Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op zoek naar een hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Op zoek naar een hond
Wij, mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een hond maar momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer. Mijn vriendin wil graag een kleine hond, ik wil graag een grote hond die er stoer uitziet maar een zacht karakter heeft. Wat kunnen wij bieden aan ons toekomstig gezinslid? De hond kan mee naar mijn werk, meerdere malen per dag een wandeling van een half uurtje tijdens werkdagen,op de dagen dat ik thuis werk samen buiten spelen in de tuin, negen hectare groot, of wandelen. Verder hebben we nogal een hechte familie, komen vaak bij elkaar en de hond moet dan meekunnen. Mensvriendelijk vinden we heel erg belangrijk. De hond moet een volwaardig gezinslid worden en we willen hem of haar niet hoeven wegsluiten. Hondvriendelijk, ja, alhoewel we ook begrijpen dat niet alle honden met iedere hond goed samen gaan. Misschien ook belangrijk om te weten zijn mijn bezwaren tegen een kleine hond. Ik ben zelf nogal groot en met een klein hondje heb ik het idee dat ik de hele tijd zal moeten kijken of het me niet voor de voeten loopt. Verder vind ik ze vaak blafferig en druk maar dat is misschien een vooroordeel, hoor het graag van jullie. Het is overigens niet zo dat mijn vriendin beslist geen grote hond wil of ik beslist geen kleine hond. Op de stafford na zijn we tot nu toe geen ras tegengekomen waar we ons beiden in kunnen vinden. Helaas valt de stafford echter af vanwege te groot risico op agressie naar andere honden toe.
Ervaring hebben we beiden niet met honden, wel de bereidheid om er alles aan te doen om een leuk gezinslid te krijgen.
Ervaring hebben we beiden niet met honden, wel de bereidheid om er alles aan te doen om een leuk gezinslid te krijgen.
Laatst gewijzigd door Jonas26 op 24 jul 2016 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Op zoek naar een hond
Ik heb dezelfde reserveringen tegenover kleine honden, ik ben zo bang dat ik ze stuk maak
Mijn Labrador zou prima in jullie plaatje passen. Ze kan overal mee naartoe, is mens- en hondvriendelijk, lief met kinderen, past zich makkelijk aan. Ze ziet er alleen niet zo stoer uit, reuen zien er wel iets stoerder uit vind ik. Vooral zwarte.

Mijn Labrador zou prima in jullie plaatje passen. Ze kan overal mee naartoe, is mens- en hondvriendelijk, lief met kinderen, past zich makkelijk aan. Ze ziet er alleen niet zo stoer uit, reuen zien er wel iets stoerder uit vind ik. Vooral zwarte.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Waarom moet de hond er eigenlijk stoer uitzien?
Maar qua 'klein' heb je natuurlijk wel een middenweg.
Ik zou niet gauw een Franse bulldog aanraden ivm de ademhalingsproblemen, maar er is toevallig op het forum iemand die een nestje gepland heeft met honden met een neus. Dus misschien is dat wat?
Of een basset hound? Wel laag bij de grond maar toch geen klein hondje. Gemoedelijk en vriendelijk. Alleen het jachtinstinct is misschien een struikelblok.
Ik zou niet gauw een Franse bulldog aanraden ivm de ademhalingsproblemen, maar er is toevallig op het forum iemand die een nestje gepland heeft met honden met een neus. Dus misschien is dat wat?
Of een basset hound? Wel laag bij de grond maar toch geen klein hondje. Gemoedelijk en vriendelijk. Alleen het jachtinstinct is misschien een struikelblok.
-
- Zeer actief
Dat is dus mijn grootste angst met kleine hondjes, ik zal maar struikelen en er boven op vallen. Ik heb hier op het forum gelezen dat labradors nogal erg lomp zijn en vaak een eetmanie hebben?Gollum schreef:Ik heb dezelfde reserveringen tegenover kleine honden, ik ben zo bang dat ik ze stuk maak![]()

-
- Zeer actief
Persoonlijk vind ik een franse bulldog vreselijk, en jachthonden nee, wil geen hond die straks de hele dag door het bos loopt te struinen op zoek naar van alles. Ik zou het fijn vinden als de hond een beetje afschrikt omdat we straks in the middle of nowhere wonen en ik wil toch wel graag enige bescherming voor de meisjes als ik er niet ben. De meisjes zijn mijn moeder en vriendin.Apple schreef:Waarom moet de hond er eigenlijk stoer uitzien?

