Voor de goeie orde: ik was in de voortuin bezig en de honden zaten binnen. En ik reageer het niet af op anderen dat mijn hond uitvalt naar andere honden. Wel vraag ik me af waarom iemand dan met een uitvallende hond blijft wachten en de hond daarmee dus in een situatie laat waarin frustratie alleen maar toeneemt.sbientje schreef:helemaal mee eens. Het is jouw probleem als je hond uitvalt/bijt, ga dat dan niet afreageren op een ander.Manuma schreef:Ik snap het niet. Jij vindt het niet kunnen dat de reuenbaas netjes wacht zodat jij kunt passeren? Kon je zelf niet oversteken?[Sandra] schreef: Die andere twee baasjes, die met hun hond bleven staan terwijl ik me uitdager Otto passeerde en ik denk: Doe iets om je hond uit die situatie te halen? Ofzo? Nee, echnie.
En je gaat naar pupeigenaren staan snauwen dat jouw hond hun hond grijpt als hij dat nog eens doet? Het is een pupAls je een pup hebt denk je dat iedereen het schattig vindt, een soort kinderwagensyndroom. Dan zeg je toch even: "ach wat een schatje. Mijn hond is niet zo lief dus ik zou hem volgende keer even beter in de gaten houden voordat er wat mis gaat". Bijvoorbeeld. Ik zou jouw reactie ontzettend zuur vinden en erom lachen, terwijl je het ook normaal kunt brengen en wat over kan dragen.
Als je een hond hebt die bijt moet die misschien niet in een toegankelijke voortuin zitten. En langs reuen lopen waarvan je dus al kunt zien dat de reu het passeren ook niet op prijs stelt. Mijn reu is zelf niet agressief maar lokt wel reactie uit dus ik neem heel veel ruimte. Ik passeer vrijwel nooit stilstaande honden maar steek even over. Waarom zou ik hen dan de les gaan lezen?!
Tijdens een fotoshoot lag Manu kort aangelijnd naast me en liet iemand een jonge reu contact maken terwijl ik al gezegd had dat het niet goed zou gaan. Die hond negeerde Manu zijn waarschuwing en legde zijn kop op hem, dan zegt Manu daar wat van. Dan zeg ik wel even "ik zei het toch"
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Andere hondenbazen corrigeren ja/nee?
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Andere hondenbazen corrigeren ja/nee?

Groetjes,
Sandra
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
maar dat laatste is toch niet jouw probleem?[Sandra] schreef:Voor de goeie orde: ik was in de voortuin bezig en de honden zaten binnen. En ik reageer het niet af op anderen dat mijn hond uitvalt naar andere honden. Wel vraag ik me af waarom iemand dan met een uitvallende hond blijft wachten en de hond daarmee dus in een situatie laat waarin frustratie alleen maar toeneemt.sbientje schreef:helemaal mee eens. Het is jouw probleem als je hond uitvalt/bijt, ga dat dan niet afreageren op een ander.Manuma schreef:Ik snap het niet. Jij vindt het niet kunnen dat de reuenbaas netjes wacht zodat jij kunt passeren? Kon je zelf niet oversteken?[Sandra] schreef: Die andere twee baasjes, die met hun hond bleven staan terwijl ik me uitdager Otto passeerde en ik denk: Doe iets om je hond uit die situatie te halen? Ofzo? Nee, echnie.
En je gaat naar pupeigenaren staan snauwen dat jouw hond hun hond grijpt als hij dat nog eens doet? Het is een pupAls je een pup hebt denk je dat iedereen het schattig vindt, een soort kinderwagensyndroom. Dan zeg je toch even: "ach wat een schatje. Mijn hond is niet zo lief dus ik zou hem volgende keer even beter in de gaten houden voordat er wat mis gaat". Bijvoorbeeld. Ik zou jouw reactie ontzettend zuur vinden en erom lachen, terwijl je het ook normaal kunt brengen en wat over kan dragen.
