Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overdaad aan tollertjes
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Overdaad aan tollertjes
Dat zie ik de laatste maanden, laat zeggen half jaar.
Eerst zag ik ze zelden. Nu zie ik ze meer en meer. Zeker wekelijks. Iedere keer ook andere mensen en in een andere plaats.
Misschien zit er een fokker hier in de buurt. Dat hoop ik dan maar.
Niet dat er ineens zoveel lopen omdat ze worden gezien als een soort handzamer formaatje dan een Golden Retriever ofzo.
Eerst zag ik ze zelden. Nu zie ik ze meer en meer. Zeker wekelijks. Iedere keer ook andere mensen en in een andere plaats.
Misschien zit er een fokker hier in de buurt. Dat hoop ik dan maar.
Niet dat er ineens zoveel lopen omdat ze worden gezien als een soort handzamer formaatje dan een Golden Retriever ofzo.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Overdaad aan tollertjes
Hier hetzelfde... meer tollers dan goldens op dit moment... het worden er steeds meer.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Nee, ik zie ze hier eigenlijk ook nooit. Weet eigenlijk ook pas dat het een echt ras is, sinds dit forum.
Dacht altijd dat het een toevallige mix was van iets ... zo weinig zie ik ze, haha.
Dacht altijd dat het een toevallige mix was van iets ... zo weinig zie ik ze, haha.

_Esmee
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja, hier zie je ze ook steeds meer.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Ik zie ze ook steeds meer. Van de week kwam ik een vrouw tegen met 2 snibbige Tollers en gister nog een pup van een maand of 5 die niet van de riem af mocht. Het zijn niet echt allemansvriendjes he?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Hier zie je ze inderdaad ook heel veel en zijn inderdaad niet erg vriendelijk 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik zie er niet zoveel, terwijl ik er echt op let 
Degenen die ik ken zijn ook totaal niet snibbig trouwens. Sommigen negeren andere honden, maar dat is het wel.

Degenen die ik ken zijn ook totaal niet snibbig trouwens. Sommigen negeren andere honden, maar dat is het wel.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ik hoorde inderdaad van de week: "ja, ik wou misschien wel een Golden, maar eigenlijk vond ik dat toch ook een beetje te groot. Daarom hebben ze me aangeraden een Toller te nemen".

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Leonie.
- Zeer actief
Misschien wou ie een werklijn Golden :pPerle schreef:Ik hoorde inderdaad van de week: "ja, ik wou misschien wel een Golden, maar eigenlijk vond ik dat toch ook een beetje te groot. Daarom hebben ze me aangeraden een Toller te nemen".
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Neeheeee...Leonie. schreef:Misschien wou ie een werklijn Golden :pPerle schreef:Ik hoorde inderdaad van de week: "ja, ik wou misschien wel een Golden, maar eigenlijk vond ik dat toch ook een beetje te groot. Daarom hebben ze me aangeraden een Toller te nemen".

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
Ik zie ook best veel tollers ...
Hier in de omgeving omdat er een fokker niet zover woont
Maar ook op eigen Hondenschool zitten ze veel van die mevrouw in gastgezin
Algemeen gezien als ik in Valkenswaard ofzo kom zie ik ze ook regelmatig lopen
Een toller is normaal niet snibbig
Ze zijn iets terughoudender als een golden
Maar toch wel sociale hondjes normaal
Hier in de omgeving omdat er een fokker niet zover woont
Maar ook op eigen Hondenschool zitten ze veel van die mevrouw in gastgezin
Algemeen gezien als ik in Valkenswaard ofzo kom zie ik ze ook regelmatig lopen
Een toller is normaal niet snibbig
Ze zijn iets terughoudender als een golden
Maar toch wel sociale hondjes normaal
Hier zijn het er ook steeds meer.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Jammer, dus toch ws een moderas.
Ik was er al bang voor omdat het type mensen wat er hier steeds meer mee loopt zeker niet direct geschikt lijkt voor een toller.
Hoe zou het komen? Dat ze ineens zo populair zijn?
Geen film ofzo geweest toch? Of worden ze inderdaad gezien als kleinere goldens
Ik was er al bang voor omdat het type mensen wat er hier steeds meer mee loopt zeker niet direct geschikt lijkt voor een toller.

