Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tanden laten doen
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tanden laten doen
Gisteren zagen we dat Bas haar gebit totaal naar zijn grootje gaat. Tandvlees trekt razendsnel terug en de kleine voortanden zitten los. Ze zal dus een gebitsverzorging moeten ondergaan inclusief trekken van vrijwel alle voortanden. Kiezen krijgen steeds plak en ik weet dat dat een kleine hondjes probleem is. Ze eet al rauw. Krijgt al buffelhuidjes. Eet al twee keer in de week botten maar dat helpt geen zier.
Hoe zwaar is zo'n behandeling voor een hondje? Ik zie er erg tegenop maar losse tanden kan echt niet dus het moet. Zelf doen is geen optie want haar tandvlees trekt terug en die tanden zitten nog maar heel weinig vast. Verbaasd me dat ze er niet vanzelf uit vallen zo los.
Hoe zwaar is zo'n behandeling voor een hondje? Ik zie er erg tegenop maar losse tanden kan echt niet dus het moet. Zelf doen is geen optie want haar tandvlees trekt terug en die tanden zitten nog maar heel weinig vast. Verbaasd me dat ze er niet vanzelf uit vallen zo los.
-
laeken
- Zeer actief
Re: Tanden laten doen
Even voor de duidelijkheid. 3 maanden geleden nog naar laten kijken bij de da en toen was er nog weinig aan de hand. Het gaat dus echt razendsnel....
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik heb aan mijn honden niks gemerkt na een gebitsbehandeling waarbij gelijk een kies getrokken was.
Ze waren gelijk weer goed bij.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
-
laeken
- Zeer actief
Fijn om te horen. Hoop dat Bas het ook zo soepel zal ervaren. Vind het heel rot nl.gonnie schreef:Ik heb aan mijn honden niks gemerkt na een gebitsbehandeling waarbij gelijk een kies getrokken was.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik hoop dat het bij Bas net zo goed gaat.
Altijd rot als er wat met je honden is.
Altijd rot als er wat met je honden is.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
-
laeken
- Zeer actief
Ik ook. Al is bas ook gecastreerd dus ze kan er wel tegen.Pepie schreef:Ik vond de narcose het engst.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Cas moest op 14 jarige leeftijd nog voor zijn tanden. Kiezen die gebroken waren, duidelijk last dus het kon niet anders. Ze wilden hem een aantal uur daar houden maar belden al snel of ik in de buurt was om hem op te halen omdat hij aardig over de zeik was. Eenmaal thuis was hij een halve dag echt niet zichzelf. Hij was angstig, onrustig, leek me niet te herkennen, het huis niet te kennen, ik kon hem geen steun bieden en dat was erg naar. Daarna was alles gelukkig weer prima. At al snel met smaak zijn eten, was wel een aantal dagen wat moe.
Maar ondanks dat zou ik het zo weer hebben gedaan hoor.
Sterkte met Bas
Maar ondanks dat zou ik het zo weer hebben gedaan hoor.
Sterkte met Bas
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Biko heeft iets van anderhalf jaar geleden een gebitsanering gehad. Behalve wat suf van de narcose had hij verder nergens last van en kon hij s'avonds gewoon weer eten. Ook hij raakte een hoop voortanden kwijt.

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Joy is ook al een keer aan haar gebit geholpen, ging probleemloos.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vind je dat niet een te grote straf omdat Bassie nu gebeten heeft haar tanden te laten trekken.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Evert heeft ook een vies/slecht gebit. Eet vers vlees (Barf/KVV) en regelmatig kauwbotjes. Het gebit is twee keer onder narcose schoongemaakt en dat duurt een maand of twee en dan raakt het weer vies. Ik houd het zelf een beetje bij en dat is te doen. Hij is nu te slecht om 'zomaar' onder narcose te gaan. Hij trok de laatste narcose slecht.
Hij mist in totaal 1 tand en drie kiezen en lijkt er niet minder/slechter om te eten.
