Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze beste hooper moves

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Onze beste hooper moves

Ongelezen bericht door *Skye* »

November vorig jaar zijn wij begonnen met hoopers, het was een beetje uit wanhoop omdat er met Skye niet te trainen viel bij een hondenschool. Hij was onbereikbaar. We zijn begonnen met een priveles waarbij het targetmatje werd uitgelegd en zijn ingedeeld in de hooper groep.

En wat ben ik trots op mijn man. Vanaf les 1 heeft hij zich voorbeeldig gedragen, ik herkende mijn eigen hond niet terug. Ik ben zo blij dat iemand me op deze hondenschool heeft gewezen. Het zijn kleine groepen, alleen die ene groep is op het veld en er wordt zonder druk getraind. Geen druk voor de honden, maar ook geen druk voor de baasjes. En dat blijkt te werken voor ons.

Begonnen we echt maar met 2 hoops en een ton, beginnen het nu toch al wel aardige parcoursjes te worden. Wanneer het precies gebeurde weet ik niet meer, maar ineens was het kwartje gevallen. Nu gaat het eigenlijk echt iedere week goed. Hij is de hele training los, ligt netjes naast me, loopt los mee naar het veld, en door middel van back chainen lukt het eigenlijk ieder les om aan het einde het parcours te doen vanaf 1 plek. Op de foto's zie je me nog wel eens meelopen in de opbouw, of een stap zetten om net wat duidelijker te maken wat ik wil. Maar goed, dat maakt helemaal niet uit, want we doen het echt enkel en alleen maar voor de lol.

Volgende week is onze laatste les, we gaan overstappen naar de gehoorzaamheid. Het hooperen is leuk, maar ik was even vergeten dat ik toch ook wel meer appel wil hebben. Hij luistert ongeveer goed ;), het lukt me om hem bij alle honden weg te houden, hij kent alle commando's, we kunnen honden passeren zonder dat hij er heen gaat. Maar toch zodra er wat spanning is, wil ik hem alsnog weg kunnen roepen en dat lukt niet altijd even goed. Ook is ons ooit zo nette commando van 'los' veranderd in 'los.... los.... nu... Skye... los.... enz'. Dus daar gaan we mee aan de slag. En ik blijf zelf hooperen aangezien we 4 hoopers hebben.

Nou, een heel verhaal, maar hier komen dan toch echt wat foto's.

In het begin nog met de lijn eraan, ik kon gewoon niet geloven dat het goed ging.
Afbeelding

Dit vond ik toen al zo bijzonder dat het lukte
Afbeelding

En ook hier was ik zo trots, nu zouden we daar onze hand niet meer voor omdraaien ;)
Afbeelding

Kleine oefeningen
Afbeelding

Ineens was het kwartje gevallen en konden we alles lekker uit elkaar trekken, hij kreeg er zo veel plezier in, we hadden echt contact en er kwam tempo in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan vandaag onze een na laatste les. Het parcour begon bij de hooper rechts op de foto. Ik kan hem gewoon daar neerzetten nu en vanaf de plek waar ik op de foto sta hem het hele parcours doorsturen. Zo trots op mijn mannetje.
Afbeelding

En nu hopen dat het er echt van gaat komen om er zelf mee aan de slag te gaan.

Als ik zo de foto's eens bekijk is het wel duidelijk wat mijn lievelingskleur is ;)
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Re: Onze beste hooper moves

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Super dat jullie nu meer met elkaar in contact zijn en dat jullie allebei plezier aan het trainen beleven!
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Heavy schreef:Ziet er leuk uit :ok: treibball is ook leuk :wink:
Dankjewel. Hebben we ook een tijdje gedaan, maar daar kwamen we niet echt verder mee. Maar wie weet nu we meer contact hebben is dat inderdaad ook weer eens leuk om op te pakken.
Lieske_1977 schreef:Super dat jullie nu meer met elkaar in contact zijn en dat jullie allebei plezier aan het trainen beleven!
Tnx, traint inderdaad een heel stuk relaxter als je je hond ook kunt bereiken :wink:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Dot? Hoor er meer goede dingen over :wink:

Hoopers is echt leuk om te doen!
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Kaiou schreef:Dot? Hoor er meer goede dingen over :wink:

Hoopers is echt leuk om te doen!
Jep, ben er echt heel tevreden over. Begrip voor hond en baas.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een mooie foto's om te zien. You've come a long way. Skye en jij zijn allebei toppers :ok:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Jullie gaan super met z'n tweeën! Leuke foto's [THUMBS UP SIGN][SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ziet er goed uit! :ok: Jammer dat het de laatste les was. Is het niet te combineren met gehoorzaamheid?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat jammer dat je stopt, zo te zien vinden jullie het allebei heerlijk om te hooperen :)
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel voor de leuke reacties we hebben er inderdaad allebei veel plezier in.

Ik heb er idd ook aan zitten denken 2x pw te gaan trainen met Skye, maar dat ga ik gewoon niet volhouden. We trainen ook al 1x pw met Nova en 3x pw vast trainen ga ik op de lange termijn zelf niet volhouden. Als ik thuis hoopers ga doen heb ik er meer vrijheid in wanneer dat ik het ga doen, maar dan moet ik het natuurlijk ook wel doen ;)
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

*Skye* schreef:Dankjewel voor de leuke reacties we hebben er inderdaad allebei veel plezier in.

Ik heb er idd ook aan zitten denken 2x pw te gaan trainen met Skye, maar dat ga ik gewoon niet volhouden. We trainen ook al 1x pw met Nova en 3x pw vast trainen ga ik op de lange termijn zelf niet volhouden. Als ik thuis hoopers ga doen heb ik er meer vrijheid in wanneer dat ik het ga doen, maar dan moet ik het natuurlijk ook wel doen ;)
Haal je nog twee van die groene, opvouwbare afvaltonnen bij de Action, kosten wel een euro per stuk :D .
Dan kun je zelf, samen met de vier hoops die je al hebt, aardige parcoursjes met veel afwisseling opzetten thuis :wink:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vind dit zo'n leuke sport! Mijn hondenschool geeft dit ook, misschien wat voor Lucca.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”