Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jouw wandeling op film

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Mijn dames.. we kwamen geen honden tegen, wel een fietser ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb gister t filmpje van Manu bekeken en t eerste wat me eigenlijk opviel was hoe vaak je ze riep/tegen ze praatte ;)
Ik zeg eigenlijk alleen iets als ze bij me komen, echt te ver weg dreigen te lopen etc. Voor de rest geniet ik alleen van de stilte en hun spel/wandeling....
(Is geen kritiek he... is wat me direct opviel)
Zal eens kijken... ik kom geen andere honden tegen want dan ontwijk ik ze. Binnenkort ga ik wel een keer voor t eerst sinds pup met Xygan en zijn broer samen naar t strand. Voor t eerst weer bij elkaar los dus... daar ben ik wel benieuwd naar hoe dat gaat. Zijn toch 2 aan elkaar gewaagde intacte reuen van ruim een jaar nu.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

malinois schreef:Ik heb gister t filmpje van Manu bekeken en t eerste wat me eigenlijk opviel was hoe vaak je ze riep/tegen ze praatte ;)
Ik zeg eigenlijk alleen iets als ze bij me komen, echt te ver weg dreigen te lopen etc. Voor de rest geniet ik alleen van de stilte en hun spel/wandeling....
(Is geen kritiek he... is wat me direct opviel)
Zal eens kijken... ik kom geen andere honden tegen want dan ontwijk ik ze. Binnenkort ga ik wel een keer voor t eerst sinds pup met Xygan en zijn broer samen naar t strand. Voor t eerst weer bij elkaar los dus... daar ben ik wel benieuwd naar hoe dat gaat. Zijn toch 2 aan elkaar gewaagde intacte reuen van ruim een jaar nu.
Haha ja, dat had ik ook. Ik vond mezelf al zo'n chagrijn tijdens de wandeling, ik roep ze alleen als ze iets moeten doen :LOL: En als ze zich spontaan melden krijgen ze soms wat vrolijke woordjes :wink:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wat hebben jullie mooie plekken om te wandelen!
Ik ben helemaal jaloers!! Ik moet namelijk de auto pakken om bij een bos te komen, het is hier alleen maar weiland.
Leuk ook om te zien hoe iedereen contact heeft met zijn/haar hond(en).

Dit is ons filmpje:
https://youtu.be/7HTFsmj3WP8

Zoals je ziet regende het nogal :jank: en zijn we geen andere honden tegengekomen.
Af en toe roep ik hem bij me om te oefenen.

Dit is het resultaat van de wandeling:
Afbeelding

Maar daarna laat ik hem iets apporteren uit een relatief schone sloot en dan ziet hij er zo uit:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

grappig dat jullie dit zeggen, want dit viel mij dus bij meerdere filmpjes op. Best veel geklets.
Zelf zeg ik misschien twee of drie keer wat tijdens een normale wandeling. Wat Malinois zegt, ik houd van de stilte, en hoe minder ik hoef te zeggen hoe geslaagder mijn wandeling is.
Daarnaast vind ik ook dat als je minder zegt, je hond beter luistert. Als je steeds aan het praten bent, zeker als het hele volzinnen zijn waar de hond dan een opdracht uit moet halen, wordt de hond minder alert op je stem. Dit is dus mijn mening hè, absoluut geen kritiek naar anderen want dat moet ieder maar lekker voor zich weten hoe ie dat aanpakt.
Maar als de honden mijn stem horen, luisteren ze altijd wat ik te zeggen heb, want dat is dan ook echt relevant.
Overigens klets ik best wel tegen ze, maar dat is thuis, als ze verder niet op me hoeven te letten.

AS we speak zit ik mijn filmpjes van vanmiddag te downloaden maar dit gaat tergend traag. Morgen dus mijn inbreng, waarbij ik nu alvast moet vermelden dat ik veel meer zeg dan anders, alles voor de film he :mann:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Heavy schreef:
Maeve schreef:Ik heb een wat ouder filmpje van Nilo en Coda tijdens een ontmoeting. Die heb ik bewust eens gefilmd omdat het altijd gedonder was met die reu, die moet nogal z'n punt maken. En hij bluft alleen maar hoor, maar ik vond Nilo's reactie altijd zo veelzeggend als ik mensen weer eens hoor over hoe lastig intacte reuen kunnen zijn. Eigenlijk is het gewoon een doetje :wink: Hoop dat de link het doet: Klik!

