Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goedkope auto voor honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Travee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Aantal honden: 2

Goedkope auto voor honden

Ongelezen bericht door Travee »

Weten jullie een goedkope auto waar twee grote honden in kunnen? Ik kijk nu naar een Subaru Forester (2000) vanwege lpg en het lage gewicht, maar die auto is eigenlijk te groot. Ik heb die achterbank niet nodig en die zal ik er dan ook uit slopen. Mijn budget: €2500-4000

Geloof het of niet, maar er passen twee grote Newfoundlanders in mijn koeblik Suzuki Swift (2001). Ik zoek nu een tussenmodel, ook ivm veiligheid.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Goedkope auto voor honden

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen of een auto uiteindelijk echt goedkoop zal zijn. Maar een wat oudere volvo is veilig, en gaan vaak lang mee. Onderhoud is alleen vaak duurder. Als je een benzine neemt zal de wegenbelasting ook meevallen, afhankelijk hoeveel je rijd kan dat voordelig zijn.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Mazda Demio
Honda Jazz
Toyota Yaris Verso
Travee
Vaste gebruiker

Bedankt voor de tips!!
Volvo's heb ik naar gekeken, maar ik vind ze te zwaar/duur.
Demio heb ik naar gekeken, maar ziet er niet veel steviger uit dan een koeblik Swift.
Honda Jazz spreekt me wel aan. Net iets meer ruimte dan wat ik nu heb lijkt het wel.

Ik rijd trouwens behoorlijk veel kilometers voor werk. Voor de honden zijn het bijna alleen maar korte ritjes.
Fijne bijkomstigheid: een lage instap. Eentje begint nu een echt oudje te worden.
arwen-elza
Actief
Mijn ras(sen): duitse herders

Ongelezen bericht door arwen-elza »

Rij zelf in een daihatsu gran move. Genoeg ruimte achter voor 2 DH., kunnen er ook liggen
Bank kan evt ook plat.
Jolanda, Daico

Elza 02-11-2003 / 25-10-2007
Arwen 12-11-2002 / 08-07-2015
Doyle 01-07-2007 / 18-09-2019
Kyra 01-07-2012 / 03-08-2021
Daico 01-07-2018 / 01-03-2022

Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Oude volvos zijn niet zo veilig hoor.. Conform de vroegere normen wel. Maar een modern klein autootje gaat er doorheen als een warm mes door boter.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
Peter27
Zeer actief

Ik zou trouwens een jap nemen. Of een Hyundai i20 ofzo. Kosten weinig omdat ze niet "mooi" zijn. Maar wel betrouwbaar. Kijk eens op de ANWB site. Die testen ook vaak oudere modellen.

Brindlecardi
Zeer actief

Peter27 schreef:Oude volvos zijn niet zo veilig hoor.. Conform de vroegere normen wel. Maar een modern klein autootje gaat er doorheen als een warm mes door boter.

Ah welnee. Waar haal je dat vandaan?
Een auto van hetzelfde formaat is misschien tegenwoordig al weer veiliger, maar een oude volvo met een stevig en solide bouw en een flinke neus/kont is geen partij voor een nieuwere auto type c1. Dan legt een klein wagentje het toch echt af.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

wij hebben hiervoor een seat cordoba vario gehad. Ze zijn er licht in gewicht en hebben wel een lekkere grote achterbak. Instap is niet laag, maar daarvoor heb je tegenwoordig handige hulpmiddelen
Afbeelding
Travee
Vaste gebruiker

Seat Cordoba Vario is nog steeds veel te groot voor wat ik nodig heb, maar die auto is wel lekker licht en goedkoop inderdaad.

Wbt lage/hoge instap: Ik heb toch maar mooi even twee jaar lang een hond van 70kg in de Swift getild. Jaja, TS krijgt nog spierballen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik rij nu (weer) in een Suzuki wagon r. Niet groot, maar banken kunnen volledig plat dus eruit slopen zou niet eens hoeven. Maylo zit altijd in de achterbak maar met de banken plat kunnen er makkelijk 2 grote honden in.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Fiat doblo
Renault kangoo
Citroën berlingo
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb een Berlingo. Helemaal niet zwaar dus niet duur in de wegenbelasting en ik rijd echt heel zuinig (benzine). Er passen 6 grote honden in :mrgreen:
Voor werk heb ik ook veel reistijd en daar gebruik ik dezelfde auto voor. Comfortabel, veel overzicht, een soort bejaardenbusje voor artrosenekken. Je ziet alles. Mijn teef wil nooit de auto in springen maar omdat ik bij deze auto zo'n lage instap heeft loopt ze er zelf zo in.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wij hebben een andere opel vectra station sinds korte tijd. Daarvoor ook een zelfde merk, ook station maar deze is zeker een halve meter langer :80: Hij is echt heel groot. Een paar van die driehoekige vlaggetjes voorop en ik kan aansluiten in een rouwstoet. :mrgreen: Hij is dan ook nog zwart :LOL:

