Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenpoep opruimen vanuit de rolstoel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marvel
geregistreerd lid

Hondenpoep opruimen vanuit de rolstoel

Ongelezen bericht door Marvel »

Als alles goed gaat gaan we donderdag onze pup ophalen.

Mijn man heeft nu 2 weken vakantie, en onze dochters (15 en bijna 13) hebben ook zomervakantie.
En we gaan natuurlijk beginnen met zindelijkheidstraining zodra ze er is.
Dus de komende 5 en een halve week heb ik altijd iemand mee die achter pup kan opruimen.

Nu ben ik rolstoel gebonden.
Ik heb 2 rolstoelen: een handbewogen rolstoel voor hele korte stukjes en als ik geduwd kan worden, en een elektrische rolstoel voor als ik zelfstandig op weg ga.

Nu kan ik met een beetje inspanning vanuit de handbewogen rolstoel een drolletje opruimen (tenzij ze het ergens middenop een grasveld doe en ik alleen ben, maar dat is met een pup nog niet van toepassing).

Vanuit de elektrische rolstoel wordt het wat moeilijker, daar moet ik uit klimmen, op de grond ploffen, opruimen, overeind krabbelen en mijzelf weer in de rolstoel hijsen. Niet echt handig (en vaak snappen mensen niet dat ik nog wel 'iets' kan, en kan het leiden tot aggressie als ik uit mijn rolstoel klim)

Nu ga ik deze week nog contact opnemen met onze gemeente om advies en evt. vrijstelling te vragen, en dan ons hondje te leren in de bosjes en/of andere plekken te laten poepen waar kinderen niet spelen.

Maar het liefst zou ik gewoon netjes achter de hond willen opruimen, zoals het ook in onze gemeete verplicht is.
Ik zag ergens een poop scooper op steel, maar volgens mij kon je die niet met zakjes gebruiken en moest je die schoonspoelen, wij hebben geen tuinslang dus dat zou binnenshuis onder de kraan moeten (yuk)

Iemand tips?
We willen natuurlijk niemand tot last zijn.
Ik erger mij altijd groen en geel als ik (weer) door een drol rij omdat ik er soms niet eens omheen kan.
Met mijn handbewogen rolstoel heb ik altijd babydoekjes mee om mijn handen en wielen schoon te maken. En met de elektrische rolstoel moet ik een borstel en emmertje sop pakken (en vanwege mijn beperkingen is dit echt een rotklus)
Ik wil dit 'leed' dus zeker andere mensen met rolstoel/rollator/kinderwagen aandoen.

Alvast bedankt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hondenpoep opruimen vanuit de rolstoel

Ongelezen bericht door marian* »

Er zijn volgens mij dingen met een steel eraan,misschien is dat wat? Of gewoon stoffer en blik met steel eraan gebruiken?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL: Zodat je je nog gehandicapter voelt.

http://www.handiscoop.com/
dagmar88
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Ik moest meteen aan deze denken.

https://www.bol.com/nl/p/nobby-poepgrij ... tm_role=in

Die handiscoop is hetzelfde principe, maar met drie zakjes, zodat je onderweg niet hoeft te wisselen.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Bij sommige gemeentes kun je ontheffing van de opruimplicht krijgen.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik heb ontheffing van de opruimplicht, maar zorg er wel voor dat Joy alleen poept op plaatsen waar niemand er last van heeft. Vanuit de (handbewogen) rolstoel oppakken lukt me soms, maar op andere dagen kieper ik doodleuk omver als ik het probeer.
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

dagmar88 schreef::LOL: Zodat je je nog gehandicapter voelt.

Ik zie vooral voor me hoe ik het zou presteren dat ding tussen mijn spaken te manoeuvreren tijdens het hoepelen :LOL:
Afbeelding
Marvel
geregistreerd lid

Gollum schreef:Ze bestaan ook met zakjes!
https://www.bol.com/nl/p/petgear-pooper ... 010747843/
Bedankt, maar ik zoek er echt 1 met steel. Ik ben dan misschien wat extra 'rekbaar' omdat ik (o.a.) Ehlers Danlos Sydroom heb. Maar heb geen uitschuifbare armen :wink:

En degenen met steel die ik zag daar kon ik geen zakjes in gebruiken (of alleen van die kleine boodschappentasjes, maar die geven ze ook niet meer gratis weg bij de supermarkt)
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Misschien zeg ik iets doms maar zou een aquarium/vijver schepnetje iets zijn ?
Afbeelding
Je zou er een plasticzakje in kunnen doen.
Marvel
geregistreerd lid

Hij lijkt mij wel handig.
En nog gehandicapter voelen? Ach, het is soms niet anders.
Ik was eind twintig toen ik een traplift kreeg.
Sindsdien haal ik mijn schouders op en denk ik 'als het helpt :E: )
Marvel
geregistreerd lid

Lieske_1977 schreef:Ik heb ontheffing van de opruimplicht, maar zorg er wel voor dat Joy alleen poept op plaatsen waar niemand er last van heeft. Vanuit de (handbewogen) rolstoel oppakken lukt me soms, maar op andere dagen kieper ik doodleuk omver als ik het probeer.
Ik ga ook contact opnemen met de gemeente voor ontheffing, krijg je daar dan een papiertje voor?
Het zal mij op 'spastdagen' dan inderdaad niet lukken. (naast EDS ook spastisch, ik stond bij het uitdelen blijkbaar in de verkeerde rij :mrgreen: )

En ik wil pup ook leren om op plaatsen te poepen waar niemand er last van heeft, maar dat zal nog wel eens fout gaan, zeker in het begin.