En van een wandeling, dit was een probeerseltje met het monteren van muziek onder de beelden maar past wel in dit onderwerp dus :mrgreen: We komen geen andere honden tegen maar het gedrag onderling is wel goed zichtbaar. Bizzy was hier nog een stuk jonger en héél baldadig :mrgreen: Klik!
Tweede filmpje is niet zichtbaar :wink:
Oh klopt. Vraag me niet waarom maar die is vaak vanaf mobiel of tablet niet zichtbaar, PC of laptop wel.

@ Wolvster: Ik moet ook minimaal een kwartier rijden voor een losloopwandeling hoor. Maar dat moet dan maar :wink:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik heb ontzettend veel wandelingen op film, want ik had al voor de eeuwwisseling een digitale videocamera. Maar goed, de ene hond is nu dood en de andere kan nog amper zelf overeind komen, dus ik geniet gewoon nog maar zelf van de filmpjes. Toen we nog kilometers konden maken.... Heimwee....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Haha ja thuis klets ik ze de oren van hun kop maar buiten niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Een normale wandeling, 1 hond tegengekomen en ik stond toen stil want ik stond te kletsen met die eigenaar.
Ik praat eigenlijk nauwelijks tegen ze gewoon met wandelen, alleen als ze echt moeten komen maar dat is maar zelden.
Als ik wel tegen ze praat doen ze ook niet meer hun eigen ding, dan is het gelijk: gaan we wat doen??
Vanaf 3.10 is dus bonusmateriaal want eind van de wandeling pak ik altijd effe de werpstok, dan is er wel veel interactie.
https://www.youtube.com/watch?v=-UFLqwtqGdU&edit=vd
Laatst gewijzigd door samantha! op 05 jul 2016 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Nou ik ben thuis van een wandeling van 2,5 uur met een vriendin met haar 2 honden ook. Ik heb een hoop gefilmd, maar geknipt en zet hier enkel momenten neer waar iets gebeurd. Want verder zijn mijn honden een beetje saai :mrgreen:

Ontmoeting onzekere ridgeback:

Ontmoeting 2 herders die met een balspel met de baasjes bezig waren. Op het einde roep ik Sultan even mee, want mijn ervaring is dat herders in hun spel geen zin hebben in bezoek :D

Dan passeren wij een andere roedel honden. Deze roedel had even een akkefietje met de honden die een stuk voor ons liepen. Ik vind het persoonlijk een heel mooi filmpje dit. de honden kregen even een snoepje en daarna ziet Sultan ineens die groep honden. Hij rent er op af, maar ziet wat voor honden het zijn ( waren een beetje stoere honden) en bedenkt zich en loopt er met een grote boog omheen. Ik roep hem expres niet op dit soort momenten, want ik merk echt dat hij zelf dit soort honden heel goed kan aftasten en er geen contact mee zoekt en uit de weg gaat.

Het passeren van koeien, met kalfjes :I: :I: . Sultan en Yve ( lichtbruine hond) zijn de enige die even kijken. Van mij mag er best even gekeken worden, maar daarna doorlopen. Er achter nog wat paarden.

En wie toch een blik wil hebben op de wandeling hoe hij 99% gaat, hier een langer filmpje. Als je goed kijkt zie je halverwege nog wel wat konijntjes wegspringen :love:

Nou al met al, toch wat boeiende momenten kunnen filmen :D
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Het was mij ook opgevallen op mijn filmpje :oeps: Ik herhaal "op" ook zo vaak dat het irritant wordt. Ik was vanavond een stuk stiller in elk geval :LOL: Ergens vind ik het ook wel gezellig maar ik kan me voorstellen dat ze minder op mijn stem letten met al dat geklets.
samantha!
Zeer actief

Ja mijn honden worden er inderdaad ook druk van als ik tegen ze praat: oooohjeeee er gaat wat gebeuren? wat wil je? wat gaan we doen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
_Jules_
Zeer actief

