Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Angst bij schemer / medisch?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Angst bij schemer / verlatingsangst
Je hebt geen blauwe vliegenlamp toevallig ergens staan?
Geen idee hoor roep ook maar wat...
Die tijd is raar... er moet iets aanslaan/uitslaan rond die tijd lijkt t.
Gebeurd er buiten iets rond die tijd?
Geen idee hoor roep ook maar wat...
Die tijd is raar... er moet iets aanslaan/uitslaan rond die tijd lijkt t.
Gebeurd er buiten iets rond die tijd?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Nee maar hij kan ze wel horen denk ik, vooral omdat het tegen 10 uur begint en het kan natuurlijk zo zijn dat ze niet iedere avond lawaai maken bv nou ja het is gewoon moeilijk wat het kan zijn, ik hoop dat je de oorzaak kan vindenCaro. schreef:Ja die komen hier wel voor, vleermuizen zeker, maar het vreemde gedrag begint in huisbilly schreef:Nachtdieren, vleermuizen of uilen ik roep maar wat en heb geen idee of ze voorkomen waar je woonten daar heb ik ze geloof ik niet
![]()
Ik weet het gewoon echt nietTot nu toe is hij vrij rustig, tot 45 minuten geleden sliep hij en toen hij wakker werd wilde hij op
een normale manier de tuin in. Daar ging hij in het gras liggen en kwam na 20 minuten weer binnen.
Toen begon hij weer een beetje vreemd te doen en nu wil hij steeds weer naar buiten, maar mag dus niet meer, omdat ik hem dan heel
moeilijk nog binnenkrijg.
Hopelijk op een rustig nachtje nu... hij heeft vanaf vanmiddag 3 x 4 druppels rescue gekregen, maar het wisselt dus van avond tot avond
het gedrag, van niet, tot een beetje tot heel erg, dus er is nog weinig van te zeggen.
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
m
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Beroerd
Het ging vrij goed gisteravond, alhoewel hij vanaf ongeveer 22.15 toch weer wat vreemd was.
Toen we eenmaal op bed lagen begon hij weer met piepen. Even streng gedaan 'Nee, klaar! op je plek', maar dat hielp niets.
Eruit gegaan, hem op zijn plekje gelegd, even rustig tegen hem gepraat, lekker holletje van zijn plekje gemaakt...nopes.
Om 1.45 uur ben ik eruit gegaan en op de bank gaan slapen.
Wat een gedoe zeg, ik snap er helemaal geen bal van.
Nou goed, we gaan maar weer doen alsof hij een puppy is, al betwijfel ik dus zeer of het alleen een vorm van verlatingsangst is, omdat
hij het al krijgt als we nog gewoon beneden zijn. Maar toch wordt hij rustig zodra Pieter of ik beneden op de bank gaan slapen.
Het ging vrij goed gisteravond, alhoewel hij vanaf ongeveer 22.15 toch weer wat vreemd was.
Toen we eenmaal op bed lagen begon hij weer met piepen. Even streng gedaan 'Nee, klaar! op je plek', maar dat hielp niets.
Eruit gegaan, hem op zijn plekje gelegd, even rustig tegen hem gepraat, lekker holletje van zijn plekje gemaakt...nopes.
Nou goed, we gaan maar weer doen alsof hij een puppy is, al betwijfel ik dus zeer of het alleen een vorm van verlatingsangst is, omdat
hij het al krijgt als we nog gewoon beneden zijn. Maar toch wordt hij rustig zodra Pieter of ik beneden op de bank gaan slapen.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, het moet zoiets zijn en dat is dan blijkbaar door de narcose heel erg versterkt ineens (of het 'ongewone' daaromheen: 5 dagen met kap op, gek oog met hechtingen).Heavy schreef:Het zou wel kunnen dat het verlatingsangst is denk ik. Het is niet alleen de angst om verlaten te worden altijd en overal . Sommige honden kunnen niet alleen thuis zijn , sommige kunnen wel met andere hond alleen thuis zijn, Jip is bijvoorbeeld onrustig als ik weg ben en dan maakt het niet uit dat er nog een hond thuis is of dat er nog andere mensen thuis zijn.Caro. schreef:Beroerd![]()
En dus denk ik dat verlatingsangst ook alleen 's nachts kan voorkomen. Misschien is de nacht te lang voor hem . En zijn gedrag vooraf zou een soort van paniek / angst aanval kunnen zijn omdat hij weet dat de lange eenzame nacht eraan komt ?