Maar ik moet zeggen dat er airco inzit :I: zo heerlijk. En alle ruimte voor de honden. een rubber mat achterin en een rek en nog kunnen ze riant liggen. Hij is wel vrij duur in de wegenbelasting, dat is dan weer jammer maar rijdt heel zuinig. Ik ben er blij mee.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik heb een renault twingo.
met de achterbank plat konden er 2 grote en 1 kleintje in.
heerlijke auto.
Jackira
Zeer actief

Heel vroeger :mrgreen: had ik een Suzuki alto. Achterbank plat en daar gingen gek genoeg ook 4 honden in. En heel veel lege flessen. :pffff:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb een Suzuki Liana, die is net wat groter dan de Swift. Achterbank heb ik plat en dan passen er zo vier honden in.
Is goedkoop in aanschaf en wegenbelasting en rijdt relatief zuinig.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ri@ schreef:Heel vroeger :mrgreen: had ik een Suzuki alto. Achterbank plat en daar gingen gek genoeg ook 4 honden in. En heel veel lege flessen. :pffff:
Ik heb eens een hele laminaatvloer in één keer vervoerd in een Fiat Panda. Ongelooflijk wat daar in kon als de achterbank plat lag. 4 Grote honden pasten er ook in.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Travee
Vaste gebruiker

4 honden in een Suzuki Alto?? Volgens mij hebben jij en ik een andere definitie van groot ;-) De Swift is groter dan een Alto/Panda en daar passen mijn twee honden echt nog maar nét in. En hartstikke onveilig natuurlijk.

Ben ik de enige die helemaal verliefd is op een "goedkope" SUV/terreinwagen zoals een Subaru Forester? Berichtje aan mezelf: blijf realistisch, die grote bak heb ik echt niet nodig.
Jackira
Zeer actief

Travee schreef:4 honden in een Suzuki Alto?? Volgens mij hebben jij en ik een andere definitie van groot ;-) De Swift is groter dan een Alto/Panda en daar passen mijn twee honden echt nog maar nét in. En hartstikke onveilig natuurlijk.

Ben ik de enige die helemaal verliefd is op een "goedkope" SUV/terreinwagen zoals een Subaru Forester?
Berichtje aan mezelf: blijf realistisch, die grote bak heb ik echt nodig.
Nee hoor met de achterbank naar beneden genoeg ruimte. Ik zie niet wat er onveilig aan zou zijn. :wink:
Jackira
Zeer actief

marian* schreef:
Ri@ schreef:Heel vroeger :mrgreen: had ik een Suzuki alto. Achterbank plat en daar gingen gek genoeg ook 4 honden in. En heel veel lege flessen. :pffff:
Ik heb eens een hele laminaatvloer in één keer vervoerd in een Fiat Panda. Ongelooflijk wat daar in kon als de achterbank plat lag. 4 Grote honden pasten er ook in.
Ja in dat soort auto's daar gaat veel meer in dan je zou denken.
Travee
Vaste gebruiker

Ik zie een Suzuki Liana uit 2005 voor €3000 en met 150.000 km op de teller. Nette wagen en gelukkig in een mooie kleur.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Peter27 schreef:Oude volvos zijn niet zo veilig hoor.. Conform de vroegere normen wel. Maar een modern klein autootje gaat er doorheen als een warm mes door boter.

:clown: juist de oude volvo's zijn tankies, wij hebben nog wel eens een modern klein autootje met 80 km per uur tegen de zijkant van onze 240 gehad...autootje verteld het niet na,de Volvo had wat schade aan de deur..politie zei dat we ons leven te danken hadden juist aan de Volvo...

aniway,wij hebben volvo's voor de honden ( rond de 1000 euro auto's ((V70)) zeer veilig, ruim ,gaan regelmatig 5 grote honden mee,en heel comfortabel rijden,maar in duitsland is het goed betaalbaar in nederland is het bijna onbetaalbaar met die wegen belasting...
Travee
Vaste gebruiker

Van leuk naar gaat wel:

Daihatsu Terios
Ford Fusion 1.4
Suzuki Liana
Honda Jazz
Mazda Demio
Toyota Yaris Verso
Renault Kangoo etc

Nu nog bezichtigen, want van een foto is slecht te zien hoeveel ruimte die wagens daadwerkelijk hebben.

