1. wie van de drie zou jij kiezen?
2. waarom?
3. welke van de drie heb jezelf?
:ruzie:
Moderator: moderatorteam
Precies mijn idee...MARC_S schreef:Ik zou de bullmastif kiezen omdat ik veel mensen over de vloer krijg, geen grondstuk heb voor een boerboel om lekker veel buiten te zijn en geen zin heb in gekut met andere honden van de presa. Met de bullmastif heb je in mijn beleving de meeste kans op een normaal functionerende gezinshond zonder dat je er extreem veel energie in hoeft te steken, ze zijn immers wat minder specifiek gefokt.
Die keuze wil niet zeggen dat ik ze per definitie het mooist vindt, presa's vind ik mooi van bouw en kop, de boerboel van uitstraling, maar om te hebben voor mij de bullmastif.
wat bedoel je nu precies over dat stukje van de presa?MARC_S schreef:Ik zou de bullmastif kiezen omdat ik veel mensen over de vloer krijg, geen grondstuk heb voor een boerboel om lekker veel buiten te zijn en geen zin heb in gekut met andere honden van de presa. Met de bullmastif heb je in mijn beleving de meeste kans op een normaal functionerende gezinshond zonder dat je er extreem veel energie in hoeft te steken, ze zijn immers wat minder specifiek gefokt.
Die keuze wil niet zeggen dat ik ze per definitie het mooist vindt, presa's vind ik mooi van bouw en kop, de boerboel van uitstraling, maar om te hebben voor mij de bullmastif.
De fila en de boerboel komen op veel punten overeen met elkaarChica schreef:Niet flauw horrrrrrrrrrrwhoopy schreef:ja duhhh en ik voor de bullterrier maar dat mag nu ff nietChica schreef:Ik kies voor de Fila![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja dan ga ik voor de Boerboel weet niet heb het meeste gevoel bij dit ras en anders voor de Bullmastiff.
Dat is waar nou zal daar wel door komen denk ikMartin schreef:De fila en de boerboel komen op veel punten overeen met elkaarChica schreef:Niet flauw horrrrrrrrrrrwhoopy schreef:ja duhhh en ik voor de bullterrier maar dat mag nu ff nietChica schreef:Ik kies voor de Fila![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja dan ga ik voor de Boerboel weet niet heb het meeste gevoel bij dit ras en anders voor de Bullmastiff.
Dat ik geen presa wil omdat als je pech hebt de hond vrij vechtlustig van aard kan zijn t.o.v. andere honden. Verder waakt een presa vaak mensagressief en dus zal hij net als de boerboel zelf handelen indien je als baas je hond niet onder controle hebt. Daar heb ik dus niet zo'n zin in want zoals ik leef leidt dat tot ongelukken. Ik heb nu een mensagressieve en hondagressieve hond die dus gewoon aanvalt als reactie, en daar kies ik niet weer bewust voor aangezien mijn levenswijze niet vaststaat en ik ook niet weet of ik misschien nog eens honden wil opvangen voor bv een stichting. Met een presa in huis zal dat niet makkelijk zijn als je honden van gelijk geslacht opvangt bv. Verder loop je nog met een presa nog met een boerboel achterom, met een bullmastif misschienhoniahaka-kuckunniwi schreef:
wat bedoel je nu precies over dat stukje van de presa?
de presa is helemaal niet vechtlustig van aard. tenminste, de mijne niet. ik mag ook niet iedereen.MARC_S schreef:Dat ik geen presa wil omdat als je pech hebt de hond vrij vechtlustig van aard kan zijn t.o.v. andere honden. Verder waakt een presa vaak mensagressief en dus zal hij net als de boerboel zelf handelen indien je als baas je hond niet onder controle hebt. Daar heb ik dus niet zo'n zin in want zoals ik leef leidt dat tot ongelukken. Ik heb nu een mensagressieve en hondagressieve hond die dus gewoon aanvalt als reactie, en daar kies ik niet weer bewust voor aangezien mijn levenswijze niet vaststaat en ik ook niet weet of ik misschien nog eens honden wil opvangen voor bv een stichting. Met een presa in huis zal dat niet makkelijk zijn als je honden van gelijk geslacht opvangt bv. Verder loop je nog met een presa nog met een boerboel achterom, met een bullmastif misschienhoniahaka-kuckunniwi schreef:
wat bedoel je nu precies over dat stukje van de presa?als je geluk hebt, dan kies ik dus voor dat ras.
