Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is weer zover, weer pech, overleden.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Het is weer zover, weer pech, overleden.

Ongelezen bericht door gonnie »

Vanochtend naar de dierenarts geweest, woensdag was Gerard al met haar geweest toen zijn er röntgenfoto's gemaakt omdat ze nogal benauwd was. Toen bleek dat ze vocht in haar longen had en de dierenarts dacht dat haar hart vergroot was, vanochtend bleek bij de echo dat haar hart prima in orde was, maar dat Jarah een tumor van 5 cm naast haar hart heeft.

Er zijn biopten genomen om te kijken of het kwaadaardig of goedaardig is.
Woensdag krijgen we waarschijnlijk de uitslag. Als het kwaadaardig is dan wordt ze ingeslapen.
Is het goedaardig dan kan ze geopereerd worden.
Als het aan mij ligt wordt ze nu al ingeslapen, maar de dierenarts vond dat we eerst alle opties moesten weten.
Hij vindt dat als het goedaardig is dat dan alleen de narcose en de operatie een risico zijn, maar dat ze daarna gewoon goed hersteld.

Maar hij heeft makkelijk kletsen, zou het niet zo leuk vinden als we straks weer 2500 euro of meer kwijt zijn en een hond, na Tama hou ik toch wel mijn hart vast.

We zouden over 6 weken op vakantie gaan, die wordt nu afgezegd.

Want als ze eventueel geopereerd wordt zal dat zo snel mogelijk moeten gebeuren. En het herstellen duurt ook wel even.
Laatst gewijzigd door gonnie op 21 jul 2016 18:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Re: Het is weer zover, weer pech

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat naar Gonnie, hoe oud is ze?
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Ze wordt in november 12 jaar.

Worden lange dagen tot woensdag.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Pemba
Zeer actief

Doe je dit keer wel wat je eigen gevoel je ingeeft?
Sterkte met wachten :roos:
Laatst gewijzigd door Pemba op 15 jul 2016 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Och, wat ontzettend naar voor jullie.
Ik wens je veel wijsheid.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jeetje :ugh: Beetje een gebed zonder eind bij jouw honden. Ik snap je heel goed, nu laten gaan is geen ongemakken meer voor haar en in de rats zitten wat het nou precies is.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Easy_Rider
Zeer actief

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

n
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief

Pemba schreef:Doe je dit keer wel wat je eigen gevoel je ingeeft?
Sterkte met wachten :roos:

Dit keer twijfelt mijn gevoel heel erg. Want haar hart is super goed terwijl ze toch een vernauwde aorta heeft.

Kijk de operatie van Tama was gewoon overbodig, met die mammatumor had ze nog gewoon oud kunnen worden.

Ik twijfel nu eigenlijk omdat ik het zonde van het geld zou vinden als ze overlijdt tijdens de operatie, maar eigenlijk moet ik niet aan het geld denken, en me ook niet laten beïnvloeden door wat er met Tama is gebeurd. Het kan met Jarah gewoon goed gaan.

Volgens de dierenarts kan ze als ze de operatie overleeft gewoon goed verder leven.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hoe lang heeft ze, realistisch gesproken nog als ze die tumor niet gehad had? Ga je haar voor 1 jaar extra, misschien 2, de pijn van zo'n operatie aandoen?
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Jeetje wat een pech. Leef met je mee.

Lijkt me een moeilijke beslissing, maar het lijkt me er ook wel 1 die je zelf mag maken toch? In overleg met je man natuurlijk. Ik weet ook niet of ik bij een hond van 12 zo een operatie zou laten doen. En als je echt over 2500 euro praat zou dat wat mij betreft wel mee mogen tellen.

Wij hebben 2 katten van 11 die ook echt al van die kwaaltjes hebben. Wij hebben ook besloten dat we geen grote operaties ofzo meer laten doen.

Laat dit niet door je dierenarts bepalen, alleen jullie kunnen dit beslissen en ja wat mij betreft geldt de hoogte van het bedrag ook echt wel mee.
gonnie
Zeer actief

Easy_Rider schreef:Jeetje, 5 cm. is best groot.
Maar de dierenarts kan wel zeggen dat je moet opereren maar dat bepaal jij nog altijd zelf.
Ik kan het wel begrijpen als je voor inslapen kiest, ook al is de tumor goedaardig.
De hond weet het niet of hij een roesje krijgt voor de narcose of een roesje voor het uiteindelijke inslapen.
Voor je portemonnee maakt het wel uit en natuurlijk moet je je zelf afvragen of je je hond een plezier doet met zo'n operatie.
Heel veel sterkte Gonnie.
Dank je, dat zei de dierenarts ook, dat het voor de hond niet uitmaakt. Maar hij vond wel dat als het goedaardig is Jarah een goede kans maakt om gezond verder te leven.

