Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ernstige allergie
Moderator: moderatorteam
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ernstige allergie
Mijn shih tzu /malthezer-westie teef van 5,5 jaar blijkt allergisch te zijn.
Enkele weken geleden was ze ineens heel sloom. Allerlei onderzoeken laten doen, urine (ook direct uit blaas) bloedonderzoek (lyme, weil, algemeen bloedbeeld enz enz) echo, RX. Kwam allemaal niets uit. Nu is het bloed opgestuurd naar Artuvet en getest op allergieën.
Score onder de 150 is negatief. Tussen 150 en 300 is alleen klinisch relevant als alergenen in de omgeving voorkomen en boven de 300 is buitengewoon hoog.
Ze scoort op 3 dingen (Beemdlangbloem, kropaar en veldbeemgras) 4000! Daarbij nog 6 dingen rond de 2000 en 3 dingen rond de 250.
Ze heeft geen typische symptomen wat betreft allergie. Nooit oorontsteking, geen pootjes likken, niet likken/bijten/krabben. Ze is enkel sloom, traag en 'depressief'.
Ze krijgt nu prednison om het immuunsysteem tot rust te brengen. Daarna zijn als opties desensibilisatie en atopica/sporimunne genoemd.
Echter lees ik vandaag op internet dat je voor desensibiliseren een huidtest moet laten doen, die is betrouwbaarder? En dan een allergie eigenlijk niet alleen van het bloed afhangt maar ook de symptomen (dus jeuk, oorontsteking enz)
Het enige wat ze wel eens deed voor de prednison is niesen, maar dan ook hooguit 3-5 keer per dag. En natuurlijk krabt ze wel eens, maar niet meer dan mijn andere honden.
Heeft iemand ervaring? Antihistaminca zoals ik bv zelf neem voor mijn allergieën schijnt bij honden niet vaak aan te slaan, maar is wellicht te proberen? Ik ben bang voor de bijwerkingen van Atopica op langer termijn. Desensibiliseren moet ook levenslang.
Daarbij slapen mijn honden in bed, en daar schijnen de meeste mijten te zitten. Niet in bed is na 4 jaar vrees ik geen goede optie, dat word wekenlang wakker liggen maar als het echt moet. Ik neig er naar om de vlo en mijt omgevingsspray van Sectolin in te zetten, daar gaan mijten van dood zonder schadelijke stoffen.
Bibi (Desi haar dochter) heb ik vandaag laten prikken, zij heeft meer typische symptomen als pootjes likken, reversed sneezen, volle neus, tranende ogen enz.
Ik heb in huis cavia's en vogels. Deze zijn naar een aparte kamer verhuisd deze week zodat Desi daar hopelijk minder last van heeft. Ze is ook allergisch voor meelmijt maar krijgt altijd al KVV dus dat zal het probleem niet zijn.
Ik hoor graag of jullie ervaring hebben....
Enkele weken geleden was ze ineens heel sloom. Allerlei onderzoeken laten doen, urine (ook direct uit blaas) bloedonderzoek (lyme, weil, algemeen bloedbeeld enz enz) echo, RX. Kwam allemaal niets uit. Nu is het bloed opgestuurd naar Artuvet en getest op allergieën.
Score onder de 150 is negatief. Tussen 150 en 300 is alleen klinisch relevant als alergenen in de omgeving voorkomen en boven de 300 is buitengewoon hoog.
Ze scoort op 3 dingen (Beemdlangbloem, kropaar en veldbeemgras) 4000! Daarbij nog 6 dingen rond de 2000 en 3 dingen rond de 250.
Ze heeft geen typische symptomen wat betreft allergie. Nooit oorontsteking, geen pootjes likken, niet likken/bijten/krabben. Ze is enkel sloom, traag en 'depressief'.
Ze krijgt nu prednison om het immuunsysteem tot rust te brengen. Daarna zijn als opties desensibilisatie en atopica/sporimunne genoemd.