- Gollum
- Zeer actief
Als je ze niet opvoed welJonas26 schreef:Dat is dus mijn grootste angst met kleine hondjes, ik zal maar struikelen en er boven op vallen. Ik heb hier op het forum gelezen dat labradors nogal erg lomp zijn en vaak een eetmanie hebben?Gollum schreef:Ik heb dezelfde reserveringen tegenover kleine honden, ik ben zo bang dat ik ze stuk maak![]()

Die eetmanie vond ik wel makkelijk omdat ze heel goed met voer te trainen zijn. En ze leren heel snel. Veel mensen denken dat Labradors makkelijk zijn en doen dan niet zoveel aan de opvoeding, laten hun hond op andere honden afdenderen etc. Terwijl je zoveel bereikt met een frikandel in je zak. Als Gol dan een karkas vond o.i.d kwam ze het me netjes brengen en ruilde ik het voor een stukje frikandel

En verder ben ik zelf ook lomp dus dat scheelt. Ze kunnen tegen een stootje als je over ze struikelt of met je burostoel over een oor of staart rijd

- Gollum
- Zeer actief
Mijn andere hond is herderachtig en die waakt, er mag niet zomaar iemand binnen zonder onze toestemming. Dat is ergens wel fijn maar het lijkt me lastig als ik kinderen met bijbehorende vriendjes en vriendinnetjes zou hebben die zo aan komen waaien.
-
- Zeer actief
Dat is wel handig jaGollum schreef: En verder ben ik zelf ook lomp dus dat scheelt. Ze kunnen tegen een stootje als je over ze struikelt of met je burostoel over een oor of staart rijd![]()

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik vraag me af: wil je waaks én mensvriendelijk? Wat versta je onder waaks?
Want een waakse hond is lang niet altijd praktisch met mensen over de vloer en kan je misschien niet makkelijk meenemen.
Want een waakse hond is lang niet altijd praktisch met mensen over de vloer en kan je misschien niet makkelijk meenemen.
-
- Zeer actief
In ieder geval een hond die aanslaat bij onraad, mensen meteen aanvallen dan weer niet._Leonie schreef:Ik vraag me af: wil je waaks én mensvriendelijk? Wat versta je onder waaks?

- Gollum
- Zeer actief
Sommige wel, de reu van mijn vriendin is waaks en vrij indrukwekkend. Hij heeft al eens een zwerver afgeschrokken die haar 's avonds lastig viel. Hij is zo tegen de man opgesprongen, voorpoten op de schouders en heeft hem heel hard in zijn gezicht geblaft.Jonas26 schreef:Dat is wel handig jaGollum schreef: En verder ben ik zelf ook lomp dus dat scheelt. Ze kunnen tegen een stootje als je over ze struikelt of met je burostoel over een oor of staart rijd![]()
Zijn ze ook nog een beetje waaks?
Mijn teefje heeft 's nachts de inbrekers gewoon hun gang laten gaan terwijl we sliepen. Toen hadden we nog geen andere honden.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
http://sphoek.com/honden/honddetail.php?id=5819
ik vind dit een zeer leuke hond
ik weet niet of sphoek nu een goede stichting is maar ook dat kun je hier op het forum ook wel vinden
als ik nu op zoek zou zijn ging ik hier echt kijken
ik vind dit een zeer leuke hond
ik weet niet of sphoek nu een goede stichting is maar ook dat kun je hier op het forum ook wel vinden
als ik nu op zoek zou zijn ging ik hier echt kijken

Fenneke en Baloe

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wil je een pup, een oudere hond, moet het persé een rashond zijn of mag een kruising of echte bastaard of buitenlandse hond ook?
- Gollum
- Zeer actief
Dit is Juno trouwens, dan heb je een idee:

- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Contacteer:
Een Old English Bulldog?
Ik weet het niet, wij wilde absoluut geen klein hondje juist om de reden : Je zou der maar over struikelen...
Ik weet het niet, wij wilde absoluut geen klein hondje juist om de reden : Je zou der maar over struikelen...
- runninggirl
- Zeer actief
Hoe staat het met hun gezondheid over het algemeen, ik sprak iemand die had altijd boxers gehad maar na nr. zoveel die kanker kreeg willen ze er niet meer aan...Nanna schreef:Hm. Kortharig, stoere look en toch vriendelijk?
Is een Boxer wat?
Als eerste Boxer zou ik dan zelf voor een teef gaan; de reuen kunnen soms wat patserig zijn.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
er zijn zoveel leuke honden die aan jullie wensen voldoen!
Wat denk je van Spencer of Riko of Dill of Pim of Dax?
Allemaal te vinden op http://www.mirtos.nu
Als je meer informatie wil, dan hoor ik van je!
Succes met het uitkiezen
Wat denk je van Spencer of Riko of Dill of Pim of Dax?
Allemaal te vinden op http://www.mirtos.nu
Als je meer informatie wil, dan hoor ik van je!
Succes met het uitkiezen

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Een Runar natuurlijk
Een overheerlijke, stoere, coole Mechelse Herder in een handig meeneemformaat 

- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Daar moest ik ook aan denken.Nanna schreef:Hm. Kortharig, stoere look en toch vriendelijk?
Is een Boxer wat?
Als eerste Boxer zou ik dan zelf voor een teef gaan; de reuen kunnen soms wat patserig zijn.
Onze buren hebben een boxer teefje. Oh wat is dat een leuke hond zeg. Ze is nog een puber maar wat is ze braaf.
Ze ligt gewoon op de oprit als buurman bezig is in de tuin. Als ik er dan met Xavi aankom blijft ze gewoon liggen. En komt dan voorzichtig op hem af. Ze luistert nu al heel goed en is gek met mensen (soms een beetje te gek :mrgreen). En kan heel goed met alle honden. Heel stoer is ze niet maar het schrikt denk ik wel af.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Boxer teefje inderdaad. Wij hadden die vroeger in de familie, wat een leuke honden zeg!
Stoer uiterlijk, maar vriendelijk en je neemt ze makkelijk mee op bezoek (mits opgevoed). En ze maken je vaak enorm aan het lachen ook.
Stoer uiterlijk, maar vriendelijk en je neemt ze makkelijk mee op bezoek (mits opgevoed). En ze maken je vaak enorm aan het lachen ook.
- amelie
- Zeer actief
Een bouvier
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben groot en dik maar ben bij mijn weten nog nooit over onze chihuahua gestruikeld (puppy tijd daargelaten want dan lopen ze standaard overal waar jij je voeten neerzet) en ben zeker weten nooit boven op of naast m gevallen. Serieus Hoe vaak val je als volwassene nou (spierziektes e.d. daargelaten) niet dat je voor een chihuahua moet gaan haha maar dat vallen vind ik altijd zo een onzin
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ik vind dat ook een beetje raar ... Ben zelf lang en mijn vriend helemaal met ruim twee meter. Maar hij is nog nooit over onze kitten/kat gevallen en zie dat ook niet gebeuren. Verder is een welsh corgi natuurlijk niet hoog, maar vind het geen kleine hond. Je hebt daar wel verschil in.Joey.K schreef:Ik ben groot en dik maar ben bij mijn weten nog nooit over onze chihuahua gestruikeld (puppy tijd daargelaten want dan lopen ze standaard overal waar jij je voeten neerzet) en ben zeker weten nooit boven op of naast m gevallen. Serieus Hoe vaak val je als volwassene nou (spierziektes e.d. daargelaten) niet dat je voor een chihuahua moet gaan haha maar dat vallen vind ik altijd zo een onzin
Maar een Boxer lijkt me wel een leuke optie voor TS.
_Esmee
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Als je iets langere haren geen probleem vindt, zou je eens kunnen kijken naar een Tornjak:

Een soort kruising tussen herdershond en berghond uit voormalig Joegoslavië. Hier in de buurt loopt een teefje rond, werkelijk een geweldig beest. Waakzaam als het moet maar verder ontzettend sociaal. Wel groot (ik schat zo'n schofthoogte van 65cm).
De eigenaresse had daarvoor een kaukaas en ze wilde niet meer een hond in een woonwijk die zo terratoriaal was en graag andere honden naar de barrebiesjes wilde bijten. Dus is ze voor dit ras gegaan.
Ontzettend leuke hond.

