Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Vorige week dinsdag op de terugweg uit het bos een gewond jong eendje gevonden. Na een week goede verzorging gaat het al een stuk beter. Vroeger veel eendjes opgevoed dus voelt het als terug in de tijd, heerlijk.
Ik heb een facebook pagina aangemaakt waar je het opgroeien van Sammie kan volgen wie het leuk vind om te zien. Denk dat we nog heel wat avonturen gaan beleven.
Ach wat een liefje, is dat veel werk? ik breng gevonden eendjes enz altijd naar de vogelopvang hier.. geen idee hoe ik dat zelf zou moeten opvoeden. Maar kan je die nou nog 'uitzetten' straks?
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris schreef:Ach wat een liefje, is dat veel werk? ik breng gevonden eendjes enz altijd naar de vogelopvang hier.. geen idee hoe ik dat zelf zou moeten opvoeden. Maar kan je die nou nog 'uitzetten' straks?
Ja is veel werk en luisterd aardig nauw. Ik heb in mijn jeugd ongeveer 70 eenden opgevoed waar er 3 niet terug de natuur in konden maar in onze tuin bleven. Je hoeft maar iets kleins fout te doen en een eendje sterft. Het zijn taaie maar ook heel gevoelig dieren. Mijn moeder redde ook van jongs af aan jonge dieren daar heb ik het van geleerd en de kunst mogen afkijken. Zelf er aan beginnen zou ik inderdaad afraden. De vogelopvang heeft vaak grote groepen eendjes die allemaal uitgezet worden in het wild. Sammie is nu een beetje tam maar met 8 weken laat ik haar weer verwilderen ligt aan haar conditie en wat er met haar kontje gaat gebeuren nu die korst er nog steeds zit.
Vorig jaar een jonge gierzwaluw die uiteindelijk vlieglessen in de kamer kreeg. Van heel tam weer wild gemaakt en uitgezet. Het waren er twee maar ondanks dat ik wist wat ik deed de ander niet kunnen redden. Heel naar is dat dan als zo'n kleintje alsnog sterft.
Eigenlijk kunnen jonge eendjes vooral niet alleen zijn. Als je er meer hebt gaan ze eigenlijk nooit dood. Beste is om er een kuiken bij te zoeken. Ik heb ooit een eendje alleen groot gebracht en die moest daarna niks meer van eenden weten. Die hebben we 12 jaar moeten houden en ze was helemaal dol op ons. Eenden zijn erg leuke dieren.
Als eendjes nog heel klein zijn 3 dagen oud bijvoorbeeld moeten ze inderdaad een vriendje. Sammie was 1 week oud en dat is te oud er een kleintje bij te zetten of je moet er een van dezelfde leeftijd vinden wat zeldzaam is de meeste halen 1 week niet. Wat je krijgt is dat de grotere de kleinere net zolang pikt totdat die dood is helaas. Zelf vaak ondervonden en dan moest ik groepjes opslitsen. Het kan wel degelijk een eend alleen opvoeden. Mijn laatste eend was alleen. We waren dikke maatjes en zwom in de sloot terwijl ik aan de kant zat. Volgde me overal en heb ik zelfs leren vliegen. Toen hij kon vliegen heb ik hem uitgezet bij andere eenden in het park die vonden hem eerst wat raar maar dat zelfde jaar had hij nog een vrouwtje gevonden en is totaal verwilderd. Zie hieronder foto van toen ik hem vrij liet. Gekkie leefde toen hij oud genoeg was in een hok op het gras hij was gewend aan buiten zijn. Uiteindelijk heeft hij nog jongen gekregen met dat vrouwtje. Het kan wel degelijk. De laatste 2 weken gaf ik hem weinig aandacht zodat hij vervreemde van me. Denk dat elke eend terug kan in de natuur.
Sammie word nog spannend omdat haar kontje zich niet ontwikkeld. Daar is natuurlijk de auto overheen gereden. Updates zal ik op de pagina zetten wie het leuk vind om te volgen. Hoe dan ook word Sammie geen huis eend en zal er alles aan doen haar terug te krijgen in de natuur of op een plek waar ze met meerdere eenden samen kan leven op een terrein.
Veel plezier met het eendje.
Hier ook jeugdherinneringen aan een gevonden eendje. Bij ons thuis groot gegroeid en uiteindelijk naar een kinderboerderij gebracht.
Overigens: wat een leuke hond in je avatar, wat is dat er voor eentje?
kooi schreef:Veel plezier met het eendje.
Hier ook jeugdherinneringen aan een gevonden eendje. Bij ons thuis groot gegroeid en uiteindelijk naar een kinderboerderij gebracht.
Overigens: wat een leuke hond in je avatar, wat is dat er voor eentje?
Kinderboerderij is ook een goede optie voor onze Sammie. Al hebben vrienden van ons ook al wel interesse samen met een groepje eendjes.
Het is een dwergschnauzertje van 8 maanden. Zwart zilver is de kleurslag echt een schat!
Ik blijf erbij dat je het diertje wat ontnomen hebt door het alleen te houden. Je kan wel spreken uit ervaring en allerlei zaken weerleggen die ik zeg maar ik heb ook ervaring. En wat je doet met die eend alleen is kijken als mens. Ja misschien kan het beestje straks best nog integreren bij eenden. Maar in hoeverre dat helemaal goed is kan je niet beoordelen. Jongen krijgt elke eend. Ook een eend die niet sociaal is. Eenden zijn groepsdieren. Ook nu leren ze heel veel sociaal gedrag van elkaar. Dus een eendje alleen zetten voor weken en weken om dan te denken dat dat geen gevolgen heeft irriteert me een beetje. Je hele reactie op mij irriteert me. Gedragsbiologie zal alles tegen spreken wat jij zegt nl. Ik heb dus elke jonge eend proberen te koppelen en dat doodpikken waar je het over hebt heb ik nog nooit meegemaakt. Moet ze wel de ruimte geven en maatjes van eigen leeftijd. Maar daar staat heel MP mee vol dus kleine moeite lijkt me.