Maar wat een heerlijk filmpje weer van Roosje (en andere hond), ik word alleen maar verliefder.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy of toch volwassen hond
Moderator: moderatorteam
-
charley
Re: Puppy of toch volwassen hond
Niet achter het behang plakken hoor, breng haar dan maar bij mij
.
Maar wat een heerlijk filmpje weer van Roosje (en andere hond), ik word alleen maar verliefder.
-
Sterre
Je noemt het filmpje reller girls. Maar volgend mij is er maar 1 reller girl en een engel. Wat is Katniss lief zeg. Schattig filmpje.Brigitte schreef:Ik ben sinds Roosje er al helemaal verslaafd aan, al kan ik haar soms wel achter het behang plakken![]()
https://www.youtube.com/watch?v=zLx3_DR6vDU
-
Doke
- Actief
- Aantal honden: 2
Hallo,
hier ook sinds 1,5 jaar een keesje.
Bij de vorige eigenaresse was hij 'te druk'. Ik heb hem op 6 mnd overgenomen van haar. (hij stond op marktplaats)
Ik wou een hond(je) met genoeg energie voor lange wandelingen... ja dat heeft hij wel
Leuk om mee te trainen, want hij is heel erg slim... misschien wel wat te slim voor zijn eigen bestwil :-p
En volgens mij werd het woord smeerkees door hem uitgevonden

hier ook sinds 1,5 jaar een keesje.
Bij de vorige eigenaresse was hij 'te druk'. Ik heb hem op 6 mnd overgenomen van haar. (hij stond op marktplaats)
Ik wou een hond(je) met genoeg energie voor lange wandelingen... ja dat heeft hij wel
Leuk om mee te trainen, want hij is heel erg slim... misschien wel wat te slim voor zijn eigen bestwil :-p
En volgens mij werd het woord smeerkees door hem uitgevonden

-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Hoor ik iemand smeerkees zeggen?

-
Doke
- Actief
-
charley
Wat een heerlijke foto's
.
Met Marktplaats ben ik wat huiverig, ik heb er wel gekeken maar de "meeste" Middenslag Keesjes die worden aangeboden worden/zijn alleen maar geent, chipt en krijgen een paspoort met gezondheidsverklaring mee, geen stamboom (staat er niet bij).
Met Marktplaats ben ik wat huiverig, ik heb er wel gekeken maar de "meeste" Middenslag Keesjes die worden aangeboden worden/zijn alleen maar geent, chipt en krijgen een paspoort met gezondheidsverklaring mee, geen stamboom (staat er niet bij).
-
Doke
- Actief
ik had de vorige eigenaresse ook wel verder opgezocht via internet zodat ik zeker niet bij een broodfokker terecht kwam 

-
charley
Naar lang nadenken, rasvereniging en fokkers te hebben gesproken heb ik besloten om niet voor een Keeshond of Sheltie te gaan.
Qua karakter klopt het wel met wat ik zoek, alleen zoek ik toch een hond die meer op zijn eigen is (onafhankelijker) en minder beweging nodig heeft. Ik hoorde gisteren dat de Kees toch meer beweging nodig heeft dan ik hem/haar ooit zou kunnen geven.
Qua karakter klopt het wel met wat ik zoek, alleen zoek ik toch een hond die meer op zijn eigen is (onafhankelijker) en minder beweging nodig heeft. Ik hoorde gisteren dat de Kees toch meer beweging nodig heeft dan ik hem/haar ooit zou kunnen geven.
-
Doke
- Actief
Chouffeke heeft idd wel redelijk wat beweging, maar ook mentale uitdaging nodig.
Anders wordt die vervelend wat zich uit in sneller blaffen en 'leuke' activiteitjes uitvinden, die ik meestal niet zo leuk vind
Anders wordt die vervelend wat zich uit in sneller blaffen en 'leuke' activiteitjes uitvinden, die ik meestal niet zo leuk vind

-
charley
Ik vind het wel heel jammer want Keeshonden zijn erg leuk, zeker nu ik ze in het echt heb gezien.
De zoektocht gaat verder en ik heb wel goede tips gekregen qua ras dat beter bij mijn past (beweging, waaks), hier ben ik nu naar aan het informeren, inlezen, fokkers bellen.
De zoektocht gaat verder en ik heb wel goede tips gekregen qua ras dat beter bij mijn past (beweging, waaks), hier ben ik nu naar aan het informeren, inlezen, fokkers bellen.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Hmmm,
Wat is er voor jou dan niet geschikt aan een Keesje?
