Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overdaad aan tollertjes

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Overdaad aan tollertjes

Ongelezen bericht door Manuma »

Leonie. schreef:Ik vind dat Tollers helemaal niet krijsend, fel en/of hyper horen. Dat je dat vaak ziet is denk ik een kwestie van slecht fokken, slechte opvoeding, of een combinatie...
Nee dat zal best hoor. Ik heb die van Ellen gezien en die waren juist heel kalm.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

ellen en de birmanen schreef: maar krijgen jullie ook niet veel aanvragen voor een pup? zelfs als er niks in de planning staat willen ze nog een pup. zelfs 1 iemand die voor volgend jaar zomer een pup wil. maakt niet uit wie de ouders zijn, als hij maar dan een pup heeft.
ellen
Ik heb nu expliciet op de homepage gezet dat we genoeg mensen hebben en tot nader bericht geen nieuwe aanvragen aannemen. En dat heeft geholpen :ok: Vooral voor de categorie die NU een pup wil. En we houden de mensen over die bewust kiezen voor een pup van ons. Van het huidige nest gaan 4 van de 7 naar mensen die al eerder een hond van ons hebben gehad en de rest heeft minimaal anderhalf jaar op de wachtlijst gestaan.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Manuma schreef:
Leonie. schreef:Ik vind dat Tollers helemaal niet krijsend, fel en/of hyper horen. Dat je dat vaak ziet is denk ik een kwestie van slecht fokken, slechte opvoeding, of een combinatie...
Nee dat zal best hoor. Ik heb die van Ellen gezien en die waren juist heel kalm.
terwijl er 1 bij was die net 4 maanden lang 18 uur per dag in een bench had gezeten. zo zijn mijn andere 3 tollers ook. ze zijn alleen hyper als ik een bal heb of als iemand anders balletje aan het gooien is.
ellen
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Diesel is helemaal geen krijserd. Het is een tophond en nog steeds, maar het blijft een eigenheimer :wink: Alleen nu ze wat ouder wordt krijgt ze er wat aparte trekjes bij maar dat hebben niet alleen tollers denk ik maar zo. Wij hoefden niet zolang te wachten, ong een half jaar en het was een gelegenheids nest. Maar alles goed getest enz. Mama van Great Pleasure en pappa van de Echtinger Grift.
( voor de kenners :mrgreen: ). Wel 11 jaar geleden.
En ik zie ze hier trouwens niet zo heel veel. Hier barst het van de Goldens en bruine labradors.

Ik vind tollers trouwens makkelijker dan aussies en qua karakter totaal anders.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik denk trouwens wel dat veel mensen bij een broodfokker terecht komen nadat ze 'afgewezen' worden door een goede fokker. Ik hoor vaak genoeg mensen zeggen (en dit gaat niet perse over Tollers) dat ze een jaar moesten wachten en dus maar ergens anders heen gingen. Of dat die fokker zulke strenge eisen stelde, dat ze maar naar een andere (mindere) fokker zijn gaan kijken. Lijkt me daarom echt van belang dat je als fokker goed advies geeft aan de mensen die een aanvraag bij je doen, maar die niet direct in aanmerking komen voor een pup.

Zo heb ik eens een fokker gemaild over een Toller pup en zij zei direct dat ik nooit een pup van haar zou krijgen omdat ik in Amsterdam woon. Een andere fokker zei dat ze de komende jaren geen plannen had. Kan me voorstellen dat je dan als koper op een verkeerde plek terecht komt, als je van deze fokkers geen tips krijgt over hoe verder te zoeken.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Hier zie ik vooral zooooveel Visla's. Echt bízar, ik zie ze overal :O:

Tollers ook wel regelmatig,maar de visla (of vizla?) echt bizar vaak.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Sulluna schreef:Hier zie ik vooral zooooveel Visla's. Echt bízar, ik zie ze overal :O:

Vizsla :lekkerpuh:
Die zijn inderdaad ook overal! De nieuwe Ridgeback.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Viszla's vind ik dan wel altijd leuke honden, ridgebacks niet altijd.

Hier in de wijk zijn het alleen maar reuen die er lopen 1 jonkie die lief is, 1 van 11 maanden die begint te ontdekken wat reu zijn is en 2 die grauwend en snauwend in de lijn hangen bij het passeren. Nu zie ik de mensen er wel regelmatig mee hardlopen of fietsen dus ze doen er wel iets mee ;) Toller was/ is mijn absolute 2e keuze naast een border. Iemand heeft ooit eens tegen mij gezegd dat een toller een beetje tussen een golden en een border in zit. Weet niet of dat klopt hoor. Maar goed, ik heb nu 2 borders. Maar toch een beetje een Toller aangezien ze Nova heet ;)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier lopen al jaren heel veel tollers. Toen ik nog puppycursus gaf was dat al, en dat is al ruim 10 jaar geleden. Het is niet minder geworden.

