Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwerfvuil rapen

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Zwerfvuil rapen

Ongelezen bericht door maart »

Ik ben al enige tijd vrijwilliger voor de gemeente om zwerfvuil te rapen. Je komt wat tegen overigens.
Gisteren wat vuilnis geraapt dat ik niet in de vuilzak gestoken heb ;)

Eergisteren een dood aangereden kitten gezien in onze straat. Gezien de prille leeftijd voelde ik al nattigheid want zo een klein ding komt daar niet vanzelf aangelopen :(: dus gisterenmorgen op pad en al snel hoorde ik eentje roepen in het lange gras, 2 seconden later hoorde ik een ander de roep beantwoorden.
De honden weggedaan en terug naar daar. redelijk snel was nr1 gevonden, die al in veiligheid gebracht en terug voor 2, die had zich wat beter verstopt maar uiteindelijk toch gevonden :cheer:
En nu zitten ze hier, ontzéttend ondankbaar te wezen :engel: :LOL: maar voordeel van vermoedelijk meerdere dagen aan hun lot overgelaten te zijn geweest, is dat ze honger hebben, dus zo geraken ze wel over hun angsten heen hopelijk :wink:
Morgen naar de DA ermee, even algemene check up en bevestigen/verbeteren geslacht (ik vermoed 2 katertjes) en de kleinste zijn ogen laten nazien, die lijken toch wel vuil en wat ontstoken te zijn.

Al bij al geluk dat er eentje omver gereden is geweest, anders zou ik nooit vermoed hebben dat er kattenjongen weggegooid waren bij ons. Zonde dat die onmensen nooit op heterdaad betrapt worden :devil:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Zwerfvuil rapen

Ongelezen bericht door tycha »

Wat goed! Het zijn nog mooie katjes ook! Onbegrijpelijk dat mensen dat doen! Een advertentie op marktplaats is blijkbaar al te veel werk. :boos:
Afbeelding
Groetjes Marja
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ah wat fijn dat jij ze gevonden hebt. Idioot dat het zo veel gebeurd. Ik let ook altijd goed op, vooral rond deze tijd. Vorig jaar had Kiwi ook twee kittens gevonden.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Wat een dotjes.... zo worden ze wel mooi mak :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat jij ze gevonden hebt :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ah :I: wat een geluk bij een ongeluk letterlijk ook. Fijn dat ze bij jou zitten, het zijn nog knappe katjes ook! Hou je ze?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ah gossie wat een druppies :I:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

super dat ze zo toch een kans krijgen ondanks een gewetenloze 1 ste eigenaar
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Wie zegt dat ze weggegooid zijn?
Het kan wel een poezebeest zijn die buiten bevallen is en haar kroost heeft achtergelaten :U:

Hier maken de poezen ook een holletje in het gras waar ze bevallen, als mamma poes op zoek naar eten gaat liggen de jongen ook vaak te miauwen. Het gebeurd regelmatig dat de kleintjes achtergelaten worden :ugh:
maart
Zeer actief

Dan is mama poes wel een heel achterlijk beest om aan 2 kanten van een straat te jongen en haar jongen kleddernat en ondervoed achter te laten.
Sowieso zijn ze beter af met een baas dan dat het verwilderde katten worden die voor nog heel veel meer verwilderde katten gaan zorgen.
maart
Zeer actief

blondie schreef:ah :I: wat een geluk bij een ongeluk letterlijk ook. Fijn dat ze bij jou zitten, het zijn nog knappe katjes ook! Hou je ze?
ja, het komt op geen 2 mondjes extra voederen aan :lol1:
moest het er maar eentje geweest zijn, zou ik kijken voor een plaats waar hij met een leeftijdgenoot kon opgroeien, maar met 2 redden ze zich wel. Eenmaal wat tammer en groter en zeker weten gezond, gaan ze ook verhuizen naar de paarden en kunnen ze zich daar wat gaan amuseren hopelijk.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

maart schreef:
blondie schreef:ah :I: wat een geluk bij een ongeluk letterlijk ook. Fijn dat ze bij jou zitten, het zijn nog knappe katjes ook! Hou je ze?
ja, het komt op geen 2 mondjes extra voederen aan :lol1:
moest het er maar eentje geweest zijn, zou ik kijken voor een plaats waar hij met een leeftijdgenoot kon opgroeien, maar met 2 redden ze zich wel. Eenmaal wat tammer en groter en zeker weten gezond, gaan ze ook verhuizen naar de paarden en kunnen ze zich daar wat gaan amuseren hopelijk.
oh wat fijn, en dan hopelijk beetje erfvast zodat ze niet ook plat op de weg verdagen :ugh:
Fijn dat je zo opmerkzaam was want het zou toch sneu zijn als ze allemaal omgekomen waren.
maart
Zeer actief

hopelijk idd, al moeten ze daar wel een eind(je) lopen eer ze op straat zijn, Actie (mijn andere kat) komt daar zelfs nooit, die komt altijd van achteren uit de weide en daar is helemaal geen straat, aan de zijkanten is ook enkel veld.
Mijn andere kant komt wel van die kanten vandaan, maar die leeft parttime op de boederij verderop denk ik, maar die heeft de eerste 10-12 maanden ook wel een zwerversbestaan gehad, ik heb hem uit het asiel gehaald op 10-12 maanden leeftijd dus die is niet echt verblijsplaatsvast.
Actie loopt er al bijna 4 jaar.
maart
Zeer actief