Echter lees ik vandaag op internet dat je voor desensibiliseren een huidtest moet laten doen, die is betrouwbaarder? En dan een allergie eigenlijk niet alleen van het bloed afhangt maar ook de symptomen (dus jeuk, oorontsteking enz)
Het enige wat ze wel eens deed voor de prednison is niesen, maar dan ook hooguit 3-5 keer per dag. En natuurlijk krabt ze wel eens, maar niet meer dan mijn andere honden.
Heeft iemand ervaring? Antihistaminca zoals ik bv zelf neem voor mijn allergieën schijnt bij honden niet vaak aan te slaan, maar is wellicht te proberen? Ik ben bang voor de bijwerkingen van Atopica op langer termijn. Desensibiliseren moet ook levenslang.
Daarbij slapen mijn honden in bed, en daar schijnen de meeste mijten te zitten. Niet in bed is na 4 jaar vrees ik geen goede optie, dat word wekenlang wakker liggen maar als het echt moet. Ik neig er naar om de vlo en mijt omgevingsspray van Sectolin in te zetten, daar gaan mijten van dood zonder schadelijke stoffen.
Bibi (Desi haar dochter) heb ik vandaag laten prikken, zij heeft meer typische symptomen als pootjes likken, reversed sneezen, volle neus, tranende ogen enz.
Ik heb in huis cavia's en vogels. Deze zijn naar een aparte kamer verhuisd deze week zodat Desi daar hopelijk minder last van heeft. Ze is ook allergisch voor meelmijt maar krijgt altijd al KVV dus dat zal het probleem niet zijn.
Ik hoor graag of jullie ervaring hebben....
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Ernstige allergie
Het lijkt mij raar om een hond te gaan behandelen die geen jeuk of huidontstekingen heeft.
Mijn hond heeft ook zulke hoge uitslagen maar die had ook extreem veel jeuk.
Maar goed, ik ben geen da
Mijn hond heeft ook zulke hoge uitslagen maar die had ook extreem veel jeuk.
Maar goed, ik ben geen da

-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Het punt is dus dat ze er wel veel last van heeft, in de zin dat ze zich er behoorlijk ellendig van voelt. Ik herken het ook van mezelf, alles gaat zeer doen, koppijn enz.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn hond is jaren geleden bij een dermatoloog geweest voor allergieën en is zowel op de huid getest als bloedtest.
De huidtest geeft in eerste instantie de reactie op het allergeen aan en de bloedtest is dan een 'dubbel check'.
Sinds 6 jaar krijgt hij desensibilisatie en in de begin periode toen zijn huid nog erg eraan toe was, kreeg hij Atopica erbij, maar
dat was dus tijdelijk. De desensibilisatie slaat bij hem gelukkig heel erg goed aan, het is inderdaad levenslang en ik geef hem elke
4 weken een injectie. Alleen in het najaar heeft hij nog zalf voor zijn ogen nodig omdat die nog steeds wat ontsteken en jeuken, maar
verder geen medicatie meer.
De desensibilisatie is absoluut geen belasting voor de hond, het is een onderhuidse prik (even afleiden) en weer klaar voor 4 weken.
Wie heeft het bloed van jouw hond opgestuurd naar Artuvet? Was dat de dierenarts of een dermatoloog?
Ik zou het verder goed laten uitzoeken als ik jou was, aangezien jouw hond helemaal geen huidproblemen heeft. Wel merk ik bij
mijn hond dat hij, ondanks dat je het nu ook nauwelijks aan zijn huid ziet, hij wel ieder najaar (het hoogseizoen voor zijn allergieën)
ook slomer en lustelozer is.
De huidtest geeft in eerste instantie de reactie op het allergeen aan en de bloedtest is dan een 'dubbel check'.
Sinds 6 jaar krijgt hij desensibilisatie en in de begin periode toen zijn huid nog erg eraan toe was, kreeg hij Atopica erbij, maar
dat was dus tijdelijk. De desensibilisatie slaat bij hem gelukkig heel erg goed aan, het is inderdaad levenslang en ik geef hem elke
4 weken een injectie. Alleen in het najaar heeft hij nog zalf voor zijn ogen nodig omdat die nog steeds wat ontsteken en jeuken, maar
verder geen medicatie meer.
