Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diesel heeft gebeten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Diesel heeft gebeten

Ongelezen bericht door mim »

Diesel heeft gister een meisje van een jaar of 8 gebeten. Ze lag op het terras, waar ze al 11 jaar ligt als het rustig is. We zijn er altij bij. Als het druk wordt doen we de honden altijd naar achter.
Nu is dus in een onbewaakt ogenblik een meisje, wat gewoon langsliep met een vriendinnetje, het terras opgelopen en haar ws geaaid of armen om haar heen gedaan want de bijt wond zit op haar lip. Die moest dus naar het ziekenhuis op gehecht te worden.
Haar moeder was er rustig onder en zei zelf dat ze niet aan de hond had moeten zitten zonder te vragen. Daar kunnen ze na een nachtje slapen heel anders over gaan denken. Maar toch.. Ik heb gister nog geappt om te vragen hoe het ging en nog niets gehoord.
Diesel is doof en zal zonder reden nóóit zomaar uithalen en gaat kinderen altijd uit de weg.
Ik baal er van als een stekker.... Ze kan blijkbaar niet meer op eigen terrein liggen zonder dat ik er naast zit. Ik heb er slecht van geslapen vannacht.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Diesel heeft gebeten

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Moet altijd de eerste keer zijn :engel:
Maar een herdertje die doof is zo zonder toezicht op je erf laten liggen zonder hek is ook een beetje naief. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Kan me voorstellen dat je er erg van bent geschrokken. Maar opzich vind ik het niet heel vreemd dat het gebeurd is. Hopelijk blijft de moeder er zo rustig over.

Misschien een manier zoeken dat mensen niet meer zomaar bij haar kunnen komen?
Maandoodle
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Maandoodle »

O wat vervelend! Misschien een idee om haar een hesje aan te doen met daarop geschreven dat je haar niet mag aaien en een afbeelsig van een hand met een kruis erdoorheen, zodat kinderen het die nog niet kunnen lezen het ook begrijpen? Anders zit jij zelf natuurlijk ook nooit meer rustig op een terras.
bouvierpoedel
Zeer actief

Maandoodle schreef:O wat vervelend! Misschien een idee om haar een hesje aan te doen met daarop geschreven dat je haar niet mag aaien en een afbeelsig van een hand met een kruis erdoorheen, zodat kinderen het die nog niet kunnen lezen het ook begrijpen? Anders zit jij zelf natuurlijk ook nooit meer rustig op een terras.
Dat gaat ook niet helpen hoor zo'n hesje , kinderen letten daar ook niet op en daarnaast is een hesje voor veel mensen juist een bijzondere aantrekking om zich toch even met zo'n hond te bemoeien.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Waarschijnlijk is het een schrikreactie geweest van Diesel. Ik zou ook duidelijk aangeven dat er niet geaaid mag worden.
Maandoodle
Actief

Ongelezen bericht door Maandoodle »

bouvierpoedel schreef:
Maandoodle schreef:O wat vervelend! Misschien een idee om haar een hesje aan te doen met daarop geschreven dat je haar niet mag aaien en een afbeelsig van een hand met een kruis erdoorheen, zodat kinderen het die nog niet kunnen lezen het ook begrijpen? Anders zit jij zelf natuurlijk ook nooit meer rustig op een terras.
Dat gaat ook niet helpen hoor zo'n hesje , kinderen letten daar ook niet op en daarnaast is een hesje voor veel mensen juist een bijzondere aantrekking om zich toch even met zo'n hond te bemoeien.
Daar heb je dan wel weer gelijk in, maar aan de andere kant als er dan iets gebeurd (vooropgesteld dat je er alles aan doet om het te voorkomen) kun je wel aantonen dat je een waarschuwing hebt gegeven, dit voorkomt misschien weer een nare nasleep.
mim
Zeer actief