Ik heb nog even gekeken op een ander forum daar waren ook een aantal hondjes die dement werden en die begonnen ook om 21.30 met onrustig worden . Dat kan dus ook nog![]()
Ik hoop dat hem even ondersteunen met Rescue en bij hem slapen hem weer wat vertrouwen geeft en dat het snel weer beter gaat
Hij was bloedheet vannacht, enorm hijgen, compleet over zijn toeren gewoon
Ik kan echt niks verder ontdekken wat ermee samenhangt en ik let echt al 2 weken haarscherp op ieder geluidje en dingetje of iets hem triggert, maar het
moet gewoon het donker / de nacht zijn en de angst om dan alleen te zijn. Overdag is het blijkbaar prima, maar de nacht niet.
Opeens, na 9 jaar
We gaan door met de rescue en om en om beneden slapen voor een week ofzo en dan zien of hij 's avonds kalmer wordt en of dat dus inderdaad
samenhangt met het alleen zijn in de nacht. En dan maar zien of hij langzaam weer genoeg vertrouwen krijgt om alleen te blijven.
Lief van je dat je het nog nagezocht hebt op een ander forum
voor de nacht, maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedacht me ineens dat Zylkene wel een heel goed idee zou kunnen zijn. Beter dan Rescue (mijn ervaring is dat je daar wel erg veel van moet geven wil het enig effect hebben). Bovendien werkt Zylkene als voedingssupplement en voor heel veel dingen die het zouden kunnen zijn.
Ik heb het bij Doña gebruikt voor een vakantie met vriendinnen met honden omdat ze heel slecht tegen veranderingen kan en ik merkte heel veel verschil.
Ik bestelde het bij DAP Horst dacht ik. Even googlen voor de voordeligste prijs loont de moeite.
Ik heb het bij Doña gebruikt voor een vakantie met vriendinnen met honden omdat ze heel slecht tegen veranderingen kan en ik merkte heel veel verschil.
Ik bestelde het bij DAP Horst dacht ik. Even googlen voor de voordeligste prijs loont de moeite.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je, ik ga gelijk op zoeksirene schreef:Ik bedacht me ineens dat Zylkene wel een heel goed idee zou kunnen zijn. Beter dan Rescue (mijn ervaring is dat je daar wel erg veel van moet geven wil het enig effect hebben). Bovendien werkt Zylkene als voedingssupplement en voor heel veel dingen die het zouden kunnen zijn.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Voorzichtige dosering beginnen Sonja? Hij zou naar zijn gewicht de capsules van 450 mg moeten hebben, maar ze zijn
er ook in 225 mg, te lage dosering dus, maar ik heb geen idee hoe dat spul uitwerkt en of jij de volle dosering hebt gegeven?
er ook in 225 mg, te lage dosering dus, maar ik heb geen idee hoe dat spul uitwerkt en of jij de volle dosering hebt gegeven?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de volle dosering gegeven op aanraden van vriendin/GT. Don weegt 18kg en kreeg ook de 450 mg.Caro. schreef:Voorzichtige dosering beginnen Sonja? Hij zou naar zijn gewicht de capsules van 450 mg moeten hebben, maar ze zijn
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
sirene schreef:Ik heb de volle dosering gegeven op aanraden van vriendin/GT. Don weegt 18kg en kreeg ook de 450 mg.Caro. schreef:Voorzichtige dosering beginnen Sonja? Hij zou naar zijn gewicht de capsules van 450 mg moeten hebben, maar ze zijn
Ok dank je, ik ga het bestellen
Meteen maar om de verzendkosten te omzeilen zo'n hertengewei/bot van Farmfood besteld... ben benieuwd wat hij daarvan vindt
Voorlopig is hij bekaf en dus echt totaal geen problemen verder overdag. Gewoon een onafhankelijke Puchu zoals hij altijd geweest is,
hij gaat gewoon zijn eigen gang en niets te bemerken van overmatige aanhankelijkheid of wat dan ook.
Heel maf dit.