En welk ras is je nu aanbevolen dan?
En door wie, met welke argumenten?
Ik zag in wat jij tot nu toe vertelde weinig reden waarom een Kees niet geschikt zou zijn?
Wat is er voor jou dan niet geschikt aan een Keesje?
En welk ras is je nu aanbevolen dan?
En door wie, met welke argumenten?
Ik zag in wat jij tot nu toe vertelde weinig reden waarom een Kees niet geschikt zou zijn?

-
mirriejj
- Zeer actief
Ook ik vind een keesje goed bij je passen hoor
Semmie heeft hier dagelijks een wandeling van een uur en wat rondjes om huis en daar heeft hij genoeg aan. Bij mijn vader lopen ze alleen op het erf en die kunnen dat goed hebben.
Welke rassen zijn je nu aangeraden?
Welke rassen zijn je nu aangeraden?
-
charley
het bewegen, ik kan de Kees toch niet de beweging bieden die het nodig heeft (door handicap), en ik zoek toch meer een waakhond blijkt.Habibi schreef: Wat is er voor jou dan niet geschikt aan een Keesje?
De Chow Chow maar dan wel een puppy of een Konings Poedel.mirriejj schreef:Welke rassen zijn je nu aangeraden?
Ik heb inmiddels de Chow Chow rasvereniging gebeld mijn verhaal verteld met wat ik zoek en zij zijden dat de Chow een goede/ geschikte hond voor mij zou zijn. Ik ben me nu verder aan het oriënteren/ verdiepen in het ras en wil van de week een kennel bellen om daar ook info aan de vragen.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
De Chow zou ik persoonlijk niet doen, want ik ze maar een stel chagrijnige neuroten. Ondanks dat ze wel een beetje lijken op keentjes qua uiterlijke hebben ze een heel ander karakter.
Dan zou ik eerder voor de koningspoedel, deze honden hebben toch wat meer humor en volgens mij vinden met de baas bezig zijn ook leuker als de Chow.
Je kunt de kees ook hersenspelletjes aanbieden en als onder het waken aanslaan bij onraad wordt verstaan, volgens mij voldoet de kees daar ook wel aan
Dan zou ik eerder voor de koningspoedel, deze honden hebben toch wat meer humor en volgens mij vinden met de baas bezig zijn ook leuker als de Chow.
Je kunt de kees ook hersenspelletjes aanbieden en als onder het waken aanslaan bij onraad wordt verstaan, volgens mij voldoet de kees daar ook wel aan
-
mirriejj
- Zeer actief
Je wilt meer waakhond en dan kom je aan met een koningspoedel
Ik zou trouwens ook geen chowchow nemen, ik vind die ook niet in het plaatje passen. Daarbij heeft een poedel ook wel echt beweging nodig en hersenwerk, misschien nog wel meer dan een kees?
Ik vind persoonlijk niet dat een keer meer beweging nodig heeft dan andere rassen, gewoon thuis ook lekker oefeningen doen. En waaks zijn ze juist. Hier komt geen mens binnen zonder dat Semmie het laat weten.
Maar wat zoek je dan precies, als je het op een rijtje zet? Ook wat je zelf kunt bieden? Misschien kunnen we dan beter meedenken?
Ik vind persoonlijk niet dat een keer meer beweging nodig heeft dan andere rassen, gewoon thuis ook lekker oefeningen doen. En waaks zijn ze juist. Hier komt geen mens binnen zonder dat Semmie het laat weten.
Maar wat zoek je dan precies, als je het op een rijtje zet? Ook wat je zelf kunt bieden? Misschien kunnen we dan beter meedenken?
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Maar als je de koningspoedel voldoende beweging kunt geven, kun je het een Keesje mijns inziens ook. Ik denk dat een poedel zeker niet minder nodig heeft dan een Kees.
ChowChows zijn veel minder open honden dan Keesjes of poedels. Ik zie een Chow bijvoorbeeld eerder serieus happen dan de andere twee. Maar dat is niet terug te vinden in harde cijfers of zo, meer hoe ik de rassen ken.
Hoeveel beweging is jou verteld dat een Kees nodig heeft?
En hoe beperkend is jouw handicap (sorry, beetje botte vraag maar wel erg relevant)
Als je het redt om drie a vier keer per dag een blok om te doen (evt met scootmobiel) en iedere dag wat mentale uitdaging kan bieden of fysiek, dat laatste kan ook balletje gooien in de tuin zijn, vanaf je stoel, dan ben je al een heel eind.
