Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overdaad aan tollertjes

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Overdaad aan tollertjes

Ongelezen bericht door Leonie. »

Marco88 schreef: ik dacht dat in grote steden zoals rotterdam, denhaag of amsterdam pitbulls meer in zijn
Haha. Hoe dat zo?
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Omega schreef: Ik kan dus best een poging wagen als we aan een pup toe zijn?
Een poging wagen mag altijd. Maar ik weet niet hoe groot de kans is dat het lukt. We hebben 9 tollers thuis maar 7 daarvan zijn nu met pensioen, 1 is nog te jong en nummer 9 is een reu :engel: Ik weet dus niet wat de toekomst gaat brengen op fokgebied.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Leonie. schreef:
maeve schreef: Zuid volgens mij. En ik ken er één in Slotermeer, dat is ons logeeradres tijdens het Winnerweekend :mrgreen: Verder zitten er niet zoveel denk ik? Nouja, Millie nu dan :wink:
Die in Slotermeer ken ik ook.
Ik woon ook in Zuid, dus ik ga opletten of ik Fox zie :)
Wij hebben 2 naar Amsterdam verkocht. 1 zat in de Bijlmer, maar die is inmiddels overleden. Destijds werden wij ook voor gek verklaard dat we een pup verkocht aan iemand in de Bijlmer. En de tweede woont in het centrum van Amsterdam, een reu van inmiddels 11 jaar.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Leonie.
Zeer actief

Prima toch, de Bijlmer. Dicht bij de Gaasperplas, schijn je heerlijk te kunnen wandelen en zwemmen.

Ik ben wel eens een (oudere) Toller tegengekomen in Centrum. Dat baasje mopperde toen bloedserieus 'weet waar je aan begint hoor' [FACE WITH TEARS OF JOY]
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hier valt het wel mee. Het stikt wel van de Beagles hier.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

moosje schreef:Hier valt het wel mee. Het stikt wel van de Beagles hier.
Wat ik dan weer niet snap, want het ras neemt enorm af in populariteit. Wat ik fijn vind :D

Hier drie of vier tollers in de buurt? In het bos kom ik er meer tegen.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hilde schreef:
moosje schreef:Hier valt het wel mee. Het stikt wel van de Beagles hier.
Wat ik dan weer niet snap, want het ras neemt enorm af in populariteit. Wat ik fijn vind :D

Hier drie of vier tollers in de buurt? In het bos kom ik er meer tegen.
Ik snap het ook niet. Vinexwijk, tweeverdieners, allemaal gezinnen met kinderen. Die sporten, hobby's hebben, etc. Lijkt me voor weinig honden ideaal, maar voor Beagles helemaal niet de juiste plek. Misschien een fokker in de buurt, of iemand die ze via een stichting herplaatst of zo? Er was ooit een stichtig die Beagles uit het lab haalde om ze te herplaatsen. Zoiets misschien? Het zijn er echt veel, en alleen hier in de wijk. In andere wijken zie ik ze zelden.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Er is inderdaad nog steeds een stichting die beagles uit het laboratorium haalt en ze herplaatst. Zie dat continu op mijn FB tijdlijn.

Moet zeggen dat we hier geen overdaad aan een bepaalt ras hebben. Ja, de welbekende (te dikke) labradors en golden retrievers zijn goed vertegenwoordigd natuurlijk, maar verder valt het erg mee.
_Esmee
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Heb wel de indruk dat de toller in de mode is, alhoewel ik ze hier eerlijk gezegd niet erg veel tegen kom. Degene die ik zie zijn prima, maar zeker best pittig. Van de week een teef die flink uitviel naar Nox omdat ze een stok had, fanatiek dus wel.
dagmar88 schreef: Weimen hier. Langhaar zelfs. En dat lekker fixerend onder m'n scootmobiel pleuren :Q:
Ik vind de reuen vaak niet zo leuk, ook vizsla reuen niet.
En het is zeker een gebrek aan opvoeding/uitdaging, maar kom ze toch niet graag op hun uppie door het bos struinend tegen.
Hier ook vizsla's en weimen. Vizsla's niet zo'n problemen mee, al vind ik ze vrij bangig. Och maar de weimen :schrik: Hier een reu waar ik ver voor om ga. Reuen wil hij sowieso mee matten, maar mijn oudere dame wordt ook gewoon neergekwakt :blauwoog: Maar ja moet los. Hij moet rennen :ugh:
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Weimaraners zie ik inderdaad ook veel! Ik kom liever een bull reu tegen dan een Weimaraner reu. Vaak zijn het enorme patsers en ze lopen niet om. Op een of andere manier gaan die totaal niet samen met mijn reu.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Manuma schreef:Weimaraners zie ik inderdaad ook veel! Ik kom liever een bull reu tegen dan een Weimaraner reu. Vaak zijn het enorme patsers en ze lopen niet om. Op een of andere manier gaan die totaal niet samen met mijn reu.
Dat vind ik ook typisch zo'n ras dat nogal eens onderschat wordt. In handen van mensen die er niets mee kunnen zijn het etters, maar een goed opgevoede Weim vind ik dan weer een heel fijn hond :ok:
Manuma
Zeer actief