Een soort kruising tussen herdershond en berghond uit voormalig Joegoslavië. Hier in de buurt loopt een teefje rond, werkelijk een geweldig beest. Waakzaam als het moet maar verder ontzettend sociaal. Wel groot (ik schat zo'n schofthoogte van 65cm).
De eigenaresse had daarvoor een kaukaas en ze wilde niet meer een hond in een woonwijk die zo terratoriaal was en graag andere honden naar de barrebiesjes wilde bijten. Dus is ze voor dit ras gegaan.
Ontzettend leuke hond.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wauw, wat een prachtige hond.lieke schreef:Als je iets langere haren geen probleem vindt, zou je eens kunnen kijken naar een Tornjak:
Ontzettend leuke hond.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij m'n man en mij was het zoeken naar een compromis qua formaat. Ik wilde de nieuwe hond makkelijk achterop de fiets mee kunnen nemen, m'n man was bang een kleine hond over het hoofd te zien. Nu wil hij niet anders meer dan klein. Kleiner dan Elco (ruim 37 cm, bijna 7 kg) vindt hij eigenlijk wel zo prettig
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Hoezo niet? Ik houd ook van honden die er stoer uitzien en het oog wilt ook wat. Ik vind Sultan zijn uiterlijk echt geweldig, lekker stoer en grof. Ik zou hierna zeker weer een stoere hond erbij willen, niet qua karakter maar qua uiterlijk.Apple schreef:Waarom moet de hond er eigenlijk stoer uitzien?
Ik zat ook te denken aan een boxer! Teefje inderdaad, ik ken wat onvriendelijke reuen ook.
-
- Zeer actief
Als je een hond wilt die afschrikt maar niet ingrijpt, zou ik het zoeken in een wat grotere hond.
De meeste honden blaffen wel bij bezoek als ze een terrein hebben om op rond te lopen.
Labrador lijkt me geen slecht idee, een zwarte uit wat stevige lijnen kan best indrukwekkend zijn.

Boxer is ook geen slecht idee, maar inderdaad dan wel een teef. Ik ken wel wat reuen die toch wel erg graag andere honden 'slopen'.
De meeste honden blaffen wel bij bezoek als ze een terrein hebben om op rond te lopen.
Labrador lijkt me geen slecht idee, een zwarte uit wat stevige lijnen kan best indrukwekkend zijn.

Boxer is ook geen slecht idee, maar inderdaad dan wel een teef. Ik ken wel wat reuen die toch wel erg graag andere honden 'slopen'.
-
- Zeer actief
Waarom wel?Sulluna schreef:Hoezo niet? Ik houd ook van honden die er stoer uitzien en het oog wilt ook wat. Ik vind Sultan zijn uiterlijk echt geweldig, lekker stoer en grof. Ik zou hierna zeker weer een stoere hond erbij willen, niet qua karakter maar qua uiterlijk.Apple schreef:Waarom moet de hond er eigenlijk stoer uitzien?
Ik zat ook te denken aan een boxer! Teefje inderdaad, ik ken wat onvriendelijke reuen ook.

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Boxers zijn over het algemeen leuke honden! Wel lomp, dat dan weer wel (de exemplaren die ik ken tenminste).
Mijn labradorteefje is niet lomp. Ze slaat aan bij onraad en ik weet zeker dat er niet maar zo iemand mijn huis in komt zonder dat ze dat laat horen. Mijn vorige labrador was echter totaal anders; die zou iedere ongewenste gast breed kwispelend hebben onthaald
Mijn labradorteefje is niet lomp. Ze slaat aan bij onraad en ik weet zeker dat er niet maar zo iemand mijn huis in komt zonder dat ze dat laat horen. Mijn vorige labrador was echter totaal anders; die zou iedere ongewenste gast breed kwispelend hebben onthaald