Het moet hier ook geen gewoonte worden hoor :mrgreen: 2 gaat nog, maar ik hoop dat het hier geen dumpplaats wordt :hmmm:
het is de eerste keer in al de jaren dat we hier wonen dat ik er vind in alle geval. Een jaar of 5 geleden wat verderop nog wel 2 katten gevonden, die heb ik toen meegenomen naar mijn werk.
gelukkig is de buurt hier verder niet katminded, erg veel zie je er niet lopen. 1 rosse en dat is het, hopelijk blijft het zo :wink:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

alinelaila schreef:Wat goed dat je ze gevonden hebt. Met veel lekkere hapjes gaan ze vast snel bijtrekken.
Ze zijn wel mooi om te zien!

Op het moment komen er ontzettend veel kittens binnen. Gevonden, gedumpt etc. Ik ben al 2 weken continue naar gastgezinnen aan het rijden om binnengekomen kittens onder te brengen. Nesten langs wegen, in bossen, in weilanden.. Heb zelf ook een 8tal in opvang, maar die blijven niet haha ;)
ik begrijp dat echt niet, dat mensen die dieren niet gewoon even laten helpen voor ze ze naar buiten laten, gaan ze minder zwerven en komen er geen kittens, win-win toch?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een liefjes
Afbeelding
ikbeneenmens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Oooh wat een schatjes...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
honden stinken vaak, pas op
maart
Zeer actief

twinkeltje schreef:Wat een liefjes

zo lief zijn ze niet hoor, moesten ze kunnen fluimen, je kreeg er telkens 1 in je gezicht als je er naar kijkt :LOL:

De dierenarts schat ze op 6 weken, denkt ook beide katers. Eentje heeft oogdruppels mee.
Beide ontwormd, binnen een week of 3 dan terug voor de vaccinaties. Verder zien ze er gezond uit, geen vlooien/oormijt/... dus dat is in orde :cheer:
maart
Zeer actief

Ze gaan overigens nu door het leven als Brennan en Gerty :engel:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat een leukerds, niet te geloven dat je dat zo op straat tegenkomt.
Geniet er maar van!
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Zijn knappe katjes. Gelukkig dat je ze gevonden hebt.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Hachi30
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hachi30 »

Wat een schatjes :I:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Die zijn leuk! Waar komen de namen vandaan? Ik ken alleen Gerti uit de Britse radioserie Cabin Pressure, daar zal je wel niet naar verwijzen :D
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

hoe is het nu eigenlijk afgelopen met de heren?
Afbeelding
maart
Zeer actief

heel goed, het zijn hele leuke katjes in wording die zich volledig gedragen zoals kittens zich moeten gedragen :ok: ze hebben een paar weken thuis verbleven, maar toen ze het echt te bont begonnen te maken (tapijten aanvallen, overal stukjes karton vinden, zelfs de muren opspringen :80: :LOL: ) zijn ze verhuisd naar de weide.
Daar hebben ze de tijd van hun leven en mogen ze al vernielen wat ze willen. Gerty is nog geen fan van de honden, maar dat zal ook wel beteren. Actie (mijn andere kat) is echter zwaar beledigd en houdt zich nog steeds veel op de achtergrond en gaat meer mee met Campagne naar de boerderij (campagne is ook van mij, maar leeft vooral op de boerderij heb ik de indruk, hij heeft ook een zwerversleven achter de rug alvorens ik hem geadopteerd heb, dus mss is dat wel logisch)

Maar soit, dit duo doet het dus fijn, Brennan blijft wel last hebben van zijn ogen, daar moet ik nog eens voor naar de DA, ze moeten toch ook nog hun vaccin hebben, maar daarvoor moesten ze eerst volledig aangesterkt zijn.

Afbeelding

De namen komen overigens uit de serie Neighbours. Brennan is een mega knappe (wel beetje te baby face) politie-inspecteur en Gerty is de (bij)naam van zijn wat opstandiger jonger broertje :mrgreen:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Wat een schatjes.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat een geluk voor die katjes dat jij ze gevonden hebt! Die gaan zo te horen een lang en gelukkig leven tegemoet.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”