Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lilo niet lekker

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Lilo niet lekker

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gistermiddag liep Lilo opeens heel slecht, heel voorzichtig voetje voor voetje met een beetje een bolle rug. Ze leek ook moeite te hebben met haar nek draaien, wilde / kon geen koekjes oprapen van de grond en hield haar kop alsmaar wat naar beneden. Ik zag ook dat een achterpoot op een gegeven ogenblik moest worden bijgetrokken, en op en van de bank springen (ze wilde NIET op een kussen op de grond) ging heel onhandig. Gewoon eten hoefde ze niet, wel koekjes, en de poep was goed en ze heeft niet overgegeven ofzo.

Nadat ze een paar uur had liggen slapen liep ze gisteravond tijdens het laatste rondje wel iets beter, vanochtend begon ze ook redelijk, maar na een minuutje of tien was het weer niks. Toen er ook nog een andere hond tegen haar aan duwde (niet eens heel hard) gaf ze echt een piep van pijn.

Vanmiddag dus naar de DA, maar toen trippelde ze eigenlijk weer redelijk mee. De DA heeft haar overal bevoeld en beknepen (tot op het punt dat ik zei van "Ho nu maar, als je door wil gaan tot ze piept moet je gaan schoppen want dit werkt niet."), want Lilo is geen pieperd, en die DA draaide haar nek bijna achterstevoren. :roll:

Maar goed, neurologisch leek er niks mis, reflexen waren allemaal goed, geen koorts, longen goed, hartruisje zat er al en was er nog, en Lilo gaf nul pijn aan, aldus de DA. Dat laatste had ik zelf ook al herhaaldelijk gezegd, dat Lilo dus nooit pijn aangeeft. Dat is erg lastig, maar als ze wel piept, is er dus echt iets aan de hand. Wat er aan de hand is, dat weten we dus niet. Ze zit nu op pijnstilling, en vanavond liep ze weer gewoon kwispelend het rondje, dus de pijnstilling helpt. Ik vind haar nog niet 100% okee, maar dat is alleen omdat ik weet hoe hoog ze haar kop normaal gesproken houdt en omdat ik zie dat ze wat voorzichtig doet met gaan liggen.

Ik heb filmpjes gezien van honden met een nekhernia en dat lijkt wel op hoe ze liep toen het op z'n slechtst was, maar dan zou ze wel wonderbaarlijk snel herstellen. Voor alle zekerheid loopt ze nu wel aan een tuigje in plaats van halsband. En verder maar even kijken hoe ze het op die pijnstilling blijft doen, en een beetje kalm aan met wandelen.

Iemand die dit herkent en wel een diagnose kan stellen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Sterre

Re: Lilo niet lekker

Ongelezen bericht door Sterre »

Het lijkt wel wat op Sterre een paar jaar geleden. Die gilde opeens toen ze 's avonds uit haar mand op stond en kwam tegen mij aan staan met haar kop naar beneden en wilde zich niet meer verroeren. Ze bleek nadat er een foto was gemaakt artrose in haar nek te hebben en die bewuste dag was ze heel druk geweest met ballen en zwemmen enz. Ze heeft vanaf toen metacam gehad tot haar dood en ik heb nooit meer iets gemerkt van die nek. Sterkte met Lilo. Ik vind haar zo leuk om te zien.
Hanneke2
Zeer actief

Sterre schreef:Het lijkt wel wat op Sterre een paar jaar geleden. Die gilde opeens toen ze 's avonds uit haar mand op stond en kwam tegen mij aan staan met haar kop naar beneden en wilde zich niet meer verroeren. Ze bleek nadat er een foto was gemaakt artrose in haar nek te hebben en die bewuste dag was ze heel druk geweest met ballen en zwemmen enz. Ze heeft vanaf toen metacam gehad tot haar dood en ik heb nooit meer iets gemerkt van die nek. Sterkte met Lilo. Ik vind haar zo leuk om te zien.
Het is ook zo'n lief oud hondje inmiddels, met zo'n wat dommig bejaard gezichtje. :I: Ze zit heel diep in mijn hart hoor, en ik wil haar nog lang niet kwijt, dus levenslange pijnstilling vind ik ook een prima idee als ze daar nog een paar jaar prettig mee door kan.

