Er moet altijd nog wat administratie afgehandeld worden, dus als iemand een hond komt halen moet je hem/haar wel binnen laten. En helaas worden veel mensen toch wel aggressief wanneer ze horen dat ze moeten betalen om hun hond terug te krijgen. Wij (ik zeg wel wij, maar ik niet persoonlijk gelukkig) hebben met enige regelmaat te maken met verbaal of zelfs fysiek geweld. Dan ga je echt niet 's nachts de deur open doen wanneer er verder niemand is.Cleva schreef:Je hoeft niemand binnen te laten. Als je de desbetreffende hond naar het hek brengt zie je zelf wel wat voor vlees je in het kuipje hebt.Laura84 schreef:Op het asiel waar ik werkte hadden we wel nachtdienst maar dat was meer voor het pand toezicht en voor de dieren. Heel soms was er een uitzondering als iemand zijn vermiste dier op wilde halen maar vanwege veiligheid (je was dan alleen), mochten we absoluut niemand binnen laten.
Als je zo vreselijk bang bent dat je aangevallen wordt door mensen die hun hond komen halen bouw je maar een sluis.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gevonden! Malou buntven Deurne Upd p3
Moderator: moderatorteam
- Plakvis
- Zeer actief
Re: Malou buntven Deurne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het gebeurde ook wel eens dat een bekende zijn/haar beest kwijt was Cleva, en dat werd overlegd. Te vaak meegemaakt dat mensen (ondanks de dubbele hekken) toch op het terrein kwamen om hun hond wilde halen. Sorry maar er zijn gewoon regels hoe erg ik het soms ook vond voor desbetreffend persoon, ik en al het personeel die dat werk doet in een asiel, had zich gewoon aan die regels te houden. Wat je er van vindt is jouw mening, een mes snijdt een aan 2 kanten en in dit geval lijden de goede mensen onder de kwade en dat vind ik nu in het geval van Malou en Shibby echt heel naar.Cleva schreef:Je hoeft niemand binnen te laten. Als je de desbetreffende hond naar het hek brengt zie je zelf wel wat voor vlees je in het kuipje hebt.Laura84 schreef:Op het asiel waar ik werkte hadden we wel nachtdienst maar dat was meer voor het pand toezicht en voor de dieren. Heel soms was er een uitzondering als iemand zijn vermiste dier op wilde halen maar vanwege veiligheid (je was dan alleen), mochten we absoluut niemand binnen laten.
Als je zo vreselijk bang bent dat je aangevallen wordt door mensen die hun hond komen halen bouw je maar een sluis.
Zo fijn je meisje ophalen, hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen Shibby.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- irma1310
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Re: Gevonden! Malou buntven Deurne Upd p3
Ben heel zelden op het hondenforum, maar wilde toch even kijken naar dit berichtje over Malou!! Zo zie je maar weer dat connecties via facebook heeeeeeeeeeeel erg nuttig kunnen zijn!
Knuffel voor Malou, Tine!

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Jeetje wat een schrik zeg, m'n hart sloeg om dat ik las dat ze die 80 km weg is overgestoken
Gelukkig is ze weer terug!

Gelukkig is ze weer terug!
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Goeie genade wat een verhaal, gelukkig dat ze weer terecht is en jij weer opgelucht adem kunt halen.