Pino01 schreef:Waarschijnlijk is het een schrikreactie geweest van Diesel. Ik zou ook duidelijk aangeven dat er niet geaaid mag worden.
Dat doe ik ook altijd maar als ze ongevraagd het terras opkomen en dan op haar aflopen....
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Maandoodle schreef:
bouvierpoedel schreef:
Daar heb je dan wel weer gelijk in, maar aan de andere kant als er dan iets gebeurd (vooropgesteld dat je er alles aan doet om het te voorkomen) kun je wel aantonen dat je een waarschuwing hebt gegeven, dit voorkomt misschien weer een nare nasleep.
Je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je hond. En vooral als je het aan anderen overlaat en er zelf niet bij bent.
Net als een waarschuwing plaatsen in je open tuin eigenlijk een soort van aantrekking vormd en geen kut uitmaakt , je blijft verantwoordelijk.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja je hond is nergens meer veilig van grijpgrage vingers :boos: ..... ik vind het heel rot voor je, maar feitelijk is het een van die dingen die geberuen, shit happens zullen we maar zeggen, het is wel een van de redenen dat mijn hond nooit buiten is als ik er niet ben........ ik vertrouw de mensheid voor geen centimeter :wink: en eerlijk is eerlijk ik presteer het ook wel eens om iets ondoordachts te doen, nog steeds, ....... hopelijk heelt het allemaal mooi en doet ze het niet nog eens bij een andere hond . leergeld zullen we maar zeggen voor allebei
mim
Zeer actief

Ik snap ook niet dat ze gewoon van haar afblijven, maar goed inderdaad een goede leer voor allebei!
Ze komt dus niet meer op het terras zonder dat ik een meter uit de buurt ben.
Laatst gewijzigd door mim op 09 jul 2016 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jeetje snap dat je daar van baalt.. maar tja het is een domme samenloop... dat meisje had niet zomaar aan de hond moeten zitten.
Jouw terrein waar jouw hond gewoon moet kunnen liggen zonder dat daar mensen oplopen en jouw hond gaan knuffelen...
Afbeelding
mim
Zeer actief

jacq1970 schreef:Jeetje snap dat je daar van baalt.. maar tja het is een domme samenloop... dat meisje had niet zomaar aan de hond moeten zitten.
Jouw terrein waar jouw hond gewoon moet kunnen liggen zonder dat daar mensen oplopen en jouw hond gaan knuffelen...
Dat vind ik dus ook.
Afbeelding

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gaat zeker goed komen met het meisje, kan ze later een spannend verhaal vertellen over het litteken op haar lip :W:

Misschien Diesel niet meer alleen op het terras laten, 11 jaar en doof misschien is ze ook eerder geïrriteerd.
Geniet van het weekend :flower:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Allereerst balen natuurlijk, voor iedereen, maar ik snap niet zo goed wat je bedoeld met terras?
Is dat een terras van een horecabedrijf?
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Nanna schreef:
jacq1970 schreef:... dat meisje had niet zomaar aan de hond moeten zitten..
Dat kind is acht. Weet die veel.
Ik zou hopen dat het met een sisser afloopt, er flink met teddybeertjes en chocola achteraan zitten en volop je spijt en goede wil tonen. En dat terras omheinen met een bord erbij.
Dat sowieso. Ik zou ook geen seconde de schuld bij het kind leggen, openlijk dan he, want hoe je het ook wendt of keert jij zit fout, puur juridisch gezien. Dus ik ging voor mijn hond diep door het stof. Zodat de ouders mij niets zouden willen verwijten.
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
jacq1970 schreef:... dat meisje had niet zomaar aan de hond moeten zitten..
Dat kind is acht. Weet die veel.
Ik zou hopen dat het met een sisser afloopt, er flink met teddybeertjes en chocola achteraan zitten en volop je spijt en goede wil tonen. En dat terras omheinen met een bord erbij.
Zat kinderen die hondjes willen aaien en dat gewoon doen met de beste en liefste bedoelingen. Zelfs met toestemming van de ouders die erbij staan. Ben zelf ook zo'n blaag geweest en wie niet hier. :engel:

Hier ook hoor , heb een hekje een 10 meter vanaf de stoep staan en 3 meter van de voordeur , mijn honden hangen daarover te blaffen als daar weer een gezin staat waar mamma maar blijft zeggen lief hé e ze bijten niet hoor . Of volwassenen die het gaan lopen uitdagen met boehh of blaf blafff of tegen de muur trappen . Ook tegen de voordeur als ik niet thuis ben of dat ze denken dat ik niet thuis ben. Voor sommige mensen zo leuk dat mijn Pien helemaal uit d'r dak gaat. Moet dat hekje ook maar eens gaan veranderen in een dicht hoog hek . Ook al blijven ze er al 3 jaar achter en weten ze dat , maar komt maar zo een keer bij de verkeerde dat toch erover springen en vast hebben.
Word klussen. :engel:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Budkes schreef:Allereerst balen natuurlijk, voor iedereen, maar ik snap niet zo goed wat je bedoeld met terras?
TS heeft een bedrijf met terras. Volgens mij een pannenkoekenrestaurant :)
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Hilde schreef:
Budkes schreef:Allereerst balen natuurlijk, voor iedereen, maar ik snap niet zo goed wat je bedoeld met terras?
Yummiiii, volgend jaar daar maar eens gaan buurten, dan pas ik wel op Diesel :ok:
Budkes
Zeer actief

Hilde schreef:
Ok. Ik snap dat TS volledig verrast is door dit bijtincident en het dus niet aan heeft zien komen.
Ik vind wel dat een kind niet veel valt te verwijten voor wat betreft het benaderen van de hond. Tenzij het kind de hond iets gedaan heeft natuurlijk, opzettelijk pijn dus, want ik zou er als gast vanuit gaan dat een hond die hoort op een terras van een pannenkoeken restaurant, waar veel kinderen komen dus, betrouwbaar is en geaaid mag worden. Lijkt me eigenlijk een volstrekt logische gedachtegang.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat een dove oude hond op je terras van je zaak doet.
Wij hebben nooit onze honden in de zaak lopen te veel risico dat er iemand iets doms doet. Je geeft mensen dus gewoon volledig toegang tot je hond en helemaal een hond die niks aan hoort komen kan daar flink van schrikken.

Ik zou ook flink door het stof gaan en al mijn goede wil tonen om dit netjes op te lossen.
En zeker niet openlijk de schuld bij het kind neer leggen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
S@ndr@
Zeer actief

toch vind ik dat kinderen dat al op jonge leeftijd moeten leren, gewoon vragen, mag ik aaien, kan het ..... nooit zomaar ergens vanuit gaan heb ik geleerd :wink: al heel jong
mim
Zeer actief

Budkes schreef:
Hilde schreef:
Ok. Ik snap dat TS volledig verrast is door dit bijtincident en het dus niet aan heeft zien komen.
Ik vind wel dat een kind niet veel valt te verwijten voor wat betreft het benaderen van de hond. Tenzij het kind de hond iets gedaan heeft natuurlijk, opzettelijk pijn dus, want ik zou er als gast vanuit gaan dat een hond die hoort op een terras van een pannenkoeken restaurant, waar veel kinderen komen dus, betrouwbaar is en geaaid mag worden. Lijkt me eigenlijk een volstrekt logische gedachtegang.
Klopt ook, maar als er veel kinderen zijn zijn de honden er nooit. Ze zijn er uberhaupt nooit als er kinderen zijn en er drukte is.
Afbeelding

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Wij gingen met de kinderen vaak genoeg weg toen ze klein waren, gaan nu Zoë (jongste) nog klein is ook nog steeds vaak genoeg weg en ondanks dat ze van mij nooit een vreemde hond mochten aaien die "vrij' ergens lag, ging en ga ik er wel altijd van uit dat als er al een hond losloopt deze hond ook "aaibaar" is. Aaibaar in die zin dat de hond geen bijter is, dat de hond mensen/kinderen gewend is etc. Is dat niet het geval ben ik van mening, ondanks dat die van mij altijd andere honden met rust moeten laten, dat je je hond dus niet los zou moeten laten lopen.

Helaas heeft Diesel "uitgehaald" (kind is denk ik idd té dichtbij gekomen en uit schrik gebeten) en kun je Diesel dus eigenlijk niet meer vertrouwen. Dat zou voor mij persoonlijk genoeg reden zijn om Diesel óf van het "publiek" weg te houden. Nu is het dit kinderlipje die hopelijk weer goed komt, een ander (kind) komt er misschien minder goed vanaf.