Hoe heb jij Joy dat geleerd?

Ik woon in een heel gemengde wijk.
We hebben hele leuke vlotte mensen, maar een paar straten verder heb je ook ronduit aso's (werkeloos, flink wat (gedrags/drugs/geld) problemen en hangen rond bij de Lidl)
En vaak hebben die mensen ook meerdere grote honden en hebben ze 'schijt' aan het opruimen achter hun hond (zeker op de stoep :scratch: ).
En als dan straks zien dat ik een poepje van pup in de struiken laat liggen hebben ze al helemaal geen zin meer om achter hun hond op te ruimen. Zo van het type: "As die in die rolstoel ut nie hoef tu doen, hoef ik ut ook nie tu doen" :hmmm:

Als ik het kan opruimen zal ik het ook zeker doen, lukt het niet en krijg ik daar ontheffing voor. Dan is het niet anders en zal ik pup ook echt zo goed mogelijk africhten om niet voor overlast te zorgen.
Marvel
geregistreerd lid

_Tiny_ schreef:Ik moest meteen aan deze denken.

https://www.bol.com/nl/p/nobby-poepgrij ... tm_role=in
Kan helaas geen zakje in.
Marvel
geregistreerd lid

Lieske_1977 schreef:

Ik zie vooral voor me hoe ik het zou presteren dat ding tussen mijn spaken te manoeuvreren tijdens het hoepelen :LOL:
Ik heb spaakbeschermers.
Bij mijn leenstoel had ik constant mijn vingers tussen de spaken (mijn oog-hand coördinatie is niet zo denderend)
Dus toen ik mijn eigen stoel kreeg was dat ook één van de eerste dingen die ik vroeg.
dagmar88
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:

:mrgreen: Kijk, dat is op stroom tenminste geen probleem.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Afbeelding
Marvel
geregistreerd lid

Kaiou schreef:Zoiets misschien?
http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/2772
Ja, die is ideaal!
Ik bedacht mij echter net dat als ik in 1 hand de riem heb en in de andere de scooper in niet echt ver vooruit kom. :mrgreen:

Morgen maar even naar de gemeente bellen.
En pup straks goed trainen om te poepen waar ze niet tot last is.
En als mijn man en kinderen haar uitlaten zullen ze uiteraard wel achter haar opruimen.

Plus het is een Corgi die straks kwaliteitvoer krijgt.
Niet die enorme Mastiff op supermarktvoer die een paar jaar geleden in de wijk rondliep
dagmar88
Zeer actief

Marvel schreef: Ja, die is ideaal!
Ik bedacht mij echter net dat als ik in 1 hand de riem heb en in de andere de scooper in niet echt ver vooruit kom. :mrgreen:

Kun je pup niet vastbinden? of anders aan een heupgordel.
Hier lopen de honden gewoon met zonder handen hoor :mrgreen:
En zo'n stokhouderding op je stoel?
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Ik zou het bespreken met een ergotherapeut, die hebben voor mij toendertijd ook hele handige dingetjes gemaakt om uit de voeten te kunnen en die kunnen vast wel iets maken waardoor je makkelijk poep kan oprapen :wink:
Verder kan je ook buiten een emmer met chloor zetten waar je de poopscoper in schoonmaakt, dan hoeft het niet onder de kraan, naspoelen doe je in een emmer met gewoon water dan.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

misschien een springer aan je rolstoel?
Ik zou ook kijken voor een ontheffing die hoef je dan niet altijd te gebruiken maar op de dagen dat het lichamelijk wat minder gaat heb je dat wel achter de hand.
Afbeelding
gevni havanezers
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Hier in de gemeente ook ontheffing voor rolstoel gebonden mensen.
Staat volgens mij in de algemene plaatselijke verordening.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Als ik iemand in een rolstoel met een hond die zit te poepen zie wil ik het ook wel voor hem/haar opruimen hoor.
Moeten ze wel een zakje bij zich hebben.
dagmar88
Zeer actief

teckeltoos schreef:Als ik iemand in een rolstoel met een hond die zit te poepen zie wil ik het ook wel voor hem/haar opruimen hoor.