Als je een hond hebt die bijt moet die misschien niet in een toegankelijke voortuin zitten. En langs reuen lopen waarvan je dus al kunt zien dat de reu het passeren ook niet op prijs stelt. Mijn reu is zelf niet agressief maar lokt wel reactie uit dus ik neem heel veel ruimte. Ik passeer vrijwel nooit stilstaande honden maar steek even over. Waarom zou ik hen dan de les gaan lezen?!
Tijdens een fotoshoot lag Manu kort aangelijnd naast me en liet iemand een jonge reu contact maken terwijl ik al gezegd had dat het niet goed zou gaan. Die hond negeerde Manu zijn waarschuwing en legde zijn kop op hem, dan zegt Manu daar wat van. Dan zeg ik wel even "ik zei het toch"
en als je honden er niet bijwaren snap ik het probleem niet in die tuin-situatie? Mijn pups zijn ook weleens ergens op afgerend en kwamen dan niet terug.. leuk toch, ff stiekem pupknuffelen
-
Manuma
- Zeer actief
Maar waarom precies moest je dan zo uitvallen naar die mensen van de pup?[Sandra] schreef: Voor de goeie orde: ik was in de voortuin bezig en de honden zaten binnen. En ik reageer het niet af op anderen dat mijn hond uitvalt naar andere honden. Wel vraag ik me af waarom iemand dan met een uitvallende hond blijft wachten en de hond daarmee dus in een situatie laat waarin frustratie alleen maar toeneemt.
En het is toch netjes dat iemand even wacht met een hond? Wie weet houdt diegene de hond niet als ze al lopend passeren en wachten ze daarom even. Jij kunt er dan toch heel eenvoudig voor kiezen op een andere manier te passeren? Ik snap het probleem in de OP niet zo. Als je zo op mij zou giften zou ik zeker weten een snauw terug geven of het wegwuiven en denken dat je een slechte dag hebt. Dat doe ik niet snel. Je kunt elkaar op weg helpen of je kunt bewust en arrogant tegen schenen schoppen. Naar mijn mening doe jij het laatste.
-
Mary O
- Actief
- Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
- Aantal honden: 4
Wat is verkeerd gedrag? Mensen spreken mij ook wel eens aan op wat zij als verkeerd gedrag zien en daar trek ik me ook niets van aan. Dus nee.
- [Sandra]
- Zeer actief
Ik ben niet uitgevallen naar die mensen van die pup. Ik heb letterlijk gezegd: Als je 'm aan de lijn houdt, dan kan hij de straat niet oversteken, want dat deed die pup. Schets nou niet het beeld van een kiftend wijf, want dat ben ik niet. Wel vraag ik me dingen af en verwonder ik me over dingen. Daarmee maak ik er niet per definitie een probleem van.Manuma schreef:Maar waarom precies moest je dan zo uitvallen naar die mensen van de pup?[Sandra] schreef: Voor de goeie orde: ik was in de voortuin bezig en de honden zaten binnen. En ik reageer het niet af op anderen dat mijn hond uitvalt naar andere honden. Wel vraag ik me af waarom iemand dan met een uitvallende hond blijft wachten en de hond daarmee dus in een situatie laat waarin frustratie alleen maar toeneemt.
En het is toch netjes dat iemand even wacht met een hond? Wie weet houdt diegene de hond niet als ze al lopend passeren en wachten ze daarom even. Jij kunt er dan toch heel eenvoudig voor kiezen op een andere manier te passeren? Ik snap het probleem in de OP niet zo. Als je zo op mij zou giften zou ik zeker weten een snauw terug geven of het wegwuiven en denken dat je een slechte dag hebt. Dat doe ik niet snel. Je kunt elkaar op weg helpen of je kunt bewust en arrogant tegen schenen schoppen. Naar mijn mening doe jij het laatste.