- dagmar88
- Zeer actief
Plakvis schreef: Er moet altijd nog wat administratie afgehandeld worden, dus als iemand een hond komt halen moet je hem/haar wel binnen laten. En helaas worden veel mensen toch wel aggressief wanneer ze horen dat ze moeten betalen om hun hond terug te krijgen. Wij (ik zeg wel wij, maar ik niet persoonlijk gelukkig) hebben met enige regelmaat te maken met verbaal of zelfs fysiek geweld. Dan ga je echt niet 's nachts de deur open doen wanneer er verder niemand is.
Je kunt het ook uitlokken.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik zag je bericht op facebook voorbij schieten gisteravond en schrok me kapoettttt mens
Je malle Maloutje!!!
Ik baalde instant zo keihard dat Deurne niet om de hoek ligt maar heb je zoektocht wel gevolgd tussen de bedrijven van bezoek door
Tussen twee slokken koffie in "sorry hoor, ik moet even wat checken op internet, er is een hondje weggerend en die zijn ze nu aan het zoeken"
Ze begrepen het volkomen gelukkig.
Maar wat super dat de kracht van social media weer bewezen is he! En verder is het natuurlijk FANTASTISCH dat ze op deze wijze toch gevangen is.
Ik ben zo benieuwd hoe laat je uit je bed gesprongen bent, in pyama en op sloffen bij de poort bent gaan staan en daar ongeduldig met je sleutels tegen het raam hebt staan tikken
Ja kom maar doooooooooooooooorrrrr...... hierrrrrrrr met mijn Maloutje!
Het is trouwens gebruikelijk ja...
Zo hadden wij dat met een hondje dat ik van straat plukte, doof en blind en de weg kwijt, die werd door de ambu opgehaald en naar het asiel gebracht.
Konden ze de volgende dag ophalen jammer genoeg.
En in DLD werkt het ook zo weet ik...
Eens aan de hand gehad met een Sharpei die na een dag of drie zwerven in de weilanden tussen Winterswijk en Duitsland in een asiel terecht kwam, degene die haar gevonden had en daarheen gebracht had zag ineens een flyer aan een boom hangen die ik daar drie minuten daarvoor tegenaan gejast had
Die belde dus met het nummer wat erop stond , maar het was inmiddels half 8 of zo .
Baas en het adres waar ze logeerde ten tijde van het ontsnappen hebben werkelijk hemel en aarde bewogen om haar s avonds nog op te mogen halen, maar nope... dat feest ging niet door.
Eigenaar was al zo goed als onderweg vanuit Voorburg naar Duitsland, maar is toch maar thuis gebleven...
Je kunt wel stennis gaan lopen schoppen maar je bent ergens allang blij dat ze safe en sound zitten natuurlijk.
En nu....
Nu vandaag even lekker bijkomen met mutsieflutsie en Shib.
Kun je aan Shib nog wat merken trouwens ? Hoe hield die zich gisteren ?
Die zal toch ook wel iets aangevoeld hebben dat zijn nieuwe liefde ervandoor was ?

Je malle Maloutje!!!
Ik baalde instant zo keihard dat Deurne niet om de hoek ligt maar heb je zoektocht wel gevolgd tussen de bedrijven van bezoek door

Tussen twee slokken koffie in "sorry hoor, ik moet even wat checken op internet, er is een hondje weggerend en die zijn ze nu aan het zoeken"
Ze begrepen het volkomen gelukkig.
Maar wat super dat de kracht van social media weer bewezen is he! En verder is het natuurlijk FANTASTISCH dat ze op deze wijze toch gevangen is.
Ik ben zo benieuwd hoe laat je uit je bed gesprongen bent, in pyama en op sloffen bij de poort bent gaan staan en daar ongeduldig met je sleutels tegen het raam hebt staan tikken

Ja kom maar doooooooooooooooorrrrr...... hierrrrrrrr met mijn Maloutje!

Het is trouwens gebruikelijk ja...
Zo hadden wij dat met een hondje dat ik van straat plukte, doof en blind en de weg kwijt, die werd door de ambu opgehaald en naar het asiel gebracht.
Konden ze de volgende dag ophalen jammer genoeg.
En in DLD werkt het ook zo weet ik...
Eens aan de hand gehad met een Sharpei die na een dag of drie zwerven in de weilanden tussen Winterswijk en Duitsland in een asiel terecht kwam, degene die haar gevonden had en daarheen gebracht had zag ineens een flyer aan een boom hangen die ik daar drie minuten daarvoor tegenaan gejast had