8O 8O He???Jij hebt toch een Canario?Een Presa is toch wat anders?honiahaka-kuckunniwi schreef:de presa is helemaal niet vechtlustig van aard. tenminste, de mijne niet. ik mag ook niet iedereen.MARC_S schreef:Dat ik geen presa wil omdat als je pech hebt de hond vrij vechtlustig van aard kan zijn t.o.v. andere honden. Verder waakt een presa vaak mensagressief en dus zal hij net als de boerboel zelf handelen indien je als baas je hond niet onder controle hebt. Daar heb ik dus niet zo'n zin in want zoals ik leef leidt dat tot ongelukken. Ik heb nu een mensagressieve en hondagressieve hond die dus gewoon aanvalt als reactie, en daar kies ik niet weer bewust voor aangezien mijn levenswijze niet vaststaat en ik ook niet weet of ik misschien nog eens honden wil opvangen voor bv een stichting. Met een presa in huis zal dat niet makkelijk zijn als je honden van gelijk geslacht opvangt bv. Verder loop je nog met een presa nog met een boerboel achterom, met een bullmastif misschienhoniahaka-kuckunniwi schreef:
wat bedoel je nu precies over dat stukje van de presa?als je geluk hebt, dan kies ik dus voor dat ras.
![]()
niet naar honden en al helemaal niet naar mensen.
maar inderdaad, als je de hond niet onder controle hebt, zou het wel kunnen. maar met welke hond niet? tuurlijk zit het verschil het wel in de kracht van zo'n hond.
maar als je van tevoren weet dat je het misschien niet aankan om wat voor reden dan ook, dan is het wel verstandig. waren maar meer mensen zo.
enig idee hoe het komt dat je hond zo is? of staat dat hier al ergens geschreven?
Ja ik las hem net,zal effe proberen te verkleinen.honiahaka-kuckunniwi schreef:alano ken ik niet. heb net ff gekeken op internet. lijkt er wel op ja.
misschien dat iemand anders t weet wat dta voor hond is.
enne angel je heb een pbtje.
Perro De Torro(Presa) en Alano Espagnol zijn blijkbaar toch eenzelfde ras alleen is de 1 grover (Presa).De Presa is de Spaanse Bulldog.v.d Lupinehof schreef:als ik het goed heb is de alano een ander ras hoor ,ook uit spanje maar niet echt vergelijk baar.
ik heb cloris er volgen mijn wel eens over gehoort.
maar wat er volgens mijn bedoel word dor marc en als dat zo is ben ik het daar helemaal mee eens een bull te opzichte van de 2 andere rassen is wat stabieler van karakter en ik bedoel nu niet te zeggen dat de andere neuroten zijn totaal niet. een bull heeft het karakter van ik hoef niet zo nodig hij weet van zich zelf dat hij toch wel in poneert, en als hij knokt gaat hij niet meteen uit zijn stekker, op uitzonderingen daar gelaten.
en een bull weet zijn plaats in het gezin als de baas thuis is mag alles ninnen komen zonder problemen,en of schevemuilen van baas naar hond en vond naar bezoek snap je
mol
?????Ik heb het weer van een andere site,en daar staat dat ze eenzelfde ras zijn,wel met dien verschillen natuurlijk,het is niet dat ze dezelfde hond zijn met andere naam hoor,dat bedoelde ik niet???Snap het nu effe niet? :cry2:Presa Pais bajos schreef:De Presa/Dogo Canario en de Alano Español zijn niet een en het zelfde ras.
Ze hebben beide een andere FCI registratie.
De Alano is een ras wat ontwikkeld is op het vaste land van spanje en de Presa/Dogo Canario op de Canarische eilanden.
Dat de een met de ander verwant is, is duidelijk.
Kijk even op molosserdogs.com daar staat het helemaal uitgeplozen.