Maar hij zei dat we een paar dagen hadden om te beslissen wat we doen.

Hij heeft nu wel duidelijk tegen Gerard gezegd dat het niet eerlijk tegenover Jarah zou zijn als we haar lieten opereren als de tumor kwaadaardig zou zijn, daar ben ik het volkomen mee eens, vond het fijn dat hij dat Gerard even duidelijk heeft verteld.

En als het goedaardig is en wij beslissen dat we haar niet laten opereren dan staat hij er ook wel achter. Hij vindt gewoon dat we, als het goedaardig is, de optie van een operatie nog even open moeten houden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Oww, wat akelig :(

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt, moeilijke keuze, veel sterkte :knuffel:
gonnie
Zeer actief

*Skye* schreef:Jeetje wat een pech. Leef met je mee.

Lijkt me een moeilijke beslissing, maar het lijkt me er ook wel 1 die je zelf mag maken toch? In overleg met je man natuurlijk. Ik weet ook niet of ik bij een hond van 12 zo een operatie zou laten doen. En als je echt over 2500 euro praat zou dat wat mij betreft wel mee mogen tellen.

Wij hebben 2 katten van 11 die ook echt al van die kwaaltjes hebben. Wij hebben ook besloten dat we geen grote operaties ofzo meer laten doen.

Laat dit niet door je dierenarts bepalen, alleen jullie kunnen dit beslissen en ja wat mij betreft geldt de hoogte van het bedrag ook echt wel mee.

Natuurlijk mogen we het zelf bepalen. Mijn man was het er eerst ook mee eens om geen grote operaties meer te laten doen, maar die krabbelt nu terug. En ik twijfel gewoon heel erg.
Volgens de dierenarts is Jarah haar hart gewoon goed.

Kijk niemand weet natuurlijk hoe lang ze na de operatie nog zou leven.
Ik denk wel dat als ik voor een operatie beslis, ik dan eerst van tevoren haar lever en nierwaarden laat bepalen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

gonnie schreef:
*Skye* schreef:Jeetje wat een pech. Leef met je mee.

Natuurlijk mogen we het zelf bepalen. Mijn man was het er eerst ook mee eens om geen grote operaties meer te laten doen, maar die krabbelt nu terug. En ik twijfel gewoon heel erg.

Kijk niemand weet natuurlijk hoe lang ze na de operatie nog zou leven.
Ik denk wel dat als ik voor een operatie beslis, ik dan eerst van tevoren haar lever en nierwaarden laat bepalen.
Hopelijk komen jullie er samen aan uit :flower:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

O nee, wat een pech weer :-(
Hopelijk kunnen jullie samen tot een besluit komen waar jullie allebei achter kunnen staan. Sterkte! :roos:
gonnie
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Hoe lang heeft ze, realistisch gesproken nog als ze die tumor niet gehad had? Ga je haar voor 1 jaar extra, misschien 2, de pijn van zo'n operatie aandoen?
Dat weet natuurlijk niemand. En Jarah is heel anders dan Tama. Jarah vindt alles wel best.
De dierenarts stak drie keer een naald in de tumor en gewoon na het opstaan nog kwispelen naar de dierenarts.
Voor de pijn krijgt ze pijnstillers dus daar maak ik me niet zo druk om.

Ik zou het alleen heel erg jammer van het geld vinden als ze tijdens de operatie sterft.

Ik ben zo iemand die waar voor haar geld wilt hebben. En zomaar duizend of meer euro uitgeven voor niks vind ik zonde.

