Het jeukt maar verder heeft hij er geen last van. Het zal wel een allergische reactie ergens op zijn..

Iemand enig idee wat ik er aan zou kunnen doen? Iets smeren?
Moderator: moderatorteam

Dankjewel. Hij heeft het wel eens eerder gehad maar lang niet zo veel en zo erg.billy schreef:Jeetje zeg nog nooit gezienbeterschap
malinois schreef:Niet iets van buiten? Plant, pollen etc?
Dat zou maar zo kunnen. Er groeit wel berenklauw vlakbij maar daar is hij niet doorgeen gelopen.Nanna schreef:Langs een berenklauw gewandeld?

Heb ik hier niet gezien. We hebben ook niet zoveel bomen hier op het einde van de wereld.Nanna schreef:Ik hou het op een heftige allergische reactie. Processierupsen misschien?
De afbeeldingen lijken er wel veel op.. maarja dan nog weet je niet previes waar het van komt.Omega schreef:Hondenversie van Gordolroos? Urticaria, heb het terug gevonden, had een uitlaathond van mij.
Na het wandelen is hij wel 2 uren aan het spelen geweest in het zwembad en met de tuinslang. Daarna werd t steeds erger.dagmar88 schreef:Denk ook iets van buitenaf. Douchen?
Ja, dat heeft Xavi ook eens gehad. 8 steken.GrethavW schreef:Die van mij heeft het ook een keer gehad, toen bleek er een wespennest in de tuin te zitten en was hij flink gestoken.

Ja dat vind ik dus zo eng. Zijn hele kop zit er ook onder en is flink gezwollen.. hopelijk alleen aan de buitenkant.Jetski schreef:De reaktie kan op vanalles zijn, maar met zo n heftige is het vaak iets van buitenaf.
Hou wel even goed in de gaten dat zn kop/hals niet verder verdikt, zodat ie benauwd wordt.
Dan kan het link worden.
Ik denk niet dat je zelf nu iets kan doen.
De dierenarts kan wel een injectie (prednison) geven waardoor de reactie meestal snel verminderd.
Hopelijk trekt het snel weg!

Dankjewel! Dat klinkt goed.kipo schreef:Die bulten heten urticaria inderdaad en dit beeld is vrijwel altijd een allergische reactie, meestal op een plant. Voor de binnenkant goed je niet bang te zijn, vrijwel altijd beperkt het zich tot de huid, in zeldzame gevallen belemmert het de ademhaling iets.
Normaal gezien trekt dit binnen 48 uur vanzelf weg, met prednison iets sneller en bij sommige honden helpen amtihistamine-tabletjes goed. Die laatste geven bij honden praktisch geen bijwerkingen, maar ze helpen ook lang niet altijd.

Dat ziet er toch anders uit dan dit. Al zwol zijn kop gister ook wel wat op maar toch anders.Jeannettebo schreef:Layla heeft het gehad na een wespensteek, die kreeg ook bulten en een kop als een Bullterriër. Ze voelde zich ook absoluut niet fijn en ben er toen accuut mee naar de da geweest

Nee, dat was niet anders, zij reageerde allergisch en zat binnen een kwartier over de galbulten en begon haar kop zo te zwellenHylos schreef:Bedankt allemaal. Er zitten hier en daar nog steeds bulten maar het ergste is gelukkig weg.![]()
Dat ziet er toch anders uit dan dit. Al zwol zijn kop gister ook wel wat op maar toch anders.Jeannettebo schreef:Layla heeft het gehad na een wespensteek, die kreeg ook bulten en een kop als een Bullterriër. Ze voelde zich ook absoluut niet fijn en ben er toen accuut mee naar de da geweest
Dit zijn allemaal kleine/middel grote bulten over zijn hele lichaam. Die bulten van wespen komen alleen op de plek waar ze gestoken worden. Xavi kreeg toen ook een mega kop en heeft toen idd ook een injectie gekregen. Maar dat deed ook gewoon pijn, dat kon je zien. Dit jeukt alleen wat en verder speelt en eet hij gewoon.

Die bulten van wespen komen echt niet alleen op de plek waar ze gestoken worden hoor! Dit ziet er redelijk hetzelfde uit als toen Max hier gestoken was in zijn lip. Binnen vijf minuten een dikke lip ,maar een kwartier later een hele opgezwollen kop en bulten over zijn hele lijf ! Hij heeft toen bij de DA meteen een injectie gehad. Het kan dus wel degelijk een steek geweest zijn.Hylos schreef:Bedankt allemaal. Er zitten hier en daar nog steeds bulten maar het ergste is gelukkig weg.![]()
Dit zijn allemaal kleine/middel grote bulten over zijn hele lichaam. Die bulten van wespen komen alleen op de plek waar ze gestoken worden. Xavi kreeg toen ook een mega kop en heeft toen idd ook een injectie gekregen. Maar dat deed ook gewoon pijn, dat kon je zien. Dit jeukt alleen wat en verder speelt en eet hij gewoon.