-Saskia- schreef:Marjoleine schreef:Ja, en dat zijn kampioenshonden? Dat bedoelde ik namelijk, want dat is wat Cleva zocht.
Ik heb wel hun stamboomnaam maar ik kan niet vinden wie de ouders waren, geen idee of ze van kampioenen afstammen.
Of ze zelf potentieel hebben weet niemand, ze zitten te rotten in een vuil hok

Nou, ik gok als je een potentiele kampioen zoekt, dat je dan dáár niet gaat zoeken
Het lijkt mij dat als je een potentiële kampioen zoekt (op welk gebied ook, werk, show, maakt niet uit), dat je dan naar een fokker gaat met verstand van zaken. Dat leid je niet af uit hoe de honden zitten maar uit wat de fokker vertelt en aantoont.
Ik in elk geval en ik gok Cleva ook.
Het is bij honden heel simpel, niemand doet het ooit zo goed als jijzelf, en dat geldt voor iedereen.
Ik vind mijn manier het beste en dat vindt de rest van de wereld ook van zichzelf. En dat mag ook en is prima, en het zegt verder geen barst.
Je moet daar dus ook helemaal niet naar kijken, je moet kijken naar de resultaten.
Als ik een bepaalde kwaliteit zoek (als ik dat woord mag gebruiken) kijk ik naar de honden, de lijnen en alle andere achterliggende zaken.
Ik wil dan namelijk een hond en de fokker boeit niet verder. Het gaat om die hond en niet om de persoon die hem/haar gefokt heeft.