-
Easy_Rider
- Zeer actief
,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat hier ongeveer nog hetzelfde. Eergisteren kreeg ik de Zylkene binnen, dus dat krijgt hij nu sinds 2 dagen tijdens het
avondeten.
Hij is die 2 avonden wel rustiger geweest, maar het is 'uitgestelde' rust, want nu begint het rond 22.30 uur.
Gisteravond leek het echter toch wel goed te gaan en omdat Pieter vandaag jarig is, probeerden we toch samen boven
te slapen, maar meteen begint Puchu te janken en te piepen.
Nog weer even streng geweest, maar niks helpt gewoon, behalve beneden gaan slapen, dan wordt hij dus wel rustig.
Maar goed, het zijn pas 2 dagen dat hij het krijgt, maar inmiddels slapen we 6 dagen beneden en ik moet zeggen dat
ik het wel zat ben.
We proberen wel dingen; gisteravond het licht op de overloop boven aan gelaten zodat Puchu misschien niet het idee had
dat we echt naar bed gingen (want als ik gewoon boven ben, is er niets aan de hand), maar helaas, daar trapte hij niet in
Ik zit nu te denken om een mand te kopen voor hem, zo'n fluffy waardeloze mand met die zachte randen. Kan je niet uitwassen en na
2 maanden wegflikkeren, maar het is wel het soort mand wat hij zou waarderen. Hij heeft nu een kussen, ligt daar echter bijna nooit op,
maar altijd op de bank (ook met lekkere kleden erop).
De bench daar geloof ik eigenlijk niet zo in dat hij daar daadwerkelijk ingaat, ik denk dat hij dat echt verrot.
We kijken het nog maar aan met de Zylkene en het beneden slapen, maar voorlopig is een uurtje tijdwinst het enige wat het opgeleverd
heeft. Anders ga ik toch nog maar naar de dierenarts of overleggen met de assistente die ook gedragstherapeute is.
Het lijkt erop dat hij overdag ook wat problemen gaat krijgen met alleen zijn, maar dat weet ik niet zeker: van de week bespeurde ik
wat gehijg toen ik thuis kwam, maar ook niet extreem.
avondeten.
Hij is die 2 avonden wel rustiger geweest, maar het is 'uitgestelde' rust, want nu begint het rond 22.30 uur.
Gisteravond leek het echter toch wel goed te gaan en omdat Pieter vandaag jarig is, probeerden we toch samen boven
te slapen, maar meteen begint Puchu te janken en te piepen.
Nog weer even streng geweest, maar niks helpt gewoon, behalve beneden gaan slapen, dan wordt hij dus wel rustig.
Maar goed, het zijn pas 2 dagen dat hij het krijgt, maar inmiddels slapen we 6 dagen beneden en ik moet zeggen dat
ik het wel zat ben.
We proberen wel dingen; gisteravond het licht op de overloop boven aan gelaten zodat Puchu misschien niet het idee had
dat we echt naar bed gingen (want als ik gewoon boven ben, is er niets aan de hand), maar helaas, daar trapte hij niet in
Ik zit nu te denken om een mand te kopen voor hem, zo'n fluffy waardeloze mand met die zachte randen. Kan je niet uitwassen en na
2 maanden wegflikkeren, maar het is wel het soort mand wat hij zou waarderen. Hij heeft nu een kussen, ligt daar echter bijna nooit op,
maar altijd op de bank (ook met lekkere kleden erop).
De bench daar geloof ik eigenlijk niet zo in dat hij daar daadwerkelijk ingaat, ik denk dat hij dat echt verrot.
We kijken het nog maar aan met de Zylkene en het beneden slapen, maar voorlopig is een uurtje tijdwinst het enige wat het opgeleverd
heeft. Anders ga ik toch nog maar naar de dierenarts of overleggen met de assistente die ook gedragstherapeute is.
Het lijkt erop dat hij overdag ook wat problemen gaat krijgen met alleen zijn, maar dat weet ik niet zeker: van de week bespeurde ik
wat gehijg toen ik thuis kwam, maar ook niet extreem.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zylkene begint pas na minstens een week te werken.
