Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HSV 't haartje of kringroep utrecht ervaringen tips??
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
HSV 't haartje of kringroep utrecht ervaringen tips??
ik wil graag met kensi de IPO in. nu zit ik op internet te zoeken naar een vereniging en ik zie er 2 waar ik met het OV kan komen
dobermann kringgroep utrecht en HSV 't Haartje.
nu heb ik naar HSV 't haartje een mail gestuurd waarin ik vraag om meer info over de VZH groep (die moeten ze eerst hebben)
naar de kringgroep kan ik alleen bellen dus dat doe ik later als ik weer een goede telefoon heb
maar met welke leeftijd zijn jullie begonnen? hoe ging dat in zijn werk?
ging je ook gelijk beginnen met speuren of juist niet?
ik heb gelezen dat ze vanaf 15 maanden de VZH examen mogen doen als ze er klaar voor zijn maar ik lees nergens vanaf welke leeftijd er getraind kan worden....
iemand tips voor me?
ook ervaringen graag zodat ik beter kan kiezen tussen welke van de 2
nu heb ik naar HSV 't haartje een mail gestuurd waarin ik vraag om meer info over de VZH groep (die moeten ze eerst hebben)
naar de kringgroep kan ik alleen bellen dus dat doe ik later als ik weer een goede telefoon heb
ik heb gelezen dat ze vanaf 15 maanden de VZH examen mogen doen als ze er klaar voor zijn maar ik lees nergens vanaf welke leeftijd er getraind kan worden....
iemand tips voor me?
Laatst gewijzigd door Tamara1985 op 11 jul 2016 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: HSV 't haartje of kringroep utrecht ervaringen tips??
Ik zou Crutz even een berichtje sturen, die zit ook niet zo gek ver bij Utrecht vandaan en zal deze groepen vast kennen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik weet niet beter dan dat vzh examen met minimaal 15 maanden is? Wij zijn met een week of 16 begonnen met Tay ivm vakanties. Met Winni met 10 weken.
Crutz zit in de knpv, dus ik weet niet of ze deze kringgroepen kent. Mij zeggen ze jammer genoeg weinig.
Crutz zit in de knpv, dus ik weet niet of ze deze kringgroepen kent. Mij zeggen ze jammer genoeg weinig.
-
- Actief
vzh is inderdaad 15 maanden had verkeerd gelezen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tamara1985 schreef:ik wil graag met kensi de IPO in. nu zit ik op internet te zoeken naar een vereniging en ik zie er 2 waar ik met het OV kan komen
iemand tips voor me?
Crutz komt vanzelf voorbij

en heeft dan gelijk al wat vragen voor je

de fokker zit in dezelfde regio, kan die je niet adviseren? niet alleen als fokker maar ook omdat ze op voorwaarden zit en de fokker het dus fijn zal vinden als er zo passend mogelijk mee getraind wordt, nog net ff meer als het een hondje is waar je mee wil gaan fokken dan wanneer het een verkocht hondje is lijkt mij

verder ben je al een jaar of 2-2,5 bezig met een mechel, misschien in die tijd ook al verder gekeken naar wat je wil, wat de mogelijkheden zijn en waar je wanneer terecht kan?
"Ken" 't Haartje omdat ze ook KNPV zoekhonden/basis daar trainen, lijkt me wel een geschikte vereniging.
Laatst gewijzigd door crutz op 11 jul 2016 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
ik wilde eerst de GG en behendigheid in maar de vereniging waar ik nu loop met puppycursus daar kan ik mn ei niet kwijt dus toen maar verder gekeken.
misschien nog bij een vereniging in cothen waar ik heen kan voor GG en behendigheid maar die reageren niet op mails en er staat geen telefoonnummer bij grrr
verder is kensi volgens mij wel een geschikt hondje voor de VZH/IPO, maar daar zou door mensen met kennis naar gekeken moeten worden
er gaan verschillende honden van de fokker de IPO of KNPV in
de fokker vind het het belangrijkste dat er "iets" gedaan wordt met de hond en wat daar ben je zelf vrij in.
misschien nog bij een vereniging in cothen waar ik heen kan voor GG en behendigheid maar die reageren niet op mails en er staat geen telefoonnummer bij grrr
verder is kensi volgens mij wel een geschikt hondje voor de VZH/IPO, maar daar zou door mensen met kennis naar gekeken moeten worden
de fokker vind het het belangrijkste dat er "iets" gedaan wordt met de hond en wat daar ben je zelf vrij in.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tamara1985 schreef:ik wilde eerst de GG en behendigheid in maar de vereniging waar ik nu loop met puppycursus daar kan ik mn ei niet kwijt dus toen maar verder gekeken.
de fokker zit ook daar in de regio, dus lijkt die me dan toch de eerste om hier om advies te vragen
en ook om te kijken of het hondje daar geschikt voor is
-
- Actief
die heb ik ook gemaild maar dacht laat ik het ook eens hier proberen misschien zijn er hier mensen die ook advies hebbencrutz schreef:Tamara1985 schreef:ik wilde eerst de GG en behendigheid in maar de vereniging waar ik nu loop met puppycursus daar kan ik mn ei niet kwijt dus toen maar verder gekeken.
de fokker zit ook daar in de regio, dus lijkt die me dan toch de eerste om hier om advies te vragen
en ook om te kijken of het hondje daar geschikt voor is
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Het is al een tijd geleden dat ik daar geweest ben, en dan voor de zoekhonden, maar 't Haartje leek mij wel een leuke vereniging.