Maeve schreef:
Manuma schreef:Weimaraners zie ik inderdaad ook veel! Ik kom liever een bull reu tegen dan een Weimaraner reu. Vaak zijn het enorme patsers en ze lopen niet om. Op een of andere manier gaan die totaal niet samen met mijn reu.
Dat vind ik ook typisch zo'n ras dat nogal eens onderschat wordt. In handen van mensen die er niets mee kunnen zijn het etters, maar een goed opgevoede Weim vind ik dan weer een heel fijn hond :ok:
Ik vind de Drentsche Patrijs er ook zo een. Ook vaak enorme etters met mensen die ze niet kunnen lezen maar als je er een tegen komt met een baas die weet wat hij heeft vind ik het heel leuke, zachtaardige honden.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Mwuh kweennie, alle Drenten die ik ken zijn etters :LOL: We komen vaak een man tegen met twee Drenten, hij heeft ze prima onder controle maar het zijn alsnog chagrijnen.
Manuma
Zeer actief

Oh echt ja? Ik zie de Drent ook vaak voorbij komen en de reuen zijn inderdaad patsende chagrijnen met een heel kort lontje. Ik ben een keer van m'n fiets geknald doordat een het nodig vond bovenop Manu te klappen. Maar ik ken er ook twee (reu en teef) die gewoon heel vriendelijk en kalm zijn.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef: alle kortharige sennenhonden.
Inderdaad ja, daar heb ik minder dan niks mee.
Altijd een kwaaie bui, die beesten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Leonie.
Zeer actief

Nanna schreef:Daar zijn meer achterbuurten. Want laten we wel wezen, dat is onderhand hun natuurlijk habitat.
Oh zo ja. Gelukkig zie je ze in de meeste buurten amper. Ik stel me eigenlijk altijd voor dat ze allemaal in Almere wonen :wink:

Hier stikt het vooral van de Labjes en Teckels. En allerlei Podenco's trouwens, die staan altijd in een club van tenminste vijf. Meestal zeker eentje aan een lange lijn, dus die ontwijk ik altijd.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

moosje schreef: Ik snap het ook niet. Vinexwijk, tweeverdieners, allemaal gezinnen met kinderen. Die sporten, hobby's hebben, etc. Lijkt me voor weinig honden ideaal
Want als je zelf ook een leven hebt kan je geen hond hebben? :Q:

Hier trouwens veel flatcoated retrievers en King Charles spaniels. Maar 1 toller.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:Weimaraners zijn vaak aardiger en softer als ze van Amerikaanse lijnen stammen dan van Duitse.
En Drenten zijn reuze aardig. Als het tenminste een teef is want reuen van dat ras vind ik zonder uitzondering klerelijers.
Klopt,natuurlijk heb ik een lieffie maar de reuen zijn vaak eersteklas etterbakken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik kom hier ook best vaak Viszla's tegen (vooral 2 zusjes die echt hi-la-risch zijn samen en Krak, de enige hond met wie Izzy graag een ram- en beukspel doet). Weimaraners kom ik niet graag tegen. Er lopen hier - ik denk - 4 en ze moeten Izzy altijd hebben, zowel de teven als de reuen :19: Niet om haar als slachtoffer neer te zetten, maar ik kan met Izzy nooit normaal doorlopen als we ze op een pad tegenkomen, of ze nou gefocust is op de bal of niet. Vraag me niet hoe het kan, met geen ander ras heb ik zoveel algemene problemen als Weimpjes.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Maeve schreef:
Leonie. schreef:
Maeve schreef: De naam is wat verwarrend, maar Fox is een zij :mrgreen:
Verkeerd gokje ;)
Woont ze in het Centrum?
Zoals ik in schreef, ik zie helemaal niet zoveel Tollers in Amsterdam!
Zuid volgens mij. En ik ken er één in Slotermeer, dat is ons logeeradres tijdens het Winnerweekend :mrgreen: Verder zitten er niet zoveel denk ik? Nouja, Millie nu dan :wink:
Zitten best wel enkele Tollers in Amsterdam hoor :mrgreen: Degene die ik ken, kunnen tikkeltje neurotisch zijn, met name als er balletje tevoorschijn komt. Nu ben ik toch best wel wat gewend van de herders, maar een toller is net een tandje heftiger. Wel vind ik ze in het algemeen een stuk socialer. Wie weet komt er na Noah een toller :E:
Perry en Noah

