Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sable of wolfsgrauw?
Moderator: moderatorteam
-
Puppie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Herdermixen
- Aantal honden: 4
Sable of wolfsgrauw?
Ik heb er wel het een en ander over gelezen, maar vind het erg moeilijk om te zien. Ik weet dat er hier op het forum mensen zitten die het wel moeten weten. Dus mijn vraag is, is mijn hond nou sable of wolfsgrauw? Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door Puppie op 02 sep 2016 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Sable of wolfsgrauw?
Zullen we het over de genetische termen hebben?
Want de DH kent geen sable namelijk, al hebben ze wel een kleur die ze zo noemen.
Ik schat dat deze hond aw/at is, hoewel de DH's veel donkere wolfsgrauwen hebben die erg rode tan hebben. Dus aw/aw kan ook inderdaad.
Want de DH kent geen sable namelijk, al hebben ze wel een kleur die ze zo noemen.
Ik schat dat deze hond aw/at is, hoewel de DH's veel donkere wolfsgrauwen hebben die erg rode tan hebben. Dus aw/aw kan ook inderdaad.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Oooh aw/at en aw/awMarjoleine schreef:Zullen we het over de genetische termen hebben?
Wat is nu wat.
@ TS, mooi beest in elk geval
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat Misssylver zegtHippo schreef:Oooh aw/at en aw/aw![]()
Wat is nu wat.
Die van jou zijn ay/ay trouwens, dat is dus wél sable
-
Puppie
- Vaste gebruiker

pupfoto
Het is een kruising, dus sable (ay) zou wel kunnen
Ik dacht zelf misschien ay/aw
-
Puppie
- Vaste gebruiker
Ze is overigens 10 maanden, dus zal misschien nog wel veranderen.
-
Puppie
- Vaste gebruiker
De moeder typisch duitse herder zadeltekening met masker. Ik denk at/aw. De vader zwart met een zilveren aalstreep en broek.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Huh?Puppie schreef:De moeder typisch duitse herder zadeltekening met masker. Ik denk at/aw. De vader zwart met een zilveren aalstreep en broek.
Heb je een foto van pa?
-
blondie
- Zeer actief
Ben ook wel benieuwd naar pa 
-
Puppie
- Vaste gebruiker
Ik zit me net te bedenken dat de moeder misschien geen aw kan hebben om een zadel te tonen? Dus zou ze at/at of at/a moeten zijn. Ik weet niet of ik zomaar een foto mag plaatsen van de hond van iemand anders? Hij is daarop trouwens ook zwart. Dat zilvere is er later bijgekomen, volgens de eigenaren. Er zou ook nog seal in het spel kunnen zijn. Daar leek 1 nestgenoot wel op
-
blondie
- Zeer actief
Je zei dat het een kruising is, wat voor ras is de vader dan?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het een zuivere zadel is heeft ze geen at, en zeker geen aw. En ook geen a. Ook een foto nodig dusPuppie schreef:Ik zit me net te bedenken dat de moeder misschien geen aw kan hebben om een zadel te tonen? Dus zou ze at/at of at/a moeten zijn. Ik weet niet of ik zomaar een foto mag plaatsen van de hond van iemand anders? Hij is daarop trouwens ook zwart. Dat zilvere is er later bijgekomen, volgens de eigenaren. Er zou ook nog seal in het spel kunnen zijn. Daar leek 1 nestgenoot wel op
Als die foto online staat, openbaar, mag dat gewoon natuurlijk. Bovendien, je plaatst hem niet om af te kraken maar omdat we belangstelling hebben.
-
blondie
- Zeer actief
Overigens zijn wolfgrauwe herder pups toverballen. Die van ons was oranje van kleur, en een van de lichtste van het nest maar hij is redelijk donker wolfgrauw geworden. En nog kan hij straks weer anders tonen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Alle A-locus honden zijn toverballen, dat is inherent aan Ablondie schreef:Overigens zijn wolfgrauwe herder pups toverballen. Die van ons was oranje van kleur, en een van de lichtste van het nest maar hij is redelijk donker wolfgrauw geworden. En nog kan hij straks weer anders tonen.
Ja, je hebt gelijk. Zadel is (nog) niet te testen, die testen standaard at.Mizzsylver schreef:huh? met zadel wordt denk ik het zadelpatroon van de dh bedoeld en niet sable?
Mijn zadel dh is at/at, getest.
DH's hebben helemaal geen sable, maar dat wist je al
Ik bedoelde dat hij dan geen tanpoint is. Tóónt, moet ik eigenlijk zeggen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Puppie
- Vaste gebruiker
Ik bedoelde inderdaad zadel. Dat moet dan toch at/at of at/a zijn. Want zadel is toch creeping tan? Voor foto's van de ouders moet ik vanavond even uitgebreid zoeken. De vader is overigens een indian dog en ik ben er wel achter dat daar van alles in kan zitten (qua rassen)
-
blondie
- Zeer actief
Is Ari niet "gewoon" bruin-geel?thom schreef:Ari is ook deels wolfsgrauw.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, echt wolfsgrauw.blondie schreef:Is Ari niet "gewoon" bruin-geel?thom schreef:Ari is ook deels wolfsgrauw.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoel ook niet zijn snuit hoor, maar bv de stukken achter zijn schouders.Mizzsylver schreef:zwart/geel lijkt me. Zn snuit is grijs maar niet omdat ie wolfsgrauw is, sommige honden worden al jong grijs.blondie schreef:Is Ari niet "gewoon" bruin-geel?thom schreef:Ari is ook deels wolfsgrauw.

