Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
_Jules_ schreef:Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen
Echt wel dat ze dat kunnen. Ze weten al lang voordat jij ook maar iets doorhebt dat precies dáár een konijn zit. En gaan heel doelgericht te werk
Hmmm Het was wel een heel doelgerichte actie ja, zoals ze ook recht naar die bosjes toe rende. Ze had het konijn misschien al gehoord.
Je ziet het: op het gebied van jagende honden ben ik echt een dummy Maar weer wat geleerd dus.
En anders even naar het konijn kijken: bungelt dit er slap bij, dan is ie net gedood. Mooi dat je nog wat naïef bent op dat gebied. Het is helemaal niet leuk om door de wol geverfd te zijn wat dat aangaat
Manuma schreef:
Een Adaptil band heeft hij lang gehad maar heeft niet zichtbaar geholpen. Ik probeer het nog eens een week op de oude manier en daarna ga ik over supplementen o.i.d. nadenken. Van medicatie ben ik geen fan omdat je vaak het lichaam verdooft of verslapt maar de zintuigen en hersenen niet. Ik wil dat hij dingen gaat verwerken, er over nadenkt en ziet dat er niets engs gebeurt. Het is ons eerder gelukt dus ik houd goede hoop. Anders kunnen we altijd nog iets anders proberen. Het is ook een heel gevoelige hond voor mijn emoties en ik vermoed dat het vooral daarmee te maken heeft voor nu.
Ik zou ook zeker geen medicatie doen, daar leren ze niets van. Maar wel iets als Bach bloesems. Goed samengesteld kunnen die echt goede ondersteuning geven tijdens het leerproces. Of iets anders, homeopathisch.
Een angstige hond leert ook niets. Homeopathisch is water, kruidengeneeskunde is wat anders.
Manuma schreef:
Een Adaptil band heeft hij lang gehad maar heeft niet zichtbaar geholpen. Ik probeer het nog eens een week op de oude manier en daarna ga ik over supplementen o.i.d. nadenken. Van medicatie ben ik geen fan omdat je vaak het lichaam verdooft of verslapt maar de zintuigen en hersenen niet. Ik wil dat hij dingen gaat verwerken, er over nadenkt en ziet dat er niets engs gebeurt. Het is ons eerder gelukt dus ik houd goede hoop. Anders kunnen we altijd nog iets anders proberen. Het is ook een heel gevoelige hond voor mijn emoties en ik vermoed dat het vooral daarmee te maken heeft voor nu.
Ik zou ook zeker geen medicatie doen, daar leren ze niets van. Maar wel iets als Bach bloesems. Goed samengesteld kunnen die echt goede ondersteuning geven tijdens het leerproces. Of iets anders, homeopathisch.
Een angstige hond leert ook niets. Homeopathisch is water, kruidengeneeskunde is wat anders.
Tibbe kreeg valeriaan en sint-janskruid.
Helemaal mee eens! Juna heeft daar zo'n grote sprongen mee gemaakt. Omdat ze juist ook in kon zien dat iets niet eng was. Maar ik heb het dan ook niet over medicatie die versuft.
Bach bloesems kreeg ze vanaf het begin, dat heeft ze ruim 1,5 jaar gehad, zonder enig verschil.
Manuma schreef:
Tibbe kreeg valeriaan en sint-janskruid.
Ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen. Maar wel goed dat je wat voorbeelden noemt waar jouw hond wat aan had. Misschien is dit ook wel een idee voor Cody. Er zijn best veel niet-reguliere middeltjes om een angstige hond te ondersteunen bij het trainingsproces, en wat voor de ene hond werkt kan voor de andere niets doen. Het is soms even uitzoeken.
@mirriejj Als Bach na een paar weken geen effect heeft, lijkt het mij niet zinvol nog veel langer door te gaan, dus 1,5 jaar Bach geven terwijl dat niets doet snap ik dan weer niet. Of je moet telkens een andere samenstelling hebben geprobeerd, maar dan nog...
Hylos schreef:Wat een brave hondjes allemaal.
Xavi gaat niet los en het is bekend dat netjes wandelen vaak niet aan hem is besteed. Dus dit is geen super braaf relaxt filmpje, toch zet ik het hier neer.
Even aan de 2 meter lijn want de 5 meter lijn houd ik met 2 handen vast en dan kan ik niet filmen.
In het kader van de hondentaal.. ik zag net zijn Allerbeste Vriend(not) de Berner lopen en besloot dezelfde kant op te gaan. Ze liepen wel een heel eind voor ons hoor.