Natuurlijk moet idealiter iedere hond dagelijks enorme stukken lopen.
Maar ik ken er ook zat die bijvoorbeeld nooit uitgelaten worden en alleen in de eigen kleine tuin komen.
En dat is inderdaad zeker niet ideaal.
Maar soms heb ik de indruk dat mensen het ideaalplaatje zien als het enige dat mag. Anders mag je geen hond.
Men slaat soms wat door.
Veel mensen die mij kennen vinden dat ik erg veel doe met Habibi.
Als ik dan echt eerlijk ga tellen hoeveel ik daadwerkelijk met haar doe, dan kom ik niet in de buurt van het ideaalplaatje. En ook niet in de buurt van wat ik hier op het hondenforum vaak zie.
En toch vinden mensen die mij kennen mij een goede hondenbaas.
Dus misschien lopen ideaalplaatjes, realistische plaatjes etc wel wat door elkaar bij sommige mensen.
Hoeveel beweging zou jij, realistisch gezien, je toekomstige hond kunnen geven?
Dus niet op een superdag, en ook niet op een slechte dag, maar op een normale dag? Zon beetje standaard zeg maar?
En hoeveel tijd zou je kunnen besteden aan mentale uitdaging? Dus zoekspelletje, commando's of trucjes leren etc? En dan ook weer op een normale dag?
ChowChows zijn veel minder open honden dan Keesjes of poedels. Ik zie een Chow bijvoorbeeld eerder serieus happen dan de andere twee. Maar dat is niet terug te vinden in harde cijfers of zo, meer hoe ik de rassen ken.
En hoe beperkend is jouw handicap (sorry, beetje botte vraag maar wel erg relevant)
Als je het redt om drie a vier keer per dag een blok om te doen (evt met scootmobiel) en iedere dag wat mentale uitdaging kan bieden of fysiek, dat laatste kan ook balletje gooien in de tuin zijn, vanaf je stoel, dan ben je al een heel eind.
Maar ik ken er ook zat die bijvoorbeeld nooit uitgelaten worden en alleen in de eigen kleine tuin komen.
Maar soms heb ik de indruk dat mensen het ideaalplaatje zien als het enige dat mag. Anders mag je geen hond.
Men slaat soms wat door.
Als ik dan echt eerlijk ga tellen hoeveel ik daadwerkelijk met haar doe, dan kom ik niet in de buurt van het ideaalplaatje. En ook niet in de buurt van wat ik hier op het hondenforum vaak zie.
Dus misschien lopen ideaalplaatjes, realistische plaatjes etc wel wat door elkaar bij sommige mensen.
Dus niet op een superdag, en ook niet op een slechte dag, maar op een normale dag? Zon beetje standaard zeg maar?
En hoeveel tijd zou je kunnen besteden aan mentale uitdaging? Dus zoekspelletje, commando's of trucjes leren etc? En dan ook weer op een normale dag?

-
mirriejj
- Zeer actief
Ik ben het helemaal met je eensHabibi schreef:Maar als je de koningspoedel voldoende beweging kunt geven, kun je het een Keesje mijns inziens ook. Ik denk dat een poedel zeker niet minder nodig heeft dan een Kees.
Men slaat soms wat door.
Ik ben bijvoorbeeld chronisch moe, er zijn dagen dat ik mijn bed niet uit kan komen en vaak is mijn energie ook beperkt. Er zijn dagen dat mijn honden dus even mogen plassen en poepen 3x per dag en dat is het . Toch heb ik een keeshond, een bordercollie en een straathond met bergen energie. 3 rassen waarvan je zou denken dat ze veel beweging nodig hebben, maar toch lukt het goed zo.
En ik voldoe ook niet aan het plaatje van veel HFers hier, maar moet dat dan? Mijn honden zijn evengoed gelukkig. We trainen wekelijks en dagelijks doe ik oefeningen in de tuin.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Ook ik ben het helemaal met je eensHabibi schreef:Maar als je de koningspoedel voldoende beweging kunt geven, kun je het een Keesje mijns inziens ook. Ik denk dat een poedel zeker niet minder nodig heeft dan een Kees.
Men slaat soms wat door.
-
charley
De Chow Chow en Konings Poedel werden mij aangeraden, heb ik niet zelf uitgezocht hoor.