De tollers die ik ken(de) vond ik geen ingewikkelde honden. Open, sociaal en willen graag. Maar je moet ze wel opvoeden en beweging geven ja. Misschien dat een golden zich er makkelijker bij neer legt maar of de werkelijke behoeftes nou zo veel verschillen? Denk dat beide rassen vaak te kort worden gedaan maar dat het bij een toller zich anders uit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Manuma schreef:
Sulluna schreef:Hier zie ik vooral zooooveel Visla's. Echt bízar, ik zie ze overal :O:

Vizsla :lekkerpuh:
Die zijn inderdaad ook overal! De nieuwe Ridgeback.
Ja die zie ik nu ook steeds vaker. Ook geen goed teken.
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik ken maar 1 Toller waarvan ik nog nooit haar staart niet tussen haar poten heb gezien.
Ken meerdere Goldens als fijne sporthonden (jacht, canicross).
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

under the red sky schreef:
ellen en de birmanen schreef: maar krijgen jullie ook niet veel aanvragen voor een pup? zelfs als er niks in de planning staat willen ze nog een pup. zelfs 1 iemand die voor volgend jaar zomer een pup wil. maakt niet uit wie de ouders zijn, als hij maar dan een pup heeft.
ellen
Ik heb nu expliciet op de homepage gezet dat we genoeg mensen hebben en tot nader bericht geen nieuwe aanvragen aannemen. En dat heeft geholpen :ok: Vooral voor de categorie die NU een pup wil. En we houden de mensen over die bewust kiezen voor een pup van ons. Van het huidige nest gaan 4 van de 7 naar mensen die al eerder een hond van ons hebben gehad en de rest heeft minimaal anderhalf jaar op de wachtlijst gestaan.
Ik kan dus best een poging wagen als we aan een pup toe zijn? Vind je hondjes zo aansprekend..
Hopelijk duurt het nog een aantal jaar, zolang houden mijn halve tollers het nog vol vind ik.

Ik vat het karakter altijd samen als eigenzinnige autistjes..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat vind ik van stabijs ook maar toch hebben die een even slechte naam.
En dat komt niet door slecht fokken maar doordat mensen geen idee hebben wat ze in huis halen.

Mensen die stabijs willen hebben dezelfde insteek als de meeste tollerkopers: lekker handzaam, leuk kleurtje. Soort kleine Golden.
Maar de karakters van stabijs en tollers liggen dicht bij elkaar: energiek, eigenzinnig, sterke karakters en als je er niets mee doet worden het neuroten.
Doodzonde en deels te verwijten aan de fokkers die zulke kopers niks uitleggen of weren (of allebei).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Marjoleine schreef:
Dat vind ik van stabijs ook maar toch hebben die een even slechte naam.
En dat komt niet door slecht fokken maar doordat mensen geen idee hebben wat ze in huis halen.

Mensen die stabijs willen hebben dezelfde insteek als de meeste tollerkopers: lekker handzaam, leuk kleurtje. Soort kleine Golden.
Maar de karakters van stabijs en tollers liggen dicht bij elkaar: energiek, eigenzinnig, sterke karakters en als je er niets mee doet worden het neuroten.
Doodzonde en deels te verwijten aan de fokkers die zulke kopers niks uitleggen of weren (of allebei).
soms kan je zoveel uitleggen wat je wil, alles vertellen hoe een toller is en dan zeggen de mensen ja hoor en amen maar ondertussen alles verkeerd doen en hun eigen plan trekken. of zeggen dat ze alles wel weten "want we hebben al eerder een hond gehad"
ellen
Afbeelding
StellaViolet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Nou inderdaad, er liepen bij mij al een paar jaar twee teefjes in de buurt. Leuke dingen, luisteren goed.
Maar nu loopt er verderop een reutje. Ook een hartstikke leuk hondje, alleen niet echt getroffen met zijn baas. Ik kwam ze laatst tegen. Strak aan de riem, kleddernat en blij ei.
Bazin liep er bij met het hoofd als een donderwolk, "ik wil niet dat hij zwemt, nou moet hij nat het huis in".
Eeeh ja, dat moet je echt tegen een Toller zeggen. "Ja kijk, dat is water. Nee, jij mag niet zwemmen. Nooit niet". :19:
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

ellen en de birmanen schreef:
Marjoleine schreef:Doodzonde en deels te verwijten aan de fokkers die zulke kopers niks uitleggen of weren (of allebei).
soms kan je zoveel uitleggen wat je wil, alles vertellen hoe een toller is en dan zeggen de mensen ja hoor en amen maar ondertussen alles verkeerd doen en hun eigen plan trekken. of zeggen dat ze alles wel weten "want we hebben al eerder een hond gehad"
Of weren, zeg ik dus ook.
Ik verkoop zulke mensen geen hond. Ik wil dat niet op mijn geweten hebben.