Groetjes,
Sandra
- dagmar88
- Zeer actief
Dat deed je toch echt zelf[Sandra] schreef: Ik zei dat honden niet maar zo los mogen lopen en ik heb er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat ik mijn hondagressieve reu honderd keer aan de lijn kan hebben, als jouw hond vindt dat die moet komen buurten en er gebeurt wat, dan sta ik dus gewoon niet in voor de consequenties, want ik heb mijn hond aan de lijn en jij niet.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou het op de agenda van de poepcommisie zetten waar je in zit.[Sandra] schreef:Voor de goeie orde: ik was in de voortuin bezig en de honden zaten binnen. En ik reageer het niet af op anderen dat mijn hond uitvalt naar andere honden. Wel vraag ik me af waarom iemand dan met een uitvallende hond blijft wachten en de hond daarmee dus in een situatie laat waarin frustratie alleen maar toeneemt.sbientje schreef:helemaal mee eens. Het is jouw probleem als je hond uitvalt/bijt, ga dat dan niet afreageren op een ander.Manuma schreef:Ik snap het niet. Jij vindt het niet kunnen dat de reuenbaas netjes wacht zodat jij kunt passeren? Kon je zelf niet oversteken?[Sandra] schreef: Die andere twee baasjes, die met hun hond bleven staan terwijl ik me uitdager Otto passeerde en ik denk: Doe iets om je hond uit die situatie te halen? Ofzo? Nee, echnie.
- [Sandra]
- Zeer actief
Dat kun je echt op een normale en vriendelijke toon zeggendagmar88 schreef:Dat deed je toch echt zelf[Sandra] schreef: Ik zei dat honden niet maar zo los mogen lopen en ik heb er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat ik mijn hondagressieve reu honderd keer aan de lijn kan hebben, als jouw hond vindt dat die moet komen buurten en er gebeurt wat, dan sta ik dus gewoon niet in voor de consequenties, want ik heb mijn hond aan de lijn en jij niet.

Groetjes,
Sandra
- dagmar88
- Zeer actief
[Sandra] schreef:Dat kun je echt op een normale en vriendelijke toon zeggendagmar88 schreef:Dat deed je toch echt zelf[Sandra] schreef: Ik zei dat honden niet maar zo los mogen lopen en ik heb er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat ik mijn hondagressieve reu honderd keer aan de lijn kan hebben, als jouw hond vindt dat die moet komen buurten en er gebeurt wat, dan sta ik dus gewoon niet in voor de consequenties, want ik heb mijn hond aan de lijn en jij niet.
Ik kan heel veel op een normale, vriendelijke toon zeggen. Dat maakt het nog niet normaal of vriendelijk (of waar).
Het leest wel degelijk heel snibbig, dat kun je manu niet aanrekenen.
Het zal me jeuken hoor, het is alleen niet dat een ander dat zomaar even bedenkt.
-
80564M
Nee, natuurlijk ga ik geen andere hondenbazen corrigeren! Niet mijn honden. Ik hoef er niet mee te leven. En nee, ik heb niet de neiging om anderen "mijn" standaard aan te leren. Zou wat zijn, zeg!
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik zag 2 weken geleden met 28 graden midden op de dag iemand met zijn hond fietsen.
Auto aan de kant gezet en uitgestapt met een flesje water en gevraagd of de hond wat water wou drinken. Ik dacht dat dat een meer tactische zet was, dan te zeggen dat hij stom bezig was.
Zo wel aan de praat gekomen met de man die het ook echt met de beste bedoelingen deed. Jonge Mechelaar teef die helemaal hyper in huis was. Hij paste op de hond en de baas had gezegd dat hij maar moest gaan fietsen met haar als ze druk werd. Dus dat deed hij.
Wat uitleg gegeven over de risico's van fietsen met dit weer en hem tips gegeven qua hersenwerk om de dagen daarna te kunnen doen. Die man was serieus geïnteresseerd en ook blij dat ik hem waarschuwde.
Geslaagde interventie dus
Verder bemoei ik me niet zo snel met andere hondenbezitters. Het ligt ook wel aan de situatie en of ik de honden bij heb of niet.
