Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeuk aan de krammen, advies nodig!
Moderator: moderatorteam
- Records070
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Jeuk aan de krammen, advies nodig!
Lang verhaal kort, misty is afgelopen donderdag gepakt door een Pool met ze leuke stafford. Ze had een behoorlijk gat tussen haar nek en rechtervoorpoot. We gingen meteen naar de nacht DA om er krammen in te laten zetten. Alleen omdat het blijft jeuken, probeert ze met haar achterpoot steeds bij die wond te jeuken en nu net zie ik dat er een kram half uit is en dat er een klein open gaatje is..... Hoe moeten we dit aanpakken? {Misschien ook wel goed met de vocht wat eruit komt?}
Vanwege de vorige 2 geriatrisch vestibulair aanvallen zijn we niet te enthusiast om naar de DA te gaan omdat het MISSCHIEN teveel kan worden, ik heb veel goeds gehoord over vaseline en honingzalf?
We hebben al geprobeerd om bijv. zo'n dierenarts vestje aan te doen bij haar die we voorheen ook gebruikte, maar randje van waar de poten in gaan komt probeert op die wond, en dat kan dus niet.. Erg moeilijke plek!!
Tips zijn heel welkom!
Thank you
Vanwege de vorige 2 geriatrisch vestibulair aanvallen zijn we niet te enthusiast om naar de DA te gaan omdat het MISSCHIEN teveel kan worden, ik heb veel goeds gehoord over vaseline en honingzalf?
We hebben al geprobeerd om bijv. zo'n dierenarts vestje aan te doen bij haar die we voorheen ook gebruikte, maar randje van waar de poten in gaan komt probeert op die wond, en dat kan dus niet.. Erg moeilijke plek!!
Tips zijn heel welkom!
Thank you
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Jeuk aan de krammen, advies nodig!
http://www.medpets.nl/protective+sleeve+taz/
Dit misschien? Misschien combineren met het shirt.
Ik zou niet gaan smeren, hoe droger hoe beter, en de jeuk blijft toch wel.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Toen onze hond krammetjes had (stuk of 25) jeukte het ook en op advies van de DA juist honingzalf gesmeerd. De jeuk werd toen minder. Als z'n standaard hemd niet goed valt op de wond, dan verknip en naai je toch een kledingstuk van jezelf zodat het erover heen valt?
En nog een tip, als ze het alleen open krabt, dan kan je ook nog zo'n zelfklevend stretchverbandje om de achterpoot doen zodat de nagels zijn bedekt. Dan kunnen ze het niet meer stuk krabben
En nog een tip, als ze het alleen open krabt, dan kan je ook nog zo'n zelfklevend stretchverbandje om de achterpoot doen zodat de nagels zijn bedekt. Dan kunnen ze het niet meer stuk krabben
-
Neeltje
Waarom niet gewoon even de DA bellen voor advies? Lijkt me in dezen het verstandigste.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik smeer altijd honingzalf op hechtingen. En om krabben met schade te voorkomen sokjes/schoentjes aan.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als de wond mooi dicht is lijkt me zalf prima, maar toch niet als het nog/weer open is?
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Onze dierenkliniek is sowieso fan van honingzalf. Na een operatie gaat er een dikke lik op de wond en dan pas het verband erop. Het zorgt voor minder snel infecteren van een wond en bevorderd de genezing.Apple schreef:Als de wond mooi dicht is lijkt me zalf prima, maar toch niet als het nog/weer open is?
- Records070
- Vaste gebruiker
Ja zijn toch maar langs de DA geweest, nu zijn er 3 krammetjes uitgehaald, is het schoongemaakt met betadine, moeten wij thuis ook doen. En we hebben honingzalf meegekregen.. Alleen de wond staat nu deels open en dat wordt echt een lange genezingstermijn gvd.... Dus aub, als je in den haag woont, pas op bij Laakkade allemaal achterlijke polen met voornamelijk staffords/pitbulls die ze totaal nie onder controle hebben
Kan het kwaad volgens jullie als de wond deels open staan, maar als we het 2x daags schoonspuiten met betadine
Kan het kwaad volgens jullie als de wond deels open staan, maar als we het 2x daags schoonspuiten met betadine
-
Lemuria
Nou ben je al de halve dag vragen aan het stellen over de genezing van de wond. Als je nou gewoon je dierenarts had gebeld, had je binnen 10 minuten alle antwoorden gehad. De dierenarts heeft de wond behandeld en gezien, die kan het beste advies geven.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Records070 schreef:Ja zijn toch maar langs de DA geweest, nu zijn er 3 krammetjes uitgehaald, is het schoongemaakt met betadine, moeten wij thuis ook doen. En we hebben honingzalf meegekregen.. Alleen de wond staat nu deels open en dat wordt echt een lange genezingstermijn gvd.... Dus aub, als je in den haag woont, pas op bij Laakkade allemaal achterlijke polen met voornamelijk staffords/pitbulls die ze totaal nie onder controle hebben
De wond niet gezien maar zou zuinig en voorzichtig zijn met de betadine en royaal met de honingzalf
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Flink honingzalf smeren. Dat kan prima op open wonden.