- Leonie.
- Zeer actief
Kan me wel voorstellen. Het zijn toch dezelfde types qua uiterlijk. Ik vind ook beiden erg leuk.flamme schreef:Of worden ze inderdaad gezien als kleinere goldens
Ben nu heel benieuwd of er straks meer Tollertjes bij de puppycursus zitten.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Jep, helaas..flamme schreef:Jammer, dus toch ws een moderas.
Ik heb nog geen nest aangekondigd maar zeker 3-5 pupaanvragen per week en 9 van de 10 wijs ik af omdat ze de verkeerde verwachtingen hebben van het ras. Ze vinden een Golden te groot, Tollers hebben zo'n leuk handzaam formaat en kek kleurtje

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Een commercial, maar toch al wel wat jaren geleden.flamme schreef:Jammer, dus toch ws een moderas.
- Leonie.
- Zeer actief
Er is ook een nieuwe commercial met een Toller. En er zit er eentje in een Nederlandse film. Maar ik denk toch niet dat dat de oorzaak is.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
*ga ik het vragen? Ja ik ga het vragen*
Waarom is een toller geen kleine golden?
Degene die ik zie vind ik daar namelijk best aan voldoen

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze hebben een sterker karakter. Het zijn geen allemansvrienden zoals de Golden, ze vinden niet alles bijna oneindig goed en hebben niet zoveel behoefte aan contact met onbekende honden/mensen. Daarnaast zijn ze een stuk eigenwijzer. Ze zijn enorm intelligent en tonen nogal wat zelfinitiatief, wat een lastige combi is als je er als baas niet bovenop zitveertje schreef:*ga ik het vragen? Ja ik ga het vragen*

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Is een goede vraag hoor. Het feit dat je het vraagt zegt al dat je anders met honden bezig bent dan veel mensen waaronder dus op dit moment veel mensen die een toller willen.veertje schreef:*ga ik het vragen? Ja ik ga het vragen*
Maeve heeft het prima uitgelegd