Toch kun je aan Xavi zien dat hij hem eventjes ziet en het dan toch spannend vind (vliegt naar die boom).
Oh en Xavi wilde naar de andere kant van de weg, dus zit ie mij de gek aan te steken in het begin.
Ik vind het toch al heel goed gaan hoor!
Hij is inderdaad erg alert op zijn omgeving en ik zie af en toe wel wat spanning op de lijn, maar verder vind ik hem eigenlijk wel braaf
Oh nou, dankjewel haha! Hij zit weer in een betere periode momenteel dus hij is ook wel een beetje braaf hoor.
Hij wil alleen altijd ergens anders naartoe dan waar we lopen en dat mag dan niet van mij. Dan wordt hij wat sip en gaat naast/achter me lopen of me steeds aankijken.
Nerazi schreef:En wat heeft iedereen leuke filmpjes geplaatst. Heb nu zo ongeveer alles bekeken maar op de tablet vind ik het irritant om alles goed te quoten dus dan meer even algemeen
Wil wel even de grote complimenten geven aan Hylos! Wat zijn jullie goed bezig samen plaatst maar veel filmpjes van jullie wandelingen!
Wat lief zeg, dankjewel!
Hij is niet altijd zo braaf hoor!
Maar het gaat wel weer een stuk beter nu. Hij wordt echt steeds rustiger en heeft soms even zijn drukke "reuen" periodes.
Hij is dan ook al bijna 4.
@Nikki en nomo, ook bedankt!
Was ik laatst aan het filmen.. ging allemaal prima. Komt er ineens iemand op een skateboard voorbij vliegen.
Xavi uitvallen natuurlijk. Oeps, toch niet zo braaf.
_Jules_ schreef:Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen
Echt wel dat ze dat kunnen. Ze weten al lang voordat jij ook maar iets doorhebt dat precies dáár een konijn zit. En gaan heel doelgericht te werk
Ik weet precies wanneer Kiki lucht van iets oppikt.En als ze het vindt kan ze minutenlang stokstijf voorstaan. Overigens is Kiki nidt mijn eerste Drent maar wel de eerste makkelijk opvoedbare,het was een eitje met haar.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Cody gaat nu een stuk beter. Afgelopen weekend heb ik er veel aandacht en tijd aan besteed en hij heeft zelfs even op het balkon gelegen en thuis een spelletje gedaan. Rodiworst en Smac deden het werk Ik ken hem inmiddels wel een beetje en tot nu toe steekt hij nog het meeste op van dingen laten zien. Gisteren hebben we samen in het gras gelegen naast kinderen met stepjes en klimrekken. Hij vond het spannend maar na een kleine 20 minuten lag hij met zijn achterpoten in de lucht om op zijn buik gekriebeld te worden.
Ik heb hem wel een tijdje valeriaan gegeven maar ook hiervan zag ik geen resultaat. Wel van een hoop tijd en energie erin stoppen en vooral wat tijd met z'n tweeën. Alles rustig aan doen en de tijd nemen om te bekijken werkt voor hem echt het beste. Cody is een ideale Pokémon-hond
Manuma schreef:Cody gaat nu een stuk beter. Afgelopen weekend heb ik er veel aandacht en tijd aan besteed en hij heeft zelfs even op het balkon gelegen en thuis een spelletje gedaan. Rodiworst en Smac deden het werk Ik ken hem inmiddels wel een beetje en tot nu toe steekt hij nog het meeste op van dingen laten zien. Gisteren hebben we samen in het gras gelegen naast kinderen met stepjes en klimrekken. Hij vond het spannend maar na een kleine 20 minuten lag hij met zijn achterpoten in de lucht om op zijn buik gekriebeld te worden.
Ik heb hem wel een tijdje valeriaan gegeven maar ook hiervan zag ik geen resultaat. Wel van een hoop tijd en energie erin stoppen en vooral wat tijd met z'n tweeën. Alles rustig aan doen en de tijd nemen om te bekijken werkt voor hem echt het beste. Cody is een ideale Pokémon-hond
Fijn zeg!
Klinkt voor mij heel herkenbaar. Bij Amy en Amoz werkt ontspannen op een afstandje kijken en ondertussen wat kroelen en brokjes in het gras zoeken vaak ook het beste.
Klein stukje maar voor de honden het allerleukste stukje van de wandeling
een wit voetje halen maar dan anders
Het is echt nog bescheiden hier ze rennen er normaal echt 100x doorheen, lekker smerig worden......stelletje varkens. En alle mensen die langskomen lopen maar vies kijken. Ik hou ervan.zo moet het! Lol trappen.
