Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
omeprazol
Moderator: moderatorteam
-
angela123
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): tzih tzuh
- Aantal honden: 1
omeprazol
ik heb gelezen dat je een hond omeprazol mag geven , maar hoeveel omeprazol moet je geven aan een hond van 8 kilo? mijn hond heeft waarschijnlijk last van reflux we zitten volop inde onderzoeken.
nu heeft hij afgelopen avond weer overgegeven en ik vroeg me af of ik in de tussentijd zelf al iets kan gaan proberen, met omeprazol.op het forum is hier genoeg over te vinden maar ik kan niet de dosering vinden voor een kleine hond
nu heeft hij afgelopen avond weer overgegeven en ik vroeg me af of ik in de tussentijd zelf al iets kan gaan proberen, met omeprazol.op het forum is hier genoeg over te vinden maar ik kan niet de dosering vinden voor een kleine hond
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: omeprazol
Hier de bijsluiter voor honden:
http://www.uu.nl/sites/default/files/dg ... psules.pdf
http://www.uu.nl/sites/default/files/dg ... psules.pdf
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Begin wel met een lage dosering, mijn hond bleek er niet tegen te kunnen
De frequentie en hoeveelheid diarree was indrukwekkend, en ik ben wel wat gewend
De frequentie en hoeveelheid diarree was indrukwekkend, en ik ben wel wat gewend
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als je volop in de onderzoeken zit waarom.zou je dan zelf wat gaan proberen? De arts zal een zo goed mogelijk beeld moeten hebben en als die verstoord wordt door medicatie wat je op eigen houtje besluit te geven dan hebben de onderzoeken ook geen zin.angela123 schreef:ik heb gelezen dat je een hond omeprazol mag geven , maar hoeveel omeprazol moet je geven aan een hond van 8 kilo? mijn hond heeft waarschijnlijk last van reflux we zitten volop inde onderzoeken.
Ik zou dus vooral overleggen met de dierenarts ipv zelf wat gaan proberen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
angela123
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): tzih tzuh
- Aantal honden: 1
ik wil zelf wat gaan proberen om dat hij volgende week pas terecht kan voor een echo en ik zit met een hond die constant vanalles op wil likken , hoest, raar zit te slikken etc etc. ik kan natuurlijk oo kde onderzoeken afwachten maar vindt het gewoon rot dus vandaar
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Ik zou toch niet zelf gaan dokteren, maar even het onderzoek afwachten.
Je zou zijn eten wat op een verhoging kunnen zetten en proberen wat vaker over de dag kleine beetjes te geven en dan makkelijk voer (geen brokken, maar iets van een papje, ook niet te dun dat hij zich verslikt)
Je zou zijn eten wat op een verhoging kunnen zetten en proberen wat vaker over de dag kleine beetjes te geven en dan makkelijk voer (geen brokken, maar iets van een papje, ook niet te dun dat hij zich verslikt)
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Ik kan me voorstellen dat je graag wil dat je hond normaal reageert maar door dit te geven kan dit ook een vertekend beeld bij de onderzoeken geven. Daarbij omezaprol jan dodelijk zijn voor honden niet voor niets is het een menselijk medicijn [WINKING FACE]angela123 schreef:ik wil zelf wat gaan proberen om dat hij volgende week pas terecht kan voor een echo en ik zit met een hond die constant vanalles op wil likken , hoest, raar zit te slikken etc etc. ik kan natuurlijk oo kde onderzoeken afwachten maar vindt het gewoon rot dus vandaar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk