Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is weer zover, weer pech, overleden.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Het is weer zover, weer pech, uitslag binnen.

Ongelezen bericht door lucie »

hopen dan maar, dat de AB nog wat gaan doen. Als opereren geen optie is, is dat natuurlijk wel een hard gelag, maar je hoeft dan niet die vreselijke keuze te maken. sterkte verder :roos:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hopenlijk biedt de medicatie wat verlichting.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Niet echt positief nieuws Gonnie :(:
Hopelijk doet de antibiotica wat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Je hoeft je hoofd niet te breken over een operatie, dat is dus geen optie. Hopelijk helpt de medicatie en kan ze nog een poosje mee. Sterkte nogmaals!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wat vindt Gerard er van?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb Gerard nog niet echt gesproken.
Die is de antibiotica halen.
Maar die zal vast wel wat opgelucht zijn.

Al vind ik het nog niet echt positief. Op dit moment ademt ze nog sneller dan gisteren.
Maar misschien gaat de antibiotica wel helpen.

Nou zitten we nog langer in spanning. Nou ja, zal er voorlopig de moed maar in houden. Over veertien dagen zullen we wel meer weten. Tenminste over tien dagen weer een echo en eventueel weer een biopt.
En dan hopen dat wat het ook is wat er zit niet groter is geworden.
En ze makkelijker ademt binnenkort.

De operatie is in ieder geval van de baan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Je weet in ieder geval dat je niet de beslissing hoeft te nemen of er wel of geen operatie komt.
Het is nu afwachten wat de medicijnen doen en dat zal het of beter gaan of slechter en in dat laatste geval wordt de beslissing van afscheid nemen misschien wel vanzelf gemaakt omdat er geen andere keus meer over is.
Heel veel sterkte en nu maar hopen dat de antibiotica aanslaan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Het is nu ook bloedheet he.. dat speelt ook mee bij haar.
Is event Prednison geen optie als de AB niet werkt?
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

lucie schreef:hopen dan maar, dat de AB nog wat gaan doen. Als opereren geen optie is, is dat natuurlijk wel een hard gelag, maar je hoeft dan niet die vreselijke keuze te maken. sterkte verder :roos:

Nou, eigenlijk ben ik wel blij dat de operatie geen optie is. Ik denk wel dat Jarah een operatie aan kan, tenminste het herstel kan ze aan (elke operatie is sowieso een risico) maar vindt het toch wel zonde van het geld als ze op de operatietafel sterft. Of vlak erna. Na Tama ben ik toch wat huiverig.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik ga mee hopen dat de ab aanslaat, maar vooral dat ze niet meer benauwd is. Met dit weer is het toch al niet lekker voor ze.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik moest ook net denken aan het weer, tijdens het lezen. Dat worden zware dagen.
Ik snap dat je relatief 'blij' bent dat een operatie geen optie is. Afwachten, en ook dat valt niet mee.
sterkte!
gonnie
Zeer actief

Afwachten valt zeker niet mee.

Gerard heeft net een andere dierenarts gesproken toen hij de antibiotica ging halen en die zei dat zo operatie heel erg zwaar is omdat ze de ribben weleens moeten breken.

Ben blij dat het geen optie meer is. Dat wil ik haar echt niet aandoen. Hoop dat de AB aanslaat en daarna eventueel medicijnen. De dierenarts wilt eerst kijken of de AB aanslaat en dan dus de echo en eventueel weer biopts. En aan de hand van die uitslag kijken of er nog wat met medicijnen te doen is.

Maar ik denk wel dat als dat niet helpt het einde verhaal is. Dat heb ik Gerard in ieder geval gezegd. En voor nu is hij het er mee eens.

We gaan toch de vakantie maar afzeggen, net nu ik het wel fijn had gevonden om te gaan. We hebben nu onstar in de auto en WiFi, is toch wel leuk als ik tijdens de reis gewoon kan internetten. Hahaha.

Maar als Jarah nog benauwd is ga ik geen grote wandelingen maken, hier is ze na een kort wandelingetje al afgepeigerd.

Ik weet tenslotte niet hoe het loopt, als de medicijnen werken zou het misschien wel kunnen, maar ik weet niet hoe snel het aanslaat en of ze er nog is tegen de tijd dat we op vakantie gaan.

In het laatste geval wil Gerard sowieso niet, en ik geloof dat ik dan ook niet zo graag bij hem in de auto stap. Haha.
Laatst gewijzigd door gonnie op 22 jul 2016 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

malinois schreef:Het is nu ook bloedheet he.. dat speelt ook mee bij haar.
Is event Prednison geen optie als de AB niet werkt?
Zou ik over tien dagen kunnen vragen.
kooi schreef:Ik moest ook net denken aan het weer, tijdens het lezen. Dat worden zware dagen.
Ik snap dat je relatief 'blij' bent dat een operatie geen optie is. Afwachten, en ook dat valt niet mee.
sterkte!
Ze heeft het sowieso snel warm, dus dit weer is echt tien keer niks.