Overigens eet Freek hetzelfde en heeft een prodent-smile. Dus wegens is het denk ik ook gewoon gevoeligheid/aanleg.
Hij mist in totaal 1 tand en drie kiezen en lijkt er niet minder/slechter om te eten.
Overigens eet Freek hetzelfde en heeft een prodent-smile. Dus wegens is het denk ik ook gewoon gevoeligheid/aanleg.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kaya is diverse keren aan haar gebit geholpen, incl. de kauwkiezen trekken (de grootste kiezen dus) en behalve dan de narcose, had
ze verder nergens last van. Eten deed ze gewoon dezelfde avond al.
Even een paar dagen wat pijnstilling en dat was het eigenlijk.
ze verder nergens last van. Eten deed ze gewoon dezelfde avond al.
Even een paar dagen wat pijnstilling en dat was het eigenlijk.
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Mina heeft 2x onder narcose haar tanden moeten laten doen en in de tussentijd geef ik buccofresh waardoor het tandsteen minder snel terugkomt en heel lang zacht blijft, waardoor het met tandenpoetsen en af en toe bij de dierenarts laten krabben (dus gewoon zonder narcose reinigen) heel makkelijk bij te houden is.
Na tanden en kiezen trekken kreeg ze trouwens geen pijnstilling en kon ze gewoon eten (nadat het weer mocht ivm de narcose).
Na tanden en kiezen trekken kreeg ze trouwens geen pijnstilling en kon ze gewoon eten (nadat het weer mocht ivm de narcose).

9,5 jaar
-
Topline
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn 12 jarige shih tzu had precies hetzelfde, ik lette even niet goed op en al haar boven snijtandjes zaten ineens los.. gelijk een afspraak gemaakt voor een sanering en toen de narcose was uitgewerkt was ze weer de oude.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Laatst bij Caspar laten doen op 12 jarige leeftijd, eerste dag was hij wat duf door de narcose, dag erop niets meer gemerkt.
-
Lemuria
Waarom denk je dat die tanden acuut zo los zaten?bouvierpoedel schreef:Vind je dat niet een te grote straf omdat Bassie nu gebeten heeft haar tanden te laten trekken.![]()
-
laeken
- Zeer actief
Neeeheee. We zagen eergister dat haar tanden los zaten en gisteren beet ze het andere baasje hahaha.
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb dit in februari laten doen bij Snoop, die was toen net 12. Al zijn voortandjes zijn getrokken want die zaten ook gedeeltelijk los en die trokken echt het meeste tandsteen aan. 2 of 3 jaar eerder hadden we zijn tanden ook al laten doen.
Heb wel zijn bloed vooraf laten checken om te kijken of de narcose aangepast moest worden. Was niet zo al heb ik wel gezegd dat ik wilde dat ze hem tijdens en na de operatie een infuus zouden geven. Zodat alles meteen gespoeld is.
Snoop had er die dag 'geestelijk' last van. Hij was zichzelf niet. Zijn tandvlees bloedde dus hij had echt zo'n bloedbek
Maar het probleem was dat hij niet meer durfde te slapen
Hij was echt aan het vechten tegen slapen. Wij grapte nog iets in de trant van: De vorige keer dat hij ging slapen had hij nog tanden.
Maar goed, die avond is meneer in slaap gevallen en de volgende dag was er niks meer mis.
We hebben wel even een tijdje geen botjes/kluifjes gegeven want het was nog wel gevoelig.
Heb wel zijn bloed vooraf laten checken om te kijken of de narcose aangepast moest worden. Was niet zo al heb ik wel gezegd dat ik wilde dat ze hem tijdens en na de operatie een infuus zouden geven. Zodat alles meteen gespoeld is.
Snoop had er die dag 'geestelijk' last van. Hij was zichzelf niet. Zijn tandvlees bloedde dus hij had echt zo'n bloedbek
Maar goed, die avond is meneer in slaap gevallen en de volgende dag was er niks meer mis.
We hebben wel even een tijdje geen botjes/kluifjes gegeven want het was nog wel gevoelig.