Wel ontzettend balen zeg!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mim
Zeer actief

smoekie schreef:Wij gingen met de kinderen vaak genoeg weg toen ze klein waren, gaan nu Zoë (jongste) nog klein is ook nog steeds vaak genoeg weg en ondanks dat ze van mij nooit een vreemde hond mochten aaien die "vrij' ergens lag, ging en ga ik er wel altijd van uit dat als er al een hond losloopt deze hond ook "aaibaar" is. Aaibaar in die zin dat de hond geen bijter is, dat de hond mensen/kinderen gewend is etc. Is dat niet het geval ben ik van mening, ondanks dat die van mij altijd andere honden met rust moeten laten, dat je je hond dus niet los zou moeten laten lopen.

Helaas heeft Diesel "uitgehaald" (kind is denk ik idd té dichtbij gekomen en uit schrik gebeten) en kun je Diesel dus eigenlijk niet meer vertrouwen. Dat zou voor mij persoonlijk genoeg reden zijn om Diesel óf van het "publiek" weg te houden. Nu is het dit kinderlipje die hopelijk weer goed komt, een ander (kind) komt er misschien minder goed vanaf.

Klopt ook. Ze komt nu natuurlijk niet meer op het terras (na 11 jaar), dat is wel klaar.
Afbeelding

Budkes
Zeer actief

S@ndr@ schreef:toch vind ik dat kinderen dat al op jonge leeftijd moeten leren, gewoon vragen, mag ik aaien, kan het ..... nooit zomaar ergens vanuit gaan heb ik geleerd :wink: al heel jong
Ja dat vind ik ook, maar dat is ook omkeerbaar. Nooit zomaar ervan uit gaan dat een kind met zijn tengels van je hond af blijft. Dus zorg ik er altijd voor dat mijn honden niet zonder toezicht zijn op plekken waar mensen bij ze kunnen komen.

Dit is geen verwijt aan TS hoor, ik kan me misschien ook voorstellen dat je dit niet verwacht na 11 jaar op het terras . Maar ik vind ook niet dat het kind iets te verwijten valt. Behalve dus als die de hond een rotschop heeft gegeven of zoiets, maar ook dan blijft helaas de verantwoordelijkheid liggen bij TS.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

mim schreef:
smoekie schreef:Wij gingen met de kinderen vaak genoeg weg toen ze klein waren, gaan nu Zoë (jongste) nog klein is ook nog steeds vaak genoeg weg en ondanks dat ze van mij nooit een vreemde hond mochten aaien die "vrij' ergens lag, ging en ga ik er wel altijd van uit dat als er al een hond losloopt deze hond ook "aaibaar" is. Aaibaar in die zin dat de hond geen bijter is, dat de hond mensen/kinderen gewend is etc. Is dat niet het geval ben ik van mening, ondanks dat die van mij altijd andere honden met rust moeten laten, dat je je hond dus niet los zou moeten laten lopen.

Klopt ook. Ze komt nu natuurlijk niet meer op het terras (na 11 jaar), dat is wel klaar.
:ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

S@ndr@ schreef:toch vind ik dat kinderen dat al op jonge leeftijd moeten leren, gewoon vragen, mag ik aaien, kan het ..... nooit zomaar ergens vanuit gaan heb ik geleerd :wink: al heel jong

Dat klopt. Ik heb die van mij altijd geleerd gewoon in zijn geheel van honden af te blijven. Gewoon, daarom, omdat ik dat zeg :wink: máár kinderen komen wel eens op een leeftijd dat ze zelfstandig naar het toilet kunnen, dat je ze dus niet meer de handjes hoeft vast te houden zoals hier in dit geval. Mijn jongste dochter is ook 8. Die hoef ik gelukkig niet meer haar handje vast te houden. Die weet ook wel dat ze honden met rust moet laten. Maar kinderen zijn en blijven kinderen, en het zou dus maar zo kunnen zijn dat de hond er zo gruwelijk lief uitziet, ze even is "vergeten" dat ze geen vreemde honden van papa en mama mag aaien en het tóch doet, dat ze tegen alle regels in zelfs met haar gezicht bij de hond zijn kop in de buurt is geweest en ja, dan ben ik wel van mening dat de hond in kwestie "geaaid" zou moeten kunnen worden zónder uit te halen.