De desensibilisatie is absoluut geen belasting voor de hond, het is een onderhuidse prik (even afleiden) en weer klaar voor 4 weken.
Wie heeft het bloed van jouw hond opgestuurd naar Artuvet? Was dat de dierenarts of een dermatoloog?
Ik zou het verder goed laten uitzoeken als ik jou was, aangezien jouw hond helemaal geen huidproblemen heeft. Wel merk ik bij
mijn hond dat hij, ondanks dat je het nu ook nauwelijks aan zijn huid ziet, hij wel ieder najaar (het hoogseizoen voor zijn allergieën)
ook slomer en lustelozer is.
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wij hebben ook de desensibilisatie door gelopen.
Onze dermatoloog melde, dit heeft eigenlijk al maar zin onder de drie jaar!
Wij zijn begin mei dan ook overgegaan op Apoquel, binnen 24 uur resultaat.
Sindsdien een heerlijke, eindelijk ontspannen hond die plezier heeft.
Prednison in troep, tast de lever en nieren aan.
Zou eens vragen naar Apoquel, werkt tegen/voor verschillende allergieën.
Sinds mei bij elke dierenarts verkrijgbaar!
Onze dermatoloog melde, dit heeft eigenlijk al maar zin onder de drie jaar!
Wij zijn begin mei dan ook overgegaan op Apoquel, binnen 24 uur resultaat.
Sindsdien een heerlijke, eindelijk ontspannen hond die plezier heeft.
Prednison in troep, tast de lever en nieren aan.
Zou eens vragen naar Apoquel, werkt tegen/voor verschillende allergieën.
Sinds mei bij elke dierenarts verkrijgbaar!
- Gittje
- Zeer actief
De DA vond een desensibilisatiekuur voor onze hond niet aan te raden omdat hij aan teveel zaken allergisch is en uit z'n praktijk merkt dat het bij veel honden niet aanslaat. Zonder dan nog te spreken van de kostprijs.
Igor staat momenteel al 3 jaar op cortisone en wij hebben de laatste weken overwogen om op Apoquel over te stappen gezien hun nu eindelijk in België verkrijgbaar is.
Maar mijn man is er niet voor te vinden om verschillende redenen :
1) de hond doet het voorlopig nog relatief goed op een veilige dosis cortisone. Enkel in de zomermaanden moeten we de dosis verhogen, maar we zitten dan nog binnen de veilige marge, en dan kunnen we weer afbouwen;
2) er is weinig bekend over Apoquel inzake gebruik op lange duur. Uit deze kritische bijdrage van een dierenarts, zie http://www.2ndchance.info/Apoquel.htm blijkt duidelijk dat het ook niet als een wondermiddel moet worden gezien;
3) langdurig gebruik van immunosuppressiva, want dat is Apoquel, zijn niet te onderschatten. Ook deze geven serieuze bijwerkingen.
Enkel als wij zien dat de cortisone niet langer zou helpen binnen de veilige posologie, gaan we voor onze hond de stap naar Apoquel zetten. De DA heeft daar begrip voor.
Igor staat momenteel al 3 jaar op cortisone en wij hebben de laatste weken overwogen om op Apoquel over te stappen gezien hun nu eindelijk in België verkrijgbaar is.
1) de hond doet het voorlopig nog relatief goed op een veilige dosis cortisone. Enkel in de zomermaanden moeten we de dosis verhogen, maar we zitten dan nog binnen de veilige marge, en dan kunnen we weer afbouwen;
2) er is weinig bekend over Apoquel inzake gebruik op lange duur. Uit deze kritische bijdrage van een dierenarts, zie http://www.2ndchance.info/Apoquel.htm blijkt duidelijk dat het ook niet als een wondermiddel moet worden gezien;
3) langdurig gebruik van immunosuppressiva, want dat is Apoquel, zijn niet te onderschatten. Ook deze geven serieuze bijwerkingen.