Dat heb ik al bij een vakantie. Eerst doe je jezelf de ellende aan van de autoreis naar Oostenrijk, en dan daar veel wandelen wat ik thuis ook kan en dan heel wat makkelijker, terug naar huis in de auto, en als je thuis kom ben je een hoop geld kwijt voor iets waar je niks aan hebt overgehouden. Haha.
Ik koop dan liever iets leuks voor dat geld waar ik wat langer aan heb.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje wat een narigheid weer. Het zit jullie ook niet bepaald mee met de honden :(: Moeilijk dit. Weet niet wat ik zou doen. Hangt er ook vanaf hoe zwaar de ingreep is. Als het echt een zware operatie is zou ik er denk ik met zo'n oude hond niet meer aan beginnen. Dan zou ik het aankijken met medicijnen en dan laten gaan als het niet meer goed gaat. Als het niet zo'n zware ingreep is met veel kans op slagen zou ik het misschien nog wel doen. Heel veel sterkte hoop dat jullie er samen uit komen!
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

o jeetje gonnie,jullie gaan wel heel snel door jullie hondenbestand zo...

jullie hebben in elk geval een aantal dagen om er goed over na te denken wat je wel en niet wil laten doen...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nou,dat kan er nog wel bij. Sterkte!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief

Yara schreef:Jeetje wat een narigheid weer. Het zit jullie ook niet bepaald mee met de honden :(: Moeilijk dit. Weet niet wat ik zou doen. Hangt er ook vanaf hoe zwaar de ingreep is. Als het echt een zware operatie is zou ik er denk ik met zo'n oude hond niet meer aan beginnen. Dan zou ik het aankijken met medicijnen en dan laten gaan als het niet meer goed gaat. Als het niet zo'n zware ingreep is met veel kans op slagen zou ik het misschien nog wel doen. Heel veel sterkte hoop dat jullie er samen uit komen!

Hier zijn geen medicijnen voor, het is inslapen of opereren.

Ze heeft wel antibiotica voor het vocht in de longen.

Dank je.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Ja, het komt van die tumor af omdat de tumor op de luchtpijp drukt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Tara schreef:Jeetje Gonnie, het zit jullie wel echt ontzettend tegen zo. Wat een narigheid.
Ik ben met Pemba eens dat je nu echt je hart moet volgen en moet laten zeggen wat jij wilt. Tama's verhaal is een heel harde les voor jullie allemaal geweest, hou dat in je achterhoofd.
gonnie schreef:
Het hart van mijn oudje was ook goed, ontzettend goed zelfs. Daaraan zou hij niet zijn overleden. Ik vind het niet meer echt maatgevend eerlijk gezegd. Voor een goed functionerend lichaam en levensplezier is meer nodig dan enkel een sterk hart. :(:
Dat is zo.

Maar Jarah is wel een hondje wat veel plezier heeft. Tama niet meer. Zelfs na de biopten die toch niet echt fijn waren bleef Jarah lief voor de dierenarts de andere meiden zouden hem gebeten hebben.

Ik vind het nu echt heel erg moeilijk.

De dierenarts wilde niet dat we nu al besloten. Maar Gerard gaat straks nog even met de dierenarts praten.

En deze keer twijfel ik heel erg.

Gerard lijkt wel heel erg op zijn moeder, zijn moeder zei na de dood van haar man: waarom heeft hij me in de steek gelaten?

Nu net zei Gerard tegen Jarah: Waarom doe je dit nou? Ja alsof ze het zelf doet. Tjonge tjonge.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Pemba
Zeer actief

Ik vind het ok gezwam over dat een hart nog goed is. Ook sporters kunnen plotseling dood neervallen door een hartstilstand.
Tenzin had volgens de da een goed hart dat het nog prima deed. 3 maand later was hij dood, volgens de da door een slecht werkend hart.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:Jeetje Gonnie, het zit jullie wel echt ontzettend tegen zo. Wat een narigheid.
Ik ben met Pemba eens dat je nu echt je hart moet volgen en moet laten zeggen wat jij wilt. Tama's verhaal is een heel harde les voor jullie allemaal geweest, hou dat in je achterhoofd.
gonnie schreef:
Het hart van mijn oudje was ook goed, ontzettend goed zelfs. Daaraan zou hij niet zijn overleden. Ik vind het niet meer echt maatgevend eerlijk gezegd. Voor een goed functionerend lichaam en levensplezier is meer nodig dan enkel een sterk hart. :(:
Idd. Xena's hart was super. Vorig jaar nog bij de APK dat t klonk als van een jonge hond (ze was bijna 15).
Toch was ze ongelukkig, vaak benauwd etc. Ze wilde niet meer en dan is t klaar hier. Dus hart longen ware perfect maar ik vond t niet meer hondwaardig.
Als t mijn hond geweest was dan liet ik niet meer opereren. Keek nog event met medicatie aan hoe t ging en als t klaar was had ze een mooie leeftijd bereikt. Geen operaties meer met lange en zware herstelperiodes op die leeftijd hier iig. Sterkte met wat je ook beslist
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:
gonnie schreef:
Tara schreef:
gonnie schreef:
Dat is zo.

