Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen snee in poot en mank

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ervaringen snee in poot en mank

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik heb even een vraagje, want ik vind het toch wat vreemd.

Gister tijdens het wandelen niks gemerkt en toen wij thuis kwamen en ik de honden uit de auto liet, viel het mij op dat Luna behoorlijk mank was. Binnen goed naar de poot gekeken en ik zag een soort snee op de rand van haar voetzool. Goed, ik dat schoongemaakt ( en kusje op gegeven :mann: ) en dacht dat is morgen weer over.

Maar vandaag is ze nog steeds ongelofelijk mank :80: Niks voor Luna, want zij is altijd knetterhard. Dus ik ben een beetje in de war, kan een hond van zo'n klein sneetje zo erg mank lopen? Ik heb geen idee hoe pijnlijk het voor een hond is.
Ik baal behoorlijk, moet haar zo thuis laten met een leuke wandeling.. en ze is echt een soort zielig.. Ze geeft nu meer pijn aan, dan de keer dat ze 6 stenen in haar maag had.

Iemand ervaring met sneetjes in de voetkussens? En hoe pijnlijk dat is voor een hond?
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Ervaringen snee in poot en mank

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Het kan zijn dat er een ontsteking bij zit, daar was Bo ooit ook heeeel zielig van, hij wilde er nauwelijks op staan toen. Hij had daar veel meer last van, dan toen hij in zn poot gebeten was, toen zagen we het door het vele bloed in de sneeuw. Maar met die ontsteking wilde hij eigenlijk niet op de poot staan, terwijl bij het gat er zeven krammen ingezet zijn, zonder ook maar te reageren of mank te lopen
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Het kan zijn dat er een ontsteking bij zit, daar was Bo ooit ook heeeel zielig van, hij wilde er nauwelijks op staan toen. Hij had daar veel meer last van, dan toen hij in zn poot gebeten was, toen zagen we het door het vele bloed in de sneeuw. Maar met die ontsteking wilde hij eigenlijk niet op de poot staan, terwijl bij het gat er zeven krammen ingezet zijn, zonder ook maar te reageren of mank te lopen
Hmm, dat zou wel kunnen inderdaad.. Balen.. Vind het zo rot om haar thuis te moeten laten.
Wat heb je aan die ontsteking gedaan? Antibiotica? Want ik wil liever geen antibiotica gebruiken voor kleinere dingen, ivm haar leeftijd
Jeannettebo
Zeer actief

Ik zou weken in een biotex badje en als het niet verbeterd naar de da
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ruun had een tijd geleden ook een paar sneeën in zijn kussen, hij vond het ook niet prettig. Het was wel echt in zijn kussen zelf, aan de onderkant. Het is nog wel redelijk snel dicht gegaan, ik had er een zalf voor om aan te doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jeannettebo schreef:Ik zou weken in een biotex badje en als het niet verbeterd naar de da

Ja, heb ik bij charlie's snee toen ook gedaan. En groene leem, dat werkte als een tiet.
Buiten had ze een sok, zodat er iets minder troep in zou komen.

Ze had er trouwens niet veel pijn meer aan zodra het gegranuleerd was. Wet je zeker dat er niets meer in de wond zit?

Afbeelding

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Jeannettebo schreef:Ik zou weken in een biotex badje en als het niet verbeterd naar de da
Dit inderdaad.
Jari had dit ooit en dat leek genezen. Was alleen niet aan de binnenkant goed genezen waardoor het open gemaakt moest worden om het te kunnen schoonmaken en hechten.
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Sneetjes of schaafplekken in de voetzooltjes zijn vaak best pijnlijk. Vooral op prikkend of hard ondergrond. Zacht gras gaat wel, maar iets harder gras vinden ze al onaangenaam.
Groene leem werkt inderdaad goed. Of berkenteer.
Gelukkig geneest het meestal vrij snel.
Jeannettebo
Zeer actief

Bo had op dat moment geen wondje meer, maar maar wel een wondje gehad, het wondje zelf had hij niet echt last van gehad, maar de ontsteking wel.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier hebben ze af en toe ook kapotte kussentjes of sneetjes. Ik doe daar binnen een beetje uiercreme op en als we naar buiten gaan doe ik een babysokje om met een plastic zakje er omheen. Dat maak ik vast met een flex bandage, zo'n kleef geval. Dan is het meestal binnen enkele dagen wel weer over. Eerst even het pootje in de biotex of soda doen om het schoon te maken.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Zou het kunnen dat er nog iets inzit? Klein flintertje glas of zo iets?

Dan kan ik me voorstellen dat ze er héél mank op blijft?
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Bedankt voor de tips en reacties.

Ik heb nog een keer gekeken, de snee zit naast haar nagel. Er lijkt speling in haar nagel te zitten, alsof hij loszit. Als ze morgen nog zo loopt, ga ik inderdaad even naar de dierenarts. Gelukkig is ze verder gewoon vrolijk :)
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Goed kijken of er niets inzit.
Mijn Lady had ook eens een heel klein wondje ze bleef mank en likte heel veel. Ik heb een goed gekeken en erop gedrukt, bleek er een heel klein stukje glas in te zitten.
Eruit geperst en goed schoon gemaakt. Ze likte er zelf aan tot het weer dicht was. :ok:
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

als nagel los lijkt te zitten zou ik zeker een sodabad(of iets van biotex) doen voor de poot.
als er een ontsteking via de nagel naar binnensluipt zit die meteen op het bot en zie die maar weer eens weg te krijgen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

De snee zelf zal het probleem niet zijn. Waarschijnlijk is het nagelbed beschadigd als de nagel los zit. Probleem is dan de druk op dat negelbed door de nagel zelf bij lopen. Met wat pech is de beste oplossing het trekken van die nagel als het niet beter wordt. Wuilus mijn hond was door de raam gesprongen en had een doorgesneden kussen.maas geen punt. Sokjes erom en de dag erna liep ze al weer. Toen echter haar nagel los zat nadat ze in zo'n enge aluminium trap bleef hangen was het kommer en kwel.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

bedankt voor de reacties!

Gister heeft een vriendin, die ook dierenarts assistent is, een stukje van haar nagel geknipt. De nagel raakte met lopen net de grond, waardoor het juist extra gevoelig was. Luna liep echt 5 minuten daarna helemaal goed. Ook vandaag loopt zij goed. Dus ik hou het even in de gaten, maar het lijkt weer oké te zijn nu :)
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Sulluna schreef:bedankt voor de reacties!

Gister heeft een vriendin, die ook dierenarts assistent is, een stukje van haar nagel geknipt. De nagel raakte met lopen net de grond, waardoor het juist extra gevoelig was. Luna liep echt 5 minuten daarna helemaal goed. Ook vandaag loopt zij goed. Dus ik hou het even in de gaten, maar het lijkt weer oké te zijn nu :)
Hoop dat dat het was, zo'n simpele ingreep en het is opgelost :ok:
Sulluna
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
Sulluna schreef:bedankt voor de reacties!

Hoop dat dat het was, zo'n simpele ingreep en het is opgelost :ok:
Ik hoop het ook :D
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”