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

duitse herder schreef:Zitten best wel enkele Tollers in Amsterdam hoor :mrgreen: Degene die ik ken, kunnen tikkeltje neurotisch zijn, met name als er balletje tevoorschijn komt. Nu ben ik toch best wel wat gewend van de herders, maar een toller is net een tandje heftiger. Wel vind ik ze in het algemeen een stuk socialer. Wie weet komt er na Noah een toller :E:
Jazeker, maar ook heeeel veel andere honden, haha. Ik ken twee heel relaxte Tollers in de buurt. Er is er ook eentje die inderdaad best neurotisch is, vooral totdát het balletje tevoorschijn komt. Oftewel bijna de hele wandeling. En gíllen. Maar zo ken ik er echt niet veel.
Elk jaar is hier een Tollerwandeling met een stuk of 40 Tollers. Maar dat is altijd heel gezellig. Vriendelijke honden en geen gedoe.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:
duitse herder schreef:Zitten best wel enkele Tollers in Amsterdam hoor :mrgreen: Degene die ik ken, kunnen tikkeltje neurotisch zijn, met name als er balletje tevoorschijn komt. Nu ben ik toch best wel wat gewend van de herders, maar een toller is net een tandje heftiger. Wel vind ik ze in het algemeen een stuk socialer. Wie weet komt er na Noah een toller :E:
Jazeker, maar ook heeeel veel andere honden, haha. Ik ken twee heel relaxte Tollers in de buurt. Er is er ook eentje die inderdaad best neurotisch is, vooral totdát het balletje tevoorschijn komt. Oftewel bijna de hele wandeling. En gíllen. Maar zo ken ik er echt niet veel.
Elk jaar is hier een Tollerwandeling met een stuk of 40 Tollers. Maar dat is altijd heel gezellig. Vriendelijke honden en geen gedoe.
Maar dat is ook opvoeding hoor. Zo obsessief kan ik mijn honden ook krijgen, als je maar steeds dezelfde dingen doet, op hetzelfde punt de tennisbal tevoorschijn haalt enzo, na een keer of 3 staan ze ruim voor die tijd al voor je te krijsen. Daarom doorbreek ik dat soort structuren. De bal gaat altijd mee, maar ik bepaal wanneer die gebruikt wordt. En soms is dat ook een hele wandeling gewoon even niet :pffff:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Grappig, 'ken' drie Grote Zwitserse Sennenhonden en hoewel ik het veel hond vind, vond ik ze leuke honden en zelfs wel clownesk.
Helaas voor de Appenzellers geen goed woord over....
Leonie.
Zeer actief

In onze puppengroep trouwens geen andere Toller, maar wel:

1 Labrador
1 Mops
1 Ridgeback
1 Doodle
1 Husky
1 Duitse (?) herder
1 Rottweiler

Een heel gevarieerd gezelschap :lol1:

Volgende week zitten we in andere groepen ingedeeld. Volgens mij meer op type, want alleen de Lab zit ook in onze groep. Ben benieuwd of we daar Tollertjes tegenkomen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik ben in mijn hele leven maar 1 Toller tegengekomen, een enthousiast reutje van Oortjes leeftijd die we regelmatig tegen komen hier in het park. Anders dan die hond heb ik ze dus nog nooit in het echt gezien.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”