Haha ik had er juist wat stukjes ingedaan waar ik wel wat zeg. zat 10 min te kijken waar ik niks zeg en dat was ook saai :mrgreen: Maar meestal lopen ze gewoon beetje voor mij te snuffelen en zeg ik ook niks. Denk ook niet dat ze mijn verhalen erg boeiend vinden als ze lekker buiten zijn;p
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

samantha! schreef:Een normale wandeling, 1 hond tegengekomen en ik stond toen stil want ik stond te kletsen met die eigenaar.
Ik praat eigenlijk nauwelijks tegen ze gewoon met wandelen, alleen als ze echt moeten komen maar dat is maar zelden.
Als ik wel tegen ze praat doen ze ook niet meer hun eigen ding, dan is het gelijk: gaan we wat doen??
Vanaf 3.10 is dus bonusmateriaal want eind van de wandeling pak ik altijd effe de werpstok, dan is er wel veel interactie.
Wat een heerlijke roedel heb jij toch! :I: Ik vind Jones zo mooi ook! Lekker lopen hoor, balletje gooien in het water andere honden tegen komen. Niks geen gedoe, gewoon ontspannen. Ik kan er ook zo van genieten.

Is best lastig dat lopen en filmen he whaha, bij mij gaat het ook alle kanten op en bij jou ook zag ik whaha :mrgreen:
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Ik praat momenteel ook veel tegen ze, maar dat komt omdat het voor Juna heel verleidelijk is om te gaan jagen in dit seizoen. Op deze manier kan ze toch loslopen, ze moet alleen vaker in komen checken.
samantha!
Zeer actief

Sulluna schreef:
samantha! schreef:Een normale wandeling, 1 hond tegengekomen en ik stond toen stil want ik stond te kletsen met die eigenaar.
Wat een heerlijke roedel heb jij toch! :I: Ik vind Jones zo mooi ook! Lekker lopen hoor, balletje gooien in het water andere honden tegen komen. Niks geen gedoe, gewoon ontspannen. Ik kan er ook zo van genieten.

Is best lastig dat lopen en filmen he whaha, bij mij gaat het ook alle kanten op en bij jou ook zag ik whaha :mrgreen:
Dank dank :D ja heerlijk is het he! jouw roedel is ook zo lekker ontspannen :D

En ja het is best moeilijk haha, ik krijg t beeld gewoon echt niet recht :LOL:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Heavy schreef:
:I: geweldig ! Ik wil nu ook een labrador :wink: waarom moet Jack eerst in het water voordat je de bal gooit?
Haha ze zijn ook echt heel leuk! lekker baasgericht en actief maar tegelijkertijd ook heel makkelijk :D

Jack moet eerst het water in voor ik gooi want dan springt hij iets minder debiel erin, is beter voor zijn staart.
Ik doe het niet altijd zo en met trainen nooit maar zo voor de fun probeer ik er wel een beetje rekening mee te houden.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik praat ook veel. Als ik Xavi zijn gang laat gaan komt het niet goed, dan vlieg ik kris kras de straat over. :mrgreen:

Maar dat blijft dat bij commando's Nee, links, rechts, lopen!, wachten, daar plassen etc etc
En soms even gezellig keuvelen, als hij heel braaf is. :I:
Afbeelding
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

_Jules_ schreef:Mijn dames.. we kwamen geen honden tegen, wel een fietser ;)
Hahaha dat weg rennen om te poepen :LOL: Mooi gebied is dat ook zeg! Je honden hebben leuke speelmaatjes aan elkaar, leuk om te zien!
wolvster schreef:Wat hebben jullie mooie plekken om te wandelen!
Ik ben helemaal jaloers!! Ik moet namelijk de auto pakken om bij een bos te komen, het is hier alleen maar weiland.
Leuk ook om te zien hoe iedereen contact heeft met zijn/haar hond(en).