En anders wordt het toch deze :love:
Laatst gewijzigd door Travee op 26 jul 2016 12:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Peter27
Zeer actief

Topgear heeft een keer een Volvo 740 of 850 frontaal op een Renault modus laten klappen.
Die modus stond nog net niet op de achterbank van die Volvo. Ik ben van mening dat tegenwoordig veel meer wordt nagedacht over schade van de inzittenden. Kooiconstructies op strategische plekken en motoren die naar beneden schuiven ipv naar achteren. Hierdoor zit je veiliger in een moderne middenklasser dan in een Volvo tank.

Bij botsingen van de zijkant kan het overigens anders zijn hoor. Ben gelukkig niet ervaringsdeskundig hierin :)
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

nou denk dat Volvo niet voor niets al járen de veiligste auto nominatie heeft, denk dat al heel veel mensen hun leven te danken hebben aan deze auto's,alleen in nederland zijn het geen goedkope auto's om te rijden.

maar goedkoop zijn ze te vinden ,en het rijdt nog zeer comfortabel ook en zeker in een station zit veel ruimte.
Brindlecardi
Zeer actief

Peter27 schreef:Topgear heeft een keer een Volvo 740 of 850 frontaal op een Renault modus laten klappen.
Die modus stond nog net niet op de achterbank van die Volvo. Ik ben van mening dat tegenwoordig veel meer wordt nagedacht over schade van de inzittenden. Kooiconstructies op strategische plekken en motoren die naar beneden schuiven ipv naar achteren. Hierdoor zit je veiliger in een moderne middenklasser dan in een Volvo tank.

Bij botsingen van de zijkant kan het overigens anders zijn hoor. Ben gelukkig niet ervaringsdeskundig hierin :)
Dan heb je het over een auto uit 1986 :mrgreen:
De techniek voor een aantal zaken zullen er in die tijd vast nog wel niet geweest zijn. Maar naarmate je een iets nieuwe model koopt maakt dat de zaak al anders maken. (v70/850/v40). Dus als je je geen hele nieuwe auto kunt permitteren maar wel veilig wilt zitten is dat een slimmere keuze dan in een oude kleine auto te zitten. Maar de techniek van nu zorgt inderdaad wel voor meer veiligheid, zeker bij de grotere auto's.
Een kleine auto zoals een c1, twingo etc zijn tegenwoordig zeker ook wel veel veiliger dan vroeger, maar feit blijft wel dat je bij een kleine auto gewoon minder afstand hebt tussen achterkant/voorkant en de bestuurder zelf.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Travee schreef:Van leuk naar gaat wel:

Daihatsu Terios
Ford Fusion 1.4
Suzuki Liana
Honda Jazz
Mazda Demio
Toyota Yaris Verso
Renault Kangoo etc

Nu nog bezichtigen, want van een foto is slecht te zien hoeveel ruimte die wagens daadwerkelijk hebben.

En anders wordt het toch deze :love:
De Jazz is in ieder geval een waar ruimtewonder: een compacte, lichte auto maar met een enorme binnenruimte.
Er pastte in ieder geval met gemak een Leonberger, een pointer en twee clumbers in, dus dan moet twee newfies ook wel lukken. :mrgreen:
De banken kunnen volledig plat, en dan heb je dus een zee aan ruimte (en ook de 'magic seats' zijn een handige optie).
Afbeelding

Verder is 'ie zuinig, goedkoop in wegenbelasting en zeer betrouwbaar én veilig (zowel de oudere als de nieuwere modellen). Ik zou 't wel weten. :lees:
Annemieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annemieke »

krullie schreef:ik heb een renault twingo.
met de achterbank plat konden er 2 grote en 1 kleintje in.
heerlijke auto.
Wou ik ook net zeggen, mijn mini vrachtwagen, ideaal voor honden en zuinig! :E:
Travee
Vaste gebruiker

Hij is inderdaad mooi Dapper.

Ik heb ook een Suzuki SX4 uit 2007 binnen mijn budget gezien. Is een zwaardere auto, maar zeer goedkoop vanwege lpg en de vele km's die ik maak. Dat is ook eentje die ik in de gaten ga houden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”