zegt 'já, dat is nou een leuke hond!'? Is het een bepaalde kop-uitdrukking, is het een manier van spelen, enzovoort.

Persoonlijk ben ik verkocht bij een spelboog. Na een kleine staarwedstrijd je poten op de grond meppen om daarna keihard rondjes te gaan rennen.

Ook vind ik het geweldig als een hond met zijn hele lichaam kwispelt.

Nu jullie!

(graag iets gedetailleerder dan 'het ras' , of 'als ze lief zijn')
dat doldwaze vind ik overigens ook een héérlijke eigenschap en zou al haast een reden kunnen zijn om een lab te nemen :ok:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

jip007 schreef:Ogen zeggen alles..
Denk dat dit het is!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Net als bij mensen maakt mij geen flikker uit , een klik is een klik.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cinnepin »

bouvierpoedel schreef:Net als bij mensen maakt mij geen flikker uit , een klik is een klik.

Idd.
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ogen, onder beweeglijke wenkbrauwen. Zowel Luna als Izzie hadden allebei een onwijs lieve blik.

En een hysterische ruivacht :boos:. Blijkbaar val ik daar op ook al zoek ik ze daar echt echt echt niet op uit. Voor iemand die een grafhekel heeft aan stofzuigen zoek ik consequent de verkeerde honden uit :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik houd vooral van ruigharige honden.
Honden die veel expressie tonen in hun gezicht zodat je het humeur er bijna van af kan lezen.
Graag met een behoorlijke mate van zelfstandig na kunnen denken, maar dan wel met daarbij (graag) samen willen werken. :tongue:
Een hond waar ik een goed gesprek mee moet voeren om hem/haar te overtuigen dat er in bepaalde omstandigheden gebeurt wat ik wil. :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Poeh, ik weet het eigenlijk niet, ik heb hier zoveel verschillende honden zowel qua uiterlijk als qua karakter en ik vind ze allemaal leuk, lief, aardig :hmmm:
1 is wel ECHT ECHT ECHT mijn vriendje en eigenlijk is dat een beste rotzak :hmmm: ik denk dus dat ik op rotzakken val :mrgreen:
Kaatjeswereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaatjeswereld »

Bij mij is het altijd 'love at first sight'. Wat voor problemen ik daarna ook hoor of zie, ik zie nooit beren op de weg. Ik vertrouw erop dat het goed komt en als het bij mij niet lukt, of ik zeg nee, wie gaat het dan doen? En het is altijd goed gekomen. Geduld en liefde. Misschien praat ik zo dromerig omdat ik weer verliefd ben. Zo'n schatje.
Be kind, Be loved, Be a doglover!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Aanhankelijk/trouw en humor. :ok: Ik hou niet van altijd serieuze honden: honden die weten wanneer iets grappig is en wanneer ze moeten stoppen.

Ook vind ik dat 'wij samen' gevoel prettig, dat honden je aan kunnen kijken met een blik van: 'leuk hè, wij samen hier.'
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

_Leonie schreef:Aanhankelijk/trouw en humor. :ok: Ik hou niet van altijd serieuze honden: honden die weten wanneer iets grappig is en wanneer ze moeten stoppen.

Ook vind ik dat 'wij samen' gevoel prettig, dat honden je aan kunnen kijken met een blik van: 'leuk hè, wij samen hier.'
Dat laatste vind ik inderdaad geweldig!
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

malinois schreef:Ja dat heb ik ook wel.. een hond heeft 'iets' of niet
Dit :ok:

Bij mijn Luna is dat denk ik haar vrolijkheid. Het is best een hittepetit en echt niet voor iedereen een leuke hond, maar ze kijkt bijna altijd vrolijk en blij :I:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

De hele tijd als ik dit topic lees en me afvraag wanneer ik een hond echt leuk vind kan ik de hele tijd vooral dingen bedenken waardoor ik een hond niet leuk vind :P Ik val wel duidelijk op honden met iets aparts. Zoals die van mij met dat rechtopstaande halve oor, daar ben ik als een blok voor gevallen, via een foto. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zeker weet of ik net zo hard voor haar zou zijn gevallen wanneer ze geen gek oor had gehad. Tenminste, op die foto dan, want bij de eerste ontmoeting kwam ze schuilen voor het onweer bij mij! En ja dan is het klaar he, dan ben je hoe dan ook verliefd!
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Eigenwijs, speels.

Bullit is (nog) behoorlijk speels , daagt me uit, en heeft behoorlijk humor . Ze kan ook eigenwijs zijn.
Ik viel voor haar toen ik de foto kreeg van de fokker. Ze heeft een lieve kop maar verder is ze "stoer" log. Ik had gelukkig de keuze om voor haar te kiezen.

