Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nakisha schreef:Branco is net overleden aan vocht in het hartzakje. Ook bij hem waren daardoor de longen wat in de verdrukking en dat zorgt voor de benauwdheid die je nu ziet. Als er teveel vocht in het hartzakje komt kan het hart zijn pompfunctie niet meer goed uitoefenen.
Ik duim dat medicatie nog verbetering mag geven. Geef haar maar extra knuffels!
De benauwdheid is vooral als ze ligt.
Als ze loopt valt het wel mee. Maar ze loopt wel ontiegelijk langzaam. Tenminste als ze langer dan tien minuten loopt. Met dit weer gaan we helemaal niet lopen met haar, alleen plassen en poepen.
Maar als het hart niet meer goed pompt slaat het dan niet onregelmatiger, haar hart klopt heel rustig en gelijkmatig?
Als ze ligt dan wordt het hartzakje (pericard) nog verder tegen het hart gedrukt en heeft het hart meer moeite om te pompen.
Als ze staat heeft het pericard wat meer ruimte en het hart dus ook.Als haar ribben ook nog gebroken moeten worden dan wordt het heel erg zwaar hoor, dus ik zou het sowieso niet doen.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nanna schreef:Je kunt haar nu wel dood gaan zitten kijken maar wie weet slaat die medicatie aan als een tiet.
Neem het gewoon dag voor dag.
Doen we ook, we wachten af of de medicatie helpt. Maar als het niet aanslaat is het toch afgelopen.
marian* schreef:
gonnie schreef:
Nakisha schreef:Branco is net overleden aan vocht in het hartzakje. Ook bij hem waren daardoor de longen wat in de verdrukking en dat zorgt voor de benauwdheid die je nu ziet. Als er teveel vocht in het hartzakje komt kan het hart zijn pompfunctie niet meer goed uitoefenen.
Ik duim dat medicatie nog verbetering mag geven. Geef haar maar extra knuffels!
De benauwdheid is vooral als ze ligt.
Als ze loopt valt het wel mee. Maar ze loopt wel ontiegelijk langzaam. Tenminste als ze langer dan tien minuten loopt. Met dit weer gaan we helemaal niet lopen met haar, alleen plassen en poepen.
Maar als het hart niet meer goed pompt slaat het dan niet onregelmatiger, haar hart klopt heel rustig en gelijkmatig?
Als ze ligt dan wordt het hartzakje (pericard) nog verder tegen het hart gedrukt en heeft het hart meer moeite om te pompen.
Als ze staat heeft het pericard wat meer ruimte en het hart dus ook.Als haar ribben ook nog gebroken moeten worden dan wordt het heel erg zwaar hoor, dus ik zou het sowieso niet doen.
De operatie is geen optie meer, als de medicatie niet aanslaat is het over en uit.
En gelukkig is Gerard het deze keer met mij eens dat als er over tien dagen geen verbetering is het afgelopen is. Als ze gaat lijden grijpen we natuurlijk eerder in.
Vanochtend heeft hij de dierenarts gesproken en die zei tegen Gerard dat een operatie geen optie meer was, dus nu is Gerard bij getrokken en begint hij langzamerhand aan het idee te wennen dat het binnenkort weleens afgelopen kan zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gelukkig is Gerard overtuigd door de DA
Is voor jou ook een stuk rustiger
Wie weet gaat het nog een tijdje harstikke goed na die ab kuur
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje schreef:Gelukkig is Gerard overtuigd door de DA
Ik hoop het. Voorlopig vind ik het nog niet je van het, ze had al een kleine week antibiotica en die helpt echt niet, nu heeft ze een breedspextrum antibiotica gekregen. Hoop dat die helpt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ik hoop het. Voorlopig vind ik het nog niet je van het, ze had al een kleine week antibiotica en die helpt echt niet, nu heeft ze een breedspextrum antibiotica gekregen. Hoop dat die helpt.
Zou toch na 3 dagen al verbetering moeten geven.
Is het vocht nog op kweek gezet?
Daar heeft de dierenarts het niet over gehad. Of ik heb het gemist. Hij vertelde gisteren aan de telefoon zoveel.
Sterkte Gonnie en Gerard. Het is wel een ander iets dan dat Bluf had, maar ook Bluf ging toen ze dus het aan haar hart kreeg moeilijk liggen. Toen de diagnose nog niet was gesteld snapte ik ook niet wat er met haar aan de hand was, de hele tijd staan, beetje lopen, soms zitten maar rustig liggen wilde ze niet. Lopen ging wat rustiger dan normaal, maar niet zo erg dat het anderen opviel, mij wel.
Toen haar buik opzwol en ik a la minute naar de dierenarts ging wilden we een foto maken, en toen ging het bijna helemaal mis, op haar zij liggen kon dus absoluut niet meer en ze stikte bijna.
Ik wil je niet bang maken, maar vind het wel belangrijk dat als je merkt dat jouw meisje ook zo moeilijk gaat liggen, dat ze misschien het wel benauwder heeft dan je denkt.
Nee, moeilijk liggen doet ze nog niet, ze ademt dan wel sneller maar het valt allemaal nog mee.
lopen gaat wel iets beter dan liggen maar ze blijft best lang liggen. Ze loopt wel heel rustig en dan vooral als ze los loopt.
Heb haar nu een koelband om gedaan zodat ze niet nog meer last krijgt door de hitte.
Zou toch na 3 dagen al verbetering moeten geven.
Is het vocht nog op kweek gezet?
Daar heeft de dierenarts het niet over gehad. Of ik heb het gemist. Hij vertelde gisteren aan de telefoon zoveel.