Enkel als wij zien dat de cortisone niet langer zou helpen binnen de veilige posologie, gaan we voor onze hond de stap naar Apoquel zetten. De DA heeft daar begrip voor.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn hond is voor 9 dingen allergisch en de immunotherapie slaat enorm goed aan. Hij was 2 of misschien net 3 jaar toen we ermee gestart zijn.Gittje schreef:De DA vond een desensibilisatiekuur voor onze hond niet aan te raden omdat hij aan teveel zaken allergisch is en uit z'n praktijk merkt dat het bij veel honden niet aanslaat. Zonder dan nog te spreken van de kostprijs.
Wat ik gelezen en begrepen heb van de dermatoloog, is dat hij bij ongeveer 70% van de honden aanslaat. Als het aanslaat, dan is desensibilisatie
natuurlijk veel minder kwalijk dan prednison (aanverwanten) of Apoquel.
De kosten zijn vrij hoog inderdaad, een paar honderd euro per jaar.
Overigens bestaat er ook nog Atopica, ik weet alleen niet in hoeverre dit verschilt van Apoquel omdat mijn hond inmiddels 9 jaar is en de therapie
al jaren prima aanslaat, heb ik me dus nooit in nieuwere middelen verdiept.
Atopica heeft mijn hond toen ook nog tijdelijk gehad (totdat de therapie aansloeg) en dat hielp ook erg goed met veel minder bijwerkingen dan
prednison, maar ook dat middel is enorm prijzig.
- Gittje
- Zeer actief
Fijn dat het voor jouw hond werkt.
Igor was 2 1/2 jaar toen duidelijk werd dat hij atopische dermatitis had. Wij geven overigens geen Prednison, maar Celestone 0,5 mg om de dag op voorschrift van de DA. Sinds vorige week hebben we de dosis ietsje opgetrokken, maar nog steeds binnen de veilige marge van max. 1 mg om de dag voor een hond van 52 kg.
Ik heb aan de DA gevraagd om te onderzoeken in hoever Apoquel en Celestone aan een minimale startdosis samen kunnen gegeven worden tijdens een relatief beperkte periode om de moeilijkse zomerperiode te overbruggen (begin juli tot medio september).
Mijn man staat zelf huiverig t.o.v. Apoquel omdat hij uit ondervinding weet wat de gevolgen kunnen zijn van dit type medicatie. Hij is getransplanteerde nierpatiënt en moet 2 soorten immunosuppressiva nemen samen met een trits andere medicatie. Door die immunosuppressiva heeft hij na een 5-tal jaar diabetes type 2 ontwikkeld. Intussen blijkt uit de bloedresultaten dat zijn leverwaarden achteruit gaan.
Igor was 2 1/2 jaar toen duidelijk werd dat hij atopische dermatitis had. Wij geven overigens geen Prednison, maar Celestone 0,5 mg om de dag op voorschrift van de DA. Sinds vorige week hebben we de dosis ietsje opgetrokken, maar nog steeds binnen de veilige marge van max. 1 mg om de dag voor een hond van 52 kg.
Ik heb aan de DA gevraagd om te onderzoeken in hoever Apoquel en Celestone aan een minimale startdosis samen kunnen gegeven worden tijdens een relatief beperkte periode om de moeilijkse zomerperiode te overbruggen (begin juli tot medio september).
Mijn man staat zelf huiverig t.o.v. Apoquel omdat hij uit ondervinding weet wat de gevolgen kunnen zijn van dit type medicatie. Hij is getransplanteerde nierpatiënt en moet 2 soorten immunosuppressiva nemen samen met een trits andere medicatie. Door die immunosuppressiva heeft hij na een 5-tal jaar diabetes type 2 ontwikkeld. Intussen blijkt uit de bloedresultaten dat zijn leverwaarden achteruit gaan.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hier krijgt onze allergische hond, apoquel en is echt super middel.
had ze dat niet gekregen hadden wij haar laten inslapen zo erg was het bij haar.