-Tapatalk-
AfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik hou van het robuuste uiterlijk, het idem karakter, het baaigericht zijn, maar ook zelfstandig kunnen zijn ....... het aan 1 wenkbrauw optillen genoeg hebben ..... en dat er een gebruiksaanwijzing aan zit en dat je je geen fouten in de opvoeding kunt permitteren als ze jong zijn,.... dat is een kant die is ook erg kan waarderen..... steeds kleine beetje schaven en bijsturen en de ultieme beloning als het allemaal goed uitpakt. ... ik zou me trouwens rot vervelen als een hond niet ergens een scherp randje zou hebben waar ik iets mee moet ....... dus ik zit helemaal goed met de CC denk ik
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Alle honden waren pup toen ze hier in huis kwamen, ik vind veel pups leuk. Na het overlijden van Gipsy ging ik op zoek naar een boerderijhond het moest een kruising zijn, mijn da vertelde dat dit vaak sterke honden waren. Mowgli bleek een sterke hond en zij ontwikkelde zich tot een grote, lieve, waakse maar alleen op de familie gerichte hond. Het was dus eigenlijk een doordachte keuze. Na het overlijden van Gizmo wilde ik er weer een kleine hond bij, het is Balou de kruising chihuahua/pincher geworden. Ik viel op het kleine hummeltje maar had mij niet verdiept in de karakters van de beide rassen waar hij uit voort gekomen is. Hij is tot een moeilijk, eenkennig, hielenbijtertje uitgegroeid, hij is echt een draakje maar ik zal hem niet meer willen missen. Balou was een ondoordachte keus. Een eventueel volgend hondje moet klein zijn en een open vriendelijk karakter hebben het uiterlijk zegt mij niet zo veel, ik zal in ieder geval niet meer ondoordacht voor een hondje gaan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Het uiterlijk, ik merk dat ik honden met wat spitse hoofden mooi vindt, zoals herders en windhonden en natuurlijk de korthaar collie. Dat zijn dus vaak ook de honden waar ik op val. Verder hou ik van vrolijk en blije honden, met een beetje ondeugd. En honden met een open blik, honden die je aankijken. En een hond die het leuk vindt om samen iets met je te doen, waarmee je samen een dolletje kunt maken. Een hond die met wandelingen volledig zijn eigen gang gaat, zou ik niets aan vinden :mrgreen: Verder moet er gewoon een klik zijn.
Afbeelding
Groetjes Marja
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Een enorme lust for life, dus geen passieve sjokkers. Een intense goedaardigheid, dus geen chagerijnen. Een natuurlijke baasgerichtheid/interesse in mij.

Tot nu toe lijken mijn honden 2/3 te scoren - Zorro was dol op me maar net zo makkelijk met iets heel anders bezig, Dalí kan uit angst een kort lontje naar vreemden hebben, en Lucca is erg chill (heb haar niet eens het trekken aan de riem hoeven af te leren :80:). Dus het mag wat variëren :D

Oh ja, en een functioneel, atletisch, slank uiterlijk.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Vind ik ook. Ik kan zo voor een bepaalde blik vallen, alledrie mijn honden hebben een bepaalde blik. Wat het precies is weet ik niet. Bij vreemde honden kan ik afknappen op de blik of juist helemaal verliefd worden.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gollum schreef:
Vind ik ook. Ik kan zo voor een bepaalde blik vallen, alledrie mijn honden hebben een bepaalde blik. Wat het precies is weet ik niet. Bij vreemde honden kan ik afknappen op de blik of juist helemaal verliefd worden.
Ik heb ook niets met een hond zonder ogen . :engel:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

bouvierpoedel schreef:
Gollum schreef:
hahaha! Ik ben er nog nooit een tegengekomen zonder ogen, denk ook niet dat ik er veel mee zou kunnen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gollum schreef:
bouvierpoedel schreef:
Gollum schreef:
hahaha! Ik ben er nog nooit een tegengekomen zonder ogen, denk ook niet dat ik er veel mee zou kunnen.
Moet je er weer een blindengeleidehond voor aanschaffen . :mann:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik kan veel verschillende dingen leuk vinden aan het uiterlijk.
Overdrijving als in grote oren, brede snoet of een lang lijf (corgi, teckel, clumber) mooie trouwe hondenogen (Schotse collie, Duitse herder, deerhound) , een gespierd en sierlijk lijf (whippet, greyhound)

Qua karakter val ik op kalme honden die zich niet zo snel druk maken om andere honden of mensen. Doe ik zelf ook niet :mrgreen:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

ranetje schreef:Een hond waar ik een goed gesprek mee moet voeren om hem/haar te overtuigen dat er in bepaalde omstandigheden gebeurt wat ik wil. :lol1:
Ohw, dat is hetzelfde als op de werkvloer.
Daar moeten ook de kantjes eraf lopers zo nu en dan de broek laten zakken bij de baas.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik weet het niet echt het is de klik en die is er of is er niet, toevallig heb ik meestal wel honden met gekke fratsen waar ik het meeste klik mee heb.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bij Xito was t zijn blik

Afbeelding

Bij Xavi zijn uitstraling

Afbeelding

En bij Xygan... ach wie zou hem nou niet kiezen

Afbeelding

:mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Ik vind vooral honden leuk die zichtbaar genieten van contact met hun baas of andere mensen en/of (liefst en) met andere honden. En ook wel van honden die zich aanpassen aan hun omgeving. Laatste klinkt misschien gekkig maar ik vind het heel mooi om te zien als een hond zich tegenover kinderen/volwassenen/oudere hond/pup anders op kan stellen en zich hierop aan kan passen. Noem het een bepaalde bedachtzaamheid. Ik vind een hond dan direct heel charmant.
En uiteraard val ik ook wel een beetje op uiterlijk: honden zonder al te veel uiterlijke overdrijvingen en die nog kunnen waar ze voor gefokt zijn vind ik heel gaaf, zowel om te zien als om te hebben.

Ik kan echt smelten als ik Bo onze favoriete bejaarde overbuurman heel rustig zie begroeten terwijl ze 10 tellen ervoor als een malle aan het racen is met de labrador-puber van de buren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”