Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Collie, rasverbetering
Moderator: moderatorteam
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Collie, rasverbetering
Heel, heel mooi
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wat een knappe honden 

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Mooi zeg!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tuurlijklieke schreef:Glamourace collies?
Mooie collies.

Ik ben al heel lang fan van Antje en dan met name haar honden

Heel mooi. Ik heb ze ook meermalen in handen gehad en dan zijn ze dus nog steeds heel mooi

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Echte collies kunnen ook behendigheidBoutje schreef:Nanna schreef:Boutje schreef:Mooi! Zou ze graag ook eens in beweging zien
![]()
Om te onthouden voor later, als ik te oud ben om als een gek over dat behendigheidsveld te sjeezen met mijn hond.

WK-niveau winnen ze niet van de borders, maar ze kunnen prima meekomen als je recreatief sport.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Tuurlijklieke schreef:Glamourace collies?
Mooie collies.
Ik ben al heel lang fan van Antje en dan met name haar honden
Heel mooi. Ik heb ze ook meermalen in handen gehad en dan zijn ze dus nog steeds heel mooi

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Mooie Collies op de kleur na.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Collie, rasverbetering
Prachtig!
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
De Collies van Antje zijn inderdaad prachtig.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar hoe fokt ze als de basis van dit type zo nauw is? Of importeren zij de honden? Type is heel belangrijk maar zorgen dat je met een brede basis fokt ook. Ik heb liever een collie die wat meer te wensen over laat vwbt schoonheid dan een inteelt collie die er uitziet als lassie.
Vraag me dus af hoe je zo af kan wijken van het algemene beeld en toch diverse honden kan gebruiken. Insinueer niks maar ben gewoon nieuwsgierig. Import? Of een lijn?
Vraag me dus af hoe je zo af kan wijken van het algemene beeld en toch diverse honden kan gebruiken. Insinueer niks maar ben gewoon nieuwsgierig. Import? Of een lijn?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Juist die honden gebruiken die een andere fokker aan de kant schuift als niet fokwaardig , en een keer een Amerikaan erdoor op zijn tijd.laeken schreef:Maar hoe fokt ze als de basis van dit type zo nauw is? Of importeren zij de honden? Type is heel belangrijk maar zorgen dat je met een brede basis fokt ook. Ik heb liever een collie die wat meer te wensen over laat vwbt schoonheid dan een inteelt collie die er uitziet als lassie.
Kan best hoor .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Zij fokt met Engelse en Amerikaanse honden. Kruisingen tussen beide lijnen dus en bij mijn weten gebruikt ze diverse lijnen voor haar eigen nesten en blijft niet in één en dezelfde lijn 'hangen'.bouvierpoedel schreef:Juist die honden gebruiken die een andere fokker aan de kant schuift als niet fokwaardig , en een keer een Amerikaan erdoor op zijn tijd.laeken schreef:Maar hoe fokt ze als de basis van dit type zo nauw is? Of importeren zij de honden? Type is heel belangrijk maar zorgen dat je met een brede basis fokt ook. Ik heb liever een collie die wat meer te wensen over laat vwbt schoonheid dan een inteelt collie die er uitziet als lassie.
Kan best hoor .
Grappig is wel dat de vader van haar hond Dita een volle broer is van mijn eigen Abby. Een door een bekende Duitse kennel geïmporteerde Amerikaan. Geronimo is overigens door een paar modernere fokkers in Nederland de laatste jaren al een paar keer gebruikt.
Hij vererft erg mooie pups.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze gebruikt vreemd bloed, vreemd voor Europese begrippen althans. Hier blijft men veelal hangen op Engelse lijnen, van die plofhonden met weinig bone, slecht gangwerk en vaak angstig.laeken schreef:Maar hoe fokt ze als de basis van dit type zo nauw is? Of importeren zij de honden? Type is heel belangrijk maar zorgen dat je met een brede basis fokt ook. Ik heb liever een collie die wat meer te wensen over laat vwbt schoonheid dan een inteelt collie die er uitziet als lassie.
Zij gebruikt een combi en let erg op bone, gangwerk en gedrag daarbij.
Met bone dus, en goede fronten en vrije karakters.lieke schreef: Geronimo is overigens door een paar modernere fokkers in Nederland de laatste jaren al een paar keer gebruikt.
Hij vererft erg mooie pups.
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Het is een genot om haar honden in beweging te zien, zo vloeiend dat zij lopenBoutje schreef:Mooi! Zou ze graag ook eens in beweging zien
Dan lijkt mijn luna op oempa loempa

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft mijn Abby ook. Ze wordt over een paar maanden 9 jaar oud en als je ziet hoe ze draaft, is het prachtig om te zien. Ook al zo vloeiend.Jacan schreef:Het is een genot om haar honden in beweging te zien, zo vloeiend dat zij lopenBoutje schreef:Mooi! Zou ze graag ook eens in beweging zien
Als ik dat vergelijk met hoe mijn Kyra en Lyndie liepen, zeker op die leeftijd, dan is dat een verschil van dag en nacht. En dan waren Kyra en Lyndie nog niet eens koehakkig.

