Ik hoop dat je geniet van je pup en dat je er veel plezier mee hebt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze Senna
Moderator: moderatorteam
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Onze Senna
Ik zou het ook niet kunnen hoor, zo'n hondje daar laten zitten. Het is gewoon heel beroerd dat er zoiets als broodfok is en dat er mensen zijn die op die manier aan dierenleed willen verdienen. Eigenlijk is zoiets ook niet de verantwoordelijkheid van pupkopers om het op te lossen want eht is gewoon teveel gevraagd om een dier aan z'n lot over te laten en in de ellende te laten zitten. Meer de taak van de overheid en regelgeving lijkt mij. Die falen. Maar kan me goed voorstellen als je daar staat en zo'n hondje ziet dat je het uit de ellende wilt halen. Hoe onverstandig ook.
Senna mag blij zijn dat hij daar weg is en een goed thuis heeft gekregen. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe hij er uit ziet.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Waaruit concludeer jij dat de mensen die reageren zeggen dat de moeder de moeder niet is? Degene die twijfelt is de ts zelf.Cinnepin schreef:Nou nou, er wordt wel hard gereageerd.
Jullie waren er allemaal bij, neem ik aan? Jullie hebben kunnen zien dat de moederhond, de moeder niet is? Ok dan heb je recht van spreken.
T.s je weet dat het niet handig is, dat geef je zelf aan, dus wat heeft het voor zin er over door te gaan. Gelukkig heeft dit hondje jou gevonden.Wit kan idd bij een duitse herder.
Ik hoop dat jullie veel plezier gaan beleven aan deze hond
Er wordt op de ts niet anders gereageert dan op anderen die een broodfokpup hebben gekocht. En de ts wist dat ze dat deed op het moment dat ze de pup kocht. Niet weten wat een broodfokker is terwijl er veel voor wordt gewaarschuwd is dom. Het wel weten en toch een pup meenemen? Tja....
-
Neeltje
Maar dat is echt de énige manier om de broodfok te stoppen. Zo lang er mensen daar blijven kopen, blijft het bestaan. Een wet er tegen heeft weinig zin, want dan gaan ze wel ergens achteraf en de mensen vinden ze toch wel. Vraag en aanbod heet dat. En als er geen vraag meer is, hebben ze niets meer aan het aanbod.Ri@ schreef:Ik zou het ook niet kunnen hoor, zo'n hondje daar laten zitten. Het is gewoon heel beroerd dat er zoiets als broodfok is en dat er mensen zijn die op die manier aan dierenleed willen verdienen. Eigenlijk is zoiets ook niet de verantwoordelijkheid van pupkopers om het op te lossen want eht is gewoon teveel gevraagd om een dier aan z'n lot over te laten en in de ellende te laten zitten. Meer de taak van de overheid en regelgeving lijkt mij. Die falen. Maar kan me goed voorstellen als je daar staat en zo'n hondje ziet dat je het uit de ellende wilt halen. Hoe onverstandig ook.
Ik hoop dat je geniet van je pup en dat je er veel plezier mee hebt.Senna mag blij zijn dat hij daar weg is en een goed thuis heeft gekregen. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe hij er uit ziet.
Het is zielig voor de ene pup die je ziet zitten, die je achterlaat, maar nog veel zieliger voor de volgende pup die het hok wordt ingesmeten 2 seconden later. Gewoon NIET DOEN! Weglopen zo gauw je het niet vertrouwt.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
Branka schreef:Waaruit concludeer jij dat de mensen die reageren zeggen dat de moeder de moeder niet is? Degene die twijfelt is de ts zelf.Cinnepin schreef:Nou nou, er wordt wel hard gereageerd.
Jullie waren er allemaal bij, neem ik aan? Jullie hebben kunnen zien dat de moederhond, de moeder niet is? Ok dan heb je recht van spreken.
T.s je weet dat het niet handig is, dat geef je zelf aan, dus wat heeft het voor zin er over door te gaan. Gelukkig heeft dit hondje jou gevonden.Wit kan idd bij een duitse herder.
Er wordt op de ts niet anders gereageert dan op anderen die een broodfokpup hebben gekocht. En de ts wist dat ze dat deed op het moment dat ze de pup kocht. Niet weten wat een broodfokker is terwijl er veel voor wordt gewaarschuwd is dom. Het wel weten en toch een pup meenemen? Tja....![]()
Als je ff alle reacties leest zie je dat er gesuggereerd wordt dat mams in het buitenland zit en weer volgepropt zit?

- Cinnepin
- Zeer actief
Branka schreef:Waaruit concludeer jij dat de mensen die reageren zeggen dat de moeder de moeder niet is? Degene die twijfelt is de ts zelf.Cinnepin schreef:Nou nou, er wordt wel hard gereageerd.
Er wordt op de ts niet anders gereageert dan op anderen die een broodfokpup hebben gekocht. En de ts wist dat ze dat deed op het moment dat ze de pup kocht. Niet weten wat een broodfokker is terwijl er veel voor wordt gewaarschuwd is dom. Het wel weten en toch een pup meenemen? Tja....![]()
Als je ff alle reacties leest zie je dat er gesuggereerd wordt dat mams in het buitenland zit en weer volgepropt zit?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Cinnepin schreef:Branka schreef:Waaruit concludeer jij dat de mensen die reageren zeggen dat de moeder de moeder niet is? Degene die twijfelt is de ts zelf.Cinnepin schreef:Nou nou, er wordt wel hard gereageerd.
In het buitenland hoeft niet. Wel zal ze waarschijnlijk de eerst volgende loopsheid weer gedekt worden.
Toevallig pas gehoord dat in die hoek veel DH broodfokkers zitten helaas.
Duiken geregeld afgedankte fokteven op. Gesprek kwam er op nav een teef van rond de 18 mnd en al gebruikt voor een of twee nesten en daarna afgedankt
- Cinnepin
- Zeer actief
arme teven..pff
Laten die broodfokkers hetzelfde doen met hun vrouw....hup kind eruit en weer een nieuwe erin....en zo ff jaaaren doorgaan tot ze 15 kinderen hebben ofzo.
Oja en mams mag alleen in een donker schuurtje zitten. Weten ze ook eens hoe het is.
Laten die broodfokkers hetzelfde doen met hun vrouw....hup kind eruit en weer een nieuwe erin....en zo ff jaaaren doorgaan tot ze 15 kinderen hebben ofzo.
Oja en mams mag alleen in een donker schuurtje zitten. Weten ze ook eens hoe het is.