Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat maakt nou dat..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Wat maakt nou dat..

Ongelezen bericht door Thomas »

Wat maakt nou dat jij een hond leuk vindt of niet? Wat is nou jouw factor waardoor je zegt 'já, dat is nou een leuke hond!'? Is het een bepaalde kop-uitdrukking, is het een manier van spelen, enzovoort.

Persoonlijk ben ik verkocht bij een spelboog. Na een kleine staarwedstrijd je poten op de grond meppen om daarna keihard rondjes te gaan rennen.

Ook vind ik het geweldig als een hond met zijn hele lichaam kwispelt.

Nu jullie!

(graag iets gedetailleerder dan 'het ras' , of 'als ze lief zijn')
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wat maakt nou dat..

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik hou van eigenwijze honden. :D
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Hmmm ik heb met Benthe het voordeel dat ze bij ons thuis geboren is en ik haar dus van begin af aan ken, we hebben een hele bijzondere band van vertrouwen samen… En dat maakt ook dat ik heel wijs met haar ben. De manier waarop ze kan kijken, de rust die ze kan hebben. Maar bovenal het feit dat ze gewoon heel open en eerlijk is maakt dat ik haar een heerlijke lieve hond vind.

Ik zelf zou nl nooit voor een DH hebben gekozen voordat ik bij mijn huidige partner kwam.. Ik ben meer van de staande jachthonden, korthaar en flaporen..maar nu ben ik toch ook verknocht aan in iedergeval mijn eigen duitser..
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hou van zelfstandige honden, honden die constant aan mijn knie lopen hou ik niet zo van.

Maar ik kijk ook naar het uiterlijk.
Ik hou van effen gekleurde honden. Of black and tan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik hou van honden met een karakter.
Uiterlijk ben ik niet gebonden maar honden die een stevig karakter hebben vind ik prachtig. Het straalhard negeren van bezoek omdat een hond zich daar te goed voor lijkt te voelen. Of het doorzetten net zo lang tot ze hun zin krijgen.
Ik kan dat echt waarderen in een hond.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bij "vreemde" honden meestal iets in de blik. Zo ben ik echt dol op een van de honden van de buurvrouw, een Ierse setter. Vanaf het moment dat ze hem kregen en ik die kop zag smolt ik eigenlijk. Ik vind hem ook wel komisch in zijn manier van aandacht vragen. Dus ik val voor honden die een open blik hebben en die "humor" hebben eerlijk gezegd.

En bij eigen honden heb ik dat ook wel, een open blik, flinke dosis humor, en ook wel baasgericht.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Honden met een stevig karakter maar wel knuffelbaar zijn. Humor is best belangrijk, ik houdt wel van een hond met streken.
Qua uiterlijk graag stevig en log, maar wel met een vriendelijke en rustige uitstraling.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Om naar te kijken: kalme honden met een van nature groot zelfvertrouwen, die je de pis niet lauw maakt.
Om zelf te hebben: baasgerichte honden die ook zichzelf prima kunnen vermaken, met gevoel voor humor, maar die ook weten wanneer ze wel serieus moeten zijn; met voldoende zelfvertrouwen om vrij door het leven te gaan, maar niet zo veel dat ze mij niet meer nodig hebben; liever niet al te lui, maar alsjeblieft ook niet hyperactief
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Dat is moeilijk uit te leggen :scratch:
Vusi DH (de laatste) hen ik vanaf dat ze 1 week was gevolgd, zij was een beetje brutaal en nieuwsgierig

Lady mix had ik van de SPCA, ik zocht een maatje voor m'n hond. Lady was ongeveer 2 jaar, mager en lelijk, ze stond midden in de kennel naar me te kijken maar kwam niet en toch dacht ik: Jij bent van mij. Jeetje, 11 jaar lang een gouden hond aan gehad :I:

Alex Lab nu 11 jaar, werd door de fokker en mijn trainer voor me uit gezocht...... geen seconde spijt van gehad, super hond :I:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik hou van zachte en vrolijke honden. Zacht qua uiterlijk (langharig en fluffy) en karakter. En vrolijk als in: wanneer je de hond met een leuk stemmetje roept komt hij op je af gehuppeld. Maar het zit ook vaak in een blik. Millie keek me zo intensief aan toen ze nog maar 3 weekjes oud was. Ik móest haar hebben ;)
Lieske_1977
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik hou van vrolijke honden met een open, vriendelijke uitstraling. Ook vind ik het geweldig als honden gepassioneerd werken of sporten; ik geniet van de concentratie en het plezier dat ze dan uitstralen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik hou wel van een eigenwijs en pittig karakter. Daar val ik als een blok voor
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Ik val toch wel op een breed stoer hoofd in eerste instantie, verder moet een hond wel lief zijn :D
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik hou van honden die luisteren :mrgreen: en verder die altijd zin hebben om samen iets te doen, om het even wat, in welk weer dan ook. Waar ik bij Dexter extra op val is dat het een enorme lolbroek is en ook oprecht lief voor mij (haalt ongevraagd tissues als ik huil :I: ).
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Een bepaalde blik in de ogen, maar vraag me niet wat het is :) Het pakt altijd wel goed uit.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik val bij honden eigenlijk op hetzelfde als bij mannen :engel: Lief en ondeugend tegelijk, dat zie je in de ogen. Maar wat het echt precies is... daar kan ik de vinger niet echt op leggen. Ik heb niet echt een 'type' geloof ik :P
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Ik hou van honden die luisteren, zoals al eerder genoemd werd. Haha :W: Verder hou ik van speelse, knuffelige en leergierige honden!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Toch de uitstraling denk ik. Ik vind honden van klein tot groot leuk, maar kan ze ook absoluut niet leuk vinden.
De oogopslag, de hele uitstraling doet mij bezwijken of niet en wat ik dan leuk vind is een vrolijke lieve hond maar wel met een beetje pit, geen
echt doetje.
Wat ik mooi vind zijn de 'brede koppen', bv de Rottweiler die vind ik werkelijk prachtig, maar zeker niet gezegd dat ik ze allemaal lief vind.
Er was hier een tijdje geleden een foto van een hond en puur op basis van de foto werd ik al op slag 'verliefd', dat is dus echt puur
de uitstraling van de hond, want verder wist ik niks van hem. Dat was een buitenlandse hond, dus een mix van van alles en nog wat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja dat heb ik ook wel.. een hond heeft 'iets' of niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Luna heeft mij helemaal gefascineerd door haar spel met de wind.
Samen genieten van de natuurlijke elementen. Zuruck zur Natur.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Goeie, daar had ik het toevallig laatst over toen we onderweg waren naar een potentiële dekreu voor het volgende nest. We beschreven het als "iets" in z'n expressie, iets levendigs. Sommige honden zijn prachtig qua uiterlijk maar stralen niets uit, en sommigen hebben hun uiterlijke foutjes maar stralen wel een heleboel karakter uit. Wat dat precies is weet ik niet, maar het is wel binnen een seconde te beoordelen :wink:
Dat iets zit hem wel in karakter denk ik, een hond met een wat uitgesproken karakter. Niet zomaar altijd gehoorzamen en doen wat de baas verwacht maar ook zelf initiatief tonen en voorkeuren aangeven, daar hou ik wel van.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Sowieso honden met een snuit. Een wat langere, rechte neus en 2 ogen die wat dichter bij elkaar staan. Een puppy-look :mann: Helemaal verliefd ben ik dan.
Kort of langharig, groot of klein, dat maakt me niet zo uit.