Gisteravond het besluit genomen dat ik het genoeg vond.
Ze ging steeds sneller ademen, vanochtend is ze nog mee geweest naar het bos, zelfs nog 6,5 kilometer gelopen. Ze wilde zelf steeds verder.
Ze vond het liggen erg vervelend. Dus ze liep liever, we hebben wel heel langzaam gelopen. Ze wilde ook niet meer eten.
Vanochtend tijdens de wandeling zei ik tegen Gerard: ik ga dadelijk gelijk de dierenarts bellen om haar in te laten slapen, hij is toen alleen naar de dierenarts gegaan om te vragen of ze nog een keer naar haar wilde kijken en hen verteld dat ik haar in wilde laten slapen. Dus vanmiddag hadden we een afspraak, en het was inderdaad foute boel, ze had bloed in haar buik.
En nog boos op mij zijn. Nou jammer dan. Vanochtend was hij ook boos en zei het kan toch ook morgen die ene dag maakt toch niks uit?
Ik zei: Een dag eerder maakt ook niks uit.
Nou, ik ben nu erg blij dat ik toch niet naar hem heb geluisterd.
Was wel erg moeilijk voor me, zit niet echt in me om op mijn strepen te blijven staan.
Had er de hele dag hoofdpijn van.
Gerard heeft gelijk het vakantieadres gebeld, we konden nog komen.
Ach wat schrikken, toch nog snel opeens. Goed dat je op je strepen bent gaan staan voor je meisje. Sterkte en hopelijk hebben jullie een fijne vakantie.
Kruimel53 schreef:Ach ... dat is nog snel gegaan. Prima besluit van jou, dat kon je iig nog voor haar doen, verder leed besparen. Sterkte meid!
Hopelijk heb je toch een fijne vakantie.
Dank je.
Zal wel lukken die vakantie.
Ik vond dit minder erg dan met Tama. Natuurlijk is het erg dat ze er niet meer is.
Maar heb er meer vrede mee dan de dood van Tama.
gonnie schreef:Gisteravond het besluit genomen dat ik het genoeg vond.
Ze ging steeds sneller ademen, vanochtend is ze nog mee geweest naar het bos, zelfs nog 6,5 kilometer gelopen. Ze wilde zelf steeds verder.
Ze vond het liggen erg vervelend. Dus ze liep liever, we hebben wel heel langzaam gelopen. Ze wilde ook niet meer eten.
Vanochtend tijdens de wandeling zei ik tegen Gerard: ik ga dadelijk gelijk de dierenarts bellen om haar in te laten slapen, hij is toen alleen naar de dierenarts gegaan om te vragen of ze nog een keer naar haar wilde kijken en hen verteld dat ik haar in wilde laten slapen. Dus vanmiddag hadden we een afspraak, en het was inderdaad foute boel, ze had bloed in haar buik.
En nog boos op mij zijn. Nou jammer dan. Vanochtend was hij ook boos en zei het kan toch ook morgen die ene dag maakt toch niks uit?
Was wel erg moeilijk voor me, zit niet echt in me om op mijn strepen te blijven staan.
Die Gerard toch met zijn boosheid en verdriet en gelijk het vakantie adres bellen. Waarom moet ik af en toe aan lou en Tiny denken.
bram en thijs schreef:Ik wens je heel, heel veel sterkte. Je bent dapper en ik maak een diepe buiging voor.
Een dikke kus en een grote knuffel,
Irene
Dank je.
-Lilo- schreef:Ach wat schrikken, toch nog snel opeens. Goed dat je op je strepen bent gaan staan voor je meisje. Sterkte en hopelijk hebben jullie een fijne vakantie.
Dank je.
marian* schreef:Ach jee,dat is inderdaad wel hard gegaan. Heel veel sterkte Gonnie en ook ik neem mijn pet af voor je.
Dank je.
Maar houden jullie je pet maar op hoor. Zo goed ben ik niet.
Die Gerard toch met zijn boosheid en verdriet en gelijk het vakantie adres bellen. Waarom moet ik af en toe aan lou en Tiny denken.
Echt he? Hahahaha, daarom al dat gejank is gewoon aandacht trekkerij.
Sterkte Gonnie, toch vind ik dat je respect verdiend, je zet jezelf opzij voor het welzijn van je dier, dat kunnen niet alle mensen.
Houden van is loslaten en ja dat voelt slecht, maar het laten lijden van een dier voelt voor mij nog slechter.
Echt he? Hahahaha, daarom al dat gejank is gewoon aandacht trekkerij.
Dat is zeker snel gegaan. Maar knap van je dat je het belang van je hondje voorop gezet hebt! Je hebt haar vast een lijdensweg bespaard zo. Heel veel sterkte en ondanks alle ellende toch een fijne vakantie toegewenst
Mirri schreef:Ah wat is het snel gegaan. Wat een moedige beslissing Gon.
Sterke.
Hoe is het met de hond die alleen blijft?
Gaat goed hoor. Ik hoop dat zij het wat langer doet.
Ze heeft bij het crematorium toch aan Jarah geroken, maar het schijnbaar toch niet goed meegekregen dat ze dood was. Toen ze thuis uit de auto moest kwam ze er grommend en grauwend uit doet ze altijd dan wilt ze Jarah grijpen. Maar dat ging nu dus niet.
Toen we binnen kwamen ging ze Jarah zoeken, met geborstelde rug. Hahaha, dat was voor niks dus.
Sterkte Gonnie. Goed dat je hebt doorgezet want die ene dag had misschien wel veel uitgemaakt als ze het bijvoorbeeld heel erg benauwd had gekregen 's nachts.