2 dagen na starten van apoquel waren de ergste jeukklachten al over, ze krijgt een kwart van wat ze zou mogen krijgen en daar doet ze het nu al 1,5 jaar goed op.
had ze dat niet gekregen hadden wij haar laten inslapen zo erg was het bij haar.
2 dagen na starten van apoquel waren de ergste jeukklachten al over, ze krijgt een kwart van wat ze zou mogen krijgen en daar doet ze het nu al 1,5 jaar goed op.
- Gittje
- Zeer actief
Kan ik begrijpen, maar onze hond doet het voorlopig nog goed op de meer traditionele & gekende medicatie.bellabeest schreef:had ze dat niet gekregen hadden wij haar laten inslapen zo erg was het bij haar.
De dag dat dit niet meer helpt, en dat is volgens ik begreep van de dierenarts hondafhankelijk, zullen wij uiteraard ook de stap doen.
Ieder maakt de keuze voor zichzelf, maar Apoquel als wondermiddel zien vind ik voorbarig. Volgens dat ik het las in het artikel van de dierenarts zijn er honden die het na verloop minder goed doen op Apoquel en/of een hogere dosis nodig hebben. In feite net als bij het gebruik van cortisone.
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties. Afhankelijk van wanneer het spul binnen komt starten we deze week of volgende week met desensibilisatie. Volgens mij tegen 10 dingen (moest ook in 2 flesjes) volgens mijn dierenarts zijn de 'slagingskansen' groot. En omdat het geen bijwerkingen heeft gaat hier wel mijn voorkeur naar uit.
Apoquel is niet van toepassing. Dat is een jeuk remmer en Desi heeft geen jeuk.
Atopica/Sporimunne is voor als ze niet op de desensibilisatie reageert.
Ik heb met een allergie poli overlegd over de uitslag. Een huidtest is overbodig omdat het zó duidelijk is.
Inmiddels heb ik mijn cavia's/vogels herplaatst. Alle planten uit huis. Alle manden/kussens weg en vervangen door vetbedden die ik op 60 graden kan wassen. Bibi blijkt namelijk vooral allergisch voor de mijten.
Ik heb met een allergie poli overlegd over de uitslag. Een huidtest is overbodig omdat het zó duidelijk is.
Inmiddels heb ik mijn cavia's/vogels herplaatst. Alle planten uit huis. Alle manden/kussens weg en vervangen door vetbedden die ik op 60 graden kan wassen. Bibi blijkt namelijk vooral allergisch voor de mijten.
- Gittje
- Zeer actief
Hou je ons op de hoogte van de evolutie?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Volgens de dermatoloog is de enige bijwerking tot nu toe dat bij sommige honden enkele leverwaardes omhoog gaan.Gittje schreef:Kan ik begrijpen, maar onze hond doet het voorlopig nog goed op de meer traditionele & gekende medicatie.bellabeest schreef:had ze dat niet gekregen hadden wij haar laten inslapen zo erg was het bij haar.
De dag dat dit niet meer helpt, en dat is volgens ik begreep van de dierenarts hondafhankelijk, zullen wij uiteraard ook de stap doen.
Ieder maakt de keuze voor zichzelf, maar Apoquel als wondermiddel zien vind ik voorbarig. Volgens dat ik het las in het artikel van de dierenarts zijn er honden die het na verloop minder goed doen op Apoquel en/of een hogere dosis nodig hebben. In feite net als bij het gebruik van cortisone.
Door een maand te stoppen worden alle waardes weer normaal.

-
Blafke
- Actief
Dit gelezen te hebben en het verhaal van de hoge PH waarde in de urine zou ik je zeker adviseren om een bloedtest te laten doen op Levershunt.
De symptonen die jij noemt passen enigzins in het beeld van Levershunt. Deze aangeboren afwijking komt bij bepaalde rassen vaker voor dan andere rassen.
En daar hoort helaas ook de Maltezer bij.