Maar dat wachten is echt niet leuk. Ik weet altijd graag snel waar ik aan toe ben. Maar het is niet anders.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Branco is net overleden aan vocht in het hartzakje. Ook bij hem waren daardoor de longen wat in de verdrukking en dat zorgt voor de benauwdheid die je nu ziet. Als er teveel vocht in het hartzakje komt kan het hart zijn pompfunctie niet meer goed uitoefenen.

Ik duim dat medicatie nog verbetering mag geven. Geef haar maar extra knuffels!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Nakisha schreef:Branco is net overleden aan vocht in het hartzakje. Ook bij hem waren daardoor de longen wat in de verdrukking en dat zorgt voor de benauwdheid die je nu ziet. Als er teveel vocht in het hartzakje komt kan het hart zijn pompfunctie niet meer goed uitoefenen.

De benauwdheid is vooral als ze ligt.

Als ze loopt valt het wel mee. Maar ze loopt wel ontiegelijk langzaam. Tenminste als ze langer dan tien minuten loopt. Met dit weer gaan we helemaal niet lopen met haar, alleen plassen en poepen.

Maar als het hart niet meer goed pompt slaat het dan niet onregelmatiger, haar hart klopt heel rustig en gelijkmatig?
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Heavy schreef:Niet echt goed nieuws dus . Maar operatie is van de baan in ieder geval dus daar hoef je je geen zorgen meer om te maken. Ik hoop dat de medicijnen nog wat kunnen doen zodat ze wat minder benauwd is .
Ik kan me wel voorstellen dat op vakantie gaan nu niet handig is .Is het een beetje koel in huis?
Ik hoop het ook, maar als medicijnen niks meer doen en het fout afloopt, ze wordt ( als ze het haalt ) in november 12 jaar, dan heeft ze toch nog aardig wat jaartjes geleefd, volgens de dierenarts ( niet de onze ) die haar eerste echo maakte wordt 50% van de honden met een vernauwde aorta niet ouder dan 7 jaar. Dus eigenlijk hield ik er vanaf dat ze 7 jaar werd al rekening mee.

Niet dat ik haar tegenhield hoor. Een dierenarts van mensen die haar van mij zouden kopen toen ze nog een pup was zei dat ik maar in een wagentje met haar rond moest gaan rijden. Eer ik met een hond in een karretje ga rijden, echt niet hooguit als het iets tijdelijks zou zijn. Tot voor kort was haar conditie prima.

Het is in huis niet te harden, ik heb het zelf ook bloedheet.
Laatst gewijzigd door gonnie op 18 jul 2016 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Nakisha
moderator

gonnie schreef:
Nakisha schreef:Branco is net overleden aan vocht in het hartzakje. Ook bij hem waren daardoor de longen wat in de verdrukking en dat zorgt voor de benauwdheid die je nu ziet. Als er teveel vocht in het hartzakje komt kan het hart zijn pompfunctie niet meer goed uitoefenen.

Als ze loopt valt het wel mee. Maar ze loopt wel ontiegelijk langzaam. Tenminste als ze langer dan tien minuten loopt. Met dit weer gaan we helemaal niet lopen met haar, alleen plassen en poepen.

Maar als het hart niet meer goed pompt slaat het dan niet onregelmatiger, haar hart klopt heel rustig en gelijkmatig?
Voor zover ik het begreep word hij niet onregelmatig, maar wel steeds trager. Ik was wel een beetje in shock toen de dierenarts het uitlegde, dus ik hoop dat ik het goed heb onthouden....
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

gonnie schreef:Ik hoop het ook, maar als medicijnen niks meer doen en het fout afloopt, ze wordt ( als ze het haalt ) in november 12 jaar, dan heeft ze toch nog aardig wat jaartjes geleefd, volgens de dierenarts ( niet de onze ) die haar eerste echo maakte wordt 50% van de honden met een vernauwde aorta niet ouder dan 7 jaar. Dus eigenlijk hield ik er vanaf dat ze 7 jaar werd al rekening mee.

Niet dat ik haar tegenhield hoor. Een dierenarts van mensen die haar van mij zouden kopen toen ze nog een pup was zei dat ik maar in een wagentje met haar rond moest gaan rijden. Eer ik met een hond in een karretje ga rijden, echt niet hooguit als het iets tijdelijks zou zijn. Tot voor kort was haar conditie prima.
En dit wetende.... wil je haar dan serieus op 11-jarige leeftijd nog zo'n operatie aan doen?

Een hond wordt gewoon geen 20. Normaal gesproken.
gonnie
Zeer actief

Nakisha schreef:
gonnie schreef:

Voor zover ik het begreep word hij niet onregelmatig, maar wel steeds trager. Ik was wel een beetje in shock toen de dierenarts het uitlegde, dus ik hoop dat ik het goed heb onthouden....
O, dat zou natuurlijk best kunnen dat hij trager wordt, misschien was haar hartslag daarom wel zo rustig bij de dierenarts.