Er valt voor beide wat te zeggen. In dit geval zou ik er persoonlijk klaar mee zijn. De hond ging niet meer los. Gewoon niet. Zou ik boos zijn op mijn kind? Ik denk het wel, zou ik "boos" zijn op de restauranteigenaar"? Ja ik denk van wel, misschien ook niet hoor, ben hier best wel snel van "eigen schuld dikke bult" maar toch, kind is gebeten, in lip(aangezicht) dus ja, dat roept op zo'n moment misschien heel andere gevoelens naar boven dan ik nu opschrijf.

Je (ik dus) gaat er toch vanuit dat een dergelijke hond gewoon betrouwbaar is, ook als "jouw" (algemeen gesproken) kind niet betrouwbaar is.

edit:
mim schreef:

Balen hoor. Is er trouwens geen andere plek waar ze wél gewoon los kan blijven en waar gasten niet kunnen komen? Is voor Diesel ook ineens een grote verandering als ie ineens niet meer mee/los mag.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:
Dat ben ik met je eens, maar dat laat verder onverlet dat je je hond wel moet beschermen.
Júist omdat je weet dat je toch altijd aan het kortste eind trekt. :ugh:

Gots, ik ben toch zo blij dat ik honden heb die niet reflexmatig snappen.
Ja je moet je hond beschermen en ouders moeten hun kind beschermen.. mijn hond snapt ook niet gelukkig, maar omverlopen zou wel kunnen dus ik zorg gewoon dat er geen kleintjes in zijn buurt komen, maar door die houding worden kinderen wel weer extra spannend........ beetje dubbel
mim
Zeer actief

smoekie schreef:

Dat klopt. Ik heb die van mij altijd geleerd gewoon in zijn geheel van honden af te blijven. Gewoon, daarom, omdat ik dat zeg :wink: máár kinderen komen wel eens op een leeftijd dat ze zelfstandig naar het toilet kunnen, dat je ze dus niet meer de handjes hoeft vast te houden zoals hier in dit geval. Mijn jongste dochter is ook 8. Die hoef ik gelukkig niet meer haar handje vast te houden. Die weet ook wel dat ze honden met rust moet laten. Maar kinderen zijn en blijven kinderen, en het zou dus maar zo kunnen zijn dat de hond er zo gruwelijk lief uitziet, ze even is "vergeten" dat ze geen vreemde honden van papa en mama mag aaien en het tóch doet, dat ze tegen alle regels in zelfs met haar gezicht bij de hond zijn kop in de buurt is geweest en ja, dan ben ik wel van mening dat de hond in kwestie "geaaid" zou moeten kunnen worden zónder uit te halen.

Er valt voor beide wat te zeggen. In dit geval zou ik er persoonlijk klaar mee zijn. De hond ging niet meer los. Gewoon niet. Zou ik boos zijn op mijn kind? Ik denk het wel, zou ik "boos" zijn op de restauranteigenaar"? Ja ik denk van wel, misschien ook niet hoor, ben hier best wel snel van "eigen schuld dikke bult" maar toch, kind is gebeten, in lip(aangezicht) dus ja, dat roept op zo'n moment misschien heel andere gevoelens naar boven dan ik nu opschrijf.

Je (ik dus) gaat er toch vanuit dat een dergelijke hond gewoon betrouwbaar is, ook als "jouw" (algemeen gesproken) kind niet betrouwbaar is.

edit:
mim schreef:

Balen hoor. Is er trouwens geen andere plek waar ze wél gewoon los kan blijven en waar gasten niet kunnen komen? Is voor Diesel ook ineens een grote verandering als ie ineens niet meer mee/los mag.
Ja, ik heb nog een tuin achter het bedrijf maar daar wil ze écht niet alleen zitten. Dan blijft ze liever boven. Dat is dan maar zo.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”