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
helaas zijn er onder de toller fokkers ook broodfokkers die nest na nest hebben. ik heb net als maeve, de ene aanvraag na de andere terwijl de wachtlijst voor het aankomende nest al vol is en dat staat ook overal vermeld. de meeste mensen willen geen half jaar wachten op een hond dus gaan dan naar de "fokkers" die elke loopsheid de teef laten dekken en verder nergens naar kijken qua gezondheid en karakter.
mijn tollers zijn buiten geen allemansvrienden , wel sociaal naar andere honden maar willen er niet mee spelen. als mensen thuis komen bij mij zitten er van de 4 tollers graag 3 op schoot. dat zijn echte kleefstokken. in de toller zit meer pit dan in de doorsnee golden en daar zal je iets meer mee moeten doen dan alleen maar rondje plassen en poepen.
ellen
mijn tollers zijn buiten geen allemansvrienden , wel sociaal naar andere honden maar willen er niet mee spelen. als mensen thuis komen bij mij zitten er van de 4 tollers graag 3 op schoot. dat zijn echte kleefstokken. in de toller zit meer pit dan in de doorsnee golden en daar zal je iets meer mee moeten doen dan alleen maar rondje plassen en poepen.
ellen
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Of naar de 'gelegenheidsfokker' die zonder al te veel kennis van zaken z'n teef laat dekken omdat er toch vraag genoeg is en de pupprijzen navenant stijgen.ellen en de birmanen schreef:helaas zijn er onder de toller fokkers ook broodfokkers die nest na nest hebben. ik heb net als maeve, de ene aanvraag na de andere terwijl de wachtlijst voor het aankomende nest al vol is en dat staat ook overal vermeld. de meeste mensen willen geen half jaar wachten op een hond dus gaan dan naar de "fokkers" die elke loopsheid de teef laten dekken en verder nergens naar kijken qua gezondheid en karakter.
Bij ons in Drenthe valt het trouwens erg mee met het aantal tollers. Ik zie er niet veel meer dan pakweg 5 jaar geleden.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
maar krijgen jullie ook niet veel aanvragen voor een pup? zelfs als er niks in de planning staat willen ze nog een pup. zelfs 1 iemand die voor volgend jaar zomer een pup wil. maakt niet uit wie de ouders zijn, als hij maar dan een pup heeft.under the red sky schreef:Of naar de 'gelegenheidsfokker' die zonder al te veel kennis van zaken z'n teef laat dekken omdat er toch vraag genoeg is en de pupprijzen navenant stijgen.ellen en de birmanen schreef:helaas zijn er onder de toller fokkers ook broodfokkers die nest na nest hebben. ik heb net als maeve, de ene aanvraag na de andere terwijl de wachtlijst voor het aankomende nest al vol is en dat staat ook overal vermeld. de meeste mensen willen geen half jaar wachten op een hond dus gaan dan naar de "fokkers" die elke loopsheid de teef laten dekken en verder nergens naar kijken qua gezondheid en karakter.
Bij ons in Drenthe valt het trouwens erg mee met het aantal tollers. Ik zie er niet veel meer dan pakweg 5 jaar geleden.
ellen
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Dank voor de uitlegMaeve schreef:Ze hebben een sterker karakter. Het zijn geen allemansvrienden zoals de Golden, ze vinden niet alles bijna oneindig goed en hebben niet zoveel behoefte aan contact met onbekende honden/mensen. Daarnaast zijn ze een stuk eigenwijzer. Ze zijn enorm intelligent en tonen nogal wat zelfinitiatief, wat een lastige combi is als je er als baas niet bovenop zitveertje schreef:*ga ik het vragen? Ja ik ga het vragen*
Degene die ik zie vind ik daar namelijk best aan voldoenBij een naïeve baas of iemand die gewoon niet voldoende tijd in de opvoeding steekt gaat de hond het gezin wel trainen, en komen ze na een half jaartje aankloppen bij de rasvereniging omdat de hond probleemgedrag veroorzaakt en weg moet. Oh en de mate van energie en werklust verschilt ook nogal. Een Golden schikt zich vrij makkelijk in een druk gezin met eigenlijk wat weinig tijd voor een hond, een Toller wordt neurotisch, vervelend en zoekt zelf wel een uitlaatklep. Vandaar dat ze tegenwoordig ook steeds meer bekend staan als zenuwachtige, vervelende hondjes denk ik. Dat zijn het in de basis niet, maar ik durf te wedden dat driekwart van de Tollers onvoldoende beweging en/of training krijgt. Beetje zoals een Border die het moet doen met 3 blokjes rond per dag, dat gaat ook niet goed.

Dat sterkere karakter had ik voor zover ik ze 'ken' er niet uitgehaald. Maar dat baseer ik dan op enkele wandelontmoetingen en de 2 die bij mij in de les bij behendigheid zaten. Daar vond ik de vergelijking met de golden wel wat voor op gaan. Maar misschien is het ook deels zo dat ik de golden niet als vloerkleed zie, om het even oneerbiedig te zeggen, maar ook een hond waar net zo goed wat mee gedaan moet worden en welke ook niet allemaal doetjes zijn die met alles en iedereen kunnen opschieten.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Ik zie ze echt vaak. Misschien elke grote wandeling wel zelfs. Ik vind het vaak helemaal geen leuke honden
Er loopt er hier een met een heel jong meisje en dat is een heel leuk hondje maar de meeste zijn krijsende krengen.

- Leonie.
- Zeer actief
Ik vind dat Tollers helemaal niet krijsend, fel en/of hyper horen. Dat je dat vaak ziet is denk ik een kwestie van slecht fokken, slechte opvoeding, of een combinatie...