-
Neeltje
En goed uitspoelen met de betadine. De wond moet nu van binnenuit dichtgroeien en met het uitspoelen houd je de troep buitenboord. Heb het ook een keer bij een cavia moeten doen waarvan de wond na castratie was gaan ontsteken.
- Records070
- Vaste gebruiker
We willen het beste voor onze hond, heeft ze altijd al gehad. Willen het gewoon zeker weten lemuria, understand usLemuria schreef:Nou ben je al de halve dag vragen aan het stellen over de genezing van de wond. Als je nou gewoon je dierenarts had gebeld, had je binnen 10 minuten alle antwoorden gehad. De dierenarts heeft de wond behandeld en gezien, die kan het beste advies geven.
@Iedereen, bedankt voor de adviezen! Maar aanzien en hopen dat het snel geneest dan maar, gewoon zwaar irritant dat ze dit nou weer na GVS en al het andere ongein op der ouwe leeftijd mede door zo'n kut pool precies in de zomer ook nog. Maar al blij dat ze niet onwijs bang is voor elke hond nou
- Records070
- Vaste gebruiker
Apple schreef:http://www.medpets.nl/protective+sleeve+taz/
Hey Apple, dat zag er bijna te mooi uit om waard te zijn.. Dat zou wel ideaal zijn geweest, maar we denken dat de rand ook weer precies bij de wond zit. Miss weet je een site waar je van die full sleeved beschermende shirts hebben?
- Records070
- Vaste gebruiker
Hoe moet dit in godsnaam aangepakt worden.......... Sokken houdt ze niet aan, bijt ze kapot als we niet opletten... Beschermende shirts die ik kan vinden zijn allemaal te kort bij de nek of komt precies op de wond.... Ze blijft schudden met haar vacht en je hoort de wond klotsen....
Zo kan een wond toch nooit dichtgaan?? Onwijs diep ook ffs
Zo kan een wond toch nooit dichtgaan?? Onwijs diep ook ffs
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja hoor, die wond gaat gewoon dicht. Nikkie haar hechtingen waren eens geknapt en die wond is gewoon dicht gegaan zonder dat ik er wat aan gedaan heb.
Misschien kan je zelf iets fabriceren van een koltrui met lange mouwen, voorpoten door de mouwen kol over de nek.
Misschien kan je zelf iets fabriceren van een koltrui met lange mouwen, voorpoten door de mouwen kol over de nek.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Records070
- Vaste gebruiker
gonnie schreef:Ja hoor, die wond gaat gewoon dicht. Nikkie haar hechtingen waren eens geknapt en die wond is gewoon dicht gegaan zonder dat ik er wat aan gedaan heb.
Uff ook geen prettig gezicht als de hechtingen er ineens uit liggen. Bij haar staat het ook gewoon open, voordeel is dat alle viezigheid eruit kan druipen maar geen prettige geur of gezicht!!! Het kutte was ook nog dat het een stafford van 10 was die verrotte tanden had en een gezwel op ze achterwerk. Dus zeker maar laten lekken lol
Blijft me verbazen hoe snel er zo'n gat kan komen.... Zal ook wel door de bijna 14 jarige leeftijd komen dat de huid wat minder sterk is als vroeger. Maar jaaa..... Gelukkig hebben we wel zo'n shirt gevonden, zit nu maandverband erop.. Ze hoorde me net geeneens thuis komen terwijl ze in de gang ligt, gelukkig kan ze nou goed rusten
Nog ff een vraag, hoe lang duurde het bij Nikkie voordat het een beetje begon te helen en dicht te gaan?