Maar Jarah is wel een hondje wat veel plezier heeft.
Ik ga je niet zeggen wat je wel of niet moet doen Gonnie, maar hou voor ogen dat de balans tussen leuk en niet meer leuk zomaar ineens weg kan zijn. Mijn hond was tot kort voor zijn dood op zijn eigen oudemannenmanier van het leven aan het genieten, echt waar. Maar als de ouderdomsongemakjes komen en er komt ineens iets heftigs bovenop, dan kan het ineens omslaan.
Uitgaand van mijn eigen honden zou ik deze operatie denk ik wel aan durven gaan, maar mijn ras blijft tot op hoge leeftijd fit en actief. Hoe het met jouw honden zit kun jij alleen bepalen en ik zou Gerard daar ook niet teveel in laten meebeslissen. Je hond verdient het dat er weloverwogen beslissingen worden genomen in haar belang, de bepalende stem moet niet van degene zijn die enkel op basis van emotie lijkt te kunnen handelen. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Idd. Dat herken ik ook... de dag ervoor nog gerend en veel plezier een dag later was t over...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Das best een stevige operatie voor die leeftijd. Was t mijn hond, was het klaar. Maar daar heb je niks aan. Kom voor jezelf op hoor, als je het niet wilt, dan wil je het niet.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Tara schreef:
gonnie schreef:
Tara schreef:
gonnie schreef:
Dat is zo.

Maar Jarah is wel een hondje wat veel plezier heeft.
Ik ga je niet zeggen wat je wel of niet moet doen Gonnie, maar hou voor ogen dat de balans tussen leuk en niet meer leuk zomaar ineens weg kan zijn. Mijn hond was tot kort voor zijn dood op zijn eigen oudemannenmanier van het leven aan het genieten, echt waar. Maar als de ouderdomsongemakjes komen en er komt ineens iets heftigs bovenop, dan kan het ineens omslaan.
Uitgaand van mijn eigen honden zou ik deze operatie denk ik wel aan durven gaan, maar mijn ras blijft tot op hoge leeftijd fit en actief. Hoe het met jouw honden zit kun jij alleen bepalen en ik zou Gerard daar ook niet teveel in laten meebeslissen. Je hond verdient het dat er weloverwogen beslissingen worden genomen in haar belang, de bepalende stem moet niet van degene zijn die enkel op basis van emotie lijkt te kunnen handelen. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ja, ik snap wat je bedoelt.

Mijn honden zijn ook erg actief, nu is ze natuurlijk minder actief omdat de tumor op haar luchtwegen drukt. En ze kunnen best oud worden, dus vandaar dat ik het moeilijk vind.

En eigenlijk denk ik zelf dat zij het wel aan kan, bij Tama wilde ik het niet omdat Tama niet zo heel erg blij hondje meer was door haar staar.

Maar ik ben het andere uiterste van Gerard en misschien wel te nuchter.

Laat in ieder geval als de tumor goedaardig blijkt te zijn en ik besluit om de operatie door te laten gaan eerst haar nier- en leverwaarden controleren.

Het worden hele lange dagen tot woensdag.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat vind ik dit weer erg om te lezen voor jou en Gerard.
Stel dat ze goed genoeg is voor de operatie, hoe lang wordt het herstellen van de operatie dan ingeschat? En wat moet ze allemaal laten? Daar zou het bij mij ook vanaf hangen.
Maar goed, dat ze nu zo benauwd is, is natuurlijk ook verschrikkelijk voor haar, en voor jullie.
Sterkte met het wachten tot woensdag voor de uitslag, en goed dat je er nu zo goed over nadenkt.
Kan me enigszins voorstellen wat een druk het voor jou geeft om na zo'n slecht verlopen operatie recent je enorm twijfelt waar je goed aan doet.
Sterkte Gonnie!
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Oh wat een zorgen en lange dagen tot woensdag. Heel veel sterkte.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”