Dit is ons filmpje:
https://youtu.be/7HTFsmj3WP8
Hij vermaakt zich prima zo alleen he :mrgreen: Genoeg aan alle geurtjes. Ik ben opgegroeid met airedale terries, dus ik vind hem automatisch al leuk :mrgreen:
Sulluna
Zeer actief

Nerazi schreef:Ik heb alleen korte filmpjes, zal binnenkort wel eens een langere maken.

De eerste twee filmpjes zijn als we een wandeling is t bos maken - Nila nu aan de flex ivm de reeën & schapen. Filmpjes horen aan elkaar maar ik liet geloof k m'n telefoon weer eens bijna uit m'n klauwen vallen.

https://vimeo.com/173484582

https://vimeo.com/173484188

En zo gaat t er aan toe als we op de uiterwaarden zijn:
https://vimeo.com/173484466

Hahaha ik zeg ook altijd "madam" :lol1: Mooi, zo lekker in het bos wandelen. En dat graseten,och zo irritant :jank: Maar ja, leer ze het maar eens af.. Dat filmpje op de uiterwaarden is gaaf zeg! :I: Heerlijke spelen en wat een mooie plek om te lopen!
mirriejj schreef:Hier net ook een filmpje gemaakt van de wandeling. Juna loopt aan de sleeplijn omdat zij de neiging heeft om te jagen, momenteel ben ik ze aan het leren dat ze vaker even moeten komen inchecken, daarom dat ik ze ook zo vaak roep :schrik:

Ik ben wel een hond tegengekomen, maar dan ben ik nog te erg bezig met juna afleiden, zij vind dat nog te spannend en gaat dan blaffen.

Hier een stukje waar we een hardloper tegenkwamen, ik ben al heel blij dat juna er niet op reageert en gewoon haar eigen ding doet. Semmie komt zich netjes melden en blijft naast me lopen.
Woah jouw honden zijn actief zeg! Haha, hele tijd heen en weer in een flink tempo. Ze zijn wel aan elkaar gewaagd. Slim van de sleeplijn Filmpjes zien er goed uit hoor, ook jij loopt in een mooi gebied zeg!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb geen filmpje maar toevallig vandaag een foto gemaakt. Ik kwam in een uitgezette wandelroute ineens een heel stuk tegen langs een drukke weg. Ik had geen lijnen bij me, maar dat was geen enkel probleem. Ze zijn inmiddels stikbraaf en hebben 100% aandacht voor mij als ik ook 100% aandacht voor hun heb tijdens situaties die dat behoeven (als we de ruimte hebben vliegen ze alle kanten op zoals t hoort :D :D )

Ik had dit in de eerste twee jaar dat ik Mayke had nooit durven dromen. Toen was ik al blij als ik haar normaal kon aanlijnen na een wandeling. Nu is ze helemaal betrouwbaar en enorm gehoorzaam.
En Kiwi is gewoon brave Kiwi zoals altijd :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

Sulluna schreef:
Nerazi schreef:Ik heb alleen korte filmpjes, zal binnenkort wel eens een langere maken.

De eerste twee filmpjes zijn als we een wandeling is t bos maken - Nila nu aan de flex ivm de reeën & schapen. Filmpjes horen aan elkaar maar ik liet geloof k m'n telefoon weer eens bijna uit m'n klauwen vallen.

https://vimeo.com/173484582

https://vimeo.com/173484188

En zo gaat t er aan toe als we op de uiterwaarden zijn:
https://vimeo.com/173484466

Hahaha ik zeg ook altijd "madam" :lol1: Mooi, zo lekker in het bos wandelen. En dat graseten,och zo irritant :jank: Maar ja, leer ze het maar eens af.. Dat filmpje op de uiterwaarden is gaaf zeg! :I: Heerlijke spelen en wat een mooie plek om te lopen!
mirriejj schreef:Hier net ook een filmpje gemaakt van de wandeling. Juna loopt aan de sleeplijn omdat zij de neiging heeft om te jagen, momenteel ben ik ze aan het leren dat ze vaker even moeten komen inchecken, daarom dat ik ze ook zo vaak roep :schrik:

Ik ben wel een hond tegengekomen, maar dan ben ik nog te erg bezig met juna afleiden, zij vind dat nog te spannend en gaat dan blaffen.