Bij een tokkie die zijn klapkaak loopt af te matten ga ik niet snel iets zeggen als ik de honden bij me heb. Ben ik alleen, trek ik m'n scheur wel open.
Door de jaren heen heb ik wel ontdekt dat je 'het probleem' vaak beter bij je eigen hond(en) kan leggen dan bij die van de ander om gedoe en gezeik te voorkomen.
"Mijn hond doet niks hoor" > "Ja maar de mijne wel dus kun je hem even bij je roepen" (en Shib doet eigenlijk niet veel behalve wat uitdagen)
Laatst in het bos kwam er een jonge reu eerst Malou lastigvallen en daarna bij Shib lopen etteren. Volgens zijn baas was hij onderdanig. Daar verder niet op in gegaan, maar wel duidelijk aangegeven dat mijn honden het allebei niet leuk vonden waarop de man ook zei snel door te lopen.
Als ik iemand met een jonge hond zie lopen klungelen met iets, dan wil ik ook gerust wel eens een tip geven wat misschien kan helpen. Hangt ook van mijn eigen bui af.
Auto aan de kant gezet en uitgestapt met een flesje water en gevraagd of de hond wat water wou drinken. Ik dacht dat dat een meer tactische zet was, dan te zeggen dat hij stom bezig was.
Zo wel aan de praat gekomen met de man die het ook echt met de beste bedoelingen deed. Jonge Mechelaar teef die helemaal hyper in huis was. Hij paste op de hond en de baas had gezegd dat hij maar moest gaan fietsen met haar als ze druk werd. Dus dat deed hij.
Wat uitleg gegeven over de risico's van fietsen met dit weer en hem tips gegeven qua hersenwerk om de dagen daarna te kunnen doen. Die man was serieus geïnteresseerd en ook blij dat ik hem waarschuwde.
Geslaagde interventie dus
Verder bemoei ik me niet zo snel met andere hondenbezitters. Het ligt ook wel aan de situatie en of ik de honden bij heb of niet.
Bij een tokkie die zijn klapkaak loopt af te matten ga ik niet snel iets zeggen als ik de honden bij me heb. Ben ik alleen, trek ik m'n scheur wel open.
Door de jaren heen heb ik wel ontdekt dat je 'het probleem' vaak beter bij je eigen hond(en) kan leggen dan bij die van de ander om gedoe en gezeik te voorkomen.
"Mijn hond doet niks hoor" > "Ja maar de mijne wel dus kun je hem even bij je roepen" (en Shib doet eigenlijk niet veel behalve wat uitdagen)
Laatst in het bos kwam er een jonge reu eerst Malou lastigvallen en daarna bij Shib lopen etteren. Volgens zijn baas was hij onderdanig. Daar verder niet op in gegaan, maar wel duidelijk aangegeven dat mijn honden het allebei niet leuk vonden waarop de man ook zei snel door te lopen.
Als ik iemand met een jonge hond zie lopen klungelen met iets, dan wil ik ook gerust wel eens een tip geven wat misschien kan helpen. Hangt ook van mijn eigen bui af.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Gimmick
- Zeer actief
Nee... Ik loop met mijn honden en niet met die van een ander. Zolang de hond geen gevaar loopt bemoei ik me helemaal nergens mee.
Ik ben er zelf ook niet van gediend al dat ongevraagde advies.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- dagmar88
- Zeer actief
Gimmick schreef:Nee... Ik loop met mijn honden en niet met die van een ander. Zolang de hond geen gevaar loopt bemoei ik me helemaal nergens mee.
Dat kun je toch peilen. Laatst hier een knul die erg veel moeite had met z'n labje.
Hondje wilde echt super graag, maar hij zei alleen maar wat het dier niet moest doen, en ondertussen had ze geen idee wat dan wel de bedoeling is.
Het bleek een herplaatser te zijn die hij net een paar weken had, en hem was geadviseerd haar hard aan te pakken met een slipketting.
Knul was inmiddels hartstikke onzeker dat het maar niet werkte.