De symptonen die jij noemt passen enigzins in het beeld van Levershunt. Deze aangeboren afwijking komt bij bepaalde rassen vaker voor dan andere rassen.
En daar hoort helaas ook de Maltezer bij.
-
Blafke
- Actief
http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... rshunt.php
Hier een link.
Sloomheid en struviet in urine en blaasontsteking zijn symptonen die bijj PSS of levershunt passen.
Hier een link.
Sloomheid en struviet in urine en blaasontsteking zijn symptonen die bijj PSS of levershunt passen.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Geen bijwerkingen?? Nou wij hebben het met niña geprobeerd maar die had dus wel degelijk super veel last ervan werd niks minder kreeg alleen maar meer last door de injecties.Desi&Bibi schreef:Bedankt voor de reacties. Afhankelijk van wanneer het spul binnen komt starten we deze week of volgende week met desensibilisatie. Volgens mij tegen 10 dingen (moest ook in 2 flesjes) volgens mijn dierenarts zijn de 'slagingskansen' groot. En omdat het geen bijwerkingen heeft gaat hier wel mijn voorkeur naar uit.
De apoquel krijgt ze nu al langer dan een jaar bloedwaarden zijn keurig binnen de normaal waarde. En ze krijgt een kwart van wat ze zou mogen hebben.
-
Blafke
- Actief
Hoe is het nu met je hond Desi&Bibi?
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Lief dat je het vraagt.
Dat van de levershunt heb ik trouwens nagevraagd maar dat is niet bij struviet blaasgruis en geeft andere symptomen dan Bibi heeft.
Desi heeft maandag voor de 3e keer injecties gehad (desensibilisatie) de dag ervoor werd ze alweer wat slomer en dat is nu helaas nog zo. Ze voelt zich niet lekker. Ik merk geen verschil van de injecties dus dat is positief. Ze word er in ieder geval niet zieker van ofzo. Hopelijk heeft ze er snel profijt van.
Bibi heeft momenteel wel hevige allergie klachten. Verstopte neus, tranende ogen, knorren. Ze krijgt sinds afgelopen zondag sporimunne. Ik wil van de winter gaan beginnen met desensibiliseren.
Gisteren zijn ze beide mee naar de dierentuin geweest. Bibi was na de middag echt moe, Desi zat al heel vlug in de hondenkar. Die had ik gekocht om mee te gaan skeeleren maar is nu vooral heel handig omdat Desi niet wil lopen.
Apoquel heeft geen zin, Desi heeft geen jeuk. Bibi wat aan haar pootjes maar het zal niks doen voor haar ogen en geknor, vandaar de sporimunne.
Bij Bibi werd een week of 3 geleden urine afgenomen direct uit de blaas. Door haar toch al gevoelige huid icm het scheren kreeg ze een huidontsteking. Hele buik vol met pukkeltjes en wondjes. Maar ook dat is gelukkig over.
Het zijn wel een beetje 'kneuzen' hondjes maar ik houd zoooooooooooo veel van ze.
Dat van de levershunt heb ik trouwens nagevraagd maar dat is niet bij struviet blaasgruis en geeft andere symptomen dan Bibi heeft.
Desi heeft maandag voor de 3e keer injecties gehad (desensibilisatie) de dag ervoor werd ze alweer wat slomer en dat is nu helaas nog zo. Ze voelt zich niet lekker. Ik merk geen verschil van de injecties dus dat is positief. Ze word er in ieder geval niet zieker van ofzo. Hopelijk heeft ze er snel profijt van.
Bibi heeft momenteel wel hevige allergie klachten. Verstopte neus, tranende ogen, knorren. Ze krijgt sinds afgelopen zondag sporimunne. Ik wil van de winter gaan beginnen met desensibiliseren.
Gisteren zijn ze beide mee naar de dierentuin geweest. Bibi was na de middag echt moe, Desi zat al heel vlug in de hondenkar. Die had ik gekocht om mee te gaan skeeleren maar is nu vooral heel handig omdat Desi niet wil lopen.