Artrose zou best kunnen, hoewel ze dus geen opstartproblemen heeft wat je vaak ziet als symptoom van artrose. (Aan de andere kant: Jack zat vol met artrose, ook op foto's, en die had ook geen echte opstartproblemen.)

Wat ik in elk geval niet ga doen is de medische molen in. Lilo is bijna 14, ze wandelt nog lekker mee en wil zo af en toe nog wel eens even rennen en dollen met Toto of een hondenvriendje, ze is blij en tevreden met haar leventje en ik ga dat niet overhoop gooien. Dan inderdaad als het nodig is precies wat jij met Sterre en ik met Jack ook heb gedaan; pijnstilling.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Amber had een tijdje geleden ook dat ze ineens niet lekker was. Normaal staat ze te stuiteren als we gaan wandelen en toen konden er net wat kwispels vanaf. Het leek alsof ze ziek was hoewel ze wel wat at (minder gulzig dan normaal) en p&p normaal. Maar ik zag ook dat ze met een poot trok, hoewel zij net zo min pijn aangaf als Lilo.
Alles bij elkaar gaf de da voor een paar dagen metacam en toen was het gelukkig over.
beterschap voor je oudje!
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Het klinkt wel een beetje aan wat Tycha had toen ze haar nekhernia kreeg. Dat ging in het begin ook wel op en neer met klachten. Bij haar heeft de dierenarts een koekje laten volgen en kijken hoever ze naar links en rechts draaide en omhoog en naar beneden ging, uit haar zelf dus niet geforceerd. Toen bleek dat links en rechts nog geen probleem gaf maar met name omhoog, stopte ze en deed dan een stapje achteruit. Klachten waren bij haar heel vaag in het begin, pas later werd het veel erger.
Afbeelding
Groetjes Marja
Hanneke2
Zeer actief

tycha schreef:Het klinkt wel een beetje aan wat Tycha had toen ze haar nekhernia kreeg. Dat ging in het begin ook wel op en neer met klachten. Bij haar heeft de dierenarts een koekje laten volgen en kijken hoever ze naar links en rechts draaide en omhoog en naar beneden ging, uit haar zelf dus niet geforceerd. Toen bleek dat links en rechts nog geen probleem gaf maar met name omhoog, stopte ze en deed dan een stapje achteruit. Klachten waren bij haar heel vaag in het begin, pas later werd het veel erger.
Oh dat klinkt akelig, dan zou het dus toch een beginnende hernia kunnen zijn. Nou ja, ik hou het goed in de gaten. Nu met die pijnstilling gaat het in elk geval wel vrij goed, haar houding en manier van lopen is bijna weer normaal.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Hanneke2 schreef:
tycha schreef:Het klinkt wel een beetje aan wat Tycha had toen ze haar nekhernia kreeg. Dat ging in het begin ook wel op en neer met klachten. Bij haar heeft de dierenarts een koekje laten volgen en kijken hoever ze naar links en rechts draaide en omhoog en naar beneden ging, uit haar zelf dus niet geforceerd. Toen bleek dat links en rechts nog geen probleem gaf maar met name omhoog, stopte ze en deed dan een stapje achteruit. Klachten waren bij haar heel vaag in het begin, pas later werd het veel erger.
Oh dat klinkt akelig, dan zou het dus toch een beginnende hernia kunnen zijn. Nou ja, ik hou het goed in de gaten. Nu met die pijnstilling gaat het in elk geval wel vrij goed, haar houding en manier van lopen is bijna weer normaal.
Het hoeft natuurlijk niet he :wink: Misschien is het wel iets heel anders, en onschuldigs, een verrekte spier of zo. Fijn dat zij bijna weer normaal loopt en haar houding weer verbeterd is.
Afbeelding
Groetjes Marja
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Zoek eens op flexi life platinum. Snoop loopt zonder medicijnen op dit supplement vrolijk rond. We hadden eerst gelatinaat van primeval. Hielp ook goed.

Snoop heeft een nekhernia graad 1 en heeft soms momenten dat hij een weekje pijnstilling moet. (zo'n 2-3x per jaar)
Maar hij hobbelt met dit supplement dus vrolijk rond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”