Die belde dus met het nummer wat erop stond , maar het was inmiddels half 8 of zo .
Baas en het adres waar ze logeerde ten tijde van het ontsnappen hebben werkelijk hemel en aarde bewogen om haar s avonds nog op te mogen halen, maar nope... dat feest ging niet door.
Eigenaar was al zo goed als onderweg vanuit Voorburg naar Duitsland, maar is toch maar thuis gebleven...
Je kunt wel stennis gaan lopen schoppen maar je bent ergens allang blij dat ze safe en sound zitten natuurlijk.
En nu....
Nu vandaag even lekker bijkomen met mutsieflutsie en Shib.
Kun je aan Shib nog wat merken trouwens ? Hoe hield die zich gisteren ?
Die zal toch ook wel iets aangevoeld hebben dat zijn nieuwe liefde ervandoor was ?
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Jeesus!! Wat een verhaal
Pffooee wat ben ik blij dat het goed afgelopen is. Wat fijn dat er zoveel mensen geholpen hebben
Knuffel voor Maloumuts, die avonturier! En voor jou voor de stress, en voor Shib gewoon omdat hij lief is
Pffooee wat ben ik blij dat het goed afgelopen is. Wat fijn dat er zoveel mensen geholpen hebben
Knuffel voor Maloumuts, die avonturier! En voor jou voor de stress, en voor Shib gewoon omdat hij lief is

- Plakvis
- Zeer actief
Wat bedoel je?dagmar88 schreef:Plakvis schreef: Er moet altijd nog wat administratie afgehandeld worden, dus als iemand een hond komt halen moet je hem/haar wel binnen laten. En helaas worden veel mensen toch wel aggressief wanneer ze horen dat ze moeten betalen om hun hond terug te krijgen. Wij (ik zeg wel wij, maar ik niet persoonlijk gelukkig) hebben met enige regelmaat te maken met verbaal of zelfs fysiek geweld. Dan ga je echt niet 's nachts de deur open doen wanneer er verder niemand is.
- dagmar88
- Zeer actief
Plakvis schreef:Wat bedoel je?dagmar88 schreef:Plakvis schreef: Er moet altijd nog wat administratie afgehandeld worden, dus als iemand een hond komt halen moet je hem/haar wel binnen laten. En helaas worden veel mensen toch wel aggressief wanneer ze horen dat ze moeten betalen om hun hond terug te krijgen. Wij (ik zeg wel wij, maar ik niet persoonlijk gelukkig) hebben met enige regelmaat te maken met verbaal of zelfs fysiek geweld. Dan ga je echt niet 's nachts de deur open doen wanneer er verder niemand is.

- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
Wat een schrik, maar gelukkig is ze nu weer veilig
- Plakvis
- Zeer actief
Als een dier met de dierenambulance naar het asiel is gebracht en het heeft daar enige uren tot dagen moeten verblijven zijn daar kosten aan verbonden. En je kan moeilijk een dier meegeven aan iemand die zegt dat het van hem/haar is. Dat moet wel gecontroleerd worden, ergo, wat administratie. Allemaal bij de wet geregeld. Vind ik geen uitlokken.dagmar88 schreef:Plakvis schreef:Wat bedoel je?dagmar88 schreef:Plakvis schreef: Er moet altijd nog wat administratie afgehandeld worden, dus als iemand een hond komt halen moet je hem/haar wel binnen laten. En helaas worden veel mensen toch wel aggressief wanneer ze horen dat ze moeten betalen om hun hond terug te krijgen. Wij (ik zeg wel wij, maar ik niet persoonlijk gelukkig) hebben met enige regelmaat te maken met verbaal of zelfs fysiek geweld. Dan ga je echt niet 's nachts de deur open doen wanneer er verder niemand is.
Je kunt het ook uitlokken.Wat er staat. Met dat achterlijke gedoe krijg je een tam paard wild.
- Arline
- Zeer actief
Wat een stress moet jij gehad hebben, lijkt me echt een nachtmerrie.
Fijn dat er personen waren die handelend hebben opgetreden en dat malou weer lekker thuis is.
Fijn dat er personen waren die handelend hebben opgetreden en dat malou weer lekker thuis is.
-
- Zeer actief