Groetjes Marja
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het was altijd een leuke vereniging. Geen idee of dat nog zo is maar denk het wel. Ze zijn niet echt wedstrijd gericht veel recreatief (tenminste toen ik nog in die omgeving woonde).
Ik train met pups vanaf de dag dat ze bij me komen dus ook op de club. Alles spelenderwijs...
Zowel speuren, appél en manwerk (nou ja bij een pup voor wat daar voor door moet gaan kijken naar interesse in een zakje etc)
Ken de dobervereniging niet maar zou toch liever bij een herdervereniging/alle rassen trainen...
Ik train met pups vanaf de dag dat ze bij me komen dus ook op de club. Alles spelenderwijs...
Zowel speuren, appél en manwerk (nou ja bij een pup voor wat daar voor door moet gaan kijken naar interesse in een zakje etc)
Ken de dobervereniging niet maar zou toch liever bij een herdervereniging/alle rassen trainen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
de fokker vind het geen enkel probleem als ik VZH/IPO wil gaan doen met kensi
zij kent iemand van HSV 't haartje maar wist niet goed hoe ze daar trainden dus dat zou ik zelf moeten bekijken
hmm nou wacht ik het mailtje wel af denk ik zo maar
zij kent iemand van HSV 't haartje maar wist niet goed hoe ze daar trainden dus dat zou ik zelf moeten bekijken
hmm nou wacht ik het mailtje wel af denk ik zo maar
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
start meteen vanaf ik de pup heb.
Speuren kijk ik tot wanneer ik er de volle bak tijd voor heb om het meteen intensief te kunnen toepassen (lees, toch een week of 2-3 er een 3tal keer per dag mee kan gaan). Kan aan 7 weken zijn, maar evengoed aan 7 maanden dus.
Speuren kijk ik tot wanneer ik er de volle bak tijd voor heb om het meteen intensief te kunnen toepassen (lees, toch een week of 2-3 er een 3tal keer per dag mee kan gaan). Kan aan 7 weken zijn, maar evengoed aan 7 maanden dus.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
ik ben toevallig afgelopen zondag bij het haartje gaan kijken. hele vriendelijke mensen, heel behulpzaam. zag er veel soorten honden rondlopen. mijn hond is nu 6 maanden en ga nu snuffelen aan speuren en zoeken. ga gewoon eens kijken met jouw pup. ze willen wel een sociale hond zien.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En als ie dat nou niet is? Dan mag ie niet trainen??

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
nou heb antwoord terug van 't haartje
zij vinden het wel belangrijk om ook een puppycursus te volgen maar dat naast de training voor VZH
ik ga morgenavond even kijken op deze club ben benieuwd
zij vinden het wel belangrijk om ook een puppycursus te volgen maar dat naast de training voor VZH
ik ga morgenavond even kijken op deze club ben benieuwd
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
malinois schreef:En als ie dat nou niet is? Dan mag ie niet trainen??
dat vroegen ze in de mail. de hond moest sociaal zijn. het is maar een klein veld en alles traint door en naast elkaar op 1 veld, behalve pakwerk dan. veel ruimte is er niet. voor de meesten is het trainen een hobby.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat is bij alle verenigingen zo... aan jou als eigenaar en de instructeurs om t in goede banen te leiden natuurlijk. Je traint 1 op 1 dus prima te doen lijkt me.ruygemoor schreef:malinois schreef:En als ie dat nou niet is? Dan mag ie niet trainen??
dat vroegen ze in de mail. de hond moest sociaal zijn. het is maar een klein veld en alles traint door en naast elkaar op 1 veld, behalve pakwerk dan. veel ruimte is er niet. voor de meesten is het trainen een hobby.
Maar goed daar kun jij niks mee dat snap ik. Vind t een rare verplichting juist daar kun je er nl iets aan doen.