Na veel speurwerk vond ik de ideale oplossing: een nieuw binnenkussen met rits. Het oude binnenkussen heeft geen rits dus die kan ik niet bijvullen. De buitenhoes heeft wel een rits, dus ik kan er een nieuw binnenkussen in doen. En die kan ik weer bijvullen als hij na een tijd weer plat wordt. Tot mijn grote vreugde vond ik een binnenkussen met rits in de juiste maat. Die heb ik direct besteld en ik had hem 2 dagen later in huis. Ik maakte de doos open en keek tevreden naar het lekkere dikke zachte kussen. Ik haalde het oude binnenkussen uit de hoes en stopte de nieuwe erin. Het paste precies!
Ik legde het nieuwe kussen in de mand en was helemaal in mijn nopjes met het resultaat. Ik zou er bijna zelf in gaan liggen.
Demonstratief ploft de ondankbare rothond op het oude platte binnenkussen neer, dat ik even op de grond in de woonkamer heb gelegd. "Wilma, in je mand" zeg ik tegen haar, om haar te stimuleren om gebruik te gaan maken van haar heerlijke nieuwe kussen. Ze loopt naar een kattenmandje en gaat daar opgerold in liggen.