- dagmar88
- Zeer actief
thom schreef:Ik bedoel ook niet zijn snuit hoor, maar bv de stukken achter zijn schouders.Mizzsylver schreef:zwart/geel lijkt me. Zn snuit is grijs maar niet omdat ie wolfsgrauw is, sommige honden worden al jong grijs.blondie schreef:Is Ari niet "gewoon" bruin-geel?thom schreef:Ari is ook deels wolfsgrauw.
Nu het toch over heddurs gaat, wat is pjotr eigenlijk?

Brindle met tan points? En de basis?
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
lijkt me brindlepoint, of issie op zijn lijf ook brindle? kan ik nite echt duidelijk zien 
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kende het zelf niet, maar Alma wees me erop toen we kennis kwamen maken met Ari. Vandaar dus.Mizzsylver schreef:meen je dit serieus? Waarom denk je dat? Hij lijkt mij ook echt niet wolfsgrauw en ik kan me nog wel foto's van toen hij nog heel jong was herinneren en daar was hij ook gewoon zwart/geel op.thom schreef:Nee, echt wolfsgrauw.blondie schreef:Is Ari niet "gewoon" bruin-geel?thom schreef:Ari is ook deels wolfsgrauw.
*edit, zal proberen er een duidelijke foto van te maken.
Laatst gewijzigd door thom op 19 jul 2016 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
sbientje schreef:lijkt me brindlepoint, of issie op zijn lijf ook brindle? kan ik nite echt duidelijk zien
Hij is een herplaatser, maar heb wel wat pupfoto's.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehm, nee?Puppie schreef:Ik bedoelde inderdaad zadel. Dat moet dan toch at/at of at/a zijn. Want zadel is toch creeping tan? Voor foto's van de ouders moet ik vanavond even uitgebreid zoeken. De vader is overigens een indian dog en ik ben er wel achter dat daar van alles in kan zitten (qua rassen)
Zadel is zadel, een aparte insertie.
Nee, die is tanpoint. Die lichtere ondervacht is daar onderdeel van.thom schreef:Ari is ook deels wolfsgrauw.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, brindlepoint. Gave benaming ookdagmar88 schreef:Brindle met tan points? En de basis?
Dat betekent dus dat ie at/at is en op K is hij dan kbr/ky.
Maar deze is vrij licht en hij toont een widow's peak, dus hij zou ook ay/at kunnen zijn, en dan dus nog steeds kbr/ky.
- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Ja, brindlepoint. Gave benaming ookdagmar88 schreef:Brindle met tan points? En de basis?
Dat betekent dus dat ie at/at is en op K is hij dan kbr/ky.
Maar deze is vrij licht en hij toont een widow's peak, dus hij zou ook ay/at kunnen zijn, en dan dus nog steeds kbr/ky.
Die widows peak had ik nog nooit van gehoord, bij honden dan
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Widow's peak.
Deze is heel duidelijk en is kenmerkend voor dit patroon. Vaak vervaagt het, maar soms dus niet

Deze is heel duidelijk en is kenmerkend voor dit patroon. Vaak vervaagt het, maar soms dus niet

- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Widow's peak.
Zou dat z'n teckel erfenis zijn
-
blondie
- Zeer actief
Aki , niet te miskennen wolfgrauw

Finn op de voorgrond stond ook te boek als wolfgrauw en Bluf op de achtergrond ook, wel duidelijk verschil tussen die twee, maar beiden wolfgrauw.
Als leek, en nog steeds vind ik dat Finn wel afwijkend is van de meeste standaard grauwen.

Finn op de voorgrond stond ook te boek als wolfgrauw en Bluf op de achtergrond ook, wel duidelijk verschil tussen die twee, maar beiden wolfgrauw.
Als leek, en nog steeds vind ik dat Finn wel afwijkend is van de meeste standaard grauwen.

- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Wolfsgrauw
De VDH geeft dit uit als rasstandaard mbt de kleuren:
Zwart met roodbruine, bruine, gele tot helgrauwe aftekening, eenkleurig zwart en grauw, bij grauw
donker gewolkt, zwart zadel en masker. Onopvallende, kleine witte borstvlekken evenals zeer lichte
binnenzijde zijn toegelaten, maar niet gewenst. De neusspiegel moet bij alle kleurslagen zwart zijn.
Ontbrekend masker, lichte tot priemende oogkleur evenals lichte tot witachtige aftekening aan borst
en binnenzijden, lichte nagels en rode staartpunt duiden op pigmentzwakte. De onderwol vertoont
een lichte grauwe tint. De kleur wit is niet toegelaten.
De VDH geeft dit uit als rasstandaard mbt de kleuren:
Zwart met roodbruine, bruine, gele tot helgrauwe aftekening, eenkleurig zwart en grauw, bij grauw
donker gewolkt, zwart zadel en masker. Onopvallende, kleine witte borstvlekken evenals zeer lichte
binnenzijde zijn toegelaten, maar niet gewenst. De neusspiegel moet bij alle kleurslagen zwart zijn.
Ontbrekend masker, lichte tot priemende oogkleur evenals lichte tot witachtige aftekening aan borst
en binnenzijden, lichte nagels en rode staartpunt duiden op pigmentzwakte. De onderwol vertoont
een lichte grauwe tint. De kleur wit is niet toegelaten.