Snap best dat je in shock was. Waren wij vrijdag ook.

Nog sterkte met het verlies van Branco.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Marion. schreef:
gonnie schreef:Ik hoop het ook, maar als medicijnen niks meer doen en het fout afloopt, ze wordt ( als ze het haalt ) in november 12 jaar, dan heeft ze toch nog aardig wat jaartjes geleefd, volgens de dierenarts ( niet de onze ) die haar eerste echo maakte wordt 50% van de honden met een vernauwde aorta niet ouder dan 7 jaar. Dus eigenlijk hield ik er vanaf dat ze 7 jaar werd al rekening mee.

En dit wetende.... wil je haar dan serieus op 11-jarige leeftijd nog zo'n operatie aan doen?

Een hond wordt gewoon geen 20. Normaal gesproken.
Ze krijgt ook geen operatie meer. Is geen optie meer, want het schijnt dat ze ook vocht in het hartzakje heeft, al heb ik de dierenarts daar vrijdag niet over gehoord. Misschien is dat woensdag tegen Gerard gezegd. Die is toen alleen met haar geweest.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat een onzekerheid zeg, daar zou ik ook slecht tegen kunnen, maar helaas is het soms niet anders.
Als het zo'n zware operatie is, dan zou ik haar dat al helemaal niet meer aandoen, maar gelukkig is die optie van de baan.

Geen fijn weer nu bij al die benauwdheid :ugh: Ik hoop en duim dat ze opknapt van de AB, maar ik vrees een beetje dat dit
misschien toch wel het begin van het einde is, want echt best klink het niet natuurlijk :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
gonnie
Zeer actief

Caro. schreef:Wat een onzekerheid zeg, daar zou ik ook slecht tegen kunnen, maar helaas is het soms niet anders.
Als het zo'n zware operatie is, dan zou ik haar dat al helemaal niet meer aandoen, maar gelukkig is die optie van de baan.

Geen fijn weer nu bij al die benauwdheid :ugh: Ik hoop en duim dat ze opknapt van de AB, maar ik vrees een beetje dat dit
misschien toch wel het begin van het einde is, want echt best klink het niet natuurlijk :(:
Ik vrees het ook. maar ze heeft nog lang geleefd dus ik heb er wel vrede mee als ze het niet lang meer maakt. Heb nu even respijt om Gerard aan het idee te laten wennen.

En ik zie overal wel een voordeel in, het zal een stuk makkelijker worden als er nog maar een hond is. Hoef niet bang meer te zijn dat ze elkaar in de haren vliegen.

Al had ik liever niet dat Jarah het was, zij is zo zachtmoedig. Nikkie is best een kreng, ik zou Nikkie het minst missen. Ik ben echt gemeen. Maar goed wie weet hoe lief Nikkie wordt als ze nog maar alleen is.

Nikkie was vroeger zo lief echt niet normaal, maar nadat ze gegrepen is door een herder is ze zo erg veranderd.

Maar voorlopig is Jarah er nog. Dus ga er gewoon nog even van genieten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Sterkte en probeer er inderdaad nog even van te genieten
Afbeelding

9,5 jaar
gonnie
Zeer actief

Dank je.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Is het wat om een koelmat voor haar aan te schaffen?
En verder : sterkte hoor!!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Jeetje wat een onzekerheid :(
Ik duim dat de medicijnen aanslaan, veel sterkte :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
gonnie
Zeer actief

Nel schreef:Is het wat om een koelmat voor haar aan te schaffen?
Ik denk dat ze dat niet fijn vindt.
samantha! schreef:Jeetje wat een onzekerheid :(
Ik duim dat de medicijnen aanslaan, veel sterkte :roos:
Ik kan daar echt niet zo heel erg goed tegen, ik hou ervan om de pleister er in een ruk af te trekken.

Maar het is niet anders. Gerard is tenminste weer te genieten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Nakisha
moderator

Geef haar de komende tijd maar extra knuffels, en als ze het wil extra lekkere hapjes. Hopelijk is Gerard straks ook aan het idee gewend dat ze er niet lang meer mag zijn...

Hopelijk mag de medicatie nog wat uitkomst bieden!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Nakisha schreef:Geef haar de komende tijd maar extra knuffels, en als ze het wil extra lekkere hapjes. Hopelijk is Gerard straks ook aan het idee gewend dat ze er niet lang meer mag zijn...

Hopelijk mag de medicatie nog wat uitkomst bieden!
Ik hoop het ook dat de medicatie helpt.

Bedankt allemaal voor jullie medeleven.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Nel schreef:Is het wat om een koelmat voor haar aan te schaffen?
ik las gister op FB dat de action die nu heeft voor een paar euri, het proberen waard zou ik zeggen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”