Ik zoek een hond om mee te wandelen, eerst korte stukken (blokje om ivm mijn conditie) en daarna echt lange stukken. Daarnaast moet de hond het huis bewaakt en op mij passen.mirriejj schreef:Maar wat zoek je dan precies, als je het op een rijtje zet?
Ik kan de hond veel tijd, liefde en aandacht geven omdat ik parttime werk. Daarnaast kan ik in het begin 3x per dag een klein blokje om aanbieden wat steeds langere wandelingen gaan worden. Qua spelen kan in huis en in de tuin met een bal maar dit kan ik niet te lang.mirriejj schreef:Ook wat je zelf kunt bieden?
Door stress heb ik problemen met mijn zicht, ik mag dus geen stress hebben. Verder is mijn conditie ook erg slecht en kom ik zelden tot nooit buiten vandaar dat ik opzoek ben naar een hond om heerlijk ontspannen mee te gaan wandelen (ook dokters advies). wandelen is dus het belangrijkste voor mij.Habibi schreef:En hoe beperkend is jouw handicap (sorry, beetje botte vraag maar wel erg relevant)
In het begin 3x 10 a 15 minuten minimaal, in de toekomst hoop ik zeker 3x 30 a 45 minuten te wandelen, of langer.Habibi schreef:Hoeveel beweging zou jij, realistisch gezien, je toekomstige hond kunnen geven?
dit zal ik niet lang vol kunnen houden, commando's leren zou ik wel aan kunnen. Intensieve sporten en echt spelen zou ik niet kunnen met de hond.Habibi schreef:En hoeveel tijd zou je kunnen besteden aan mentale uitdaging?
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Ik zou een ouder herplaats hondje nemen die je niet veel hoeft te bieden en tevreden is met wat jij hem kunt bieden. Ik heb nu een ouder roemeens hondje in de opvang en die zou erg tevreden zijn denk ik met wat jij haar zou kunnen bieden.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Precies, daar zou ik ook naar op zoek gaan. Als je zo stressgevoelig bent, is een pup misschien ook niet zo'n goed ideemariabel schreef:Ik zou een ouder herplaats hondje nemen die je niet veel hoeft te bieden en tevreden is met wat jij hem kunt bieden. Ik heb nu een ouder roemeens hondje in de opvang en die zou erg tevreden zijn denk ik met wat jij haar zou kunnen bieden.
Er zijn genoeg wat oudere herplaatsers die om een fijn thuis staan te springen en helemaal niet veeleisend zijn wat betreft beweging en training. Van een ruim volwassen hond is het karakter ook goed in te schatten.
Waarom wil je graag een waakse hond? Realiseer je je dat dit ook kan betekenen dat de hond moeite kan hebben met bezoek of met vreemde mensen op straat die hem benaderen? Of bedoel je met een waakse hond een hond die alleen aanslaat als de bel gaat of als hij iets verdachts ziet/hoort vlak bij huis, maar verder wel vreemde mensen in de buurt accepteert?
Wat betreft mentale uitdaging bieden aan een hond kun je ook denken aan simpele hersenwerkjes (bijvoorbeeld wat brokjes verstoppen in een opgerolde theedoek, een doos met proppen papier en daar brokjes in verstoppen) die helemaal niet fysiek belastend voor jou zijn en ook niet veel energie kosten.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat heb je een hond te bieden qua beweging?
Realiseer je wel dat een waakhond ook vaak nadelen heeft (territoriaal, minder gesteld op vreemden etc)
De gemiddelde keffer blaft wel als de bel gaat of er een verdacht geluid is, dus als het je puur om het blaffen gaat maakt het niet uit wat voor ras je neemt.
Realiseer je wel dat een waakhond ook vaak nadelen heeft (territoriaal, minder gesteld op vreemden etc)
De gemiddelde keffer blaft wel als de bel gaat of er een verdacht geluid is, dus als het je puur om het blaffen gaat maakt het niet uit wat voor ras je neemt.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Ik zou het gewoon houden bij een wat ouder keeshondje, past prima in je plaatje.
- kipo
- Zeer actief
Als ik lees wat je beperkingen zijn, zou ik een 'echte waakhond' uit mijn hoofd zetten. Die moet je wél onder controle kunnen houden, anders is de kans groot dat hij meer bewaakt dan je lief is.
-
charley
In het begin 3x 10 a 15 minuten minimaal, in de toekomst hoop ik zeker 3x 30 a 45 minuten te wandelen, of langer.Apple schreef:Wat heb je een hond te bieden qua beweging?