Maar je zegt dat je al 6 dgn beneden slaapt. Dat is toch niet zo? Jullie zijn eerst boven gaan slapen en dan weer naar beneden gekomen. Als het toch (mede) een gedragsding is, is dat juist niet handig want hij weet dan dat hij zijn zin krijgt. Als ik maar goed zeur komen ze beneden slapen. Ik zou nu juist met die Zylkene gewoon even standaard beneden slapen. Geef hem vertrouwen dat er echt iemand beneden slaapt. Als het dan een paar dagen goed gaat zou ik gaan proberen om weer boven te slapen.
Maar je zegt dat je al 6 dgn beneden slaapt. Dat is toch niet zo? Jullie zijn eerst boven gaan slapen en dan weer naar beneden gekomen. Als het toch (mede) een gedragsding is, is dat juist niet handig want hij weet dan dat hij zijn zin krijgt. Als ik maar goed zeur komen ze beneden slapen. Ik zou nu juist met die Zylkene gewoon even standaard beneden slapen. Geef hem vertrouwen dat er echt iemand beneden slaapt. Als het dan een paar dagen goed gaat zou ik gaan proberen om weer boven te slapen.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanaf zaterdag, maar zaterdag dus naar beneden gegaan omdat hij zo enorm bleef piepen.sirene schreef:Zylkene begint pas na minstens een week te werken.
De andere avonden piepte hij al voordat we naar bed gingen, dus sowieso wordt er gereageerd op het gepiep. Dat is nog extra de pest dus, dat hij niet
begint als we gaan slapen, maar daarvoor al, rond 21.30 uur.
Behalve dus gisteravond, toen was hij stil en toen hebben we het nog een keer geprobeerd met de 'list' het licht boven aan te laten in de hoop
dat hij dat associeerde met dat we nog op zijn, maar dat werkte niet.
Hij is gewoon de weg kwijt en wat ik ook vreemd vond, is dat hij gister ineens gegrepen werd door zijn vriendinnetje in de polder. Die twee
spelen altijd leuk en gister viel ze hem ineens aan. Dan begin ik toch weer te twijfelen of er lichamelijk iets niet in orde is met hem.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple sliep bij ons altijd in het kantoortje.
Ze is daar een paar keer bang geworden van de wind. Waarschijnlijk ook mede door een klapperende deur. Op een gegeven moment wilde ze daar 's nachts niet meer slapen. Ook piepen etc. Overdag was verder wel oké.
Uiteindelijk zijn we overstag gegaan en is ze bij ons onder het bed komen liggen. Sindsdien geen problemen meer. Tenzij er dus weer een deur staat te klapperen, dan wil ze ook op het bed. (dat mag dan weer echt niet)
Het klinkt een beetje hetzelfde. Heb je echt geen mogelijkheid om hem mee naar boven te nemen?
Ze is daar een paar keer bang geworden van de wind. Waarschijnlijk ook mede door een klapperende deur. Op een gegeven moment wilde ze daar 's nachts niet meer slapen. Ook piepen etc. Overdag was verder wel oké.
Uiteindelijk zijn we overstag gegaan en is ze bij ons onder het bed komen liggen. Sindsdien geen problemen meer. Tenzij er dus weer een deur staat te klapperen, dan wil ze ook op het bed. (dat mag dan weer echt niet)
Het klinkt een beetje hetzelfde. Heb je echt geen mogelijkheid om hem mee naar boven te nemen?
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
De trap is echt gevaarlijk; we hebben een oud huis en een trap die vergelijkbaar is met een zoldertrap die enorm steil is en smalle treden heeft.Apple schreef:Apple sliep bij ons altijd in het kantoortje.
Je moet 'm ook achterstevoren aflopen en jezelf dan nog goed vasthouden aan de trapleuning.

Als je in je uppie de trap opgaat, dan heb je al de hele breedte te pakken, dus een hond kan daar niet naast lopen, alleen achter of voor.
Het is gewoon levensgevaarlijk.
Dan kan ik het hem leren aan een tuigje, maar ga maar staan kutten op zo'n trap, want dat is ook niet 1,2,3 aangeleerd.
Bovendien is boven het leefterrein van onze kat. Die twee doen elkaar niks, maar ze zijn ook geen vriendjes.
Aangezien de kat al niet lekker op schoot kan komen beneden in de woonkamer, slaapt die dus 's nachts op ons bed en die gaat dan
weer verjaagd worden door Puchu (of neemt gewoon de benen/poten als hij Puchu al ziet).
Het beestje is ruim 17 jaar, dat vind ik ook weer sneu.