Apoquel heeft geen zin, Desi heeft geen jeuk. Bibi wat aan haar pootjes maar het zal niks doen voor haar ogen en geknor, vandaar de sporimunne.
Bij Bibi werd een week of 3 geleden urine afgenomen direct uit de blaas. Door haar toch al gevoelige huid icm het scheren kreeg ze een huidontsteking. Hele buik vol met pukkeltjes en wondjes. Maar ook dat is gelukkig over.
Het zijn wel een beetje 'kneuzen' hondjes maar ik houd zoooooooooooo veel van ze.
-
Blafke
- Actief
Fijn dat de dierenarts niet aan levershunt denkt maar de symptomen die jij noemde passen helaas wel in het ziektebeeld. Die sloomheid, blaasontsteking en struviet zijn kenbaar voor de ziekte.
Ik zou toch voor de zekerheid een bloedtest laten doen.
Maar ik hoop natuurlijk dat je hondje dat niet heeft.
Ik zou toch voor de zekerheid een bloedtest laten doen.
Maar ik hoop natuurlijk dat je hondje dat niet heeft.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
pas op dat prednison het afweersysteem niet tot rust brengt maar sloopt. kan verlichting geven bij enorme last, maar is alleen een noodmiddel.
bij sam hielp desensibiliseren niet helaas

-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Oh, dat is niet zo hoopvol. Hopelijk bij mijn dames wel.M@scha schreef:pas op dat prednison het afweersysteem niet tot rust brengt maar sloopt. kan verlichting geven bij enorme last, maar is alleen een noodmiddel.
Ze hebben allebei kort prednison gehad maar zijn er inmiddels al vanaf...bedankt.
Bibi ging zelfs van een half tabletje ook verschrikkelijk veel drinken en plassen. En dan ook plassen waar ze staat (binnen dus) geen goede optie. Al zou ik dat er voor lief bij nemen als het een goede optie zou zijn geweest hoor.
Ik zal het nog eens nagaan van de levershunt. Bedankt voor het meedenken.
-
Blafke
- Actief
Succes Desi&Bibi.
- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
Wat vervelend die allergieën, ik weet er alles van helaas. Hopelijk slaan de behandelingen aan.
Finn is allergisch voor 5 verschillende soorten mijten, 11 grassoorten en ook voor voedsel namelijk kip, rund, lam, gluten en granen en mogelijk ook vis.
Hij heeft heel veel gehad aan behandelingen van een holistisch dierenarts. Hij is nu nagenoeg klachtenvrij. Voordat we naar de holistisch dierenarts zijn gegaan had onze gewone dierenarts hem prednison gegeven, toen dat weer gestopt moest worden ging het echt ontzettend slecht met hem. Gelukkig bij jouw honden niet het geval lees ik
Finn is allergisch voor 5 verschillende soorten mijten, 11 grassoorten en ook voor voedsel namelijk kip, rund, lam, gluten en granen en mogelijk ook vis.
Hij heeft heel veel gehad aan behandelingen van een holistisch dierenarts. Hij is nu nagenoeg klachtenvrij. Voordat we naar de holistisch dierenarts zijn gegaan had onze gewone dierenarts hem prednison gegeven, toen dat weer gestopt moest worden ging het echt ontzettend slecht met hem. Gelukkig bij jouw honden niet het geval lees ik

-
Blafke
- Actief
Hoe is het nu met je hond? Is er al meer bekend wat hij/zij mankeert?
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Bibi doet het heel goed op de sporimunne. Pootjes zijn niet rood van het likken meer. Desi lijkt goed te reageren op de desensibilisatie
-
Marie-Therese
Hoi Rosaly en Desi&Bibi,
Onze vorige hond sukkelde ook met allergie voor mijten en ook voor bepaalde voeding.
Wat betreft de mijten geloof ik ook wel in de holistische benadering, wij hebben destijds dan ook een luchtreiniger aangeschaft om de binnenlucht te filteren. De allergenen die verspreid worden door mijten zijn microscopisch klein en gaan in onze lucht zweven.
