Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen idee waar de pijn vandaan komt...
Moderator: moderatorteam
- lisa67
- Actief
- Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
- Aantal honden: 2
Geen idee waar de pijn vandaan komt...
Onze Airedale is net anderhalf jaar en hij loopt al een hele poos slecht en we weten niet wat hem mankeert. We dachten eerst aan HD. Dus foto’s laten maken, maar daar is niets bijzonders op te zien dus conclusie: geen HD. Nu krijgt hij sinds maart 4Cyte en dat helpt hem goed. De bedoeling was dat ik dat na een paar maanden weer ging afbouwen en toen ging het weer helemaal mis.
Even ter verduidelijking: het zijn vooral “opstart” problemen. Als hij een keer in beweging is gaat het heel goed en zie je bijna niets. Maar als hij dan weer een poosje heeft gelegen en wil opstaan heeft hij best veel pijn, links erger dan rechts. Op de echo was ook niks raars te zien. We hebben al acupunctuur gedaan maar dat heeft ook niets geholpen. Hij is mooi op gewicht, beetje schraal wel maar zo hou ik hem bewust. Hij krijgt KVV.
Vorige week maandag is hij weer helemaal onderzocht, ook door een orthopeed maar opnieuw niets gevonden. En het vervelende is ook: bij de da laat hij totaal geen pijn zien, niets… maar thuis dus wel. Daarom heb ik afgesproken met de da dat ik thuis filmpjes maak zodat hij het kan zien.
O ja, hij mag elke avond mee het bos in. Hij mag alleen op de paden lopen zodat hij geen gekke sprongen maakt en na een minuut of 10 gaat hij weer aan de riem. Verder lopen we veel met hem om zijn spieren zo soepel mogelijk te houden. En benchrust heeft trouwens ook niet geholpen.
Ik weet niet meer wat we moeten doen. Hij is nog zo jong, mag gerust de rest van zijn leven op 4Cyte en dat zullen we ook doen. Maar ik snap gewoon niet waar die pijn vandaan komt.
Iemand een idee?
Even ter verduidelijking: het zijn vooral “opstart” problemen. Als hij een keer in beweging is gaat het heel goed en zie je bijna niets. Maar als hij dan weer een poosje heeft gelegen en wil opstaan heeft hij best veel pijn, links erger dan rechts. Op de echo was ook niks raars te zien. We hebben al acupunctuur gedaan maar dat heeft ook niets geholpen. Hij is mooi op gewicht, beetje schraal wel maar zo hou ik hem bewust. Hij krijgt KVV.
Vorige week maandag is hij weer helemaal onderzocht, ook door een orthopeed maar opnieuw niets gevonden. En het vervelende is ook: bij de da laat hij totaal geen pijn zien, niets… maar thuis dus wel. Daarom heb ik afgesproken met de da dat ik thuis filmpjes maak zodat hij het kan zien.
O ja, hij mag elke avond mee het bos in. Hij mag alleen op de paden lopen zodat hij geen gekke sprongen maakt en na een minuut of 10 gaat hij weer aan de riem. Verder lopen we veel met hem om zijn spieren zo soepel mogelijk te houden. En benchrust heeft trouwens ook niet geholpen.
Ik weet niet meer wat we moeten doen. Hij is nog zo jong, mag gerust de rest van zijn leven op 4Cyte en dat zullen we ook doen. Maar ik snap gewoon niet waar die pijn vandaan komt.
Iemand een idee?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Geen idee waar de pijn vandaan komt...
Putten en Dokter Daan Kranendonk , is dan het eerste wat ik denk of uit laten meten bij Stella de Vries, dat is dan alternatief, wij zijn er in het verleden wel eens op antwoorden gekomen.
http://stelladevries.nl/alternatieve-geneeswijze/
- lisa67
- Actief
- lisa67
- Actief
ik lees net even wat zij doet: maar acupunctuur, homeopathische middelen, Bach bloesem remedies, gedragstherapie, kruiden of voedingsadviezen hebben we allemaal al gehad. Behalve de gedrachtstherapie dan maar dat is niet nodig.S@ndr@ schreef:Putten en Dokter Daan Kranendonk , is dan het eerste wat ik denk of uit laten meten bij Stella de Vries, dat is dan alternatief, wij zijn er in het verleden wel eens op antwoorden gekomen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
en waar zeggen die dan waar het vandaan komt,
je zegt net dat je het niet weet...... normaal is dat het eerste wat je moet vaststellen voor je gaat behandelen toch...( zeker alternatief) regulier wil altijd nog wel een tijdje pijnstilling voorschrijven of ontstekingsremmers wat op hetzelfde neerkomt....
- lisa67
- Actief
die zeggen dat zij het ook niet weten. Volgens hen moet het dan ergens in de weke delen zitten, dus spieren/pezen. Maar ook daar is niks mis mee voor zover men dat kan beoordelen.
De 4Cyte heeft hij in maart al gekregen toen ik voor de eerste keer bij de da kwam met deze klachten. Toen zijn er niet direct foto's gemaakt en ik weet niet meer precies wat ze toen zeiden. Ik dacht dat ze het toen over groeipijn hadden, maar dat weet ik niet meer zeker...
De 4Cyte heeft hij in maart al gekregen toen ik voor de eerste keer bij de da kwam met deze klachten. Toen zijn er niet direct foto's gemaakt en ik weet niet meer precies wat ze toen zeiden. Ik dacht dat ze het toen over groeipijn hadden, maar dat weet ik niet meer zeker...
- lisa67
- Actief
het klinkt misschien raar, maar ik ben heel blij met je reactie Nanna! Het komt dus blijkbaar wel eens voor dat een oorzaak niet te vinden is.Nanna schreef:Groeipijn heeft de neiging te verspringen van de ene poot naar de andere. Ik heb zelf een Deerhoundteef gehad met dezelfde klacht en daarvan dachten ze ook: groeipijn. Dat was het dus niet. Wat het wel was zijn we ondanks uitgebreid onderzoek nooit achtergekomen; ze heeft tot haar dood (9 jaar oud) die achterpoot altijd ontlast.lisa67 schreef:die zeggen dat zij het ook niet weten. Volgens hen moet het dan ergens in de weke delen zitten, dus spieren/pezen. Maar ook daar is niks mis mee voor zover men dat kan beoordelen.
Mag ik vragen wat jij met de Deerhoundteef deed dan? Gewoon lekker haar gang laten gaan of vaak remmen in het enthousiasme? Dat doe ik nl ongemerkt wel vaak. Maar hij is jong, vrolijk, blij, wil spelen en zo. Dat kan ik hem toch niet allemaal onthouden denk ik dan?
- lisa67
- Actief
Ik heb me echt al maanden zo'n zorgen gemaakt. Slapeloze nachten, bezorgd, verdrietig, onzeker.... maar ik voel nu toch wel lichtelijk iets van een last van mijn schouders vallen. Dank je wel Nanna
Dan gaan we gewoon door met wat we doen en hij krijgt de 4Cyte. En ik heb natuurlijk Rimadyl voor mocht hij echt een keer te gek hebben gedaan...
Dan gaan we gewoon door met wat we doen en hij krijgt de 4Cyte. En ik heb natuurlijk Rimadyl voor mocht hij echt een keer te gek hebben gedaan...