Met dankbare oogjes zeker. Nou nee, bedankt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

teckeltoos schreef:Als ik iemand in een rolstoel met een hond die zit te poepen zie wil ik het ook wel voor hem/haar opruimen hoor.
Extra zakjes heb ik ook wel in mijn jasje.
Dus gewoon even opruimen.
Voor de blinde die hier in het park loopt met zijn hond.
Voor een rolstoeler geldt het zelfde.

En bespaar me alsjeblieft de "dankbare oogjes" :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

dagmar88 schreef:
Met dankbare oogjes zeker. Nou nee, bedankt.
Waarom? Ik help ook mensen die kunnen lopen, hoor :roll:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Ik wil het niet. En ook geen mensen in m'n buurt die "wel willen".
Als een ander het wel prettig vindt een onbekende zijn/haar hondenstront te laten ruimen, moet die dat vooral doen.

Alternatieve transportatie heeft helaas nogal een raar effect op de omgeving :Q:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef:Ik wil het niet. En ook geen mensen in m'n buurt die "wel willen".
Als een ander het wel prettig vindt een onbekende zijn/haar hondenstront te laten ruimen, moet die dat vooral doen.

Alternatieve transportatie heeft helaas nogal een raar effect op de omgeving :Q:
Het gaat mij alleen om kunnen of niet kunnen, niet of iets "prettig" is of niet.
Als je de drol niet kan zien (blind zijn dus) of als je de rolstoel niet uit kunt, wil dat toch niet zeggen dat die drol maar op de stoep moet blijven liggen? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marvel
geregistreerd lid

Morgen bel ik even de gemeente om zeker te weten hoe de gang van zaken is.
Het zou een beetje zonde zijn als ik er vanuit ging dat 'zomaar alles kan' en ik een boete krijg.
Beter het zekere voor het onzekere.
En er zijn een hoop struiken die niet op speelplekken staan waar een hond tussen kan kruipen zonder iemand tot last te zijn. En ze kan ook net achter het hekje bij de vijver, daar spelen geen kinderen (hoop ik dan, stel dat ze er in kukelen, levensgevaarlijk) en er lopen geen mensen (die lopen op het pad naast het hekje)

De eerste tijd zal mijn man en/of 1 of beide meiden mee gaan met het uitlaten, dus dan ruimen we gewoon op.
En als pup straks helemaal zindelijk is en op dagen dat mijn man werkt en de meiden op school zitten zal ik misschien 2x alleen met haar naar buiten moeten en de rest van de tijd zijn mijn man en de kinderen er om te helpen.
En mijn meiden zitten op de middelbare school, dus die moeten soms wat later beginnen of zijn soms vroeg uit. (oudste werkt wel een paar uurtjes in de week maar dat is meestal eind van de middag/begin van de avond)

Als de pup straks netjes aan de riep kan lopen wil ik zo'n 'joggerlijn' voor naast de handbewogen rolstoel, en naast de elektrische moet ik nog even kijken wat dan het beste werkt.
Ik heb over een tijdje nieuwe rolstoelen nodig, in de afgelopen jaren zijn er wat dingen veranderd en wat 6 jaar geleden perfect was is nu juist onhandig. Dan zal ik aangeven dat ik de stoel(en) ook gebruik om de hond mee uit te laten misschien dat er een extra aanpassing gedaan kan worden.

Ik zal altijd zakjes mee hebben, als pup per ongeluk midden op de stoep poept klim ik er toch echt even uit om het op te ruimen.
En als iemand het voor mij wil opruimen?
Als ze toevallig ook met de hond bezig zijn en in één beweging door kunnen gaan, graag! Heel hartelijk bedankt!
Maar iemand die aan komt rennen 'Dat doe ik wel voor je'.... :O: (liever niet op die manier)
En zo'n stokhouderding op je stoel?
Op mijn handbewogen rolstoel kan geen stokhouder (is een kleine opvouwbare stoel)
En op mijn elektrische rolstoel zit een stokhouder, maar daar kan ik niet bij als ik in de stoel zit (is een gebruikte stoel uit het depot, stokhouder zat er al op, paar keer gebruikt toen ik nog korte stukken binnen school/werk met krukken kon doen, maar was geen succes, stokken blijven er nog geen paar minuten op staan, maakte niet uit hoe ik het 'bandje' vastklikte, ik moest mijn krukken op schoot meenemen)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Stap je niet uit de rolstoel omdat je het idee hebt dat mensen dat niet begrijpen? (zo lees ik je beginpost) als dat zo is zou ik me daar in ieder geval niet druk om maken. Niemand weet waarom je er in zit dus boeiend wat ze wel of niet denken als je er wel uit stapt toch.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

dagmar88 schreef:Alternatieve transportatie heeft helaas nogal een raar effect op de omgeving :Q:
Ja, dat weet ik. Ik heb het ook eens een tijdje gedaan, een bijzondere ervaring.

Maar als ik iemand schier in de vijver zie donderen vanwege zo'n keutel zou ik niet weten waarom ik niet even kan helpen.
Ik vraag ook of iemand iets van de onderste plank achteraan kan pakken omdat ik dat niet kan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”