Hier ook eens een stukje vastgelegd. Dat valt niet mee op de scootmobiel met een pup
Vind het nog erg lastig om met Sara te scooten, ze is nog te klein om er echt naast te lopen of te beseffen dat het gevaarlijk is waardoor ze van hot naar her gaat en ineens stopt of voor de wielen duikt. Daar ben ik dan ook op berekend en stop direct zodra ze in de buurt is en geef gas wanneer ze achter Jess aan rent of achter me is.
De hond die we tegenkwamen waren we al op de heenweg tegen gekomen en ik had al gevraagd of hij met pups kon waardoor ik de 2e ontmoeting gewoon saar kon laten gaan.
xSuzannex schreef:Hier ook eens een stukje vastgelegd. Dat valt niet mee op de scootmobiel met een pup
Vind het nog erg lastig om met Sara te scooten, ze is nog te klein om er echt naast te lopen of te beseffen dat het gevaarlijk is waardoor ze van hot naar her gaat en ineens stopt of voor de wielen duikt. Daar ben ik dan ook op berekend en stop direct zodra ze in de buurt is en geef gas wanneer ze achter Jess aan rent of achter me is.
De hond die we tegenkwamen waren we al op de heenweg tegen gekomen en ik had al gevraagd of hij met pups kon waardoor ik de 2e ontmoeting gewoon saar kon laten gaan.
Ah, 'hop' in het mandje
Joy liep vanaf dag 1 keurig hupsend met alle aandacht voor mij naast de scoot, en toch presteerde ik het op dag 3 over haar voorpootje te rijden Mannn, een uur later zat ik nog te trillen.
de "wandeling" staat een pagina terug, dit was een bonus
Lieske_1977 schreef:
xSuzannex schreef:Hier ook eens een stukje vastgelegd. Dat valt niet mee op de scootmobiel met een pup
Ah, 'hop' in het mandje
Joy liep vanaf dag 1 keurig hupsend met alle aandacht voor mij naast de scoot, en toch presteerde ik het op dag 3 over haar voorpootje te rijden Mannn, een uur later zat ik nog te trillen.
ohhh brrr kan ik me voorstellen. misschien juist omdat ze zo braaf mee liep dat het kon gebeuren. Met saar was het vanaf dag 1 al opletten met mijn voeten, links rechts eronder erachter ervoor en dat alles binnen 2 sec. En met de scoot gaat ze zelfs als ik stil sta eronder liggen, dus ben ik continu daarmee bezig
xSuzannex schreef:
ohhh brrr kan ik me voorstellen. misschien juist omdat ze zo braaf mee liep dat het kon gebeuren. Met saar was het vanaf dag 1 al opletten met mijn voeten, links rechts eronder erachter ervoor en dat alles binnen 2 sec. En met de scoot gaat ze zelfs als ik stil sta eronder liggen, dus ben ik continu daarmee bezig
Dan mag je wel ogen van voren, achteren en opzij hebben en een reactievermogen waar Max Verstappen nog een puntje aan kan zuigen. En ondertussen ook nog filmen. Heldin!
Deze hond kwam van achter heel hard aangestormd, geen baas te zien. Erg lief maar ze verraste ons wel een beetje
Manu en een hond die voor ons uit liep
Soms kan ie het echt wel hoor
Stukje gehoorzaamheid oefenen
En toevallig heb ik een stukje film met een zich drukmakende Manu kunnen maken. Deze jonge reu kennen we en is nogal een druk en jolig ding. Al die opwinding (die Cody ook veroorzaakt) vindt Manu dan niks en dan moet hij wég. Dit moet maar weinig van Manu en ik zie het dus weinig maar ik vond het wel een mooi stukje interactie:
Leuk! Dat blije trotse bekkie van Manu ook op het laatst!
Manuma schreef:En toevallig heb ik een stukje film met een zich drukmakende Manu kunnen maken. Deze jonge reu kennen we en is nogal een druk en jolig ding. Al die opwinding (die Cody ook veroorzaakt) vindt Manu dan niks en dan moet hij wég. Dit moet maar weinig van Manu en ik zie het dus weinig maar ik vond het wel een mooi stukje interactie:
Hoe hij terug loopt ook Ei.
Mooi om te zien! En redelijk herkenbaar, Amoz heeft die neiging ook als het om Amy gaat.