Dus al met al zou dat echt als laatste middel zijn als niets anders helpt.
We geven het maar de tijd, die Zylkene werkt ook niet snel wat Sonja zegt, dus we gaan voorlopig verder met beneden slapen en
hopen dat het dan toch beter zal gaan.
Zo niet, dan ga ik naar de dierenarts met hem en lichamelijk nog eens helemaal goed na laten kijken en anders de GT inschakelen.
-
Easy_Rider
- Zeer actief
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat soort kalmerende medicijnen bestaan wel, maar hebben allemaal flinke bijwerkingen (sufheid, duizelig). Is denk ik hetzelfde watEasy_Rider schreef:Ik weet niet of er voor honden ook slaapmiddelen bestaan?
Misschien dat zoiets wel zou kunnen helpen totdat hij weer vertrouwen heeft en zelf durft te gaan slapen.
Of kun je misschien de radio en een lichtje voor hem aanlaten?
Ik geef mijn hond nu sinds 10 dagen Zylkene met Stramonium D30.
En hij is niet meer zo angstig als daarvoor.
Heel veel succes.
tegen vuurwerkangst wordt gegeven en dat is ook twijfelachtige zooi, waar honden vaak nog net zo bang zijn, maar zich alleen niet meer
kunnen uitten omdat ze staan te tollen op hun benen.
Dus daar wil ik niet aan beginnen.
Licht aan dat doe ik al, radio aan had geen enkel effect (licht aan overigens ook niet, maar blijf ik wel doen).
We wachten gewoon af. Hij is wel al 2 avonden nu gedurende de avond stil en gister dus beneden gaan slapen en niet weer geprobeerd
om boven te slapen. Dus nu konden we het piepen wel voor zijn, omdat hij niet al vanaf 21.30 uur aan het piepen was.
Dat doen we een tijdje en dan bekijken we hoe het verder gaat. Ik kan wel duidelijk nog aan zijn koppie zien dat hij het nog niet naar
zijn zin heeft 's avonds bij schermer (maar hij is nu wel stil), dus eerst moet die uitdrukking op zijn koppie weg en dat is dus heel
duidelijk waar te nemen.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Al genoemd in dit topic maar zal het nog eens aandragen....rij even naar een goede dierenwinkel en schaf een thundershirt aan. Juist bij innerlijke onrust echt de moeite van het proberen waard.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je, ik hou het zeker in mijn achterhoofd*Esther schreef:Al genoemd in dit topic maar zal het nog eens aandragen....rij even naar een goede dierenwinkel en schaf een thundershirt aan. Juist bij innerlijke onrust echt de moeite van het proberen waard.
- moon-C
- Zeer actief
Hallo Caro
Ik heb mail contact gehad met www.cbdoggy.nl over cbd olie.
Je krijgt goede adviezen over de olie en denken mee over andere oplossingen.
Ik heb een angstig hondje en hoewel het stukken beter gaat zou ik graag
zien dat ze iets meer van het leven kan genieten ( ik ga nog bestellen dus kan nog geen
resultaten melden )
Ik heb mail contact gehad met www.cbdoggy.nl over cbd olie.
zien dat ze iets meer van het leven kan genieten ( ik ga nog bestellen dus kan nog geen
resultaten melden )

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
moon-C schreef:Hallo Caro
Ik heb mail contact gehad met http://www.cbdoggy.nl over cbd olie.
resultaten melden )
Ik ben benieuwd of het helpt, laat je het me weten?
Ik geef nu dus sinds 5 dagen Zylkene op aanraden van Sonja en dat lijkt nu toch echt te gaan helpen: al 2 dagen rustig 's avonds
Gisteravond nauwelijks meer een 'vreemde blik' ook, hij ging gewoon lekker op zijn plekje liggen.
Dus ik heb nu wel goede hoop dat het de goede kant opgaat.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
O, dat klinkt alvast voorzichtig positief! 
- moon-C
- Zeer actief
Ik heb net een bestelling geplaatst, dus ben zeer benieuwd en zal zeker hier melden of het helpt!

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je welmoon-C schreef:Ik heb net een bestelling geplaatst, dus ben zeer benieuwd en zal zeker hier melden of het helpt!