- Records070
- Vaste gebruiker
gonnie schreef:Ja hoor, die wond gaat gewoon dicht. Nikkie haar hechtingen waren eens geknapt en die wond is gewoon dicht gegaan zonder dat ik er wat aan gedaan heb.
Uff ook geen prettig gezicht als de hechtingen er ineens uit liggen. Bij haar staat het ook gewoon open, voordeel is dat alle viezigheid eruit kan druipen maar geen prettige geur of gezicht!!! Het kutte was ook nog dat het een stafford van 10 was die verrotte tanden had en een gezwel op ze achterwerk. Dus zeker maar laten lekken lol
Blijft me verbazen hoe snel er zo'n gat kan komen.... Zal ook wel door de bijna 14 jarige leeftijd komen dat de huid wat minder sterk is als vroeger. Maar jaaa..... Gelukkig hebben we wel zo'n shirt gevonden, zit nu maandverband erop.. Ze hoorde me net geeneens thuis komen terwijl ze in de gang ligt, gelukkig kan ze nou goed rusten
Nog ff een vraag, hoe lang duurde het bij Nikkie voordat het een beetje begon te helen en dicht te gaan?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Precies, toen bij Sneeuw ook gedaan toen ze gegrepen was, is prachtig geheeld, zonder problemen van ontstekingen enz,Machie schreef:Flink honingzalf smeren. Dat kan prima op open wonden.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Records070
- Vaste gebruiker
Ja op advies van jullie een tube gehaald :} Hoop dat het snel gaat helen, kan ze ook weer genieten.. Maar ik moet wel zeggen, wat stinkt dat pff*
Laatst gewijzigd door Records070 op 28 jul 2016 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
hahaha, ik vind het lekker en helaas mijn honden ook dus ik moet uitkijken dat ze die zalf er niet aflebberen.
Als je zelf eens een nare wond hebt kan je het ook gebruiken he!
Als je zelf eens een nare wond hebt kan je het ook gebruiken he!

-
gonnie
- Zeer actief
Bij Nikkie duurde dat wel een paar weken hoor.
Zij had een kap om in huis zodat ze er af bleef.
En het was een flink gat, maar ik kan daar goed tegen, de dierenarts vroeg toen nog aan me of ik het eng vond om te zien, dan had hij het weer gehecht, als het weer gehecht was dan hadden de hechtingen weer kunnen springen want die wond zat op een plek waar veel spanning op stond.
Dus ik vond het wel best. Al keek ik er niet constant tegen aan, zat in haar lies.
Zij had een kap om in huis zodat ze er af bleef.
En het was een flink gat, maar ik kan daar goed tegen, de dierenarts vroeg toen nog aan me of ik het eng vond om te zien, dan had hij het weer gehecht, als het weer gehecht was dan hadden de hechtingen weer kunnen springen want die wond zat op een plek waar veel spanning op stond.
Dus ik vond het wel best. Al keek ik er niet constant tegen aan, zat in haar lies.
Groetjes Gonnie.
- Records070
- Vaste gebruiker
Hoe vaak maakte je het schoon bij Nikkie, en liet je dat gat gewoon open en bloot helen of had ze ook een rompeltje aan?
het begint er echt vervelend uit te zien dat gat bij Misty... Begint nu ook op te zwellen en er zijn weer 2 krammen uit dus hij staat nu bijna wijd open
het begint er echt vervelend uit te zien dat gat bij Misty... Begint nu ook op te zwellen en er zijn weer 2 krammen uit dus hij staat nu bijna wijd open
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Het zal vast niet het juiste advies zijn..maar ik kreeg van de da pillen waar Dol van ging slapen.Zij bleef klapperen met haar oren na operatie..en elke keer ging het bloeden.
Ze was niet ko maar veel rustiger en het kon genezen.
Ze was niet ko maar veel rustiger en het kon genezen.

-
gonnie
- Zeer actief
Ik smeerde er niks op en ze had ook geen rompertje aan.Records070 schreef:Hoe vaak maakte je het schoon bij Nikkie, en liet je dat gat gewoon open en bloot helen of had ze ook een rompeltje aan?
Maar bij haar bleef het er goed uit zien. Waarom had de dierenarts er krammen in gedaan? Hechtingen lijken me beter houden.
Groetjes Gonnie.