Hier een stukje waar we een hardloper tegenkwamen, ik ben al heel blij dat juna er niet op reageert en gewoon haar eigen ding doet. Semmie komt zich netjes melden en blijft naast me lopen.
Woah jouw honden zijn actief zeg! Haha, hele tijd heen en weer in een flink tempo. Ze zijn wel aan elkaar gewaagd. Slim van de sleeplijn Filmpjes zien er goed uit hoor, ook jij loopt in een mooi gebied zeg!

Ik vind de meeste honden zelfs erg rustig op de filmpjes :O: Voor hun doen waren ze nog heeeeel erg rustig namelijk vandaag haha. Normaal is Tender ook mee en die jut de rest flink op, Juna en Tender vinden het geweldig om een kat muis spel te doen. Dan rent Juna als een gek rondje en Tender drijft haar dan op. Sem die loopt er dan maar een beetje onbenullig achteraan te rennen :F:
Ik zal eens proberen te filmen als we met ons vaste groepje wandelen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Heavy schreef:
Ik vind het knap van je hoor filmen en balgooien ik zou vast en zeker mijn mobiel in het water gooien
:LOL: Levert vast mooie beelden op, mits je hem weer aan de praat krijgt natuurlijk
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Heavy schreef:
samantha! schreef:
Heavy schreef:
:I: geweldig ! Ik wil nu ook een labrador :wink: waarom moet Jack eerst in het water voordat je de bal gooit?
Haha ze zijn ook echt heel leuk! lekker baasgericht en actief maar tegelijkertijd ook heel makkelijk :D

Jack moet eerst het water in voor ik gooi want dan springt hij iets minder debiel erin, is beter voor zijn staart.
Ik doe het niet altijd zo en met trainen nooit maar zo voor de fun probeer ik er wel een beetje rekening mee te houden.
Ik vind het knap van je hoor filmen en balgooien ik zou vast en zeker mijn mobiel in het water gooien
Haha ik heb wel de werpstok he, dat scheelt.
Als ik met de hand moet gooien wordt het niks :LOL:
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

Heavy schreef:
mirriejj schreef:Ik praat momenteel ook veel tegen ze, maar dat komt omdat het voor Juna heel verleidelijk is om te gaan jagen in dit seizoen. Op deze manier kan ze toch loslopen, ze moet alleen vaker in komen checken.
En dat doet ze keurig :wink: voordeel is ook dat ze de wandeling 2 keer loopt .
Haha ja dat is waar, ze heeft ook energie voor 10 :mrgreen:
Paisley schreef:
Heavy schreef:
:LOL: Levert vast mooie beelden op, mits je hem weer aan de praat krijgt natuurlijk
:O: :schrik:
Dat zie ik mij ook wel doen inderdaad :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heel leuk om te zien, al die verschillen!
_Jules_
Zeer actief

Sulluna schreef:
_Jules_ schreef:Mijn dames.. we kwamen geen honden tegen, wel een fietser ;)
Hahaha dat weg rennen om te poepen :LOL: Mooi gebied is dat ook zeg! Je honden hebben leuke speelmaatjes aan elkaar, leuk om te zien!

:
Ja gekke hond, als ze opeens wegrent weet ik altijd wat ze gaat doen. Dit is gewoon voor de normale wandelingen, hier kan ik zo naartoe lopen. Je kan daar een heel eind over de dijk lopen. Als ik naar het water ga met strand dan zijn ze veel actiever. Ivy, de Weim, speelt met andere honden die ze goed kent ook veel ruiger, maar dat willen die kleintjes niet ;)
Laatst gewijzigd door _Jules_ op 05 jul 2016 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

Op deze manier 'wandel' ik ook regelmatig :mrgreen:

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Heavy schreef:
mirriejj schreef:Op deze manier 'wandel' ik ook regelmatig :mrgreen:

:D leuk!
Idd super leuk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sulluna
Zeer actief

Heavy schreef:
Lekker hoor, jammer dat het nu gauw te warm is.

Zijn mijn filmpjes trouwens wel openbaar dat ze zichtbaar zijn, ja toch? Zat net even te zoeken. Doe niet zoveel met youtube :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”