Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen met vliegtuig?
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ervaringen met vliegtuig?
Naar aanleiding van mijn hond die maar niet aankwam bij de bagage op Schiphol (na 2 uur was hij eindelijk gevonden, hij zat nog in het vliegtuig) ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met honden en vliegtuigmaatschappijen (ook goede).
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Re: Ervaringen met vliegtuig?
vlieg al een aantal jaar met honden vanuit spanje naar hier,
nog nooit problemen gehad. af en toe wat gezeur met de cabine hond dat ze het vinden stinken maar verder niks
vlieg dan altijd met transavia
nog nooit problemen gehad. af en toe wat gezeur met de cabine hond dat ze het vinden stinken maar verder niks
vlieg dan altijd met transavia
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik ben ook wel eens vluchtbegeleider, met Transavia of Jetair. Met allebei heb ik goede ervaringen, maar ik vind het wel afhankelijk van waar je vertrekt en aankomt. Vertrek vanuit Spanje kan, afhankelijk van de medewerkers met wie je die dag op het vliegveld hebt te maken, wel eens niet zo klantvriendelijk verlopen. Bij de aankomsten op Schiphol moet je vaak lang wachten op de hond(en) en zijn de mensen niet echt behulpzaam (als je bijvoorbeeld in je eentje bent met twee grote honden in grote benches). Wat dat betreft vind ik kleine vliegvelden zoals Eindhoven of Rotterdam veel prettiger. Maar gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat een hond kwijt was, dat lijkt me echt verschrikkelijk... 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Toen ik met de honden van Luanda naar Huambo moest vliegen (2005) zaten Alex (toen 5 maanden) en Lady (4 Jaar) in 1 grote transport kist, dat was goedkoper.
Toen ze in Huambo aankwamen stond ik ook maar te wachten...... waar blijven ze toch
, alle andere passagiers waren al weg
Eindelijk kwam er iemand voorbij, euhhh weet u waar mijn honden zijn? Oh, ben jij de eigenaar..... mmmm, ja? Komt u maar mee, niemand durft de kist uit het vliegtuig te tillen
Ze waren allemaal heel bang voor de "grote" honden
Ik met de man naar het vliegtuig gelopen en daar stonden 6 grote mannen met elkaar te debatteren wie nu de kist eruit zou tillen
Ik heb ze maar even geholpen 
Toen ze in Huambo aankwamen stond ik ook maar te wachten...... waar blijven ze toch

Eindelijk kwam er iemand voorbij, euhhh weet u waar mijn honden zijn? Oh, ben jij de eigenaar..... mmmm, ja? Komt u maar mee, niemand durft de kist uit het vliegtuig te tillen

Ik met de man naar het vliegtuig gelopen en daar stonden 6 grote mannen met elkaar te debatteren wie nu de kist eruit zou tillen

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
mijn man is piloot (bij Transavia
) en hij zorgt er wel voor dat honden bij hem aan boord alle zorg krijgen
Kwijtraken lijkt me echt verschrikkelijk!
En bella, waarom zeggen de stewardessen dat ze stinken? Ze zitten toch niet in de cabine?
Als jullie tips hebben wat er verbeterd kan worden, laat me maar weten. Wie weet kan mijn man dit dan ff onder de aandacht brengen

