Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wilde zwijnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wilde zwijnen

Ongelezen bericht door laeken »

Als je honden achter zwijnen aan gaan ben je gewoon niet zo zuinig op je hond als je die dan gaat loslaten in dit soort bossen. Bas loopt gewoon los bij de zwijnen maar ze respecteert ze. Ziet ze een zwijn dan smeert ze hem en als ze er een ruikt wordt ze schrikkerig. En ze loopt bij ons. Zou ze er achteraan gaan dan ging ik daar dus gewoon niet lopen en liet ik haar sowieso niet los in bossen.
Afbeelding
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Kruimel53 schreef:
Lothian schreef:Ik denk dat ik weet welk gebied je bedoelt en Dalí loopt daar inderdaad altijd met ogen (en neus) op steeltjes. Op de een of andere manier ben ik daar ook al drie keer verdwaald, de paden lopen stiekem kronkelig ofzo waardoor mijn richtinggevoel me in de steek laat en ik al twee keer in de schemering mijn auto probeerde te vinden. Niet tof, ik hield de jongens maar even aan de lijn toen.

Hopelijk is de Bouvier ok :(
De Sysselt, en daar verdwaal ik idd ook regelmatig vanwege de hobbelige kronkelpaden. Lang leve TopoGPS!
Ik ben er ook ooit een groep van 5 reeën tegengekomen, die stierden ineens het pad over en toen was ik Tara met Kátur in d'r kielzog wel even kwijt. Logi en Brimi gaan daar gelukkig niet achteraan.
Ik heb gezocht naar berichten over de hond maar kan niks vinden.

Nyckle, ik ben me echt wel bewust van de risico's, voor de honden én voor het wild. Helaas is het heel lastig om hier een plek te vinden waar honden los mogen én geen wild zit. In ons normale losloopbos zit minder wild, ik zie er zelden zwijnensporen iig, maar daar lopen dus 's ochtends 4 uitlaatdiensten met niet-luisterende ongezellige honden waar ik tussendoor moet navigeren.
Joh daar loop ik ook, maar dan vooral op zondag. Dat gebied waar jij het over hebt ken ik wel maar mijd ik. Verder ben ik nooit een zwijn tegengekomen maar wel gehoord. Maar volgens mij was dat buiten biggenseizoen om.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

bram en thijs schreef:
M@scha schreef:hier stikt het van de zwijnen. voetbalverenigingen en de golfclub huilen erom. velden omgewoeld en meer ellende..

wij kunnen alleen door het bos het dorp uit en daar ook heel vaak omgewoelde bermen. zolang ze in het bos blijven doen ze hun best maar

Golfbaan groesbeek:
Afbeelding
De golfbaan waar ik speel ziet er ook met regelmaat zo uit, niet door zwijnen maar door........kraaien! Die zoeken de engerlingen. Ze weten dat feilloos te repareren en wij krijgen tijdelijke regels van hoe dat te omzeilen.
Ik zou maar eens flink op de loer gaan liggen :engel:
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Annemieb »

Hier wilde zwijnen tot rond onze tuin ....
Ook waar we wandelen zitten er
Ik vermijd vroege en late uren voor de bos in te trekken

Verder goed in de gaten houden en D ehonden eventueel maar aanlijnen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”