Afbeelding

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

StellaViolet schreef:Nou inderdaad, er liepen bij mij al een paar jaar twee teefjes in de buurt. Leuke dingen, luisteren goed.
Maar nu loopt er verderop een reutje. Ook een hartstikke leuk hondje, alleen niet echt getroffen met zijn baas. Ik kwam ze laatst tegen. Strak aan de riem, kleddernat en blij ei.
Bazin liep er bij met het hoofd als een donderwolk, "ik wil niet dat hij zwemt, nou moet hij nat het huis in".
Eeeh ja, dat moet je echt tegen een Toller zeggen. "Ja kijk, dat is water. Nee, jij mag niet zwemmen. Nooit niet". :19:
bij mij in de buurt woont een halfbroer van karel. Die mag dus ook niet zwemmen want dan issie nat. Bij mij mogen ze ook weleens nite zwemmen maar dan ga ik niet met een gezicht als een oorwurm langs het water lopen, zeg maar :D
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Boomer mocht overduidelijk ook niet zwemmen van z'n eerdere baasjes.... Dat vind ik zo'n onzin. Heb je een hond die gefokt is voor waterwerk, mag ie niet zwemmen :boos: Ik heb wel graag dat ik kan bepalen of een hond op zeker moment het water in mag. Elco vraagt dus altijd netjes toestemming. Behalve die keer dat hij een beetje ingesloten werd door een paar grotere honden, waarvan 1 echt opdringerig en er alleen richting sloot nog ruimte was om weg te komen. Maar goed, dat is dan overmacht. O, en die keer dat hij dacht over een mooi vlak veld te kunnen rennen...
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Een toller die niet mag zwemmen :(: .. Ik denk dat Diesel, als ze mag kiezen, ze liever als zeehond terugkomt in een volgend leven :cheer: . Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Dan moet je dus een wetter nemen.
Die zegt: Zwémmen?? :80: :neenee:

Een beetje wetter komt niet met de pootjes los :pffff:

Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Leonie. schreef:Ik denk trouwens wel dat veel mensen bij een broodfokker terecht komen nadat ze 'afgewezen' worden door een goede fokker. Ik hoor vaak genoeg mensen zeggen (en dit gaat niet perse over Tollers) dat ze een jaar moesten wachten en dus maar ergens anders heen gingen. Of dat die fokker zulke strenge eisen stelde, dat ze maar naar een andere (mindere) fokker zijn gaan kijken. Lijkt me daarom echt van belang dat je als fokker goed advies geeft aan de mensen die een aanvraag bij je doen, maar die niet direct in aanmerking komen voor een pup.

Zo heb ik eens een fokker gemaild over een Toller pup en zij zei direct dat ik nooit een pup van haar zou krijgen omdat ik in Amsterdam woon. Een andere fokker zei dat ze de komende jaren geen plannen had. Kan me voorstellen dat je dan als koper op een verkeerde plek terecht komt, als je van deze fokkers geen tips krijgt over hoe verder te zoeken.
dat geldt inderdaad niet alleen voor de toller.

ik heb ooit glimlachend zitten luisteren naar een fokker die mij aan het vertellen was dat mensen die fulltime werkten geen pup kregen om 5 minuten later te zitten vertellen dat ze zó druk was en vaak wel twáálf uur van huis was en dat haar brave hondjes dan zó lief in de bench bleven... :engel:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zie er hier maar 1 die is er al wat jaartjes , heel baas gericht en geen herrie schopper, ik hoop niet dat het een mode hond gaat worden.
Ik vind ze wel mooi
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Leonie. schreef:Ik denk trouwens wel dat veel mensen bij een broodfokker terecht komen nadat ze 'afgewezen' worden door een goede fokker. Ik hoor vaak genoeg mensen zeggen (en dit gaat niet perse over Tollers) dat ze een jaar moesten wachten en dus maar ergens anders heen gingen. Of dat die fokker zulke strenge eisen stelde, dat ze maar naar een andere (mindere) fokker zijn gaan kijken. Lijkt me daarom echt van belang dat je als fokker goed advies geeft aan de mensen die een aanvraag bij je doen, maar die niet direct in aanmerking komen voor een pup.