Met Puchu gaat het steeds beter
weer vrolijk terug. Verder is hij sinds een paar avonden niet meer pieperig
Dus mocht de olie bij jouw hond niet helpen, dan is misschien Zylkene ook wel iets wat kan helpen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat goed zeg
Echt super fijn! Ik hoop dat het doorzet.
Nog een paar dagen beneden slapen en dan weer naar boven proberen?
Die Zylkene kun je best een tijd geven. Ik weet niet meer hoe lang ik het Don heb gegeven maar dat was zeker twee maanden. Dat was ik eerst niet van plan maar bij mijn proefperiode werkte het zo goed dat ik het door heb gegeven t/m onze vakantie.
Ik heb iig twee van die busjes opgemaakt. Ik zou iig de Zylkene gewoon opmaken. Mss aan het eind van het busje de dosering verlagen? (capsule openmaken en over twee dagen verdelen ofzo)
Die Zylkene kun je best een tijd geven. Ik weet niet meer hoe lang ik het Don heb gegeven maar dat was zeker twee maanden. Dat was ik eerst niet van plan maar bij mijn proefperiode werkte het zo goed dat ik het door heb gegeven t/m onze vakantie.
Ik heb iig twee van die busjes opgemaakt. Ik zou iig de Zylkene gewoon opmaken. Mss aan het eind van het busje de dosering verlagen? (capsule openmaken en over twee dagen verdelen ofzo)
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat was ik ook van plan om gewoon het potje op te maken, want er is toch iets (wat dan ook) gebeurt waardoor hij de weg een beetjesirene schreef:Wat goed zegEcht super fijn! Ik hoop dat het doorzet.
kwijtgeraakt is. Hij is ook nog niet helemaal zichzelf, maar wel weer voor 90%.
We slapen nog even beneden, met deze warmte is dat toch geen straf
te slapen, mits de verbetering verder doorzet.
Nu merk ik eigenlijk ook dat hij toch ook overdag iets van slag was; gister zag ik hem ineens weer rennen en gek doen en bedacht me ineens
dat ik dat toch eventjes al niet meer gezien had.
Aan het eind inderdaad de dosis halveren, dat had ik ook al gelezen dat dit kan
-
Easy_Rider
- Zeer actief
Goed nieuws dus. Mooi!!
- moon-C
- Zeer actief
Wat fijn dat het beter gaat!Caro. schreef:Dank je welmoon-C schreef:Ik heb net een bestelling geplaatst, dus ben zeer benieuwd en zal zeker hier melden of het helpt!en ik hoop voor je hond dat het helpt, zo bang zijn is zo zielig
![]()
Met Puchu gaat het steeds beterHij wordt langzaam weer zijn oude zelf, gaat nu gewoon 's avonds de tuin normaal in en komt
weer vrolijk terug. Verder is hij sinds een paar avonden niet meer pieperig![]()
Dus mocht de olie bij jouw hond niet helpen, dan is misschien Zylkene ook wel iets wat kan helpen.
Over de Zylkene had ik ook al gelezen en houd ik zeker in gedachten.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, te vroeg gejuicht
Gisteravond begon hij weer als een zombie in de tuin te staan, reageerde nergens op en 'vluchtte' na een paar
minuten weer de coniferen in.
Wel typisch... op geroep reageerde hij niet, maar toen ik de penskluiven pot opendeed, kwam hij ineens aangerend.
Dus ik dacht toen 'en nu neem je me in de maling'
en ging even later naar boven, tanden poetsen en heel die zooi, maar toen ik weer
beneden kwam was hij dus wel weer helemaal over de zeik en dat was geen toneelspel. Hijgen als een gek, helemaal klam en hyper.
Daarvoor is hij zowat de hele dag in en uit de tuin geweest en niks aan de hand, behalve dus als het 's avonds laat begint te worden.
minuten weer de coniferen in.
Wel typisch... op geroep reageerde hij niet, maar toen ik de penskluiven pot opendeed, kwam hij ineens aangerend.
Dus ik dacht toen 'en nu neem je me in de maling'
beneden kwam was hij dus wel weer helemaal over de zeik en dat was geen toneelspel. Hijgen als een gek, helemaal klam en hyper.
Daarvoor is hij zowat de hele dag in en uit de tuin geweest en niks aan de hand, behalve dus als het 's avonds laat begint te worden.