- Gimmick
- Zeer actief
Ja ik ben dan niet zo sociaal en ben te druk met mijn eigen honden om dan met anderen te kletsen...dagmar88 schreef:Gimmick schreef:Nee... Ik loop met mijn honden en niet met die van een ander. Zolang de hond geen gevaar loopt bemoei ik me helemaal nergens mee.
Dat kun je toch peilen. Laatst hier een knul die erg veel moeite had met z'n labje.
Hondje wilde echt super graag, maar hij zei alleen maar wat het dier niet moest doen, en ondertussen had ze geen idee wat dan wel de bedoeling is.
Het bleek een herplaatser te zijn die hij net een paar weken had, en hem was geadviseerd haar hard aan te pakken met een slipketting.
Knul was ondertussen hartstikke onzeker dat het maar niet werkte.
Nou, dan klets ik wel gezellig hoor.
Als ik zonder honden loop prima maar niet met honden.
En de buurt is hier echt ons kent ons dus mensen weten dat ik en mijn honden niet gesteld zijn op gezelschap als ik met ze loop.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik zeg (meestal) wel iets als ik denk dat er een gevaarlijke situatie kan ontstaan. Zowel voor mijn eigen honden als een andere hond. Vaak zinloos, maar ik kan het slecht laten
Ik bedoel dan echt honden in auto's in de zomerzon, naast de fiets in hitte of een meisje die een hond die op rug lag vloekend door elkaar aan het rammelen was.
Ik probeer het wel een beetje leuk te verwoorden en niet belerend over te komen maar daar trappen mensen (terecht) niet altijd in.
Behalve als het gaat om patsende honden die bij mijn (aangelijnde) honden komen. Dan werkt daadkrachtige taal het beste
Ik probeer het wel een beetje leuk te verwoorden en niet belerend over te komen maar daar trappen mensen (terecht) niet altijd in.
Behalve als het gaat om patsende honden die bij mijn (aangelijnde) honden komen. Dan werkt daadkrachtige taal het beste
- [Sandra]
- Zeer actief
Sorry als het er pinniger uit is gekomen dan het bedoeld was.dagmar88 schreef:[Sandra] schreef:Dat kun je echt op een normale en vriendelijke toon zeggendagmar88 schreef:Dat deed je toch echt zelf[Sandra] schreef: Ik zei dat honden niet maar zo los mogen lopen en ik heb er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat ik mijn hondagressieve reu honderd keer aan de lijn kan hebben, als jouw hond vindt dat die moet komen buurten en er gebeurt wat, dan sta ik dus gewoon niet in voor de consequenties, want ik heb mijn hond aan de lijn en jij niet.
Ik kan heel veel op een normale, vriendelijke toon zeggen. Dat maakt het nog niet normaal of vriendelijk (of waar).
Het leest wel degelijk heel snibbig, dat kun je manu niet aanrekenen.
Ook dit leest tamelijk onaardig.
Het zal me jeuken hoor, het is alleen niet dat een ander dat zomaar even bedenkt.

Groetjes,
Sandra
-
Manuma
- Zeer actief
Ik vind het op de manier waarop je het hier neerzet nogal snibbig klinken. Zelf zou ik het nooit op deze manier brengen in elk geval maar ik ben dan ook een zacht ei[Sandra] schreef:Dat kun je echt op een normale en vriendelijke toon zeggendagmar88 schreef:Dat deed je toch echt zelf[Sandra] schreef: Ik zei dat honden niet maar zo los mogen lopen en ik heb er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat ik mijn hondagressieve reu honderd keer aan de lijn kan hebben, als jouw hond vindt dat die moet komen buurten en er gebeurt wat, dan sta ik dus gewoon niet in voor de consequenties, want ik heb mijn hond aan de lijn en jij niet.
- dagmar88
- Zeer actief
[Sandra] schreef: Sorry als het er pinniger uit is gekomen dan het bedoeld was.
Het ging er om dat manuma niet het "beeld van een kiftend wijf" schetste.
Dawasnieeerlijk.