Wat baat het dan indien je enkel antihistaminica en/of immuuntherapie toepast als er tegelijkertijd lucht met allergenen in de longen terechtkomen...
Een uitgebreid stuk over de holistische benadering van huisdieren met mijtenallergie heb ik gelezen op http://www.luchtreinigeradvies.com/luch ... eren-zelf/.
Ik denk dat het om een combinatie van maatregelen moet gaan om topresultaten te behalen.
Veel succes en nog veel geluk met de hondjes!
Marie-Therese
Onze vorige hond sukkelde ook met allergie voor mijten en ook voor bepaalde voeding.
Wat betreft de mijten geloof ik ook wel in de holistische benadering, wij hebben destijds dan ook een luchtreiniger aangeschaft om de binnenlucht te filteren. De allergenen die verspreid worden door mijten zijn microscopisch klein en gaan in onze lucht zweven.
Wat baat het dan indien je enkel antihistaminica en/of immuuntherapie toepast als er tegelijkertijd lucht met allergenen in de longen terechtkomen...
Een uitgebreid stuk over de holistische benadering van huisdieren met mijtenallergie heb ik gelezen op http://www.luchtreinigeradvies.com/luch ... eren-zelf/.
Ik denk dat het om een combinatie van maatregelen moet gaan om topresultaten te behalen.
Veel succes en nog veel geluk met de hondjes!
Marie-Therese
- Vicky'tje
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 3
Onze Indy had ook allergieën: voor 3 soorten mijten die buiten leven en een lichte allergie voor katten.
Voor hem werd er een speciaal vaccin gemaakt waardoor je deze allergieën in zijn lichaam gaat spuiten.
Maandelijks krijg hij een spuitje en is daar altijd heel goed mee geweest.
Voor hem werd er een speciaal vaccin gemaakt waardoor je deze allergieën in zijn lichaam gaat spuiten.
Maandelijks krijg hij een spuitje en is daar altijd heel goed mee geweest.
Een dier is niet voor even maar voor een leven!
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Sorry voor mijn late reactie. Wat een hoop allergieën. Mag ik vragen wat voor behandeling bij een holistisch dierenarts?Rosaly schreef:Wat vervelend die allergieën, ik weet er alles van helaas. Hopelijk slaan de behandelingen aan.
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Ik heb inderdaad onlangs een luchtfilter aangeschaft. Toch bedankt voor de tip.
Dat 'vaccin' (is geen vaccin) heb ik indd ook Vicky. Dat is de desensibilisatie waarvan Desi nu iedere maand 1 injectie krijgt.
Ik kan heel moeilijk beoordelen of het nou beter gaat of niet. Soms denk ik van wel...soms van niet. Soms loopt ze heel sloom mee, soms is ze super fit.
Dat sloom lopen valt ook opvallend vaak samen met als ik me niet goed voel dus wie weet speelt dat ook mee.
Dat 'vaccin' (is geen vaccin) heb ik indd ook Vicky. Dat is de desensibilisatie waarvan Desi nu iedere maand 1 injectie krijgt.
Ik kan heel moeilijk beoordelen of het nou beter gaat of niet. Soms denk ik van wel...soms van niet. Soms loopt ze heel sloom mee, soms is ze super fit.
Dat sloom lopen valt ook opvallend vaak samen met als ik me niet goed voel dus wie weet speelt dat ook mee.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom is dat maar 1 keer per maand die injectie? Bouw je de hoeveelheid wel langzaam op?Desi&Bibi schreef:Ik heb inderdaad onlangs een luchtfilter aangeschaft. Toch bedankt voor de tip.
Schema en dosering:
Week 1 - dag 1 - 0,2
Week 3 - dag 15 - 0,4
Week 5 - dag 29 - 0,6
Week 7 - dag 43 - 0,8
Week 10 - dag 64 - 1,0
Week 13 - dag 85 - 1,0
Week 17 - dag 113 - 1,0
Week 21 - dag 141 - 1,0
en dan dus elke 4 weken 1,0 ml