- Jacan
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat Jayjay en Fleur ook een heel mooi gangwerk hebben voor de engelse slaglieke schreef:Heeft mijn Abby ook. Ze wordt over een paar maanden 9 jaar oud en als je ziet hoe ze draaft, is het prachtig om te zien. Ook al zo vloeiend.Jacan schreef:Het is een genot om haar honden in beweging te zien, zo vloeiend dat zij lopenBoutje schreef:Mooi! Zou ze graag ook eens in beweging zien
Als ik dat vergelijk met hoe mijn Kyra en Lyndie liepen, zeker op die leeftijd, dan is dat een verschil van dag en nacht. En dan waren Kyra en Lyndie nog niet eens koehakkig.
Zij hebben ook niet de ontplofte vachten daar zit bij de engelse ook nog wel verschil in helaas niet zoveel als bij de amerikanen
Het gedrag van de Engelse gaat mij steeds meer tegen staan

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, mij ook. Als ik een collie met het karakter als mijn Kyra kon vinden, nam ik haar gelijk. Maar helaas zie ik een dergelijk stoïcijns en gelijkmatig gedrag steeds minder. Ik zie teveel collies die óf veel te angstig zijn óf ronduit agressief zijn (al dan niet door angstagressie). In ieder geval bijna geen geen stabiele honden. Kijk, ze mogen wat mij betreft best wel van die harige barbiepoppen zijn met anderhalve hersencel, hoor.Jacan schreef:Ik moet zeggen dat Jayjay en Fleur ook een heel mooi gangwerk hebben voor de engelse slaglieke schreef:Heeft mijn Abby ook. Ze wordt over een paar maanden 9 jaar oud en als je ziet hoe ze draaft, is het prachtig om te zien. Ook al zo vloeiend.Jacan schreef:Het is een genot om haar honden in beweging te zien, zo vloeiend dat zij lopenBoutje schreef:Mooi! Zou ze graag ook eens in beweging zien
Zij hebben ook niet de ontplofte vachten daar zit bij de engelse ook nog wel verschil in helaas niet zoveel als bij de amerikanen
Het gedrag van de Engelse gaat mij steeds meer tegen staan
Maar dan moeten ze wel lief zijn. Geen onvoorspelbaar uitvallende honden. Helaas zijn collies met vergelijkbare karakters als Cody echt geen uitzondering meer.
Jammer. Heel, héél jammer.

- Jacan
- Zeer actief
Luna heeft ook een heel stabiel karakter is niet snel bang en als ze het kon krijg je geregeld een middelvinger omhoog gestokenlieke schreef:
Ja, mij ook. Als ik een collie met het karakter als mijn Kyra kon vinden, nam ik haar gelijk. Maar helaas zie ik een dergelijk stoïcijns en gelijkmatig gedrag steeds minder. Ik zie teveel collies die óf veel te angstig zijn óf ronduit agressief zijn (al dan niet door angstagressie). In ieder geval bijna geen geen stabiele honden. Kijk, ze mogen wat mij betreft best wel van die harige barbiepoppen zijn met anderhalve hersencel, hoor.
Maar dan moeten ze wel lief zijn. Geen onvoorspelbaar uitvallende honden. Helaas zijn collies met vergelijkbare karakters als Cody echt geen uitzondering meer.
Jammer. Heel, héél jammer.

De andere twee zijn totaal anders jammer genoeg

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind die merle collies al een hele verbetering.
Al mag het kwa vacht wat bij betreft nog een stuk minder. Is er ook een manier om aan zo'n type collie te komen zonder een broodfok hondje te nemen? Of mag je dan bij een boerderij in Schotland een pup op gaan halen?

Al mag het kwa vacht wat bij betreft nog een stuk minder. Is er ook een manier om aan zo'n type collie te komen zonder een broodfok hondje te nemen? Of mag je dan bij een boerderij in Schotland een pup op gaan halen?

-
- Zeer actief
Denk dat deze hond met vers voer en in een ander seizoen wel wat dikker in de vacht zou zitten. Deze is inderdaad prachtig maar zit denk ik wel slecht in zijn vacht. Als je naar de staart en broek kijkt zie je nl dat de conditie van de vacht ook wel echt te wensen over laat op dat moment.Paisley schreef:Ik vind die merle collies al een hele verbetering.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ziet er een beetje uit alsof hij geschoren is geweest.laeken schreef:Denk dat deze hond met vers voer en in een ander seizoen wel wat dikker in de vacht zou zitten. Deze is inderdaad prachtig maar zit denk ik wel slecht in zijn vacht. Als je naar de staart en broek kijkt zie je nl dat de conditie van de vacht ook wel echt te wensen over laat op dat moment.Paisley schreef:Ik vind die merle collies al een hele verbetering.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Precies. En boven uit de broek zijn echt happen vacht weg.bouvierpoedel schreef:Ziet er een beetje uit alsof hij geschoren is geweest.laeken schreef:Denk dat deze hond met vers voer en in een ander seizoen wel wat dikker in de vacht zou zitten. Deze is inderdaad prachtig maar zit denk ik wel slecht in zijn vacht. Als je naar de staart en broek kijkt zie je nl dat de conditie van de vacht ook wel echt te wensen over laat op dat moment.Paisley schreef:Ik vind die merle collies al een hele verbetering.