Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
medisch of niet??
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
medisch of niet??
Kan een hondje een aanval simuleren om aandacht te trekken?
Bij Mirtos is hondje Monty teruggekomen van adoptie omdat hij alles bij elkaar gilde als hij geen aandacht kreeg. Ook valt hij soms om, verstijft even en zijn achterpootjes trillen dan hevig, is een beetje wankel en daarna kon hij weer lopen. Bij elkaar duurde alles nog geen 2 minuten.
In Utrecht is eerst via een mri-scan gekeken of er geen medisch probleem was, alle bloedwaardes waren goed en ook uit een neurologisch onderzoek was niets te vinden...hierna heeft de gt van Utrecht vastgesteld dat het een gedragsprobleem is. Ze moeten hem totaal negeren als hij weer zo hysterisch jankt en aanhalen als hij rustig is. Dit proberen ze nu 2 weken, maar nog niet veel resultaat en wel dat hij dan zo nu en dan omvalt...
Heeft iemand een idee of dit een gedragsprobleem is of medisch?
Bij Mirtos is hondje Monty teruggekomen van adoptie omdat hij alles bij elkaar gilde als hij geen aandacht kreeg. Ook valt hij soms om, verstijft even en zijn achterpootjes trillen dan hevig, is een beetje wankel en daarna kon hij weer lopen. Bij elkaar duurde alles nog geen 2 minuten.
In Utrecht is eerst via een mri-scan gekeken of er geen medisch probleem was, alle bloedwaardes waren goed en ook uit een neurologisch onderzoek was niets te vinden...hierna heeft de gt van Utrecht vastgesteld dat het een gedragsprobleem is. Ze moeten hem totaal negeren als hij weer zo hysterisch jankt en aanhalen als hij rustig is. Dit proberen ze nu 2 weken, maar nog niet veel resultaat en wel dat hij dan zo nu en dan omvalt...
Heeft iemand een idee of dit een gedragsprobleem is of medisch?

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ingrid48
- Zeer actief
Re: medisch of niet??
dat kon ik me ook niet voorstellen....Nanna schreef:Een hond kan dat niet simuleren.
Lees dit anders eens
http://www.border-terriers.nl/spikes-di ... iekte.html
dank voor het stukje, ik weet niet of het helemaal bij Monty past, maar ik zal het aan het gastgezin doorsturen. Ben benieuwd of zij Monty hierin herkennen...

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ingrid48
- Zeer actief
Ik heb het met het gastgezin besproken maar Monty is niet pas geënt en ze herkennen het verhaal verder niet erg...
Misschien weet iemand anders iets?
Misschien weet iemand anders iets?

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Enting wordt als een mogelijke oorzaak beschouwd, maar of het er werkelijk mee te maken heeft is moeilijk bewijsbaar.
Wat voor voeding krijgt dat hondje?
Ik zou in ieder geval volledig glutenvrij gaan voeren, dus ook de beloningen en tussendoortjes volledig glutenvrij.
Dan kijken of dat verbetering brengt.
Aanvallen simuleren geloof ik ook niet in.
Wat voor voeding krijgt dat hondje?
Ik zou in ieder geval volledig glutenvrij gaan voeren, dus ook de beloningen en tussendoortjes volledig glutenvrij.
Dan kijken of dat verbetering brengt.
Aanvallen simuleren geloof ik ook niet in.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Aanvallen simuleren bij honden geloof ik ook niet in...
Heeft hij die aanvallen alleen bij stress, zoals nu klinkt het alsof hij zich druk maakt om aandacht en het daarna mis gaat? Zou het iets van een EID (of stress induced collaps oid) kunnen zijn?
Heeft hij die aanvallen alleen bij stress, zoals nu klinkt het alsof hij zich druk maakt om aandacht en het daarna mis gaat? Zou het iets van een EID (of stress induced collaps oid) kunnen zijn?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Ingrid48
- Zeer actief
klinkt pausible...ik zal haar doorgeven! En ik ga er niet vanuit dat hij glutenvrij voer krijgt, zou dat ook dergelijke aanvallen kunnen triggeren?Eilfy schreef:Aanvallen simuleren bij honden geloof ik ook niet in...

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou een bloedonderzoek laten doen. Dat ineens omvallem en verstijven had mijn westie ook ineens, ik dacht aan epilepsie, ze bleek acuut nierfalen te hebben!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
In het geval van die border terriërs waren granen (en dan vooral met gluten, maar ook rijst) de trigger voor die aanvallen. Na vaccinatie werd het wel erger, maar dat was niet de enige trigger
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als het om spike's disease gaat welIngrid48 schreef:klinkt pausible...ik zal haar doorgeven! En ik ga er niet vanuit dat hij glutenvrij voer krijgt, zou dat ook dergelijke aanvallen kunnen triggeren?Eilfy schreef:Aanvallen simuleren bij honden geloof ik ook niet in...
Bij EID maakt de voeding niet veel uit geloof ik.