Ik weet zo goed hoe je je gevoeld moet hebben. Dat moment dat je beseft dat je haar echt kwijt bent, dat je er actie van moet maken, brrr.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, duh.Plakvis schreef: Als een dier met de dierenambulance naar het asiel is gebracht en het heeft daar enige uren tot dagen moeten verblijven zijn daar kosten aan verbonden. En je kan moeilijk een dier meegeven aan iemand die zegt dat het van hem/haar is. Dat moet wel gecontroleerd worden, ergo, wat administratie. Allemaal bij de wet geregeld. Vind ik geen uitlokken.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Serieus? Je kunt ook gewoon respect hebben voor regels die tegenwoordig steeds vaker nodig zijn om personeel in dienstverlenende beroepen te beschermen tegen asociaal tokkiegedrag.dagmar88 schreef:Plakvis schreef:Wat bedoel je?dagmar88 schreef:Plakvis schreef: Er moet altijd nog wat administratie afgehandeld worden, dus als iemand een hond komt halen moet je hem/haar wel binnen laten. En helaas worden veel mensen toch wel aggressief wanneer ze horen dat ze moeten betalen om hun hond terug te krijgen. Wij (ik zeg wel wij, maar ik niet persoonlijk gelukkig) hebben met enige regelmaat te maken met verbaal of zelfs fysiek geweld. Dan ga je echt niet 's nachts de deur open doen wanneer er verder niemand is.
Je kunt het ook uitlokken.Wat er staat. Met dat achterlijke gedoe krijg je een tam paard wild.
Als dat al onder uitlokking van agressie moet worden geschaard.... schiet mij maar lek dan.
On topic. Machtig fijn dat ze terug is. Een dier kwijt zijn is echt mijn grootste nachtmerrie.
Gr. Aniek

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Nou, ik kan me best voorstellen dat mensen lichtelijk agressief worden als ze hun hond na 12,5 uur op komen halen en dan 65 fokking euro af kunnen rekenen voor een dakje boven het koppie en een bakje water.Plakvis schreef: Er moet altijd nog wat administratie afgehandeld worden, dus als iemand een hond komt halen moet je hem/haar wel binnen laten. En helaas worden veel mensen toch wel aggressief wanneer ze horen dat ze moeten betalen om hun hond terug te krijgen. Wij (ik zeg wel wij, maar ik niet persoonlijk gelukkig) hebben met enige regelmaat te maken met verbaal of zelfs fysiek geweld. Dan ga je echt niet 's nachts de deur open doen wanneer er verder niemand is.
Ik had geen zin om er moeilijk over te doen, allang blij dat ik haar weer had. Maar dat bedrag is natuurlijk absurd

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
Ach, het is goedkoper dan speurhonden, flyers en een nachtkijker.
Hoe reageerde Malou toen ze je weer zag?
Hoe reageerde Malou toen ze je weer zag?
- Plakvis
- Zeer actief
Dat bedrag vind ik ook absurd, had ze ook een nacht voor bij Van de Valk kunnen zitten met buffetontbijt... Ook heel raar dat dat bij alle asielen anders is.Shibby schreef:Nou, ik kan me best voorstellen dat mensen lichtelijk agressief worden als ze hun hond na 12,5 uur op komen halen en dan 65 fokking euro af kunnen rekenen voor een dakje boven het koppie en een bakje water.Plakvis schreef: Er moet altijd nog wat administratie afgehandeld worden, dus als iemand een hond komt halen moet je hem/haar wel binnen laten. En helaas worden veel mensen toch wel aggressief wanneer ze horen dat ze moeten betalen om hun hond terug te krijgen. Wij (ik zeg wel wij, maar ik niet persoonlijk gelukkig) hebben met enige regelmaat te maken met verbaal of zelfs fysiek geweld. Dan ga je echt niet 's nachts de deur open doen wanneer er verder niemand is.
Ik had geen zin om er moeilijk over te doen, allang blij dat ik haar weer had. Maar dat bedrag is natuurlijk absurd
Wel ontzettend blij voor je dat je haar weer veilig thuis hebt! Hoe is ze eraan toe?
-
- Zeer actief
Zit de rit van de dierenambulance toch ook bij? Dan loopt het snel op. Daarbij gaat het geld naar de asieldieren, als het goed is, dus is het geen commercieel iets. Ik heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad, maar ik zag het als een soort van donatie, geen probleem.
- Shibby
- Zeer actief

Meiske is thuis

Ze herkende me in eerste instantie niet toen ik haar weer had. Paar seconden later ging ik nogmaals door m'n knieen en noemde haar naam en toen werd ze ineens knettergek. Kusjes geven, tegen me op springen, op haar rug liggen, blaffen, piepen, poten slaan, alles.

Ze sprong vervolgens ook zo in de auto, gaf Shib een lik en ging liggen.

Op de terugweg heb ik op de snelweg mijn hand naar de achterbank gedaan en toen heeft ze haar poot erin gelegd en zo ben ik naar huis gereden.

Ik hoor net van haar vindster dat ze nog veel en veel meer geluk heeft gehad. Haar 8 levens heeft ze wel verspeeld nu. Ze is de 80 weg overgestoken, heeft langs/over een 60/80 weg gerend én is het spoor overgegaan. Echt jezusmina, ik begon spontaan weer te janken toen ik dat hoorde.

Net ook nog een stukje met haar gelopen (dubbel aangelijnd

- Shibby
- Zeer actief
Ik zie het ook maar als een donatie. Maar dan nog. Ze had niet naar een asiel bijna 30km verderop gebracht hoeven worden en ze had er geen nacht hoeven blijven zitten. Ik had al contact met de politie toen ze volgens mij nog niet eens in de dierenmabulance zat en ik had anders 5 minuten na de dierenambulance gewoon bij het asiel kunnen zijn. Dus tsja het is vooral een dikke bureaucratie.*Wolf* schreef:Zit de rit van de dierenambulance toch ook bij? Dan loopt het snel op. Daarbij gaat het geld naar de asieldieren, als het goed is, dus is het geen commercieel iets. Ik heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad, maar ik zag het als een soort van donatie, geen probleem.
En ik kan me dus ook best voorstellen dat je flink de pest in hebt als je 65 euro af kan tikken. (even naast de 130km die ik heb kunnen rijden om haar op te halen)
Ik doe het met liefde hoor en als ze 150 euro hadden gevraagd had ik het nog betaald, maar ik kan me dus wel voorstellen dat mensen pissig kunnen zijn.

-
- Zeer actief
Grote goden , gelukkig had ze een engeltje op haar schouders, fijn dat ze thuis is ..
- dagmar88
- Zeer actief
Shibby schreef: Ik zie het ook maar als een donatie. Maar dan nog. Ze had niet naar een asiel bijna 30km verderop gebracht hoeven worden en ze had er geen nacht hoeven blijven zitten. Ik had al contact met de politie toen ze volgens mij nog niet eens in de dierenmabulance zat en ik had anders 5 minuten na de dierenambulance gewoon bij het asiel kunnen zijn. Dus tsja het is vooral een dikke bureaucratie.
En ik kan me dus ook best voorstellen dat je flink de pest in hebt als je 65 euro af kan tikken. (even naast de 130km die ik heb kunnen rijden om haar op te halen)
Ik doe het met liefde hoor en als ze 150 euro hadden gevraagd had ik het nog betaald, maar ik kan me dus wel voorstellen dat mensen pissig kunnen zijn.
Nou, die volstrekt onnodige/zinloze nacht van huis na alle schrik vind ik veel erger dan het geld.
Maar gelukkig ligt madammeke weer thuis op de bank