Dit kan ik wel, denk te diep door.DeDiana schreef:Wat betreft mentale uitdaging bieden aan een hond kun je ook denken aan simpele hersenwerkjes (bijvoorbeeld wat brokjes verstoppen in een opgerolde theedoek, een doos met proppen papier en daar brokjes in verstoppen) die helemaal niet fysiek belastend voor jou zijn en ook niet veel energie kosten.
Zodat ik me wat veiliger en zekerder voel.DeDiana schreef:Waarom wil je graag een waakse hond?
Dit zeker maar hij mag van mij best wel wat gereserveerd zijn naar vreemde mensen.DeDiana schreef:Of bedoel je met een waakse hond een hond die alleen aanslaat als de bel gaat of als hij iets verdachts ziet/hoort vlak bij huis, maar verder wel vreemde mensen in de buurt accepteert?
Mijn zicht staat nu gelukkig op +- 75%.kipo schreef:Als ik lees wat je beperkingen zijn, zou ik een 'echte waakhond' uit mijn hoofd zetten. Die moet je wél onder controle kunnen houden, anders is de kans groot dat hij meer bewaakt dan je lief is.
- dagmar88
- Zeer actief
charley schreef:Zodat ik me wat veiliger en zekerder voel.DeDiana schreef:Waarom wil je graag een waakse hond?
Zo werkt dat niet. Die gaan op jouw spanning en onzekerheid reageren.
Heb je straks een hond waar je met geen fatsoen mee over straat kunt.
Daarbij blinken waakrassen vaak ook niet uit in sociaal gedrag naar andere honden.
Kun je veel beter een stabiele, laconiekere hond hebben.
Chows zijn wrakken en asootjes.
- kipo
- Zeer actief
Je zicht heeft er weinig mee van doen. Je moet mentaal stevig genoeg in je schoenen staan om de hond duidelijkheid te bieden.charley schreef:Mijn zicht staat nu gelukkig op +- 75%.
Wat Dagmar ook zegt.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou dat, of een herplaatser met overgewicht, ook die zie je regelmatig. Dan kan je samen conditie opbouwen en steeds langere wandelingen maken.mariabel schreef:Ik zou een ouder herplaats hondje nemen die je niet veel hoeft te bieden en tevreden is met wat jij hem kunt bieden. Ik heb nu een ouder roemeens hondje in de opvang en die zou erg tevreden zijn denk ik met wat jij haar zou kunnen bieden.
Ik ben in afwachting van de hond in mijn onderschrift, een hond van pas vier jaar oud die in de twee jaar in het asiel veel te zwaar is geworden. Met deze hond zal ik het wandelen rustig op moeten bouwen. Ik hoop dat ik hem in een paar maanden weer fit, blij en met een gezonder gewicht heb en dat er dan een leuke baas voor hem komt.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
In hoeverre is het reëel dat je je conditie gaat opbouwen als de hond er is? Kan je daar niet zelf al eerder mee beginnen? Ik vind 3x 10 minuten wel erg weinig.
En inderdaad zoals men zegt, een waakse hond bij een onzeker type werkt vaak niet zo goed.
En inderdaad zoals men zegt, een waakse hond bij een onzeker type werkt vaak niet zo goed.
-
charley
Bedankt voor de tip.dagmar88 schreef:Kun je veel beter een stabiele, laconiekere hond hebben.
Ik ben mentaal heel sterk, dit zegt iedereen die mij kent en mijn artsen ook.kipo schreef:Je moet mentaal stevig genoeg in je schoenen staan om de hond duidelijkheid te bieden.
Dat is 100% zeker.Apple schreef:In hoeverre is het reëel dat je je conditie gaat opbouwen als de hond er is?
Hier ben ik al rustig mee begonnen.Apple schreef:Kan je daar niet zelf al eerder mee beginnen?
Overdags heb ik hier gelukkig geen last van, dit probleem heb ik 's nachts dan word ik wat onzeker en voel ik me niet 100% veilig omdat ik alleen ben.Apple schreef:En inderdaad zoals men zegt, een waakse hond bij een onzeker type werkt vaak niet zo goed.
Ik wil jullie bedanken voor de goede hulp en tips en ik neem alles mee in mijn zoektocht. Ik ga van de week info vragen bij een asiel in de buurt en met hun overleggen en vragen welke hond er het beste bij mij zou passen.