Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Izzie is (voor het eerst!!!) een weekje uit logeren. Morgen lekker een weekje weg maar ik vond het maar moeilijk. Het beest achterlaten. En nu zit ik voor het eerst in 1,5 jaar in een hondloos huis.
Oh dat zou ik ook naar vinden hoor als mijn honden ineens weg zijn.
Je bent eraan gewend. Af en toe een blafje hier of een speeltje daar of een scheet. HAHA
Ze zit er hartstikke goed hoor, ik had me geen beter oppas adres kunnen wensen maar ze hoort hier. Niemand snapt haar zoals ik haar snap... En toch weet ik bijna zeker dat zij de tijd van haar leven heeft met de huis Sheltie, 2 katten en meer knuffels en koekjes dan ooit tevoren.
dagmar88 schreef: Man, ik heb tijdens mijn enige charlie loze week (verhuizing) jankend met vreemde staffords staan knuffelen op straat
Tijdens een vakantie in Schotland zonder Skye zijn we naar een working sheapfarm geweest en daar hadden ze border collie puppy's... ik was serieus in staat om er 1 in mijn jas mee te jatten. Achteraf gezien zo veel spijt van gehad dat we Skye niet mee hadden genomen, maar met 4 volwassenen en bagage in een auto paste het gewoon niet... de volgende keer gaan we met 2 auto's
Izzie_Anneke schreef:Ze zit er hartstikke goed hoor, ik had me geen beter oppas adres kunnen wensen maar ze hoort hier. Niemand snapt haar zoals ik haar snap... En toch weet ik bijna zeker dat zij de tijd van haar leven heeft met de huis Sheltie, 2 katten en meer knuffels en koekjes dan ooit tevoren.
De bitch
Ik denk ook altijd dat ik de enige ben die Skye echt snapt. Ik zie bij wijze van spreken aan een trilling van zijn neus wat hij nodig heeft Hij heeft het altijd wel naar zijn zin als hij ergens anders is. Maar toch. Na de vakantie geniet je zo mogelijk nog meer van je lieverd.
Heavy schreef:Oh vreselijk ik doe het nooit meer . En dan op vakantie allemaal honden zien en denken : oh de honden hadden het hier ook fijn gevonden
Dat is erg hè... ik loop dat ook echt met mijn ziel onder mij arm en zie ook echt het nut niet in van wandelen tijdens zo een hondloze vakantie.
Shibby schreef:En de tijd vliegt voorbij, voor je het weet kan je Izzy weer in je armen sluiten
Niks d'r van! Die blijft gewoon bij mij. Maar ze zal Izzie wel weer in d'r armen kunnen sluiten dan
Ik snap hoe je je voelt Anneke, ik heb Izzy eens 1 weekje uit logeren gestuurd en het was inderdaad geen ene zak aan. Geen geknuffel, geen stomme smoelen meer om me heen...maar een week vliégt voorbij
Oh ik vind het stiekem best heel lekker als ik op vakantie ga zonder honden.
Maar ja Gimmick heeft dan ook een flinke gebruiksaanwijzing en dan is het best eens fijn om geen hond te hebben.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Jup, medeweekdier hier en dan ga ik nog niet eens op vakantie.
Als Kim de leerlingtrimster Rasta meeneemt voor een beautybehandeling van een paar uurtjes dan vind ik het al kaal in huis.
Bij het weggaan protesteert Ziggy van alle kanten omdat zijn vriendje zonder hem meegaat en staat piepend op de rugleuning van de bank en doet alles om mee te gaan naar buiten
De telefoon ligt onder handbereik totdat ze weer apt van we zijn op de teugweg hoor.
Eigenlijk bijna triest hihi.
Ik wens je onddanks alles een fijne vakantie toe.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Heeeeeeeeel herkenbaar
Als je eenmaal op vakantie bent valt het wel (ietsje) mee hoor.
Fijne vakantie
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gimmick schreef:Oh ik vind het stiekem best heel lekker als ik op vakantie ga zonder honden.
Maar ja Gimmick heeft dan ook een flinke gebruiksaanwijzing en dan is het best eens fijn om geen hond te hebben.
Tja, hier ook, maar daarom wil ik ze alleen maar heel dichtbij hebben.
Mijn minkukels.
jeetje, ik ga vanavond Fix voor 1 heel nachtje wegbrengen omdat het voor haar fijner is dat ze niet mee hoeft naar de afspraak waar ik de hele dag ben. Laicka (en Dap) dat veel beter maar jezus, de roedel die niet compleet is vind ik al horror laat staan als ze er geen van alle zijn.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
daarom ga ik nooit zonder de honden op vakantie.Man wil naar Engeland maar dan moeten de honden naar oppas en dat kunnen ze prima maar ik vind het zelf helemaal niet leuk zonder ze.
