Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe lang is kennelhoest besmettelijk?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

hoe lang is kennelhoest besmettelijk?

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred heeft kennelhoest. Hij begon vorige week te proesten als hij trok aan de riem. Dit was incidenteel dus ik dacht dat hij iets verkeerds gegeten had.

Vrijdagochtend begon hij wit slijm op te braken en was zeer kortademig en zielig. Bij de da bleek hij koorts te hebben. We hebben een antibiotica kuurtje gehad en de oppas afgebeld. Ook de cursus overgeslagen. We lopen zoveel mogelijk los op stille stukken zodat er geen druk op zijn keel komt.

Nu "hoest" hij alleen als hij in de riem hangt omdat hij bijvoorbeeld een vogel heeft gezien. Hij heeft veel geslapen Mast knapt gelukkig wel weer op. Hij is af en toe nog wat kortademig. Mijn schoonmoeder heeft een keer opgepast, vandaag was ik vrij en morgen gaat hij mee naar werk. Maar uiteindelijk wil ik hem weer graag bij de oppas. Wanneer kan hij het niet meer naar andere honden overdragen?

(En bijvraag: welke probiotica raden jullie aan?)
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Aantal honden: 2

Re: hoe lang is kennelhoest besmettelijk?

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Ik lees even mee, Ted had het laatst ook ineens moeilijk en het bleek kennelhoest. Goed rustig gehouden en bij andere honden vandaan maar na 2 weken aan een tuig op uitgestorven veldjes spelen is ze weer helemaal ok.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ze zijn al een week tot 10 dagen voor de symptomen besmettelijk. Is hij in die tijd met die hond in contact geweest en op de club geweest heeft hij daar ook al kunnen besmetten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ted en Harry schreef:Ik lees even mee, Ted had het laatst ook ineens moeilijk en het bleek kennelhoest. Goed rustig gehouden en bij andere honden vandaan maar na 2 weken aan een tuig op uitgestorven veldjes spelen is ze weer helemaal ok.
Maar dan besmet je nog honden die ee na je komen ;)
Als ze hoesten komen die druppels daar terecht en anderen krijgen ze weer binnen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Over het algemeen is de besmetting niet meer erg als er gehoest wordt.
Dat is bij mensenverkoudheid ook: als je gaat snotteren ben je niet meer besmettelijk. Voor die tijd wel maar dan weet je dus nog niet dat je het hebt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Bedankt voor alle antwoorden! Op mijn werk zijn ze niet heel gelukkig met mijn vloerkleedje dus het is wel fijn om te weten dat hij snel weer naar de oppas kan. Hij is ook bijna niet meer te houden als we zijn vriendjes tegenkomen. En we trainen dus heel hard op doorlopen, maar het word met de dag lastiger
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

malinois schreef:
Ted en Harry schreef:Ik lees even mee, Ted had het laatst ook ineens moeilijk en het bleek kennelhoest. Goed rustig gehouden en bij andere honden vandaan maar na 2 weken aan een tuig op uitgestorven veldjes spelen is ze weer helemaal ok.
Maar dan besmet je nog honden die ee na je komen ;)
Als ze hoesten komen die druppels daar terecht en anderen krijgen ze weer binnen...
Vandaar de uitgestorven veldjes! Ik ben expres hier buiten de ringweg gaan lopen (Amsterdam) in een buurt waar 90% mensen van buitenlandse afkomst wonen en je zelden tot nooit een hond ziet. Ze hoest gelukkig nauwelijks, soms thuis even wat kuchjes na de wandeling. Inmiddels is ze er helemaal overheen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”