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Stom idee hoor maar wat ik weet op het moment als "onze" ambu-mensen een kat/hond hadden gevonden, ze eerst de chip moesten checken en als die geregistreerd stond, ze de eigenaren eerst moesten bellen. Kregen ze die niet te pakken dan kwam hond/kat wel naar de opvang toe, juist om dit soort dingen te voorkomen. De eigenaar moest dan alleen de ritprijs betalen en wij hadden het hok vrij voor andere gevallen. Misschien is dat nog iets om achteraan te gaan en anders richting de db te sturen want dit is absurd.Shibby schreef:Ik zie het ook maar als een donatie. Maar dan nog. Ze had niet naar een asiel bijna 30km verderop gebracht hoeven worden en ze had er geen nacht hoeven blijven zitten. Ik had al contact met de politie toen ze volgens mij nog niet eens in de dierenmabulance zat en ik had anders 5 minuten na de dierenambulance gewoon bij het asiel kunnen zijn. Dus tsja het is vooral een dikke bureaucratie.*Wolf* schreef:Zit de rit van de dierenambulance toch ook bij? Dan loopt het snel op. Daarbij gaat het geld naar de asieldieren, als het goed is, dus is het geen commercieel iets. Ik heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad, maar ik zag het als een soort van donatie, geen probleem.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Dat hele asiel werkt raar. Maar inderdaad, de dierenambulance had haar chip gelijk moeten controleren. Dan konden ze je gelijk bellen en was ze meteen terug. De kosten zijn waarschijnlijk zo hoog vanwege de dierenambulance, dat loopt gauw op. Asielen vragen meestal enkel pensionkosten voor een dagbwat vaak neerkomt op een tientje ofzo. Je zou best eens de dierenambulance kunnen vragen waarom niet gelijk op chip gecontroleerd is.
In elk geval wel super fijn dat ze thuis is en ze zelf niet al te erg meer onder de indruk lijkt van het avontuur. Voor jou wel anders lijkt me. Geef haar maar heel veel knuffels, dat waardeert ze wel aan de foto's te zien
In elk geval wel super fijn dat ze thuis is en ze zelf niet al te erg meer onder de indruk lijkt van het avontuur. Voor jou wel anders lijkt me. Geef haar maar heel veel knuffels, dat waardeert ze wel aan de foto's te zien

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
- Zeer actief
Ahhhh
Dat moment van herkenning vond ik toen met Uma en Cody ook nog het meest ontroerend. Je ziet de opluchting en alle spanning glijdt er vanaf.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Fijn dat ze weer thuis is! Wat een engel is die kattenvoermevrouw!
Ik weet niet hoe laat ze is gevonden maar na 9 uur had ik in het de zomer ook wel gehad in het asiel, liep ik half slapend nog een rondje water en hokken sluiten. Maar het lag er ook aan hoe de baas en de hond reageerden, ik ben voor happy endings dus komen ze de hond maar gewoon halen al is het om 11 uur. Als de hond maar even in een hok is geweest vroeg ik gewoon een donatie voor de zwerfdieren. Er is altijd iemand aanwezig op het terrein overigens.
Ik weet niet hoe laat ze is gevonden maar na 9 uur had ik in het de zomer ook wel gehad in het asiel, liep ik half slapend nog een rondje water en hokken sluiten. Maar het lag er ook aan hoe de baas en de hond reageerden, ik ben voor happy endings dus komen ze de hond maar gewoon halen al is het om 11 uur. Als de hond maar even in een hok is geweest vroeg ik gewoon een donatie voor de zwerfdieren. Er is altijd iemand aanwezig op het terrein overigens.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wat mooi dat ze weer veilig thuis is. Kan me helemaal voorstellen hoe ongerust je je gevoeld moet hebben!
Nu lekker genieten en bijkomen!
Nu lekker genieten en bijkomen!
_Esmee
-
- Zeer actief
O, dat is wel andere koek dan ja. Vorig jaar is een opvanghond van ons ook weggelopen. En de dierenambulance heeft toen ook de chip niet gecontroleerd, hoewel dat inderdaad verplicht is (chip stond op naam van de stichting en die waren daar ook pissig over, dat ze niet meteen gecontacteerd zijn). Die hond is dus ook onnodig naar het asiel gebracht, waar ze de nacht heeft doorgebracht.
Om die reden hebben al mijn honden altijd een penning met tel.nr. om. De opvanghond was die dag net haar penning kwijtgeraakt, anders had ze helemaal niet opgehaald hoeven worden door de dierenambulance.
En wat is dat nou voor moeite voor een dierenambulance, even de chip uitlezen? Ik zou er ook achterheen gaan, het blijkt dus dat daar vaker slordig mee wordt omgesprongen, met heel vervelende gevolgen voor dier en eigenaar.
Om die reden hebben al mijn honden altijd een penning met tel.nr. om. De opvanghond was die dag net haar penning kwijtgeraakt, anders had ze helemaal niet opgehaald hoeven worden door de dierenambulance.
En wat is dat nou voor moeite voor een dierenambulance, even de chip uitlezen? Ik zou er ook achterheen gaan, het blijkt dus dat daar vaker slordig mee wordt omgesprongen, met heel vervelende gevolgen voor dier en eigenaar.