Dus ik probeer het altijd zo in te kleden dat ik niet mee hoef kan ik bij de honden blijven en hij met de kinderen op vakantie naar schoonzus en gezin.
Of in nederland naar een park waar honden welkom zijn en lekker gewandeld kan worden
Eefje83 schreef:daarom ga ik nooit zonder de honden op vakantie.Man wil naar Engeland maar dan moeten de honden naar oppas en dat kunnen ze prima maar ik vind het zelf helemaal niet leuk zonder ze.
Dus ik probeer het altijd zo in te kleden dat ik niet mee hoef kan ik bij de honden blijven en hij met de kinderen op vakantie naar schoonzus en gezin.
Of in nederland naar een park waar honden welkom zijn en lekker gewandeld kan worden
Naar Engeland kunnen ze toch gewoon mee? Mooie natuur, lekker met ze op pad.
Ja ik mis ze, maar laat alles in zeer goede en vertrouwde handen achter. Totaal geen zorgen dus en soms is het ook wel even fijn totaal geen verplichtingen.
Eefje83 schreef:daarom ga ik nooit zonder de honden op vakantie.Man wil naar Engeland maar dan moeten de honden naar oppas en dat kunnen ze prima maar ik vind het zelf helemaal niet leuk zonder ze.
Naar Engeland kunnen ze toch gewoon mee? Mooie natuur, lekker met ze op pad.
nee want dan moet ik ze laten enten. EN daarbij slapen wij bij schoonzus en man en kinderen die de islam aanhangen en honden dus eng en onrein vinden.Denk niet dat ze het op prijs stellen als ik de honden meebregng
Nanna schreef:Ik heb het wel gedaan, zonder honden op vakantie. Maar ik vind er geen ene donder aan.
Zout op met je bezienswaardigheden, die kan ik thuis op tv veel beter zien.
En nu gaan we dus al jaren naar hèt hondeneiland bij uitstek: Terschelling Hele jaar door los op strand en in bos en in restaurants en paviljoens worden die loeders nog eerder bediend dan ik.
Ik kan echt genieten als het hele kluppie over het strand scharrelt.
Deel hetzelfde gevoel, ik wil ook niet weg zonder mijn hondjes hahah
De week Wales was fabuleus (op de terugtocht na, 20, ik herhaal TWINTIG, uur op de boot kunnen wachten door verscherpte beveiligingsmaatregelen van de Franse douane. Uiteraard geen enkele controle te zien toen we de boot namen, dat kostte teveel tijd )
maar wat heb ik veel gedacht hoe tof het was geweest als het Izzebeest mee had gekund op de eindeloze wandelingen. En het was heerlijk haar weer te zien gisterenavond laat. Ik heb krassen op het lijf om te bewijzen dat zij dat ook vond
Op vakanties waar ze mee kan gaat ze vanaf nu mee heb ik besloten. Dus Izzie en ik gaan nog een keertje samen terug.
Gimmick schreef:Oh ik vind het stiekem best heel lekker als ik op vakantie ga zonder honden.
Tja, hier ook, maar daarom wil ik ze alleen maar heel dichtbij hebben.
Mijn minkukels.
Mijn zus heeft ook 2 stuks met dezelfde gebruiksaanwijzing dus die past met alle liefde op Gimmick en geeft haar precies wat ze nodig heeft en een beetje meer.
Maar als zij niet kan dan houd het op en gaat Gimmick mee want ik vertrouw haar niet snel aan een ander toe.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Izzie_Anneke schreef:De week Wales was fabuleus (op de terugtocht na, 20, ik herhaal TWINTIG, uur op de boot kunnen wachten door verscherpte beveiligingsmaatregelen van de Franse douane. Uiteraard geen enkele controle te zien toen we de boot namen, dat kostte teveel tijd )
maar wat heb ik veel gedacht hoe tof het was geweest als het Izzebeest mee had gekund op de eindeloze wandelingen. En het was heerlijk haar weer te zien gisterenavond laat. Ik heb krassen op het lijf om te bewijzen dat zij dat ook vond
Op vakanties waar ze mee kan gaat ze vanaf nu mee heb ik besloten. Dus Izzie en ik gaan nog een keertje samen terug.
20u, dat is pas zonde van je tijd....
Wij gaan maar 1x per 2jr zonder honden op vakantie. De andere keren gaan we naast de meest geweldige bestemmingen en de honden gaan lekker mee. Vind ik veel gezelliger en de honden vinden al die nieuwe gebieden helemaal het einde. Vanwege Hippo moeten we wat landen skippen(Frankrijk, Kroatië, Scandinavië en UK ...) maar België, Duitsland, Italië of gewoon Nederland voldoen ook prima
als ik eenmaal op vakantie ben vind ik het altijd prima maar vaak breng ik de honden de avond voor vertrek al naar hun logeeradres en het thuis zijn zonder honden is ronduit vreemd en stom.