Qua karakter dat eigenwijze en knuffelige. Dat ze tegen je aan komen liggen, helemaal schattig en alles, en dan ineens gek gaan doen (gekke geluidjes, met de voorpoten maaien). :I:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Een vrolijke clown, lekker eigenzinnig en actief qua karakter.
Qua uiterlijk val ik op ruwharig en baardjes.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dat kan van alles zijn en is ook niet rasafhankelijk al heb ik daar uiteraard wel voorkeuren in.

Hier logeert momenteel een Schipperke tijdens de zomervakantie , een hondje wat Alma en ik ooit geplaatst hebben bij kennissen van mij en die hier weleens komt logeren.
Zo'n leuk hondje dat ik het bij nader inzien jammer vind dat we hem geplaatst hebben en niet zelf gehouden :mrgreen:
Hij is vrolijk aanhankelijk en luistert prima.
Maar dat is ook niet wat hem zo leuk maakt denk ik want dat doen meer honden.
Dus waarom hij zoveel leuker is kan ik niet uitleggen , er is gewoon een klik.

Die heb ik in het verleden ook gehad met Soleil een Golden van vrienden. Een ras wat ik zelf niet zou kiezen maar als zij herplaatst had moeten worden had ik haar zo zonder twijfel genomen.
Het kan dus om zoveel reden zijn ,soms onduidelijk aan te geven, gewoon chemie of een klik die er is.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik val op fijngevoelige, intelligente, elegante en vrolijke honden. Een alerte blik, een hond die weet wat hij/zij wil, baasgericht (eerder eenmanshonden dan allemansvrienden), inventief en leergierig. Qua uiterlijk kan dat van alles zijn, maar het is wel een bepaalde blik die me meteen kan raken.
Thomas
Zeer actief

Ongelezen bericht door Thomas »

Leuk, deze verschillende reacties. Qua ras maakt het me inderdaad weinig uit. Bij mij kan de achtergrond ook wel meespelen trouwens. Bijvoorbeeld een ex-griekse straathond op het werk. Ik gok saluki met een ander slank ras.

Mevrouw heeft een beste tijd op straat geleefd. Vindt mensen toch ontzettend leuk en is een meester in de lichaamstaal. Ze komt gewoon over alsof ze veel 'street-smarts' heeft, en doet alles geheel op eigen houtje. Het is net als of ze elk ding uitkookt voordat ze het doet. Ik hou ervan!

Maar net zo leuk vind ik dan weer het groepje jonge labradors. Zo impulsief als maar kan. Pakt dat niet goed uit? Dan zijn ze bijna één seconde onder de indruk. Om daarna weer lekker verder te gaan ouwehoeren.

Ik denk dat ik vooral honden die alleen maar lol willen hebben leuk vind.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Makkelijk honden. Honden die zich in elke situatie zo wat prima houden. Die met andere honden en kinderen kunnen. Die goed los kunnen lopen. Die je met iedereen mee zou kunnen geven naar het bos. Waarbij visite met een lik wordt begroet en andere honden over de vloer kunnen komen zonder gezeik.

Dát soort honden. Daar geniet ik het meest van.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik hou van eigenwijs en pittig, zo'n brutale twinkel in hun ogen als ze iets uit gaan vreten :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik hou van honden die een tikkeltje eigenwijs zijn, een hond die trouw is aan de baas en geen allemansvriend is. Een hond die buiten actief is en zich dan goed zelf kan vermaken.

Het uiterlijk is minder belangrijk, maar wel het eerste wat opvalt! Liefst een beetje stoer met kort haar of ruwhaar. En natuurlijk ben ik nu stapel op Digger, mijn langharige, laagbenige Spaanse kruisinkje. Qua uiterlijk past hij helemaal niet in mijn ideale plaatje, maar qua temperament helemaal! Een kleine hond met een grote waffel!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb een sterke voorkeur voor honden met een atletische bouw en een aparte vacht. Al kan ik ook vallen voor zo'n prachtige dikke zoenkop. Ik weet t niet... Ik denk dat ik sowieso niet zo heel veel heb met andermans honden. Genoeg aan mn eigen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”