Oh, wat was er volgens die fokker mis met Amsterdam? Daar woont ook een pup van mij. Ik vind t enig, krijg allemaal foto's van Fox bij de dam, op een bootje door de grachten etc :mrgreen:

Sommige fokkers zijn ook horken natuurlijk, dat is bij alle rassen. Ik verwijs wel altijd naar de rasvereniging en waarschuw voor de broodfok, maar van een heel aantal weet je dat ze die broodfok eigenlijk wel prima vinden. Als die pup er maar snel is. Enorm frustrerend, maar daardoor is m'n mentaliteit nu wel dat ik dan maar fok voor de mensen die het ras wél waarderen zoals het echt is :ok:
Leonie.
Zeer actief

Overdaad aan tollertjes

Maeve schreef: Oh, wat was er volgens die fokker mis met Amsterdam? Daar woont ook een pup van mij. Ik vind t enig, krijg allemaal foto's van Fox bij de dam, op een bootje door de grachten etc :mrgreen:
:D

Misschien kom ik hem eens tegen.

Ik heb overigens niet doorgevraagd. Haar andere punt was namelijk dat een Markiesje niet bij een Toller past. Dan niet.

Ik ben verhuisd zodat ik op een plek zou wonen die geschikt was om twee hondjes te hebben. Dichtbij parken, meer ruimte, dichtbij het bos, tuintje. Als je een hele stad afdoet als ongeschikt, oordeel je veel te snel denk ik.

Nou ja, ik vind het dan jammer dat zo'n persoon je niet een beetje op weg helpt.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:
Maeve schreef: Oh, wat was er volgens die fokker mis met Amsterdam? Daar woont ook een pup van mij. Ik vind t enig, krijg allemaal foto's van Fox bij de dam, op een bootje door de grachten etc :mrgreen:
:D

Misschien kom ik hem eens tegen.

Ik heb overigens niet doorgevraagd. Haar andere punt was namelijk dat een Markiesje niet bij een Toller past. Dan niet.

Ik ben verhuisd zodat ik op een plek zou wonen die geschikt was om twee hondjes te hebben. Dichtbij parken, meer ruimte, dichtbij het bos, tuintje. Als je een hele stad afdoet als ongeschikt, oordeel je veel te snel denk ik.

Nou ja, ik vind het dan jammer dat zo'n persoon je niet een beetje op weg helpt.
De naam is wat verwarrend, maar Fox is een zij :mrgreen:
Maar inderdaad, jammer dat ze dan niet even doorverwijzen. Ik heb ook wel eens contact gehad met mensen die best geschikt zijn voor een Toller, maar niet perse voor mijn combinatie. Dan verwijs ik door naar de rasvereniging en wens ze het beste.
Afwijzen vanwege een woongebied vind ik sowieso maf trouwens, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik woon zelf ook in de binnenstad, en wat ik merkte is dat alle pups echt zo'n beetje bombproof zijn wat betreft geluiden, verkeer etc :mrgreen: Terwijl Nilo van een fokker komt die wat buitenaf woont, de pups liepen daar soms los rondom het huis omdat dat kon. Maar hij was toen we hem kregen wel wat schrikachtig voor verkeer. Niets dat niet is opgelost met wat socialisatie, maar toch. Een van z'n pups nu zit dus in Amsterdam en een ander in de binnenstad van Groningen, die lijden echt niet onder de plek waar ze leven hoor. Juist niet misschien wel, ze zijn hartstikke stabiel met alles om zich heen en de eigenaren trekken er dagelijks op uit zodat ze hun pootjes kunnen strekken :ok:
Leonie.
Zeer actief

Maeve schreef: De naam is wat verwarrend, maar Fox is een zij :mrgreen:
Verkeerd gokje ;)
Woont ze in het Centrum?
Zoals ik in schreef, ik zie helemaal niet zoveel Tollers in Amsterdam!
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:
Verkeerd gokje ;)
Woont ze in het Centrum?
Zuid volgens mij. En ik ken er één in Slotermeer, dat is ons logeeradres tijdens het Winnerweekend :mrgreen: Verder zitten er niet zoveel denk ik? Nouja, Millie nu dan :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Weimen hier. Langhaar zelfs. En dat lekker fixerend onder m'n scootmobiel pleuren :Q:
Ik vind de reuen vaak niet zo leuk, ook vizsla reuen niet.
En het is zeker een gebrek aan opvoeding/uitdaging, maar kom ze toch niet graag op hun uppie door het bos struinend tegen.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 18 jul 2016 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Leonie.
Zeer actief

maeve schreef: Zuid volgens mij. En ik ken er één in Slotermeer, dat is ons logeeradres tijdens het Winnerweekend :mrgreen: Verder zitten er niet zoveel denk ik? Nouja, Millie nu dan :wink:
Die in Slotermeer ken ik ook.
Ik woon ook in Zuid, dus ik ga opletten of ik Fox zie :)
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Leonie. schreef:
Verkeerd gokje ;)
Woont ze in het Centrum?
ik dacht dat in grote steden zoals rotterdam, denhaag of amsterdam pitbulls meer in zijn
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”