En bella, waarom zeggen de stewardessen dat ze stinken? Ze zitten toch niet in de cabine?
Als jullie tips hebben wat er verbeterd kan worden, laat me maar weten. Wie weet kan mijn man dit dan ff onder de aandacht brengen
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
In 2013 met het NL team met honden naar de USA geweest. Inchecken duurde wel een poosje omdat natuurlijk alles goed gecontroleerd werd tot de vari kennel aan toe. Alle 5 honden gingen bij elkaar op een pallet en zo het vliegtuig in.
Op JFK in New York wachten op de honden maar die waren nergens te vinden. Ze waren wel uit het vliegtuig gehaald maar waar ze toen heen waren niemand die het wist.
Na ruim 2 uur zoeken bleek dat een slimmerik had bedacht dat al die honden op een pallet toch cargo moesten zijn en dus waren ze naar de cargo hal gebracht.
het duurde toen ook nog wel even voordat we ze weer hadden maar gelukkig waren ze weer terecht.
Op de terugreis geen enkel probleem en ook op Schiphol was het allemaal snel afgehandeld
In 2014 nog een keer de hond mee naar Marokko en ook dat was geen probleem. Snelle vlotte service daar.
Terugreis appeltje eitje - alleen de douane op Schiphol wilde nog wel even de papieren van de hond zien en dan met name de entingsbewijzen.
Op JFK in New York wachten op de honden maar die waren nergens te vinden. Ze waren wel uit het vliegtuig gehaald maar waar ze toen heen waren niemand die het wist.
Na ruim 2 uur zoeken bleek dat een slimmerik had bedacht dat al die honden op een pallet toch cargo moesten zijn en dus waren ze naar de cargo hal gebracht.
het duurde toen ook nog wel even voordat we ze weer hadden maar gelukkig waren ze weer terecht.
Op de terugreis geen enkel probleem en ook op Schiphol was het allemaal snel afgehandeld
In 2014 nog een keer de hond mee naar Marokko en ook dat was geen probleem. Snelle vlotte service daar.
Terugreis appeltje eitje - alleen de douane op Schiphol wilde nog wel even de papieren van de hond zien en dan met name de entingsbewijzen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
In 2010 probleemloos Dusseldorf - Chicago en terug met hond
In 2014 LA - Frankfurt probleemloos
En in 2015 Frankfurt - LA en terug probleemloos.
Enkel in 2014 op de heenweg m'n lege varikennel tijdelijk zoek en later beschadigd teruggevonden. Maar hond of honden (2015 hadden we er 2 bij) nooit problemen.
In 2014 LA - Frankfurt probleemloos
En in 2015 Frankfurt - LA en terug probleemloos.
Enkel in 2014 op de heenweg m'n lege varikennel tijdelijk zoek en later beschadigd teruggevonden. Maar hond of honden (2015 hadden we er 2 bij) nooit problemen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
bellabeest schreef: af en toe wat gezeur met de cabine hond dat ze het vinden stinken maar verder niks

Ikzelf stonk altijd ook enorm naar t asiel overigens. Met een cabine hondje kun je die dan mooi de schuld geven

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
lucie schreef:mijn man is piloot (bij Transavia) en hij zorgt er wel voor dat honden bij hem aan boord alle zorg krijgen
![]()
jawel honden lichter dan aantal kg mogen als handbagage mee in de cabine, maar blijkbaar vinden andere mensen dat toch vies en gaan lopen klagen bij de stewardessen. honden die ik mee vloog waren de dag ervoor nog gewassen en stonken dus niet, ja naar shampoo
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
misschien moet ik eens gaan klagen over kwijlende kinderen met snottebellenbellabeest schreef:lucie schreef:mijn man is piloot (bij Transavia) en hij zorgt er wel voor dat honden bij hem aan boord alle zorg krijgen
![]()
jawel honden lichter dan aantal kg mogen als handbagage mee in de cabine, maar blijkbaar vinden andere mensen dat toch vies en gaan lopen klagen bij de stewardessen. honden die ik mee vloog waren de dag ervoor nog gewassen en stonken dus niet, ja naar shampoo

- Elske
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes
Toen Puck en Moos aankwamen op Schiphol waren ze de honden kwijt (in totaal 3). Na ongeveer 3 uur bleek dat ze de honden wel uit het vliegtuig hadden gehaald maar vervolgens vergeten waren op het platform. Ze konden ons al die tijd niet eens vertellen of de honden überhaupt wel mee waren gegaan vanuit Istanbul en ze moesten ook uitzoeken of ze niet per ongeluk op het verkeerde vliegtuig waren gezet. Dat was niet echt een prettige ervaring..
Een kennis van mij heeft een keer meegemaakt dat de honden in beslag genomen werden op Schiphol omdat het papierwerk niet in orde zou zijn. Ze kreeg niet te horen waar de honden heen gingen. Na een week mocht ze de honden ophalen vanuit een kennel (waar ze gelukkig prima verzorgd waren). Het papierwerk was wel in orde en de inbeslagname dus onterecht, de kosten voor het verblijf kreeg ze kwijtgescholden..
Een kennis van mij heeft een keer meegemaakt dat de honden in beslag genomen werden op Schiphol omdat het papierwerk niet in orde zou zijn. Ze kreeg niet te horen waar de honden heen gingen. Na een week mocht ze de honden ophalen vanuit een kennel (waar ze gelukkig prima verzorgd waren). Het papierwerk was wel in orde en de inbeslagname dus onterecht, de kosten voor het verblijf kreeg ze kwijtgescholden..
- Elske
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes
dubbel.
Laatst gewijzigd door Elske op 14 jul 2016 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
5 keer een pup overgevlogen uit Amerika/Canada waarvan 2 keer zelf meegereisd. En 2 keer een volwassen hond uit Amerika/Canada waarvan 1 keer zelf meegereisd. En nog een keer een volwassen hond heen en weer naar Canada gevlogen voor een dekking. Alle keren op Schiphol geland en nooit problemen gehad. Alleen de afhandeling duurt vrij lang als de hond alleen reist, daarom vind ik het prettiger om zelf mee te vliegen.